Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskamppeet on siis kaivettu esiin, ja samalla havaittu että mammalla ei ole syyskamppeita paitsi yksi kulahtanut tuulitakki. Hah! Tuulitakkimamma!

Pientä muutosta on havaittavissa vauvelin käytöksessä! Se samainen ensimmäinen uhmaikä kuin monien muidenkin pikkuisilla. Ennen on ollut varsin rauhallinen erkki, mutta nyt on alkanut itkeä ja kiukutella enemmän. Esim. päiväunille hän on tähän asti nukahtanut tyyliin kas vain, äsken se mollotti hereillä ja nyt näyttää nukahtaneen tuonne sitteriin, siirränpä sänkyyn/vaunuihin. Nykyään nukahtamista edeltää huutokonsertti. Myös yöllä saattaa hieman itkeskellä välillä, tosin on sanottava että keskellä yötä voi tulla mitä ihanin hymykin =)

Päivärytmiä on alkanut muodostua, toki vain pian muuttuakseen, mutta kuitenkin. Vauva nukahtaa illalla 9-10 aikoihin. Joskus syö kun menen itse nukkumaan, joskus nukkuu heräämättä. Sitten herää neljän aikoihin kuin kello! Joka yö! Syö ja nukkuu vielä 2-3 tuntia, jonka jälkeen sitten herää pari kertaa pikku huikalle tai muuten vain känisemään ennen lopullista heräämistä joka tapahtuu 9-10 välillä. Sitten valvoo, saattaa vähän torkahtaa sitteriin tai sohvalle, semmoisen puolen tunnin tirsan, kunnes päiväunille 12 maissa ja sitten onkin nyt nukkunut ennenkuulumattoman pitkiä pätkiä, jopa 5 tuntia! Yleensä 3-4. Ennen yöpuulle käyntiä torkahtaa yhdet tai kahdet pienet iltatirsat sohvalla, tai vaunuissa tai oikeastaan missä tahansa missä satumme olemaan, jos olemme liikenteessä.

Seksiä seksiä. Siitä on meidänkin talossa puutetta. Toivoisin niin jaksavani antaa säälipanot edes kerta viikkoon jotta nurkuminen ja ratkutus pysyisi aisoissa. Mutta sekin tahti on osoittautunut mahdottomaksi. Syy lienee henkinen, sillä kropalla on seksihalut tallessa ja niksit muistissa. Mutta mielelleni on aivan mahdotonta päästää irti ja nauttia. Ajatuskin seksin vaatimasta heittäytymisestä ja kaiken muun unohtamisesta tuntuu täysin naurettavalta. Vaikeaa selittää. Mies ei tykkää, yllätys yllätys. Tai siis hän tietää ja ymmärtää tämän tietenkin, mutta ne halut ne halut... Meillä myös on vähän semmoista nykyään, että aikuisten keskeinen hellyyskin on vähän kortilla, ärsyynnyn jo valmiiksi.

Mutta eiköhän se siitä.

Meidän väliveli oli eilen leikkauksessa, nivustyrä leikattiin aamulla ja poika pääsi jo illalla kotiin. Mies sai siis saikkaria eilisen ja tämän päivän, mikä on mukavaa, ihan kuin pieni loma! Eilen olin osan päivää kaksin vauvan kanssa kun esikoinen koulussa ja mies ja keskimmäinen sairaalassa .- voi miten rauhallista! Potilas oli eilen vähän surkea ja tokkurainen lääkkeistä ja nukutuksesta. Tänään jo ihan oma itsensä, niin että on pitänyt monta kertaa muistuttaa toipuluudesta. Ei saisi liikaa reuhtoa ja riehua. Melko pienestä reiästä ne sen leikkauksen tekivät, vain pieni teippi iholla jonka alta kuultaa pikkuruinen reikä nivusessa. Kyllä on ihmeellistä lääketiede.

Nyt pitää kyllä herättää päikkäreiltä tuo pian 4v nykyään tyrätön pikkumies, että illalla uni maittaisi!

Maarmeladi

Vierailija
22/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on talossa pieni raivokas madaami, ei mene enää nukkumaan ilman raivoamista. Omaan huoneeseen siirrettiin viikko sitten, mut nyt on niin nuhanen (Poltsi samalle kuulostaa) että nokka tukossa heräilee ja raivoaa vähän väliä raukka parka, yhden yön ennen flunssaa sai nukutuksi hyvin omassa huoneessa, muutoin on kyllä otettu viereen kun tuntuu et tukehtuu. Rytmiäkin löytyy. Klo 20-21 nukkumaan, joskus herää klo 1 syömään, muutoin nukkuun neljään ja siitä vielä 7-7.30. Joka aamua menee tunnin unille klo 9 ja 11, päiväunet on klo 2 ja iltapäivällä vielä n klo 5. Tunnin, pari korkeintaan nukkuu kerralla.

Sekistä... ihan nolottaa tätä tänne kirjottaa...mut musta on tullut ihan seksihullu. Itse mangun ja "raivoankin" jos ei joka ilta tuu...he hee jopa olen miestäkin pihtariksi mennyt kutsumaan (joka on kaikkea muut kuin edellämaitnittu :)) et tämmöstä täällä...jos ei ois noita muksuja tuossa, niin ihan hyvin menis parikin kertaa päivässä.. vaikka kuinka väsyttää, voiko olla parempaa rentoutumiskeinoa??

Meillä on ens viikolla neuvola, mut viime perjantaina mittailin ja punnitsin tyttöä neuvolassa kun velipoika siellä kävi ja sain 6,3kg ja 60cm, vähänlaisesti syö nyt nuhan takia, hyvä jos 6dl menee päivässä, saapa nähdä ens viikolla onko paino tuosta noussut. Tyttö siis huomenna 3kk. Niin se aika rientää vaan.

Ens viikolla mennään sinne maitoallergiapolille maitoaltistuksiin lääkäreiden valvovien silmien alla, nyt on mennyt jo n 200€ maitoon ja alkaa jo pikkuhiljaa v****aan tää suomalainen terveydenhuolto, esikoinen aikoinaan muailmalla sai kaiken ilmaseks (lääkkeet, maidot jne)..nyyh katkera ja köyhä kix

(Idols alkaa, jippii ;))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusimppu viettää laatuaikaa isänsä kanssa ja äiti heti surffailee täällä :p

Idolsia odotellaan täälläkin kuin kuuta nousevaa ja kohtahan se alkaakin :D

Meillä on 3kk neuvola vasta ensi viikolla. Pitää muistaa ostaa se Rotarokote viikonloppuna jääkaappiin. Ei varmaan kyllä ylletä ihan hirmuisiin kasvulukuihin, mutta toivoakseni olemme melkoisen lähellä Tyttelin vauvan mittoja. Silloin olisi tullut vajaa kilo painoa lisää kuukaudessa. Eiköhän siihen päästä. Toivottavasti pituutta olisi nyt tullut kun senttien kertymisen suhteen on ollut vähän nuivaa tähän saakka. 62cm vaatteet kinnaavat jo, eli joko ne ovat kutistuneet tai sitten senttejä on tullut roppakaupalla lisää.

Huomasin juuri, ettei Auroralla ole kunnon myssyä. On kyllä puuvillaiset kypärämyssy ja pipo, muttei niillä pitkälle pötkitä kun pakkaset tulevat. Pitää käydä ostamassa sellainen heti huomenna. Meillä kun on pelkkiä talvivauvoja vaan, niin eihän se pään koko mätsää noiden jo olemassa olevien pipojen kanssa mitenkään. Tämä neljäs on lisäksi pienipäinen...

Nukahtamisitkua on meilläkin ollut jo parin viikon ajan ja nyt Aurora on alkanut sen lisäksi myös hieromaan silmiään nukkumatin tullessa. Hellyttävää. :)

Tänään on jostakin syystä nukuttu vain, mutta tosi hyväntuulisena nekin vähät valvotut hetket on ollut, hymyilee vain ja tarkkailee kiljahdellen isonsiskon tekemisiä. :)

Minun on pitänyt jo pitkään aloitella syömään terveellisesti, mutten ole saanut aikaiseksi. EIlen sitten menin ostamaan painonvartijoiden toimistolta yhtä keittokirjaa ja siinä sitten sen tiskin takana olleen myyjän inhimillisen virheen vuoksi päädyinkin asiakkaaksi sinne. Kysyin, millainen ihminen lasketaan kunniajäseneksi kun kirja oli kunniajäsenille edullisempi ja luulin, että hän alkoi selvittämään sitä asiaa, maksoin kirjan ja sitten aloin ihmetellä, mitä ihmeen lappuja se myyjä minulle on kirjoitellut ja vielä suuremmaksi ihmetykseni muuttui kun olin laittamassa sitä kirjaa kassiin ja se myyjä sanoi herttileijaa sentään unohtaneensa ottaa siitä maksun...täytyy sanoa, että minulla löi hetken ihan tyhjää, että mitähän mahdoin äsken sitten oikein maksaa...ja niin maksoin sitten sen kirjankin ja koetan nyt olla pisteillä. Kamalaa oli käydä puntariin ja todeta, että 30kg pitäisi saada sulamaan :(

Seksistä täällä on ollut puhetta...minulla on vähän sama juttu kuin Tyttelillä. Ei tee kamalasti mieli kun vauva roikkuu tissillä yötä päivää ja senkin vähän minkä saisi nukkua, niin sen kyllä mielellään nukkuisi. Pakko kuitenkin tehdä kompromisseja ja antaa edes kerran viikossa kun muuten toinen hyppii seinille :p Kivaltahan se sitten tuntuu kun vaan viitsii lähteä leikkiin mukaan, mutta kun ei aina jaksaisi. Minunkin mieheni on seksuaalisesti erittäin aktiivinen, on aina ollut, kun taas minulla on kausia, jolloin voisin aivan hyvin olla ilman seksiä vaikka vuoden :) Eikä tässä ole todellakaan kyse siitä, että mies olisi jotenkin huono rakastaja, päinvastoin, hän on erinomainen, mutta minulla on itselläni korvien välissä vikaa kun haluaisin olla hyvännäköinen jne. mutta peilistä katsoo moppitukalla varusteltu harmaa naama ja vartalo on kuin Michelin ukolla...uskottele siinä sitten itsellesi, että joku voi oikeasti haluta tällaista lihavuorta :O

Nyt pitää lopettaa ja ottaa tuo takiainen tissille...

Kanelisokeri

Vierailija
24/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli. Ihme ja kumma, mutta kokeilkaa vaikka. Pilko sipuli lautaselle ja vie nuhanenäisen nukkujan läheisyyteen. Henki alkaa jälleen kulkea. Toimii aikuisilla ja lapsilla.

Maarmeladi

Vierailija
25/40 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo neljännellä lääkärillä tän ihottumani takia, ja nyt oli ihan spesialisti. Paikalla. Sanoi, ettei mitkään vvoiteet auta, vaan on otettava lääkekuuri. Ja se tarkottaa ettei silloin voi imettää. Mä kun niin rohkaisevasti viimeeks kirjotin, että älkää surko jossei imetys suju, niin nyt itken täällä itse silmät päästäni. Mun pitäis tuon ihanaisen hymysuun kanssa alottaa pulloruokinta nyt kertaheitolla, ei siis voi opetella pikkuhiljaa. En ole antanut pullosta paljon yhtään, kun imetys on sujunut niin hyvin, se on niin helppoa. ja olen kerrankin nyt tämän kolmannen kanssa nauttinut siitä hirmuisesti itsekin. Ja samalla ajtellut, et kun tää on viimeinen lapsi, niin nautitaan kunnolla. Miten toinen suhtautuu, ja miten mä kestän itse. Ja en edes tiedä milloin pitäis pulloa antaa, ja kuinka paljon kolmikuinen juo kerralla. Huomaatte siis miten mun imetys on mennyt. En ole edes ajatellut asiaa. Olen ihan shokissa vielä. Kertokaa nyt, kuinka usein vauvanne syö, ja paljonko kerralla!!! Ja miten ton peukun imemisen saa loppumaan!!!!!

epätoivoinen Selma

Vierailija
26/40 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selma, onpa kurja tilanne!! En osaa auttaa noissa ruokamäärissä tms., mutta täällä ilmoittautuu toinen peukunimijän äiti.. Meillä poika lutkuttaa peukaloaan aina kun vain tilaisuus tulee. Olen nyt nukuttanut yöllä sitten tumput käsissä pikkuista ja päivisin tietty myös, mutta eipä sitä voi koko aikaa niitäkään pitää. Tuttia ei huoli!

Vierailija
27/40 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selma, meidän muutamaa päivää vaille kolmekuinen syö yhteensä päivän aikana noin litran maitoa. Sääntöhän on se, että ruokaa annetaan noin kuudesosa vauvan painosta. Kerralla meidän poju vetää 140-180 ml, joskus jopa yli 200 ml. Syömisvälit ovat 3-4 tuntia, öisin on aina yksi vielä pidempi pätkä.

Harmi, että sinulle kävi noin, muistan itsekin itkeneeni, kun imetys loppui. Mutta läheisyyttä ja rakkautta voi lapselle antaa myös pulloruokinnassa. Ja voihan olla, että saat imetyksen käynnistettyä uudelleen lääkekuurin jälkeen.

Peukku on meilläkin eksynyt suuhun, tosin poju syö myös muita sormia. Minäkin olen yrittänyt tyrkyttää tuttia, mutta se ei maistu ollenkaan. Sitten, kun oppii tarttumaan leluihin, syököön niitä mieluummin.

Sipulia on pidetty pojan sängyn vieressä ja hengitys on kulkenut paremmin. Aamupäivät ovat olleet yhtä tuskaa kipeän pikkuisen kanssa, kun missään ei kelpaa olla, eikä saa unta :-/ Toivottavasti menee pian ohi...

Poltsi+poikanen

Vierailija
28/40 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti parempi mieli, kun luin teidän kommentit. Yritän saada tuon saman määrän menemään. Tänään on ihmeissään juonut n 120 ml kerralla, en tiedä yhtään, onko tarpeeksi. Laitoin juuri sänkyyn ja siellä vielä ääntelee. Ihanan kuulosta;) Yötä vähän pelkään, meillä on mennyt yöt hirmu kivasti, yhtään en ole ollut väsynyt yöheräämisten kaa. Neiti on herännyt pari kertaa, syönyt n 5min ja nukahtanut heti takasin. Saas nähä nyt.

Mietin myös, että jos yrittäisin pumppailla, niin voisin sit ainakin osittain jatkaa imetystä kuurin jälkeen.

Meilläkään ei tutti mene, mutta peukku kyllä. On niin kuuma, ettei hanskoja voi ajatella. Noh, imeköön, kunhan vähän kasvaa niin katotaan.

Öitä kaikille, jospa itse sais nyt sen verran nukuttua, jos ei kutiais ihottuma;) Huomenna meil alkaa Suomi-koulu, ja lupasin siellä joskus opettaa, on ihan uusi täällä Prahassa.

Öitä, Selma

Vierailija
29/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selma ompas harmillinen tilanne sulla. Meillä tyttö juo 100-120ml kerralla, noin 6 kertaa vuorokaudessa. Syöttöväli 2-4h, yöllä pidempi.

Meidän tytöllä on nyt sit ihka ekat korvatulehdukset, molemmissa korvissa, toissa yön karjui niin vein aamulla yksityiselle, samalla pistettiin allergia asiat eteenpäin kun sattui olemaan lasten allegia lääkäri ja huomenna alamme altistamaan nannille vähitellen ja jos ja kun oireet palaa niin lääkäri aikoi välittömästi kirjoittaa lausuntoa kelaan. Nyt mennyt 200 € maitoihin... ei kannata kuulemma antaa viljoja ennen 6kk ikää, kun sen verran pahat oli oireet rintamaidosta niin varmaan jokin muukin allergia jyllää. Gavisconiakin saa kuulemma alkaa antamaan kun esikoisella refluksi ja tääkin puklaa paljon, niin oiskohan sitäkin taustalla...huokaus vielä.

Kix ja 6,4kg tyttölapsi 3kk

Vierailija
30/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kix, miten teillä ilmenee refluksi? Meillä nimittäin terkkari epäilee sitä myös, kun poju on ollut kohtalaisen itkuinen koko ajan. Ajatuksena on se, että ruoka nousee polttelemaan sinne ruokatorveen ja siksi itketään ja herätään päiväunilta koko ajan.

Itse en oikein usko tuohon teoriaan, kun vauva kuitenkin nukkuu hyvät yöunet.

Vierailija
31/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Eli meidän pojalla (4v)on ollut refluksitauti, jonka aiheutti hoitamaton maitoallergia(??) tai niin ainakin gastrolla epäilee. Refluksia voi olla rakentteellista eli se vatsaportti löysä, tai sitten just tuollasta kun meidän pojalla oli. Pojalla se hoitui pois 3 vuotiaana maidottomalla dietillä (2kk). vauvana oksensi kaarella etenkin sen maidon, hengitystiet rohisi ja nieleskeli paljon (sitä happoa kun nous suuhun) vähän isompana kun osas jo puhua, niin sanoi, että suussa on karvoja, paino ei noussut enää ja 1 vuotiaana oli todella laiha ja huono syömään, pyöritteli ruokaa suussa ja ei niellyt kunnolla, eli tälläisia oireita saattaa tulla sit jos se on refluksia ja sitä ei hoideta. Meilläkin poika nukkui yöt aina hyvin, mutta kannattaa kokeilla ihan gavisconia, sitä saa ilman reseptiä ja on turvallista lääkättä (mut käytä vaikka eka jollain lastenlääkärillä). Tytölle määrättiin nyt kans gavisconia, 1,5ml iltasin kun puklaa niin paljon. En kyllä usko, et itkuisuus pelkästään on refluksin merkki... Meillä ainakin nuo itkut loppui tytöllä kun aloin antaan sitä apteekin korviketta, unet oli tosi lyhyitä ja katkonaisia ja ihmettelinkin silloin, et miten voi pieni vauva nukkua niin vähän päivisin, no toinen oli niin kipee..

Allergialääkäri sanoi muuten, että vihreä kakka ei missään nimessä ole normaalia, korvike saattaa hieman värjätä kakkaa vihreeksi, mutta jos kakka on täysin vihreää väriltään, se on merkki ettei se maito lapselle sovi.

nyt pitää taas mennä :) toivottavasti ei oo refluksia, mut jos on niin sen kyllä saa hoitoon ja se menee ohi!

Kix

Vierailija
32/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen allergiatestit ja samalla lääkäri päätti tehdä myös maitoaltistuksen, luulin, että se tehdään toisella kertaa. Plussaa tuli maapähkinästä ja kananmunasta, vehnä ei ollut selkeä. Maitoaltistus oli selvä 2 ml:n jälkeen eli poika lehahti jo tuosta määrästä. Lisäksi nyt tässä vaiheessa mun imetysdieetistä pois kaikki viljat, koska maidoton, munaton ja vehnätön dieetti ei ole täysin oireettomaksi poikaa saanut, ja lisäksi itse olen alkanut epäillä kauraa yhdeksi viheliäiseksi vaivojen aiheuttajaksi. Nyt tämän hetkisen suunnitelman mukaan 2 vkoa menen imetyksellä tällä dieetillä ja sen jälkeen otan yksitellen viljoja takaisin. Almiron Pepti kokeiluun korvikkeista. (Oon jo ihan varma, että veivausta on luvassa korvikkeenkin kanssa). Olen sitten eilen ja tänään metsästänyt sopivia ruokatarvikkeita itselleni, onneksi niitä löytyy valmiinakin, vaikka gluteenittomienkin kanssa pitää näköjään olla tarkkana, sisältävät usein vehnätärkkelystä. Yksi pakkaus oli jopa sellainen, että suomenkielisessä selosteessa ei mainittu mitään maitojäämistä, mutta ruotsinkielisessä mainittiin.

Olin muuten eilen miniminiviihteellä eli lasten nukkumaanmenon jälkeen yhdellä + sitten iltaa istumassa kavereiden kanssa. Jees, että teki hyvää! Kun tulin kotiin 01 jälkeen, oli poika juuri vetäissyt pumpatut maidot pullosta ja jatkoi tyytyväisenä unia -niin tein sitten minäkin. Ulkona oli kyllä vähän säikky olo, kun ei ollut ollut missään aikoihin, mutta olipa todella tervetullutta viettää aikaa aikuisten seurassa. Olikos se Tytteli, joka oli tänään menossa ulos vai koska?

Tänään on ollut hypertyytyväinen poika täällä talossa! Vuorokausi on nyt siis menty tällä uudella ruokavalíolla, eikä tämä nyt varmaan sattumaa ole???

Tonttu08 ja

Vierailija
33/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vauvan kanssa sairaalassa 2vrk Adeno-viruksen takia : ( Viime sunnuntaina vauva alkoi syömään huonommin ja yöllä alkoi ripuli. Sain kuitenkin menemään maitoa sille 500ml/päivä, mutta torstaina ei enää ottanut kuin noin kaksi desiä päivän aikana. Menin käyttämään vauvaa yksityisellä ja paino oli laskenut noin 500g, aukile ja silmät vähän kuopalla. Edellisenä päivänä käytin omassa tk:ssa ja silloin ei vielä kuivumaa ollut, mutta se tulee niin yhtäkkiä noin pienillä. Saatiin lähete sairaalaan. Alkuun oli tiputuksella, mutta eilen laitettiin tauolle. Paino oli kuitenkin nousussa tiputuksen jälkeen ja alkoi syömään kohtalaisesti. Ripulointi on jo rauhoittunut ja tänään tuli jo ihan normaali kakka : ) Edelleen kuitenkin enemmän pulauttelee kuin normaalisti ja pitäisi pikku hiljaa totutella syömään isompia määriä. Lääkäri neuvoi, että pitäisi 2/3 normaali määrästä saada menemään, että paino pysyisi ja alkaisi nousemaan. Tuntuu kyllä vielä melko kaukaiselta ajatukselta normaali noin litra päivässä. Mutta jos yhtään tuntuu ettei syö tarpeeksi pitää käydä lastenpäivystyksessä punnituksella.

Mutta on ollut kyllä niin henkisesti raskas viikko, jatkuva huoli pikkuisesta. Onneks vauva on ollut koko ajan nauravainen ja ei ole paljon ylimääräisiä itkeskellyt. Mutta äiti senkin edestä. En enää edes tiedä mikä vielä itkettää, ehkä huoli alkaa helpottamaan. Ja kuitenkin vielä vähän pelottaa, että joutuu uudestaan osastolle kun paino ei ollut tarpeeksi noussut. Ei auta kuin toivoa, että alkaa maito maistumaan normaalisti.

Pitää lähteä suihkuun ja levähtelemään kun vauvakin nukkuu.

Tuikku

Vierailija
34/40 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille allergioiden kanssa painiville, se on myös rankkaa puuhaa. Hyvä tietysti, mitä aiemmin huomataan, jotta saadaan kunnolla hoidettua. Tuikku, onneksi olette päässeet kotiin. Huoli lapsesta on aina suuri, kun jotakin on vialla. Ja kun tuollainen pieni ei vvielä osaa edes kertoa itse, jos on jokin huonosti. Kaikkea hyvää jatkossa!

Voi olisipa ihanaaa päästä viihteellä käymään! En muista milloin olisin viimeeksi käynyt. Ja täällä ei paljoa hoitajia ole. Aina, kun on tulossa esim sukulaisia vähän pidemmäksi aikaa, niin varataan itsellemme vapaailta ;)

Meillä tyttö on tyytyväisenä syönyt pullosta, jopa yö meni loistavasti. Määriä vielä tutkiskelen. Itse olen karvaasti kokenut äkkinäisen imetyksen loppumisen, aamulla oli rinnat niiiiin kipeät, ja sänky ihan maidssa. Pumpata sais koko ajan, ja kovasti olen yrittänytkin. Tyttö on nukkunut melkein koko päivän, varmaan niin pumpattu ruokaa täyteen;) Saas nähdä, miten yö menee.

Täällä alkoi tänään Suomi-koulu, ja enköhän mä saaanut itseni hommattua opettajaksi pienten ryhmään. Ihan hauskaa toisaalta. Mut nyt nukkumaan (ihottuma muuten on melkein kokonaan hävinnyt, eikä ekan pillerin jälkeen ole kutittanut yhtään, mitä lie myrkkyä, mutta olen kuin uusi ihminen;))

Selma

Vierailija
35/40 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdatteko enää mua muistaakaan. En ole pojan syntymän jälkeen tänne

kirjoitellut. Lukemassa välillä käynyt. Vauva aika sujuu hyvin. Poika kasvaa täysimetyksellä. Syö 4-6 tunnin välein päivisin. Joka yö nukkuu 6-8 tuntia putkeen ja sitten herää syömään ja jatkaa uudestaan unia n. 4h ajan. Aika unelma vauva.Välillä itkee masuvaivoja jos kakka jumittaa. Imetyksellä tarjoan aina molemmista rinnoista, n.5-10min kummastakin.

Rintaraivareista kärsitään täällä joskus. Välillä syynä liian tiheä imettäminen (väli on oltava 4-6h jotta suostuu oikeasti syömään) tai masukivut (koliikki hieronta auttanut ja kakka lähetyt liikkumaan). Joskus tutin antaminen noin puoleksi tunniksi on auttanut ja sitten taas jatkettu syömistä.

Itsellänikin arki jälleen koittanut. Käyn yliopistolla jo kursseja suorittamassa. Keväällä on valmistuminen mielessä. Isi tai isovanhemmat hoitaa poikaa, kun itse olen koulussa. Olen pumpannut maitoa litroittain pakkaseen, joten pullosta saa silloin. Tutin ja pullon poika on huolinut alusta asti.

Itsellä on jo vauvakuume päällä. Pienellä ikäerolla on toive saada uusi vauva. Meillä on häät talvella, joten häiden jälkeen on vasta tarkoitus aloittaa yrittäminen. Ja toiveena olisi myös palautuminen raskautta edeltäviin mittoihin, niin häämekkokin näyttäisi paremmalta päällä. Vielä viisi raskauskiloa jäljellä. Mies ei ole vielä täysin vakuuttunut uudesta vauvasta näin nopeasti, mutta onhan tässä aikaa suostutella, heh :) Haluaisin neljä lasta, joten johan tässä kannattaa alkaa niitä yrittämään. Raskausaika ja synnytys ovat mielestäni ihaninta aikaa ikinä vaivoista huolimatta.

82tintti; pisti silmään kirjoituksesi; olen käynyt itse armeijan ja ei ne yöherätykset/vast. ole kyllä verrattavissa vauva aikaan millään. Siellä pieni vauva takiainen ei ole kiinni koko aika ja vaatimassa huomiota 24h. Intissä pärjäsi kun piti huolen itsestään. Ja iltaisin lähes aina vapaa-aikaa monen monta tuntia. Miehet on niin herkkiä ;)

Jaksamisia kaikille allergioista kärsiville ja nuhanenille paranemisia. Yritän jälleen ehtiä kirjoittelemaan.

Onko muuten pääkaupunkiseutulaiset treffailemassa joskus? Olisi kiva tavata muita pienien vauvojen äitejä :)

Mariia ja poju n.2,5kk (s.24.6)

Vierailija
36/40 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olin siis viihteellä ja auta armias että tuli juotua. Totestin kyllä että ei enää ole miun juttu tuo kännääminen. Saapi paljon enemmän nautintoa kun juopi vaikka kaksi siideriä. Lapset oli miehen kanssa hänen äidin luona ja hyvin oli mennyt. Vauva heräs kaksi kertaa yöllä syömään ja oli nukahtanut hyvin uudestaan. Eilinen meni sitten toipuessa. En oikeasti voi käsittää ihmisiä jotka ryyppää joka viikonloppu. Mulla oli jo rytmihäiriöitäkin sunnuntaina ja tuntui että koko kroppa kärsii niin mahdottomasti. Mielummin panostan urheiluun ja terveelliseen ruokavalioon, on huomattavasti parempi olo. Pidän paheinani light-limpparin ja suklaan =)

Voi kurjaa selma kun joudut pitämään taukoa imetyksestä. Kannattaahan sitä varmaan pumppailla, niin saat vielä jatkettua imetystä. Kiva kun vauva huoli pullon. Meillä neiti on ollut täysimetyksellä ja juopi pullosta yleensä noin 80ml kerrallaan. Pulloruokitut vauvat juovat yleensä enemmän kerrallaan.

Äh, nyt unohtui nimimerkki. En muista kuka oli sairaalassa vauvan kanssa mutta paljon voimia teille. Onneksi vauva alkaa jo olla paranemaan päin.

Ihanaa palata arkeen. Sitä eilen kyllä totesi miten onnellinen olen kun mulla on lapset. Just kun katsoi kun 30-kymppiset vetää niitä kännejä joka viikonloppu eikä ole muuta elämää, hieman säälittävää jopa. Osaan arvostaa tätä arkea taas paljon enemmän. Voipihan sitä käydä tuulettumassa, mutta seuraavalla kerralla jätän juomisen siihen 5 annokseen, mikä on suositus. Siitä ei pitäis krapulaakaan tulla. Enkä oo kyllä ihan heti lähdössä. Häät ajattelin olla ihan juomatta, kivaa on sukulaisten kanssa jutella ja aamulla muistaakin mitä on jutellut =)

Kyllä miulla on nykyisin niin ihana ja lutunen vauva. Huutajasta ei ole enää tietoakaan. Nyt vaan hymyilee ja touhottaa. Aivan ihana pakkaus. Vois vaan koko ajan rutistella ja pussailla niitä pulleita poskia =). Nukahtaa tosi nopsaan tutin ja pupun kanssa. Esikoinenkin on nyt ollut paljon kiltimpi viime päivinä, uhma on hieman helpottanut.

Tytteli-83 ja typykkä 3,5kk

Vierailija
37/40 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kerkisin kehua miten ihanasti meillä menee, niin neiti rupes taas raivoamaan rinnalle. Pullosta kelpasti vähän lypsettyä maitoa. Yritin tarjota ensin Tuttelia, mutta se ei kelvannut ollenkaan.

No, neiti nukkui ja jossain vaiheessa alkoi se höhötys, mikä tarkoittaa nälkää. Yritin imettää, mutta alkoi hirveä huuto. Mulla ei enää ollut lypsettyä maitoa pakkasessa, joten tarjosin sitten Nania (olin ostanut sekä Tuttelia että Nannia pari purkkia). No Nanni sitten kelpasi!! Onko niillä oikeasti noin paljon eroa, että Tutteli ei kelvannut mutta Nan kelpas??

Ihan hyvä kun kelpasi joku korvike. Joi sitä 60ml (en uskaltanut antaa enempää). Katsotaan, tuleeko masuvaivoja. Toivottavasti ei nyt kokonaan hylkää rintaa, on se imetys kuiteskin niin ainutlaatuista puuhaa.

Mulla heruminen ei todellakaan lähde heti käyntiin, siinä menee nykyisin vähän pidempään. Raivoaa varmaan siksi. Tosin raivoaa jo rinnan nähdessään...

Tänään onkin taas jumppapäivä, jee!

Tytteli-83

Vierailija
38/40 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Eli poika turhautuu nyt rinnalla toooosi nopeasti, kun ei ala heti tulla maitoa suuhun! Tämä on nyt uutta, mutta kuten Tyttelilläkin, on ilmeisesti heruminenkin hidastunut. Ja olisiko sitten sekin, että kun saa illalla lisämaidon pullosta, niin muistaa, että jostain muusta tutista tätä alka tulla helpommallakin.

Tonttu ja poika kohta 3 kk

Vierailija
39/40 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin vierähtänyt pitempi aika viime kirjoituksesta.

Imetys on taas vaihteeksi sujunut aamuisin hyvin. Saan kummankin rinnan imetettyä, eilen kelpasi yllättäen iltapäivälläkin! Lypsämällä maitoa ei tosiaan "irtoa" paljon yhtään. Välillä saattaa olla että tulee vain pari tippaa, pistän pumpun pois ja puolen minuutin päästä on paita märkänä. Mutta yleensä tulee hitaasti sitkuttelemalla se parikymmentä milliä.

Ostin tänään ensimmäistä kertaa jauhekorviketta (tuttelin omneota), muutenhan meillä on syöty nannia pikkutetroista. Helppoahan tuota olikin tehdä ja näyttää ulospäin enemmän oikealta maidolta kuin tuo valmis korvike. Kai siihenkin pitää totutella, tein pikkusatsin ja ajattelin antaa sitä lisää vasta huomenna. Nyt menee keskimäärin kolmisen tetraa päivässä + omat maidot arvelisin, eihän siitä siltikään tule kuin 600ml + omat, melko pieneltä määrältä kuulostaa? En tosin ole laskenut mitä ne määrät todellisuudessa on.

Meillä on maisteltu jo maissivelliä iltamaidon seassa parin viikon ajan... Ei ole tullut mitään oireita.

Ostin tänään myös nenäfriidun ja sehän olikin aivan ykköshankinta, sain rään pois kunnolla tytöltä ja ekaa kertaa moneen päivään ei kuulu nokasta jatkuvaa turinaa vaan tyttö pystyy hengittämään oikein!

Ollaan vihdoinkin siirtymässä 50cm vaatekoosta 54-56 vaatteisiin :D 62 menee myös, mutta ovat kyllä selkeästi isoja tytön päällä :D

Alcatraz & Meeri 2kk 3vko

Vierailija
40/40 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä väsy tänään. Istun kuin ääliö koneella ja ohimoita puristaa. Nostin toisen koipeni pöydälle ja silittelen sitä. On niin karvainen että melkein jo sen pehmeä. :D

Minä sairastin tässä korva-ja silmäätulehduksen. Ja järki menee tämän ihon kanssa. mikä tässä syksyssä on että alkaa kutista iho ja tuntuu että omat hiuksetkin ärsyttävät leukaa ja kaulaa niin että tekisi mieli raapia iho verille. Rinnanpäistä nyt puhumattakaan. Ovat nimittäin verillä. Olen vahvaa kortisonia sinne laittanut kun joskus samaan vaivaan sain reseptillä. Ei auta ei sitten yhtään. Voi juutas tätä.

Kävimme koko porukka viikonloppuna Lieksassa mun porukoiden mökillä. Sain koko viikonlopun kuulla rakkaalta äidiltäni miten lapset ja asiat ylipäätään tulisi hoitaa kun ei mene mikään mulla oikein. Eikä kukaan muukaan mitään osaa ja vuorotellen haukkui kaikki. No, siitä huolimatta muiden ihmisten ansiosta mullejäi siitä reissusta mukava mieli ja tuntui oikein kivalle että pääsi mökillä käymään pitkästä aikaa. Miehet kävivät metsällä ja Seppo ampui 2 teertäkin.

Sitten tänään aamulla erehdyin äitille soittamaan. Kun hänelle jäi paha maku meidän käynnistä. Olivat kuulemma pitäneet kahvipöytäkäräjät meidän lähdettyä. Koko suku on sitten seuraavaa mieltä: Kun hän katseli meitä ja kun minä kohtelen Meriä niin kovasti ja epäloogisesti ja kiellän tältä kaiken lämmön. Mulla loksahti leuka kun alkoi tätä lasketella puhelimessa. Niin ja kun tyttö on aivan toisenlainen kun en ole paikalla ja muuttuu kun tulen huoneeseen. Ja taksvärkin takia olisi pitänyt antaa tytön lintsata koulusta torstai ylimääräisenä että olisi äidin mieliksi päässyt heille etukäteen. En tykkää antaa lintsata kun mielellään sitten lintsaisi enemmän ja olisi melkoinen alisuoriutuja muutenkin. Tämä minun epäloogisuus ilmeisesti tulee esiin siinä että vaadin korjaamaan jälkensä ja käymään ihmisten aikoihin pesulla ja menemään 9 aikoihin nukkumaan. Meidän äitee kun on enempi semmoinen ollut että yhtenä päivänä on kieltänyt jonkin asian ja toisena sen antanut periksi. Totta kai 11 vuotias kapinoi sääntöjä vastaan ja minua myös.

Niin että meillä on epäkelpo äiti ja pilalle menneet lapset. Täytynee tosissaan alkaa ottamaan sitä kaljaa joka päivä. Kun voisi tuon äidinkin vaihtaa semmoiseen joka vähän enempi kannustaisi. Tai kannustaahan tuo. Ja antaa rakentavaa palautetta. Minä tyhmä tietty en sitä ymmärrä.

Varmaan sitä alkoi vituttamaan se, etten lähtenyt myötäilemään sen vakilevyä että isää pitäisi painostaa Lieksasta muuttamaan pois kun äiti ei siellä viihdy vaikka oli nimenomaan äidin idea sinne ensinnäkin muuttaa. Hirveää uhkailua oli siitä että hän kyllä siitä vielä lähtee ja sitten kyllä vaatii oman osuutensa omaisuudesta rahana ja sitä isällä ei ole varaa maksaa ja joutuu myymään myös tuon mökin (on isän kotipaikka). Kun uskalsin oman mielipiteen vähän toiselta kantilta esittää niin häntä ei kukaan ymmärrä ja sitten louskuttavat poskeansa.

Jotenkin niin painostavaa tämä meno. En tiedä. Toivottavasti isä ei tuo sitä meille ihan heti kun tulee seuraavan kerran yöksi.

Sori vuodatus, oon vähän väsyksissä. ja vittuuntunut.

- Pirkko ja Pontevat Sampo ja Samu ja Meri joka on pilalla.