Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tuli lueskeltua viestit läpi, mutta kun ei heti kommentoinut niin nyt en enää muista mitä kaikkea piti nakutella. Laho mikä laho. Tuo latva siis ;-)

Selmalle ainakin, että täällä kohtalotoveri: aivan kauhia syyhy iskenyt päälle!!! Muutamia päiviä sitten alkoi toista rintaa kutista ihan hervottomasti, sitten alki kroppaan levitä punaisia paukamia. Rintaan, mahaan ja selkään. Ihan kuin olisi vesirokko. Mulla on ollut joskus aiemminkin, nokkosrokoksi on epäilty mutten tiedä varmuudella. Nyt alkaa itselläni hellittämään pahin kutina, paukamat vaan on aika hurjan näköisiä. Täytyy huomenna vauvan neuvolan yhteydessä vilauttaa th:lle, jos tuo vaikka osaisi arvailla mitä kirpunpuremaa olisi :-)

Hampaista ja kuolaamisista on olut puhetta. En muista olenko jo aiempaan viestiin kommentoinut, sorry jos nyt tulee uudestaan.

Meillä kaikki lapset aloittaneet parin kk:n iässä sen hervottoman kuolaamisen ja käsien jyystämisen riippumatta siitä missä iässä ne hampaat ovat sitten puhjenneetkaan (4kk, 8kk ja 11kk iässä) eli hampaiden tuloa en epäile tälle, kuuluuhan tuo asiaan tuo nyrkin/sormien järsiminen ja kuolan läträäminen kaikilla :)

Rintaraivareihin tosiaan edellisen vauvan kanssa auttoi myös kävellen imettäminen niin että vauvakin oli pystyasennossa ja täysin pimennetyssä huoneessa imettäminen makuultaan. Tämön kanssa ei ole vielä tarvinnut noita testailla, on suht hyvin riittänyt kävellen imettäminen ja pepulle taputtelu.

Ja urastahan mun pitikin rustailla..

(ura? Mikä ura???) Mulla alkaa hieman kriisinpoikasta pukkaamaan kun en tosiaan tiedä mitä äitiysloman jlk teen. Alanvaihto taitaa olla edessä, sillä tänne maalle muutto ei kovin tuota työnsaantia edistä. Tähän saakka olen tehnyt freelancerina hommia mutta eipä tällä alueella sillä perhettään elätä ja hesaan saakka ei ole taloudellisestikaan järkevää ajella päivittäin. En vaan tosiaan tiedä mitä haluaisin tehdä tulevaisuudessa, tämän hetkisestä ammatistani pidän kyllä mutta tulot jäävät normaalistikin ihan minimiin ja tulevaisuudess en saisi sitäkään vähää töitä täällä syrjäseuduilla. Vaan kassotaan sitä sitten kun äitiysloma lähgenee loppuaan.

Mistä muistuukin mieleen että olen KOKONAAN UNOHTANUT laittaa kelaan vanhempainrahahakemuksen!!!! Jälkitarkastuksessa oli th rustannut lomakeeseen väärän kohdan ja sitä ihmetellessä asia sitten kokonaan unohtui. Missähän lienee koko hakemus ja lääkärintodistus??? nyt alettava etsimään kiiruusti - samoin kuin nuorimmaisen hepatiittirokotusreseptiä, sekin jossain kadoksissa ja huomenna vauvan neuvolan yhteydessä pitäisi tuo miniterroristikin piikittää.

Kai se on siis lähdettävä siivoamaan ja etsimään noita papereita...

Reipasta viikkoa kaikille

Nappula ja Töyhtis 3kk

Vierailija
2/40 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas ole aikoihin täällä käynyt edes lukemassa, oltiin juuri reissussa Tuomaksen mummolassa ja muutenkaan ei aika tahdo riittää koneella olemiseen, vie tuo vauvan kanssa seurustelu ja muu niin kovasti aikaa. Käynpä nyt kuitenkin äkkiä vähän kirjoittamassa, kun vauva nukkuu harvinaisen pitkiä aamupäikkäreitä.

Täällä oli keskustelua vauvan kehityksestä: meillä poitsu osaa käyttää käsiään jo melko hyvin, tarttuu ja työntää pois ja syö niitä kovasti. Kuljettaa myös kaikkea mahdollista suuhunsa, johon on hampaita tulossa. Hammasharjaakin alettiin jo käyttää (poitsu pureskelee sitä vähäsen :)), kun ikeniä selvästi kutittaa. Tuomas myös kuolaa kovasti, ehkä hampaiden takia juuri. Tuttiahan hän ei sitten kuitenkaan huoli eikä tuttipulloa. Täysimetyksessä siis, ja yhden tissin kerrallaan syötän. Pitää nälkää kerrallaan parista tunnista neljään päivällä ja yöllä muutamasta tunnista kymmeneen puoleen (ennätys!).

Nyt tuolla jo heräilläänkin taas, joten menoksi. Yritän taas joskus tänne ehtiä. Mukavia syyspäiviä!

Niina ja Tuomas reilu 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yöt parantunut taas huomattavasti, nukkuu neljä tuntia syöttöjen välissä. Vaikuttaa siltä että se tiheä syöminen oli sittenkin vain "kausi"(Tai siis toivotaan että se oli!) Sempä takia en aio ihan vielä aloittaa niitä kiinteitä, katson päivän kerrallaan. Viimeistään sitten 4kk neuvola näyttää mihin suuntaan mentävä.. ja että olisiko vain ollut parempi aloittaa aikanaan.

Tuttelin maissivelli ei sopinut meille ollenkaan. Huusi ja kiljui kuin pieni porsas koko loppupäivän aina vellinmaistelun jälkeen. (Se kiljuminen on muuten uutta, temperamentti alkaa näkyä..) Ihan kamalaa kiljuntaa!

Käsiä lussutetaan edelleen älyttömästi, ja sen takia ei kai ole niitä tähän mennessä katsellutkaan kun ne on aina siellä suussa ;) Nyt jokunen päivä sitten hoksasi niitä rueta katselemaankin.

Ja kovasti yrittää tarttua esineisiin. Jonkun lelun kun vie eteen, niin heti on kädet siinä sohimassa. Mutta ei vielä oikein saa aina otetta, ja jos saakin, niin hetikohta irtoaa. Mutta kovaa on harjoittelu.

Sitterissä ja hoitopöydällä hilaa itseänsä taaksepäin nostamalla peppua ja työntämällä jaloillaan, mutta lattialla ei sitä tee :) Kai sieltä ei ole niin kiire pois..

Sitteristä yrittää muutenkin päästä kokoajan pois nousemalla melkein istuma-asentoon, joten ei siihen tahdo uskaltaa enää laittaakaan ilman että itse on näköetäisyydellä. Joku päivä sieltä vielä kiepsahtaa lattialle.

Ja sylissä olis saatava olla ainakin iltaisin kokoajan. Kantoliina ei meillä oikein toimi, kai pitäisi kokeilla rintareppua että saa kädet vapaaksi ja herra töllötellä eteensä. Yläkerrassa tykkää katsella isän kitaroita, se on paras paikka.

Kuinka tarkkoja muuten olette vauvan "television katselusta"? Itse yritän viimeiseen asti välttää sen välkkyvän lootan osumista vauvan näkökenttään, ei kai se voi olla kovin terveellistä eikä rauhoittavaa..?Mutta kyllä se kiinnostaisi!!

Aivan mahtavia ilmoja ollut muuten pari päivää - tälläinen syksy voittaa kesän mennen tullen!

Nyt saatan ehtiä vielä itse ottaa unoset kun näyttää pikkumies nukkuvan pitemmän pätkän. Joten adios!

Sakariini ja peenimees 3kk ja viikko

Vierailija
4/40 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kääk mulle ei oo tullu mieleenkää että se vois olla jotenki vahingollista antaa vauvan "katsoa" teeveetä ku sitä tuntuu se niin kovasti kiinnostavan...Oonkos mä nyt tehny jotain hirveetä vahinkoa meidän pojalle?Kokeneemmat onko tietoa?

Meillä oli loppuviikosta useampi yö taas parempi, yhden kerran piti vaan syöttää. Nyt on taas poika alkanu heräilemään 3krt yössä ja muutenki tuntuu että se nukkumaan meneminen on entistä levottomampaa...Väsyttää!!!Mulla on kans sama ongelma että en malttais vauvan päikkäreiden aikaan mennä iteki nukkumaan- vaikka kyllä pitäis. Huomenna kyllä otan iteki pikku torkut. Tähän asti oon vissin 2-3krt nukkunu päivällä. Ja näin illallakaan ei tietenkää malta mennä yhtäaikaa pojan kanssa nukkumaan ku tuntuu että on kaikenlaista tekemistä....

Oululaiset: Meille kyllä passaa periaatteessa mikä viikon päivä vaan ens viikolla. Maanantai-aamuisin meillä on 9.45-10.30 vauvajumppa, muuten ei säännöllistä ohjelmaa oo...Ilmotelkaa vaikka sähköpostiin mitä päätätte :) Ja jos niitä treffejä ei pysty peruuttaan, niin nähdäänpä tosiaan sitte lokakuun puolella taas...

Ei kyllä nyt täytyy iteki lähtiä tästä nukkumaan, ku ei taas tiedä kauanko tuo poika jaksaa nukkua ennen ku herää...

Suvi ja pikku-pyllerö 2,5kk

Vierailija
5/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt itellä se flunssa mikä on muussa perheessä pyörinyt. Se alkoi jo lauantaina kamalalla nuhalla, mutta luulin alkuun sen johtuvan tosta koirapotilaasta, joka meillä nyt sisällä. Jouduin tunkemaan tuppoja nenään, mutta ne vettyi heti läpi. Aika invalidisoiva voi näköjään olla pelkkä nuhakin, kun mitään ei voinut tehdä kun koko ajan piti niistää tai olla vaihtamassa niitä tuppoja, muuten valui räät pitkin naamaa ja joka paikkaa. Ja silmätkin valui ihan solkenaan. Nyt lähinnä kurkkukipua ja viime yönä nosti vielä kuumettakin.

Vauva on nyt jostakin keksinyt parina yönä, että jospa hän ei heti syötön jälkeen kävisikään nukkumaan vaan höpertelisi valveilla. On se sitten kainalossa rauhottunut kyllä melko nopeasti. Vaikka vieressä se nukkuu muutenkin niin ei viitsisi "opettaa" ihan iholla olemaan, kuumahan siinä tulee molemmille.

Rintatulehduksen sain onneksi aisoihin kotikonstein. Joku täällä vinkkasikin kaalinlehdistä, kiitos, olinkin sen jo jostain kuullut ja kokeilin. Ne ja särkylääke, lepo ja imetys auttoivat, niin ja pehmeät vaatteet ilman kiristäviä liivejä. Mulla ensin punoitti rinnan sisäsyrjä ja kun se meni ohi niin lehahti vielä ulkosyrjä punaiseksi ja kuumottavaksi pariksi päivää. Täytyy tänään tehdä kaalilaatikkoa lopusta kaalista. Lapset varmaan luulee, että se on niistä tissikaaleista tehty ;)

Syöttöväleistä, pisin väli ajoittuu yleensä alkuyöhön ja on n. 3-5 tuntia (joskus harvoin jopa 6), seuraava yleensä 3h ja siitä sitten lyhenee. Aamupäivät menee n. 2h:n väleillä (kun yöllä nähty nälkää), iltapäivällä 3 (-4)h ja iltaa kohden tahti taas kiihtyy ollen n. 1-2 h. Täysimetyksellä siis ja yhdellä tissillä, paitsi nyt kun mulla tätä flunssaa ja oli sitä tulehdushässäkkää, niin on useamman kerran ottanut molemmista. Saas nähdä jääkö se päälle.

Kohta taasen vauvaa laittamaan nukkumaan ja kaalin kimppuun. Kuulumisiin!

Terkuin Ananas ja tänään 3kk täyttävä Sanni

Vierailija
6/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa vauva on katsonut telkkaria melkein joka päivä. Aina kääntää päätä töllön suuntaan jos se on päällä ja suuttuu jos käännetään poispäin telkusta. Mäkin eilen vähän huolestuin, kun luin muiden juttuja että telkun kattominen vauvana olisi yhteydessä ADHD vaivaan ja muutenkin häiritsee vauvan keskushermoston kehitystä. Hmm. Jos nyt ei saitten enää ainakaan katsoisi vauvan kanssa leffoja videotykillä...

Miten te keikki muuta saatte vauvan nukkumaan niin hyvin?? Meidän poika syö lähes joka yö 2h välein ja lisäksi herää 1-3 kertaa yössä vääntämään kakat. Viime yö meni mielestäni todellä hyvin kun söi "vain" kolme kertaa ja muuten valvoi 1/2 tuntia kun teki kakat, hikkasi ja vaihdoin vaipan.

Muutenkin vauvalla on koko ajan nälkä, päivällä jos on hereillä saattaa olla nälkäinen jo 1,5h välein. Neuvolassa vain oltiin tyytyväisiä kun kasvaa niin hyvin että ei maidosta pitäisi olla puutetta. 2kk vauvolassa painoi 6510g.Täysimetyksellä siis ollaan ja meilläkin syödään vain yksi tissi kerrallaan. Illalla olen joskun yrittänyt syöttää molemmista, jos sitten nukkuisi pidempään kerralla, mutta ei sillä ole ollut vaikutusta.

Mitäköhän muuta piti kommentoida? En ole kirjoittanut niin pitkään aikaan että pitäisihän sitä olla enemmän sanottavaa, mutta kun ei muistu mieleen. Dementiaa täälläkin.

Meillä myös jatkusvasti syömässä käsiään. Illalla jos poika on jo väsynyt saa raivareita siitä että otan käsiä pois suusta ja laitan tuttia tilalle. Ja kuolaa valuu. Aamuisin vauva on yleensä hyvällä tuulella ja juttelee ja nauraa kovin. Kääntymistä ei vielä edes yritä. Jumppamatolla viihtyy itsekseen ehkä noin vartin jos on suhteellisien hyvällä päällä. Saa jo leluista välillä kiinnikin :)

Ulkona sataa vain vettä, onpas ankeaa. Hyvä että ostettiin kaupasta suklaata;)

sroigh ja sälli 2,5kk

Vierailija
7/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, televisio, tuo maailman paras lastenvahti :-)

Ilman minkäänlaista syyllisyydentuntoa meillä vauva saa katsoa telkkaria huoletta. Nuo isommat koltiaiset sitten elääkin kontrolloitua elämää sen kanssa, vain pikkukakkonen ja viikonlopun aamuohjelmat sallittuja, satunnaisesti myös joskus viikonloppuna joku video sallittakoon.

Mutta en jaks amurehtia mistään "haittavaikutuksista" kun isken sitterin esim suihkun ajaksi telkkarin eteen - pysyypä tyytyväisenä ilman huutoja sen aikaa värikästä ruutua tuijotellessaan ,-)

Että näin "holtittomasti" meillä nyt ja jatkossakin :-D

Myöhemmin muita kuulumisia, nyt eskarilaisia vastaan (ja vauva siksi aikaa sitteriin telkun ääreen kun en viitsi sitä tuonne kaatosateeseen raahat mukanani ;-))

Nappula ja töyhtis 3kk

Vierailija
8/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan pihalla jutuistanne. En ole sitten viime viikon torstain päässyt tänne kirjoittamaan enkä ole saanut viestejännekään näkyviin. :(

Meillä on oltu kipeinä. Toiseksi nuorimmaisen flunssa äityi välikorvantulehdukseksi ja samalla tärykalvossa oli joku märkäpaise. Kaikkialle niitäkin pukkaa!? Nyt Aino on kuitenkin kutakuinkin terve, kiitos lääkekuurin...mutta Auroralle pukkaa sitä samaa limaista flunssaa. Toivon, ettei äidy yhtä pahaksi.

Aurora onkin sitten ensi viikolla jo 3kk. Aika on mennyt ihan siivillä!

Urasta täällä on ollut juttua. Olen tähän ikään mennessä tehnyt kahta ihan erilaista työtä. Ensin olin matkailualalla kymmenisen vuotta ja sitten päädyin hoitoalalle. Eipä tässä juuri suuria toiveita suurperheen äitinä ns. urasta sen varsinaisessa merkityksessä ole, mutta toivottavasti saan vielä kouluttautua eteenpäin ja saisin pysyvän työpaikan. Pätkätyöt ja vuorotyö eivät nappaa lainkaan, siksi haluaisin kouluttautua vielä eteenpäin, eikä alan vaihtokaan ole poissuljettu. Olen sitä mieltä, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi vain yhteen ammattiin :)

Nyt pitää mennä antamaan välipalaa tuolle uhmikselle :)

Kanelisokeri & tytöt

Vierailija
9/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen muka onnellisena kehuskelin kuinka meillä on yöt parantuneen kun syö 4 tunnin välein, niin eiköhän viime yönä herännyt ensimmäisen 3 h.n pätkän jälkeen tasan 1,5 tunnin välein!

Että mun ainakin kannattaa tulla tänne kertomaan jostakin MUKA-RUTIINISTA jos haluan että se hetikohta muuttuu.

Ja täällä sitä taas ollaan vaikka nukkuakin voisi, eilen muka menin koisimaan niin hetihän se äijä heräsi. Tästä viisastuneena en edes yritä tänään..

Palaillaan taas :)

Sakariini

Vierailija
10/40 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkasta mielihyvästä ilmottaudun, vaikka en tosiaan muuta kerkee koneella. En päässy viikkoon tänne mitenkään, aina vaan vauva.fi epäkunnossa :(

Koetan palata pian.. Meillä on mm. rintaraivaria, jota en olekaan muiden kanssa kokenut.. Ja flunssa rassaa mammaa aina vaan.

Piia ja Lari 2kk

Vierailija
11/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen huolestuttaa tuo maidon vähyys. Aina kun saan sen muka nousuun, niin päivä pari, ja irtoava määrä on entisestään pienempi. Imettäminen EI onnistu kuin max 2 kertaa vuorokauden aikana, ja pumpulla en saa enää irti kuin max 40ml kerrallaan! Ja tämäkin vain noin 3krt päivässä. En todellakaan haluaisi kokonaan korvikkeelle tyttöä jättää näin aikaisin. Eilen yritin joka kerta imettää ennenkuin tarjosin pulloa, no tänä aamuna sitten muutaman hörpyn verran vasta huoli ja siinä se. Tuo tukkoinen nenä kun haittaa lasta entisestään ja suolaliuostippoja kuluuuuuu.... Sitten kun on itse flunssassa ja väsynyt, niin ei sitä lapsen huutoa kärsi kuunnella ja yrittää väkisin saada sitä tissille, vaan työntää sitten sen pullon suuhun...

Meillä ei olla enää kääntyilty pitkään aikaan, eikä muutenkaan viihdy vaakatasossa kumminkaan päin kauaa. Haluaa olla pystyssä, ja sitterissä viihtyy myös valveilla ja ilman maitoakin tosi hyvin. Telkkaria meilläkin katsotaan vähän sitterissä istuessa :)

Hah, mies unohti eilen hammaslääkärinsä - 31,50e maksu edessä...

Aiotaan mennä Ikeaan tässä joku viikonloppu ja vihdoinkin aion saada sen uuden sängyn ja kirjoituspöydän! :) Ei tosin nyt ensi viikonloppuna ainakaan, kun on siskoni häät.

Alcatraz ja Meeri 2k, 2vko ja 3vrk :)

Vierailija
12/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eilen käytiin 3kk neuvolassa, paino hieman yli 7kg ja pituus 63cm.

Sampo kiemurtelee sylissä, en kirjoita enempää tällä kertaa.

-Pirkko ja vonkaleet

Vierailija
13/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne jo 3kk neuvolassa, meillä oli ma 2kk neuvola ;) Mitat 7,3kg ja 61,5cm.

Tuli pojalle 2kk uhmaikä. Autossa voidaan huutaa, vaunuissa ei tarttee nukkua (eikä sängyssä, liinassa), tissille voidaan rääkyä. Huokaus. ONNEKSI yöt on yhä nukuttu muutamalla syötöllä. Mut oikeesti kammottaa jo ajatus, että tääkin ois yhtä huono päivänukkuja kuin neiti pian 2v oli vauvana :/ Onneks Larille kuitenkin kelpaa tutti eikä vaunuissa kuitenkaan huudeta täyttä päätä!

Oon ihan pihalla teidän jutuista, harmittaa niin vietävästi tuo miun ulostaminen näiltä sivuilta viime viikolla..

Joo-o, rakas isompi jälkikasvu käskyttää saunaan.. Vien tään nukkuvan sänkyynsä, että saa herätä :D -Piia ja Lari

Vierailija
14/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5kk mitat 6480g ja 59,5cm muistaakseni. Joillain onkin isoja jässiköitä jo 2kk ikäisenä... Sai nyt rokotteen ja aika tarkkaan 2 tuntia sen jälkeen alkoi huutamaan kipuitkua. Panadolilla helpotti. Pitää antaa yöksikin suppo, niin ei tartte sen takia heräillä.

Ah, siivosin tänään. Eilen sain uudet verhotkin ikkunaan. Nyt kelpaa katsella =) Tää mamma ei malttaisi pysyä aloillaan kun lauantaina pääsee viihteelle!!! Vähänkös kivaa!

Alcatraz: Onhan se varmaan vauvalle enää vaikea oppia tissille kun on niin pulloon tottunut. Kannattaa varmaan yrittää pumpata niin pitkään kuin maitoa saat irtoamaan ja sitten hyväksyä se että siirrytte korvikkeelle. Olet parhaasi yrittänyt. Turha stressata kauhean pitkään tuolla asialla. Saat itsekin mielenrauhan kun ei tartte pumppailla sitä maitoa koko aikaa.

Jaahas, kutsu käy.

Tytteli-83

Vierailija
15/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta seuraa... Meillä on poju kipeänä ja voi että, on raskasta. Kuinka se pelkkä nuha voikaan tehdä elämän niin vaikeaksi... Nukkuminen on tosi hankalaa, kun ei pysty hengittämään. Ruoka ei maistu, leikkiä ei jaksa. Haluaa vain olla sylissä. Tulee ihan entiset ajat mieleen, taas on meikäläisellä yöpaita päällä koko päivän ja hampaat pesemättä.

Jo ennen tätä tautia meille tuli ongelmia vaunujen kanssa, siellä ei enää viihdytä. Kantoliinassa voidaan olla korkeintaan tunnin, kantorepussa ei hetkeäkään. Autossakin on alettu huutaa. Voi huoh, meilläkin taitaa olla joku varhaisuhmaikä. Ei oikein viitsi lähteä minnekään, kun mikään kuljetusväline ei kelpaa :-/

Jaahas, näköään on vähän mieli maassa, kun kurkkuun alkoi sattua ja pelkään, mitä tästä elämästä oikein tulee, jos itsekin tulen kipeäksi.

Poltsi+poju

Vierailija
16/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin jaksuja ja supervoimia kaikille sairastupalaisille, oli sitten kyseessä äiti tahi vauva (tai sekä että) Ei ole kipeänä kiva hoitaa lapsia eikä yhtään sen mukavampaa hoitaa kipeitä lapsia.

Mekin käytiin eilen 3kk neuvolassa, piikki tuli pyllyyn täälläkin ilman mitään sivuvaikutuksia ja kolmivuotias sai viimoisen tehosteen hepatiittirokotuksestaan. Eskarilaisille täytyy vielä molemmille hakea apteekista omat annoksensa. kallista lystiä, huh!

Meidän neiti Töyhtiksen strategiset mitat on 5970g ja 60,5cm, pipoa en tainnut edes kysyä että minkä verran polla on kuukaudessa pyöristynyt. Painoa tullut mukavasti mutta pituuskasvussa raju notkahdus alaspäin, naureskeltiin th:n kanssa että taitaa se ihan kääpiöksi jäädä tämäkin kuten muutkin meidän perheen kakrut (alkuun kun oli eka nollakäyräläinen pitudessa ja vitsailtiin että saadaan vihdoin normaalimittainen tyyppi sukuun ;-))

Itseä väsyttää aivan sairaasti, ihan omaa vikaa. Olen ahnehtinut muutamia keikkoja tähän vauva-arkeen ja nyt sitten yöt pitkät on tullut silmät ristissä koneella notkuttua jotta saan hommat tehtyä. tai ainahan minä muutenkin, mutta nyt kun on joka aamu skarpattava noitten eskarilaisten takia niin jotenkin se vaan väsyttää kummasti vaikka herätäänkin ihan samaan aikaan kuin aina ennenkin. Psyykkistä sanon minä, kun unen määrä kuitenkin on ihan sama kuin aina muulloinkih. Tahtoo vaan edelleen dallailla aamutakki päällä kaffekuppi kourassa aamut läpeensä eikä kauhialla kiireellä aloittaa aamujaan jotta saa kakarat ajoissa taksin kyytiin. Laiska mikä laiska! :-)

Jotta nyt taas noita hommia jatkamaan, huomenna jos jättäisi perhekahvilan väliin ja laiskottelisi koko päivän...

Nappula ja töyhtis 3kk ja pari pvää päälle

Vierailija
17/40 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas istuskelen koneen ääressä, lapset nukkuu ja mies on taas jossain työjutussa. Muuten mua ei sen työmenot haittaa, mutta kun ittellä ei ole täällä vielä mitään muuta elämää kuin tää koti. Tuttuja ei ole kauheasti ehtinyt saada eikä omaa elämää muutenkaan järjestää, kun kaikki aika on mennyt noiden muksujen asioissa ja kodin järjestämisessä asuinkuntoon.

Mein pikkuneiti on tänään viettänyt pitkästä aikaa nukkumispäivää. Yön nukkui ekaa kertaa syömättä, nukahti klo 20 ja heräsi syömään klo 06 jotain. Itse en nukkunut, kun ihottuma vaivaa edelleen ja mietin samalla, et millon se neiti sitten herää :) Meilläkään ei oikein nukuta vaunuissa, eikä niissä viihdytä hereilläkään. Kantoliina on liian kuuma, rintarepussa joskus voi pitää. Mutta meidän neiti kasvaakin sitten autokopassaan;) Viihtyy siinä onneksi hyvin, sillä mä ajan koko ajan edestakasin viemässä ja hakemassa isompia päiväkodista, kaupassa, lääkärissä jne. Raukka parka on koko ajan menossa. Siitä tulee varmasti tosi levoton.

Meillä herätään joka aamu 6:30, sitten lapsilla raukoilla lähtö 7:30 (heräävät sen verran ennen, että ehtivät aamupalaa syödä, täällä saavat päiväkodissa ensin välipalaa ja sitten lounaan; keitto+ruoka) Sitten haenkin heidät 13:30 kotiin.

Mulla on pe taas ihotautilääkäri. En pääse tästä ihottumasta ikinä eroon, kun eivät uskalla antaa mulle mitään, kun imetän;) Täällä imetys on pyhä asia ja monet imettävät aika vanhojakin lapsia. Mä kun en ole siihen koskaan niin intohimoisesti suhtautunut, helppoahan se on kun ei tarvii pulloja, mut hyvin pärjää korvikkeillakin. Ainoa vaan, et niitä ei tahdo täältä saada. Olen roudannut Suomesta Nannia...

Niin muuten, kuka se kärsikään, kun imetys ei onnistu, älä stressaa liikaa. Anna pullosta, siinäkin on läheisyyttä, eikä turhia tarvitse huolia.

Ja voi hiivatti kun tuo pikkuneiti imee tuota peukkuaan. En saa sitä millään loppumaan, ja tuttia ei huoli sitten millään! Ei meillä tommosta ole ennen ollut. Mites sen sitten joskus vierotat, laitan puun oksalle oraville?

Mutta öitä taas kaikille, mä lähden pehkuihin.

Selma

Vierailija
18/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräiltiin ihan ahkeraan viime yönä ja viiden maissa neiti teki sellaiset megakakat. Itse nukahdin vasta 23.30 ja herätys oli sitten 6.30. Siinä välissä taisin herätä 4 kertaa, eli 1,5 tunnin välein. Liekö oli rokotuksesta vai onko taas joku tiheän imun kausi menossa.

Poltsi: Teidän arki kuulostaa ihan samanlaiselta kuin meillä esikoisen aikaan. Millä tahansa lähti ja mihin tahansa, niin huutoa oli tiedossa. Tää toinenkin huutaa AINA autossa. Ei tosiaan tee mieli lähteä mihinkään kun huutoa siitä vaan seuraa. Mutta lupaan, että siinä vaiheessa kun lapsi alkaa istumaan, niin arki helpottaa kummasti. Vaunuissa voi nostaa koho-asentoon jo 5kk iässä. Sen jälkeen meidän esikoinen ainakin tykkäs katsella maisemia ja nukahti sitten siinä sivussa. On kivaa kun vauva pääsee ruokapöytään istumaan, eikä tartte enää sitterissä olla. Kaupassa käyntikin sujuu eri tavalla kun saapi kärriin istumaan.

Joku tuolla teki aloituksen, että miten sitä vaan aina odottaa aikaa eteenpäin. Onhan sitä hyviä hetkiä paljon ja nehän ne sitten muistaa jälkeenpäin. Eipä sitä synnytyksestäkään välttämättä muista, miten helv***siä jälkisupistuksia oli samalla kun suoritti ensi-imetystä. Sitä vaan muistaa sen kun sai vauvan paidan alle. En mie kyllä hirveästi harmittele, että odotan aikaa eteenpäin. Ok, nyt on ihan kiva vaihe menossa. Pikkulapsiaika on niin rankka koittelemus koko perheelle, että on ihan mukavaa kun aika kuluu ja lapset kasvaa.

Mites muiden seksihalut? Mulla ne on kyllä ihan nollassa. Eikä asiaa auta että mies muistuttaa siitä koko ajan. Kertaakaan ei ole tainnut olla yli viikon taukoa, joten omasta mielestäni tää tilanne ei ole mitenkään huolestuttava. Mies sanoo, että kaipaisi läheisyyttä. Juu sitä minäkin kaipaan. Mutta aina kun me ollaan lähekkäin niin kohta alkaa hipeltämään ja sanoo että tekis mieli. Juu, mulla ei tee mieli yhtään mitään muuta kuin sitä läheisyyttä. Jos tilanne menee aina noin, niin ei tee mieli edes sitä läheisyyttä.

Meillä mies ei ole varmaan koskaan ollut tyytyväinen meidän seksielämään. Aina sitä on liian vähän. Jos mies saa usein, niin tekee mieli vielä useammin. Jos saa harvemmin, niin sitten kuittaillaan siitä. Miuta asia vaivaa ja harmittaa. Tietenkin tunnen itseni riittämätömäksi. Lisäksi tunnen ettei miuta paljoa arvosteta. Heräilen paljon öisin, imetän, hoidan kotia. Siinä sitten pitäisi vielä tyydyttää miestä tarpeeksi usein. En mie edes kerkiä haluta kun se jo painostaa. Ärsyttää kun se ei voi ymmärtää!! Jos pitäisi vaikka viikon suunsa kiinni (ja housut kiinni), niin halut varmaan pilkistäisi mullakin. Ja se ei voi tosiaankaan ymmärtää, että imetys vaikuttaa asiaan. Mulle tulee puistatus kun edes ajattelen että joku työntää kädet miun housuihin.

Onneks tulee tänään kaveri kylään. En jaksaisi enää yhtään lapsien kanssa yksin. Esikoinen vaatii ihan koko ajan huomiota ja pitäis olla touhuamassa. Mutta EN JAKSA!! Sais tuo kuopus kasvaa niin saisivat toisistansa seuraa.

Tytteli-83

Vierailija
19/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen illalla ensimmäinen hankala nukahtaminen, johtuen tuosta nuhasta. Poju heräili tukkoiseen nenään ja itkeskeli, voi toista :( Laitoin sitten pilkottua sipulia harsossa sänkyyn kiinni ja se onneksi auttoi.

Tytteli, seksiasiaa täälläkin on puitu. Meilläkään seksiä ei ole koskaan ollut tarpeeksi, ei edes silloin, kun puuhailtiin joka päivä. Aina sitä pitäisi miehen mielestä olla enemmän tai jos ei enemmän, sitten erilaista, vaihtelua, blabla. Synnytyksen jälkeen minulla oli paljon seksihaluja, mutta tämä väsymys, läski ja jokapäiväinen räjähtänyt mamma-look ovat saaneet seksihalut nollaan. Lisäksi en halua harrastaa mitään makkarissa, jossa poju tuhisee tyytyväisenä viereisessä sängyssä. Ollaan nyt kuitenkin järjestetty pari kertaa omia iltoja eli kun poju menee nukkumaan, syödään hyvin ja juodaan viiniä ja sitten harrastetaan, jos jaksetaan. Läheisyyttä ja hellyyttä minäkin kaipaisin, mutta taitaa olla niin, että monet miehet eivät osaa rajoittaa sitä läheisyyttä ihan vaan siihen.

Seksitön Poltsi

Vierailija
20/40 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on varmaan vierähtänyt poissa täältä, lueskelin noita viestejä urakalla nyt. Meillä on vihdoin flunssat ohi ja on päästy kohtuullisen normaaliin olotilaan. Mitään uutta ei oikeastaan ole nyt tapahtunut, tai ainakaan en muista, otti tuo flunssa vissiin kaiken energian koko porukalta. Voimia vaan kaikille nyt tauteja poteville!

Meille tuli lähete ja aikakin jo allergiatesteihin. En ole jaksanut vielä etsiä tietoa tarkemmin, mutta olen vähän ymmällä, kun luulin, ettei näitä vauvoja juurikaan testata vaan kotitestauksilla koetetaan selvitä. Ilmeisesti testauksessa on maito, muna, vehnä, maapähkinä ja jotain muuta. Eihän ne kuulemma näytä kuin alle yhdellä kymmenestä jotain eli en oikein tiedä tästä nyt sitten...

Muuten, mullakin herjasi vauva.fi-keskustelut viime viikolla koko ajan, että on pois käytöstä, mutta kun painoin refreshiä, niin sitten sivustot näkyivät. Ja sitä refreshiä piti painaa joka hemmetin kerta, vaikka olis tyhjentänyt sivustohistoriankin välillä.

Meillä on nyt mennyt seksipuoli paremmin yhteen kuin edellisen raskauden jälkeen, jolloin mun halut oli asteikolla 1-10 suunnilleen -100. Meilläkin kyllä on se tilanne, että mies haluaa useammin ja enemmän, mutta nyt on mullakin sentään jo jotain kiinnostusta seksiin, vaikka ei tietenkään tarpeeksi.. Kai miehillä vaan on niin paljon helpompi irrottautua kaikista näistä arkiasioista sekstailemaan, itse sitä ei jotenkin ihan tule heittäydyttyä tilanteisiin juuri tällä hetkellä, kun kuulostelee koko ajan, herääkö joku tai miettii, että vuotaakohan noi rinnat kohta tms. Mutta viimeeksi meillä meni kauan ennen kuin saatiin mitään aikaiseksi ja sittenkin harvakseltaan!!!

Tonttu ja poika noin 2,5 kk