Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän teinitytöt ajattelevat lasten hankkimisesta/perheen perustamisesta?

Vierailija
22.05.2024 |

Vähän yllätyin kun molemmat tyttäret olivat sitä mieltä etteivät halua lapsia. Yksi syy oli mm. se "etteivät pidä lapsista". 

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sävyyn teillä kotona puhutaan tutuista pikkulapsista? Onko esim. pienempiä kummilapsia, joita voisi käydä vierailulla ja joiden kanssa voisi viettää aikaa? Tällaisetkin asiat vaikuttavat. 

Voin kertoa että ajan viettäminen pikkulasten seurassa ja lapsiperheissä vahvisti omaa vapaaehtoista lapsettomuuttani jo varhain.

Olen suurperheen esikoinen ja muuttaessani lukion jälkeen pois kotoa olin elänyt koko ajan vähintään yhden alle 3-vuotiaan kanssa. Joukkoon mahtui myös muutama vauva, joiden en muista ensimmäiseen vuoteen olleen koskaan itkemättä ainakaan minun kotona ollessani. En tiedä, miten ikinä kykenin elämään tuollaisessa ympäristössä, koska nykyään jo muutaman tunnin lapsiperhevierailun jälkeen kuormitun. Selvästi olin aiemmin jotenkin tottunut tuohon, mutta nyt kun en ole ollut lapsihärdellin keskellä yli vuosikymmeneen, en enää kestä sitä enkä tiedä, tottuisinko siihen edes enää. 

Vierailija
102/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva teini miettii vauvoja. En minäkään miettinyt. Kaveripiirin vauvat syntyivät 30...44 v. äideille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas nyt joitakin ärsytti tämä keskustelunavaus. Minä en udellut lapsiltani asiasta, enkä todellakaan painostaisi mihinkään lasten hankkimiseen. Ihan keskenään alkoivat jutella kun toisella on tulossa yhteiskuntaopin koe ja aihepiirissä sivuttiin syntyvyyden laskua.

Ap

Syntyvyyden laskusta ym aihepiiriin liittyvästä pystyy kyllä keskustella ilman että ohimennen utelee että oletko ajatellut hankkia lapsia.

Toisekseen vaikka teini (tai kuka tahansa) olisi minulle asiasta ohimennen maininnut ei tulisi mieleenkään juoruilla asiaa jossain keskustelupalstalla. Teini voi kyllä ihan itse ilmaista mielipiteensä jos niin haluaa.

Vierailija
104/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas nyt joitakin ärsytti tämä keskustelunavaus. Minä en udellut lapsiltani asiasta, enkä todellakaan painostaisi mihinkään lasten hankkimiseen. Ihan keskenään alkoivat jutella kun toisella on tulossa yhteiskuntaopin koe ja aihepiirissä sivuttiin syntyvyyden laskua.

Ap

Syntyvyyden laskusta ym aihepiiriin liittyvästä pystyy kyllä keskustella ilman että ohimennen utelee että oletko ajatellut hankkia lapsia.

Toisekseen vaikka teini (tai kuka tahansa) olisi minulle asiasta ohimennen maininnut ei tulisi mieleenkään juoruilla asiaa jossain keskustelupalstalla. Teini voi kyllä ihan itse ilmaista mielipiteensä jos niin haluaa.

Mitä juoruilua se on kun nimettömänä täällä keskustellaan? Miksi täällä pitää alkaa aina joka ikisestä aiheesta vääntämään kaikkea ihmeellistä kun ihan yleisesti keskustellaan?

Vierailija
105/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä juoruilua se on kun nimettömänä täällä keskustellaan? Miksi täällä pitää alkaa aina joka ikisestä aiheesta vääntämään kaikkea ihmeellistä kun ihan yl

Yleisesti voi keskustella vaikka teinien mielipiteistä eikä kysyä mitä sinun tyttäresi on asiasta mieltä. Eikä minua periaatteessa haittaa vaikka sen joku kertoisikin, mutta kauhean asiallista keskustelua se mielestäni ei ole.

Vierailija
106/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään teininä halunnut lapsia enkä edes miestä. Yli 25-vuotiaaksi asti ajattelin etten tule olemaan missään loppuelämän parisuhteessa parin muksun kanssa ikinä. No tässä sitä ollaan 33-vuotiaana vaimona ja yhden lapsen äitinä. Mieli sitten muuttuikin. On myös ihan ok, jos mieli ei muutukaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäriä ei ole mutta en minäkään teininä mitään perheen perustamisia edes ajatellut. Olisin aivan varmasti pitänyt vanhempiani höynähtäneinä mikäli olisivat moisia edes kyselleet.

Mä olisin pitänyt ketä tahansa höynähtäneenä, jos olisi kysynyt. Sama kuin kysyisi teiniltä, miten on ajatellut viettää eläkepäivänsä. Teininä tuntui jo 30-vuotias niin vanhalta, ettei sellaisen elämässä voinut olla enää mitään hauskaa edes.

Vierailija
108/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttö mietti tällä hetkellä tulevaa lukioon menoa, harrastuksia ja kesälomaa. Ei ole lastenhankinta tai sen pohdiskelu vielä ajankohtaista.

Ai. Aika monet kyllä tuollaistakin ehtivät miettiä, ihan siinä kuin muitakin tulevaisuudensuunnitelmia.

Ei kyllä omissa piireissäni teineinä mietitty mitään kersojen hankintaa. ONNEKSI!

Aika surullista, että naisia aletaan jo lapsina painostaa synnytyskoneiksi.

Jonkin asian "miettiminen" ei tietenkään tarkoita että sen miettimisen lopputulos olisi ko asian hankkiminen. Kyllähän teineille annetaan seksuaalivalistusta ja moni harrastaa jo seksiä, ja silloin  pitää miettiä haluaako lapsia just nyt (useimmat ei) ja siten miettiä myös miten niitä ehkäisee. Kyllä minä ainakin mietin asiaa jo alle 10 vuotiaana ja tulin lopputulokseen etten lapsia halua. 

Vierailija
109/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä juoruilua se on kun nimettömänä täällä keskustellaan? Miksi täällä pitää alkaa aina joka ikisestä aihee

Täällä on joillain ihan kummallinen luulo että tämä on jonkin pikkukylän keskustelukerho. Ja että täällä kirjoittavat ovat jotain naapureita ja muita tuttuja. Ei mitenkään hahmoteta sitä ihmismäärää joka täällä käy. Onkohan tuo jonkin sairauden oire? 

Vierailija
110/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäriä ei ole mutta en minäkään teininä mitään perheen perustamisia edes ajatellut. Olisin aivan klovarmasti pitänyt vanhempiani höynähtäneinä mikäli olisivat moisia edes kyselleet.

Mä olisin pitänyt ketä tahansa höynähtäneenä, jos olisi kysynyt. Sama kuin kysyisi teiniltä, miten on ajatellut viettää eläkepäivänsä. Teininä tuntui jo 30-vuotias niin vanhalta, ettei sellaisen elämässä voinut olla enää mitään hauskaa edes.

Minä en edelleenkään kysynyt mitään. Kunhan alkoivat keskenään asiaa pohtia. Tuollaisista asioista (ylläri, ylläri?) kuitenkin keskustellaan ilmeisesti jopa koulussa. 

Ap

Vierailija
111/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko vähän hölmö? Täällä tuskin on teini-ikäisiä tyttöjä, joilta voisi kysyä suoraan. Tämähän on käytännössä keski-ikäisten naisten palsta! 

Vierailija
112/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäriä ei ole mutta en minäkään teininä mitään perheen perustamisia edes ajatellut. Olisin aivan klovarmasti pitänyt vanhempiani höynähtäneinä mikäli olisivat moisia edes kyselleet.

Minä en edelleenkään kysynyt mitään. Kunhan alkoivat keskenään asiaa pohtia. Tuollaisista asioista (ylläri, ylläri?) kuitenkin keskustellaan ilmeisesti jopa koulussa. 

Ap

Onko se joku syy että minun pitäisi teiniltäni asiaa kysyä ja toisekseen vielä kirjoittaa tänne mitä mieltä juuri minun teinin onasiasta mieltä. Ja jos pitäisi niin miksi?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, mulle selvisi kyllä, että sinä et kysynyt omilta tyttäriltäsi. Mutta jos multa olisi kysynyt mun siskoni tai joku kaverini, olisin pitänyt kysymystä ihan älyttömänä. Ja juuri siksi, että koko asian ajatteleminen ei ollut siinä vaiheessa millään tavalla ajankohtaista. Ihan kuten ei olisi ollut ajankohtaista miettiä, miten eläkepäivänsä viettää. 

Vierailija
114/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko vähän hölmö

Sen taas on oma teininä on paljastanut että käy välillä täällä esim. trollaamassa keskusteluja. Ja miksi täällä ei kävisi myös teinit? Epäilen tosin että he eivät suoraan omaa mielipidettään tänne edes kertoisi.

Vierailija
115/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko se joku syy että minun pitäisi teiniltäni asiaa kysyä ja toisekseen vielä kirjoit

Huoh. Ei tietenkään sinun tarvitse kysyä, en ole sellaista pyytänyt. Eikä sinun tarvitse osallistua koko ketjuun, jos aihe sinua häiritsee.

Ap 

Vierailija
116/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luojan vi t tu näitä kommentteja taas. Ihminen voi pohtia tulevaisuuttaan ilman että kaikki tulevat asiat olisivat ajankohtaisia. Minä mietin ja minulta myös kysyttiin 5-vuotiaana mikä minusta tulee isona. Ei ollut ammatinvalinta vielä ajankohtaista, eikä minusta tullutkaan kiekkopelaajaa, mutta ajatuksilla voi leikitellä.

Vierailija
117/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma teini on tällä hetkellä sitä mieltä, että mielummin adoptoi kuin synnyttää itse. Eikä halua kuin yhden lapsen. On itsekin ainoa. 

Toivottavasti teini tietää että adoptio ei ole itsestään selvyys. Vaatimukset vaihtelevat hiukan, mutta useimmat kohdemaat edellyttävät kahta keskenään naimisissa olevaa hetero-osapuolta, tiettyä tulotasoa ja ei liian korkeaa ikää. Monet vaativat kristillistä arvopohjaa. Mielenterveysongelmia ei tietenkään saa olla. Prosessi itsessään on kallis, ja adoptiolapset ovat usein erityistarpeisia. Jos haluaa yhden lapsen mutta päästä helpolla, voi se synnyttäminen sittenkin olla helpompaa. 

Vierailija
118/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun ei tarvitse osallistua jos on erimieltä asiasta aloittajan kanssa tai pitää kysymyksen asettelua asiattomana? Asia selvä.

Vierailija
119/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, mulle selvisi kyllä, että sinä et kysynyt omilta tyttäriltäsi. Mutta jos multa ol

Jaa. Minä taas jo 14-vuotiaana pohdin kavereiden kanssa tulevien lastemme nimiä 😀 Ei kannata yleistää että kukaan teini ei tällaista miettisi. 

Vierailija
120/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei halua lapsia ovat kertoneet. Eikä se valinta minulle kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän