Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän teinitytöt ajattelevat lasten hankkimisesta/perheen perustamisesta?

Vierailija
22.05.2024 |

Vähän yllätyin kun molemmat tyttäret olivat sitä mieltä etteivät halua lapsia. Yksi syy oli mm. se "etteivät pidä lapsista". 

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rajaat kysymyksen vain tyttöihin?

Vierailija
2/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär ja poika, tytär teini ja poika opiskelija. Molemmat on ainakin tässä vaiheessa sitä mieltä, että eivät halua lapsia. Pojan mielestä elämässä on kiinnostavampia asioita tehtäväksi kuin omistaa pari vuosikymmentä elämästään lapsiperherutiineille. Tytär taas miettii esim. ylikansoitusta, ilmastohuolia, ja näkee tulevaisuuden niin synkkänä ettei halua tänne lasta tuoda. Myös sanoo, ettei varmaan halua koskaan miestäkään, koska viihtyy yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (jo nyt täysi-ikäisellä, kohta 20v) tyttärellä on ollut vauvakuume jostain 14-vuotiaasta lähtien. Toki siis siten, että haluaa lapsia "sitten joskus", mutta hypistelee vaatekaupoissa vauvanvaatteita ja ihastelee pikkulapsia (ja tekee lastenhoitokeikkoja) jne.

Vierailija
4/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkoituksella rajaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin naisille monella tapaa paljon suurempi "uhraus". Tytöille perustelu saattaa olla ihan vain se ettei halua olla raskaana. 

Ap

Vierailija
5/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinityttö mietti tällä hetkellä tulevaa lukioon menoa, harrastuksia ja kesälomaa. Ei ole lastenhankinta tai sen pohdiskelu vielä ajankohtaista.

Vierailija
6/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hänellä itsellään on tyttäriä, ja halusi verrata kokemuksia onko muiden äitien tyttäret suhtautuneet samoin tuossa iässä.

Ja mitäs pahaa siinä on, että pohtii tyttöjen ajatuksia?

Vierailija
7/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä asia edes kuulu minulle.

Vierailija
8/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua ainakaan biologisia lapsia koskaan. Osasyynä saattaa olla se että minulla on raskauden jäljiltä pysyvä terveyshaitta. 

Vierailija
9/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo nuoria aikuisia, tytär ja poika.

Kumpikaan ei halua lapsia luontokadon ja maailman rauhattomuuden vuoksi.

Vierailija
10/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teinityttö mietti tällä hetkellä tulevaa lukioon menoa, harrastuksia ja kesälomaa. Ei ole lastenhankinta tai sen pohdiskelu vielä ajankohtaista.

Ai. Aika monet kyllä tuollaistakin ehtivät miettiä, ihan siinä kuin muitakin tulevaisuudensuunnitelmia.

Vierailija
11/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee oma ketju, joka koskee vain poikia. Niitä erilaisia miksi mies/poika ketjujahan on palsta pullollaan muutenkin, joten sekaan vaan!

Vierailija
12/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut teininä ajatella edes lapsia eikä ole harkinnut niitä vieläkään nyt kun on 27-vuotias. 

Vierailija
13/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teini on tällä hetkellä sitä mieltä, että mielummin adoptoi kuin synnyttää itse. Eikä halua kuin yhden lapsen. On itsekin ainoa. 

Vierailija
14/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikovat haluavat lapsia. Meillä suurehko perhe.

Vierailija
15/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Aika monet kyllä tuollaistakin ehtivät miettiä, ihan siinä kuin muitakin tulevaisuudensuunnitelmia.

Ehkä mutta harva noita äidin kanssa ääneen pohtii enkä ymmärrä miksi edes pitäisi.

Vierailija
16/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee ettei koskaan halua lapsia. Mutta niin kyllä ajattelin minäkin 16-vuotiaana, ja vielä 30-vuotiaanakin, ja silti tuli 2 lasta hankittua.

Vierailija
17/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkoituksella rajaan. Lasten hankkiminen on kuitenkin naisille monella tapaa paljon suurempi "uhraus". Tytöille perustelu saattaa olla ihan vain se ettei halua olla raskaana. 

Ap

En ymmärrä logiikkaasi. Ihan yhtä hyvin voisi kysyä teinipoikien ajatuksia lastenhankinnasta.

Vierailija
18/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on sitä mieltä ettei aio lisääntyä tulevaisuudessa. Tähän voi tosin vaikuttaa isänsä puolelta olevat tällä hetkellä uhmaikäiset pikkusisarukset... mutta on myös sitä mieltä ettei tällaiseen maailmaan kannata tehdä lisää lapsia. Surullista että teinit jo ajattelee (tai joutuvat ajattelemaan) tämmöistä, mutta ymmärrän kyllä miksi. Itse en tuon ikäisenä tämmöisiä miettinyt, oli jotenkin itsestään selvää että haluan perheen perustaa. Toki maailmakin oli silloin erilainen.

Vierailija
19/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän halusi tietää, mitä muut ajattelevat nimenomaan tyttöjen ajatuksista lastensaannin suhteen. Miksi tämä on sinulle ongelma?

Vierailija
20/127 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä omissa piireissäni teineinä mietitty mitään kersojen hankintaa. ONNEKSI!

Aika surullista, että naisia aletaan jo lapsina painostaa synnytyskoneiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan