Mitä teidän teinitytöt ajattelevat lasten hankkimisesta/perheen perustamisesta?
Vähän yllätyin kun molemmat tyttäret olivat sitä mieltä etteivät halua lapsia. Yksi syy oli mm. se "etteivät pidä lapsista".
Kommentit (127)
Oma on sitä mieltä että ei aio hankkia lapsia. Muuttuuko mieli vielä vuosien päästä vai ei, se on hänen asiansa eikä ole minun asiani sano miten tulisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Keskusteluun ei tarvitse osallistua jos on erimieltä asiasta aloittajan kanssa tai pitää kysymyksen asettelua asiattomana? Asia selvä.
Tämä ei edelleenkään ole Facebook. Täällä voi ihan hyvin kysyä mitä miehesi/vaimosi/äitisi/kummienosi tai vaikka kultakalasi ajattelee siitä ja tästä. Tämä on a n o n y y m i keskustelupalsta.
Tiesin jo ala-asteella etten halua lapsia. Äidilläni ja mummollani oli tapana puhua "Sitten kun sinulla on lapsia, niin plaa plaa..." johon tokaisin jo noin nuorena etten lapsia halua.
Ärsytti se viestintä, että tottakai lapsia pitää tehdä, se oli itsestäänselvyys. Päätökselleni naurettiin, paras oli varmaan äidin kommentti "Jos noin sanot nyt, niin vielä käy niin ettei Jumala anna sinulle lapsia, kun niitä myöhemmin haluat".
Teininä luokkakavereiden kanssa asiasta kyllä puhuttiin. Melkeinpä kaikki kertoivat haluavansa lapsia, sehän kuului jotenkin elämän kulkuun. Tuo oli ysärin lopulla, 2000- luvun alussa. He ovatkin lapsia saaneet. Itse olen vela edelleen ja sellaisena pysyn.
Antakaa lasten ja teinien muodostaa tästä asiasta mielipiteensä itse, älkää koittako ohjailla sitä mitenkään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäriä ei ole mutta en minäkään teininä mitään perheen perustamisia edes ajatellut. Olisin aivan klovarmasti pitänyt vanhempiani höynähtäneinä mikäli olisivat moisia edes kyselleet.
Mä olisin pitänyt ketä tahansa höynähtäneenä, jos olisi kysynyt. Sama kuin kysyisi teiniltä, miten on ajatellut viettää eläkepäivänsä. Teininä tuntui jo 30-vuotias niin vanhalta, ettei sellaisen elämässä voinut olla enää mitään hauskaa edes.
Minä en edelleenkään kysynyt mitään. Kunhan alkoivat keskenään asiaa pohtia. Tuollaisista asioista (ylläri, ylläri?) kuitenkin keskustellaan ilmeisesti jopa koulussa.
Ap
Juu, mulle selvisi kyllä, että sinä et kysynyt omilta tyttäriltäsi. Mutta jos multa ol
15v teinillä on 0 vuotta aikaan kun hänen pitää alkaa käyttää ehkäisyä jos ei halua tulla raskaaksi, ja 15v keskimääräiseen synnytysikään. Eläkkeelle hänellä taasen on noin 55v aikaa. Kyllä se lapsikysymyksen pohtiminen on teinille siis paljon ajankohtaisempaa kuin eläke.
Olen todella yllättynyt jos on näinkin paljon ihmisiä jotka elävät/ovat eläneet teininä ihan vain hetkessä. Kyllä minä ja kaverit mietittiin ja puhuttiin ammateista, lasten tekemisestä, asuin- ja opiskelupaikoista, ajokortista yms vaikka mistä asioista jotka olivat muutaman vuoden - vuosikymmenen päässä.
Oli keskustelupasta anonyymi tai ei mikä se syy on että keskusteluun pitäisi osallistua toisen puolesta oli se toinen sitten teini, anoppi, puoliso... ?
Vanhin (19-V, poika tosiaan) on sitä mieltä, että perustaa perheen sitten kun on työ, rahaa ja aikaa. Keskimmäinen tyttö (täyttää 17v) on aina ollut lapsirakas ja hoitanut omaa pikkusiskoaan pienestä asti. Välillä vain tokaisee, että äiti, mä haluun vauvan. On myös vähän puhunut jostakin teiniäitiydestä, mutta ei mitenkään vakavasti, eikä ole poikaystävääkään. Kyseinen tyttö on jo haalinut kaupoista ja kirppareilta vauvanvaatteita aivan järkyttävän määrän. Saa nähdä, ehtiikö vauva edes käyttämään kaikkea ennenkuin kasvaa ohi monesta koosta. Nuorin tyttö (kohta 16v) pelkää, että jää arpia, ongelmia/sairauksia tai ettei vaan palaudu keho takaisin. Onhan tyttö vielä nuori, mutta puhuttiin hänen kanssaan, että mahdollisesti adoptoisi lapsen joskus tulevaisuudessa.
Tuo yksi luulee olevansa Facebook-ryhmässä tms 😅 Ei vielä ole hoksannut etttä tämä on anonyymi palsta. Kukaan ei tiedä kenen teineistä tässä puhutaan.