Amazing race suomi 2024
Uuden kauden kisaajat julki:
juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radio Novan ma 4.11. Kuukka ja Vehviläinen Amazin Race -kisasta kohdassa 27 - 32 min:
https://radioplay.fi/podcast/radio-novan-aamun-iltapalat/id-2236843/
Kiitos.
kuuntelin ja eihän Kimmo nyt sanonut muuta kuin on väsynyt seuraamaan väsynyttä Mettiä. Samanlailla roustasi broidi poikiakin.
Oma aatokseni, varmaan Metti joutuu miettimään jälkeenpäin käytöstään. Ei kestä kuumuutta, väsymystä, kiirettä, epäonnistumista. Tarvitsee kannattajan elämäänsä.
Pointti on mun mielestä siinä, että väsyneitä nuo on olleet kaikki. Mutta kukaan muu ei käyttäydy ikävällä tavalla sitä kisakaveria kohtaan. Ei tiuski, ei äksyä, ei ole koko ajan kaverin oltava toppuuttelemassa/ rauhoittelemassa. Siksi tämä yksi ihminen on raskasta katsottavaa. Hänellä on kurja asenne, sitä ei voi kukaan muuksi väittää. Kukaan muu kilpailija ei ole ollut edes väsyneenä huono käytöksinen.
Sitä tässä on kai koittaneet kirjoittajat sanoa, että ikävä asenne yhdellä kilpailijalla, mutta sitä ei täällä yksi kirjoittaja salli. Vaan kun ihmiset keskustelevat asioista joita näkevät, tai ainakin yrittävät keskustella. Miten ihmeessä voi pärjätä esim. työelämässä jos vastakkaiset, omista poikkeavat mielipiteet saavat aikaan tuollaisen raivon ja primitiivireaktion? Asioista kun voisi keskustella ihan hyvään sävyyn. Tyyliin: Sinä olet tuota mieltä, ok. Minä olen tätä mieltä. Ketään ei tarvitse väittää valehtelijaksi, kenenkään suuta ei tarvitse tukkia. Sitä on aikuisten keskustelu. Ollaan eri mieltä, mutta keskustellaan.
Kylläpä jaksat taas valehdella. Sitä se tyhmyys ja kateus teettää. Ainoa joka on raivostunut, oli Leea telenovellan ohjaajalle. Muistatko kenellä paloi pinna Krakovan ruokatunnistustehtävässä? Entä Adeliinan ilkeä kommentti wolt-sankarista niin ikään ruokatunnistustehtävässä. Ja kellään ei palanut pinna kirjan pito tehtävässä? Entä sian aivojen ja pässin kivesten syöntitehtävässä, eikö kenelläkään tullut suuttumusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radio Novan ma 4.11. Kuukka ja Vehviläinen Amazing Race -kisasta kohdassa 27 - 32 min:
Kuvitelkaa, millainen kisapari Kuukasta ja Vehviläisestä olisi saanut tämän kauden AR-kisaan. Ensinnäkin kisaajat joutuvat kantamaan mukanaan koko ajan kaikkia matkatavaroitaan. Montako jaksoa tämä parivaljakko olisi jaksanut? Ainakin Kuukalle olisi aina pitänyt varata lentokoneesta kaksi istuinpaikkaa ja siirtymiin tilataksi.Krakovan kaivoksen sisäänkäyntiä kisaajat etsivät pitkään, koska alue oli valtava. Kuinkahan monta tuntia Kuukka ja Vehviläinen olisi siihen käyttänyt raskaat reput selässä? Kaivoksen hissiin ei olisi varmaan mahtunut muita kuin Kuukka. Entä se auton kääntäminen ja sinne sulloutuminen Krakovassa, kun Kuukka olisi vienyt yksin koko penkkirivin; neljä muuta olisi tungettu toiselle penkkiriville.Bukarestissa arkkuun olisi mahtunut vain Vehviläinen, mutta oliko Kuukka mahtunut kulkemaan linnan ahtaissa käytävissä? jne.
😂😂😂 Ehkä kantsii miettii ekaks miten ite ois pärjänny ennen ku alkaa ruotiin kisaajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radio Novan ma 4.11. Kuukka ja Vehviläinen Amazing Race -kisasta kohdassa 27 - 32 min:
Kuvitelkaa, millainen kisapari Kuukasta ja Vehviläisestä olisi saanut tämän kauden AR-kisaan. Ensinnäkin kisaajat joutuvat kantamaan mukanaan koko ajan kaikkia matkatavaroitaan. Montako jaksoa tämä parivaljakko olisi jaksanut? Ainakin Kuukalle olisi aina pitänyt varata lentokoneesta kaksi istuinpaikkaa ja siirtymiin tilataksi.
Krakovan kaivoksen sisäänkäyntiä kisaajat etsivät pitkään, koska alue oli valtava. Kuinkahan monta tuntia Kuukka ja Vehviläinen olisi siihen käyttänyt raskaat reput selässä? Kaivoksen hissiin ei olisi varmaan mahtunut muita kuin Kuukka. Entä se auton kääntäminen ja sinne sulloutuminen Krakovassa,
Tämän keskustelutaidot on sitä, että hyökkää kuin rakkikoira hampaat irvessä louskuttamaan. Tuliko hyvä mieli kun sait vähän haukkua Minnaa? Jeesus! Minkä ikäisiä lapsia tänne kirjoittaa? Kukaan fiksu aikuinen ei kehtaisi tuollaista shaibaa tuottaa.
Kuvitelkaa, millainen kisapari Kuukasta ja Vehviläisestä olisi saanut tämän kauden AR-kisaan. Ensinnäkin kisaajat joutuvat kantamaan mukanaan koko ajan kaikkia matkatavaroitaan. Montako jaksoa tämä parivaljakko olisi jaksanut? Ainakin Kuukalle olisi aina pitänyt varata lentokoneesta kaksi istuinpaikkaa ja siirtymiin tilataksi.Krakovan kaivoksen sisäänkäyntiä kisaajat etsivät pitkään, koska alue oli valtava. Kuinkahan monta tuntia Kuukka ja Vehviläinen olisi siihen käyttänyt raskaat reput selässä? Kaivoksen hissiin ei olisi varmaan mahtunut muita kuin Kuukka. Entä se auton kääntäminen ja sinne s
Helpottaako? Jos tuntuu, että tarvitset ihan ammattiapua, niin sitä on saatavilla yhdellä puhelinsoitolla. Älä jää yksin kärsimään vaan hae rohkeasti apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
kuuntelin ja eihän Kimmo nyt sanonut muuta kuin on väsynyt seuraamaan väsynyttä Mettiä. Samanlailla roustasi broidi poikiakin.
Oma aatokseni, varmaan Metti joutuu miettimään jälkeenpäin käytöstään. Ei kestä kuumuutta, väsymystä, kiirettä, epäonnistumista. Tarvitsee kannattajan elämäänsä.
Pointti on mun mielestä siinä, että väsyneitä nuo on olleet kaikki. Mutta kukaan muu ei käyttäydy ikävällä tavalla sitä kisakaveria kohtaan. Ei tiuski, ei äksyä, ei ole koko ajan kaverin oltava toppuuttelemassa/ rauhoittelemassa. Siksi tä
Eiks mun pitänyt olla se valehtelija? Nyt annat sen tittelin jollekulle muulle. Voisitko päättää jo? Vai valehteleeko kaikki palstalle kirjoittajat? Tämähän pitää sitten kai ristiä uudelleen valehtelijoiden klubiksi.
Kimmolle ja Minnalle radio Novaan terveisiä, että joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Nämä tuskin tosin olisivat kestäneet edes ekaa etappia. Mut ihan hauska ajatusleikki, miten olisivat kussakin kisasuorituksessa pärjänneet.
Ainakin kolmesta kisaparista ihan shittiä ma-aamun lähetyksessä 🤥
Älyllinen kyvykkyys loistaa poissaolollaan tämän juontajaparin lähetyksissä. Se on tietty on vuosi kausia.
Miten voi jollain mennä noin tunteisiin?! Haukutaan radiojuontajat siksi, että heillä on omat mielipiteet ohjelmasta. Sitä on jokaisella toki omat suosikit, mutta koskaan aiemmin en ole nähnyt, että jollain pakka hajoaa ihan totaalisesti jos sen suosikista on ihmisillä eri mielipide kuin itsellä.
Kukaan täällä palstalla ei ole haukkunut yhtään kilpailijaa niin rumalla tavalla kuin tämä herneen nenäänsä vetänyt Metti-fani haukkui Kimmoa ja Minnaa. Kehtaa peräänkuuluttaa, että kenestäkään kilpailijasta ei saa sanoa rumasti ja mitä tekee itse?! Järkyttävää teini-ikäisen angstiraivoa ja asiatonta solvaamista. Pahinta mahdollista kaksinaismoralismia! Nyt ne valot päälle ja vähän jarrua peliin! Kohta täällä todellakin tarvitsee alkaa painella sitä ilmoita asiattomaksi nappia muidenkin kirjoittajien!
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jollain mennä noin tunteisiin?! Haukutaan radiojuontajat siksi, että heillä on omat mielipiteet ohjelmasta. Sitä on jokaisella toki omat suosikit, mutta koskaan aiemmin en ole nähnyt, että jollain pakka hajoaa ihan totaalisesti jos sen suosikista on ihmisillä eri mielipide kuin itsellä.
Kukaan täällä palstalla ei ole haukkunut yhtään kilpailijaa niin rumalla tavalla kuin tämä herneen nenäänsä vetänyt Metti-fani haukkui Kimmoa ja Minnaa. Kehtaa peräänkuuluttaa, että kenestäkään kilpailijasta ei saa sanoa rumasti ja mitä tekee itse?! Järkyttävää teini-ikäisen angstiraivoa ja asiatonta solvaamista. Pahinta mahdollista kaksinaismoralismia! Nyt ne valot päälle ja vähän jarrua peliin! Kohta täällä todellakin tarvitsee alkaa painella sitä ilmoita asiattomaksi nappia muidenkin kirjoittajien!
Sorry, mun suosikit on Kaarina ja Leea, joista tää Novan aamupari puhui mun mielestä ma-aamuna ihan skeidaa. Jos Kuukka-Vehviläinen saa laukoa omat mielipiteensä eetteriin, miksei muut voi sanoa näistä? Kokonsa, elintapojensa jne. eivät olisi kisassa mikään huippupari, kuten ma-aamuna ruoditut parit. Voidaan kysyä, missäs sitä kaksinaismoralismia oikein olikaan. Ja sit joku ottaa totena tän aamuparin katkonaiset ja sammaltavat aamuaivopierut 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mun suosikit on Kaarina ja Leea, joista tää Novan aamupar
Asiattomat kommentit ihmisistä jotka eivät ole edes tässä kisassa mukana eivät kuulu tänne! Tässä ketjussa ei ole nimitelty ketään, eikä sen lajin kommentteja tänne kaivata, Sopii mennä ko. radiokanavan alustoille purkamaan kiukkua. Täällä on täysin asiatonta ruvata rääsimään jonkun juontajan vartalon kokoa ja esittää muutenkin halventavia kommentteja. Se pitäsi olla sanomattakin selvää normaali älyllä varustetulle ihmiselle.
Anteeksi nyt, mutta mitä asiatonta eli poistamisen arvoista on siinä, että toteaa tämän räyhähengen kirjoitustavan muistuttavan vahvasti Metin puhetapaa telkkarissa ja että Metistä on saatu räyhä kuva jo lehdistön kautta hänen huutaessa Miklulle kadulla toistuvasti? Aika mielivaltaisesti poisteltu täältä noita viestejä, kun jätetty nää radioväkeä solvaavat.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta mitä asiatonta eli poistamisen arvoista on siinä, että toteaa tämän räyhähengen kirjoitustavan muistuttavan vahvasti Metin puhetapaa telkkarissa ja että Metistä on saatu räyhä kuva jo lehdistön kautta hänen huutaessa Miklulle kadulla toistuvasti? Aika mielivaltaisesti poisteltu täältä noita viestejä, kun jätetty nää radioväkeä solvaavat.
Sun kommentti oli ihan asiallinen! Kaikkien muiden paitsi sen napin painajan mielestä. Herää tosiaan kysymys, että kuka mahtaakaan sitä nappia painella...Eihän täällä ns. normaalit kirjoittajat ole koskaan muiden viestejä poistatelleet. Se on vain tämä yksi palsta-häirikkö.
Onpas touhua...
Onko täällä aina tälläistä kiukku-ilkeilyä?
Itse sarjasta - kulttuurisiskot aitoudessaan hyvää viihdettä, mimosa ja faija hyviä kilpailijoita, wolttiveljeksille lisää kehollisia skaboja niin peli tasottuu, bro-broidit ei kuulosta aidoilta, ade ja paulus = rakkaus kantaa. Ja viimeiseksi, hannaa käy sääliksi kun suostui pariksi draama queenille joka käyttäytyy todella huonosti about kaikkia kohtaan. Myös häntä kannattelevaa Hannaa; "me sovittiin et jos on jotain ällöö niin sä teet ku kerran pääsit mukaan mun reissuun.."
Ei tätä leikkauksella selitä, -tai sitten Mette on suututtanut koko tuotannon ja seuraamme nyt takaisinmaksua viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radio Novan ma 4.11. Kuukka ja Vehviläinen Amazin Race -kisasta kohdassa 27 - 32 min:
https://radioplay.fi/podcast/radio-novan-aamun-iltapalat/id-223684
Kiitos.
Oletko kuunnellut/katsellut hänen videon kisasta? Johan tuo on tullut moneen kertaan ilmi, että kukin jakso leikataan valtavasta materiaalista. Uskallan sanoa, ettei tarvitse miettiä jälkeenpäin. Hän tietää tasan tarkkaan omat vahvuut
Fiksuus ei näkynyt tässä kisassa. Mitä minä näin oli hyvin hermostunut ja valittava ihminen. Luultavasti hyvin väsynyt ihminen, huonolla syömisellä , tuli mieleen nälkä kiukku.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kyseessä on joko Metti itse tai hänen äitinsä, joka täällä sairaalloisesti hyökkää kaikkia Metin käytöstä arvostelevia kohtaan. Ei voi muuten mitenkään mennä noin paljon ihon alle.
Vainoharhaista 🤡-porukkaa täältä. Kannattaa varoa, kun yksityishenkilöistä kirjoitetaan valheita vastoin totuutta.
Eihän tätä ketjua viitsi enää lukea, kun pelkkää sekopäistä syyttelyä...
No, rankkaan tiimit tylsyyksissäni:
1. Arajuuret. Positiivisia, rentoja, fiksuja, kivoja...listaa vois jatkaa pitkään. Paulus todellinen hyvänmielen ukkeli. Ja Adeliina erittäin viehättävä nainen
2. Metti & Hanna. Hanna todella mukava, jämpti ja nätti. Metti sanomattakin selvää, että kaunis ja hänen persoonansa tuo viihdettä, hyvä ettei ole niin tasapaksu kuin useimmat. Ei ole ärsyttänyt minua niin kuin muita katsojia. Tommosiahan tälläiset ohjelmat tarvitseekin
3. Kaarina & Leea. Iän tuomaa itsevarmuutta ja rauhallisuutta yhdistettynä jonkin sortin räväkkyyteen. Ei mitenkään pärjää viime kauden rallikaksikolle, mutta hyvä valinta ohjelmaan. Voisi noita vanhempia tiimejä olla toinenkin kisassa.
4. Gracias & Jere. Lähes neutraaleja minulle. Ihan hauskoja tuuletuksia.
5. Mimosa & isä, Woltti & veli. Jaetulla viimeisellä sijalla nämä parit. Nämä vaan ärsyttää. Veljeksien huumori ja Mimosan persoona. En vaan tykkää
Vierailija kirjoitti:
Eihän tätä ketjua viitsi enää lukea, kun pelkkää sekopäistä syyttelyä...
No, rankkaan tiimit tylsyyksissäni:
1. Arajuuret. Positiivisia, rentoja, fiksuja, kivoja...listaa vois jatkaa pitkään. Paulus todellinen hyvänmielen ukkeli. Ja Adeliina erittäin viehättävä nainen
2. Metti & Hanna. Hanna todella mukava, jämpti ja nätti. Metti sanomattakin selvää, että kaunis ja hänen persoonansa tuo viihdettä, hyvä ettei ole niin tasapaksu kuin useimmat. Ei ole ärsyttänyt minua niin kuin muita katsojia. Tommosiahan tälläiset ohjelmat tarvitseekin
3. Kaarina & Leea. Iän tuomaa itsevarmuutta ja rauhallisuutta yhdistettynä jonkin sortin räväkkyyteen. Ei mitenkään pärjää viime kauden rallikaksikolle, mutta hyvä valinta ohjelmaan. Voisi noita vanhempia tiimejä olla toinenkin kisassa.
4. Gracias & Jere. Lähes neutraaleja minulle. Ihan hauskoja tuuletuksia.
5. Mimosa & isä, Woltti &
Aivan samat ajatukset. Mietinkin juuri olenko ainoa jota Metti ja Hanna eivät ärsytä yhtään, mielestäni kiva ja osaava pari. On normaalia stressata kilpailutilanteissa. Inhokkini ovat narisevat ja itkeskevät veljekset sekä Mimosa isänsä kanssa. Mimosa vaikuttaa passiivisagressiiviselta tapaukselta ja muutenkin ikävältä ihmiseltä.
Aivan samat ajatukset. Mietinkin juuri olenko ainoa jota Metti ja Hanna eivät ärsytä yhtään, mielestäni kiva ja osaava pari. On normaalia stressata kilpailutilanteissa. Inhokkini ovat narisevat ja itkeskevät veljekset sekä Mimosa isänsä kanssa. Mimosa vaikuttaa passiivisagressiiviselta tapaukselta ja muutenkin ikävältä ihmiseltä.
Ei, et ole. Hanna ja Metti on suosikkiparini 💯. Tyypillistä suomalaista sivistymätöntä kateutta, joka puretaan netissä valheina, maalittamisena jne.
Woltti-veljistä se pidempi on jotenkin ihana. Sellanen että huolisin omaksikin pariksi. Sitten se toinen onkin vähän vähemmän hommaan soveltuva, ehkä telkkari tuo paineita eikä niin heittäydy? Paulus ja Ade on oikein herttaisia, mutta silti vähiten suosikki. Hanna olisi mun ykkönen, mutta Metti on rasittava.
En katso näitä tubettajia, somettajija tai mitä höpöttäjiä näitä nyt onkaan.
Enkä käytä mitään somea, jos tätä palstaa ei lasketa. Joten en ole , enkä tule katsomaan.