Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amazing race suomi 2024

Vierailija
22.05.2024 |

Uuden kauden kisaajat julki: 

juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3553)

Vierailija
2601/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi Hanna joku lesbo, vai miten se kestää tota Metin kiukuttelua noin hyvin? Ihan vilpittömästi tuli mieleen, että onko. Jos ois, niin siinähän ei ois mitään pahaa.

Olen kyllä saanut lesbo-vibat hänestä. Jopa ulkonäkö vähän sellanen. 

Tää vielä täältä puuttuikin, että ruvetaan rääpimään seksuaalista suuntautumista. Onko teillä  ressukoilla lääkitys varmasti kohdillaan?

Rauha, Metti, rauha

Voit varmaan lopettaa jo vainoharhaiset kuvitelmat.  Ei muutu Metin kirjoittamaksi, vaikka joka päivä jankkaisit samaa valhetta.  Normaalimpi ihminen täm

Jos sinä kuvittelet olevasi foorumin kaikki muut, sinulla on jakautunut persoonallisuushäiriö ja tarvitset lääkityksen.

Vierailija
2602/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi Hanna joku lesbo, vai miten se kestää tota Metin kiukuttelua noin hyvin? Ihan vilpittömästi tuli mieleen, että onko. Jos ois, niin siinähän ei ois mitään pahaa.

Tää vielä täältä puuttuikin, että ruvetaan rääpimään seksuaalista suuntautumista. Onko teillä  ressukoilla lääkitys varmasti kohdillaan?

Minkäs sille mahtaa että lesbo-vibat tulee? Semmoset saara ja meri aalto -tyyppiset, missä on high maintenance pirsessa ja sitten se parin hiukan maskuliinisempi tapaus, joka taipuu taipumistaan ollakseen pirsessalle mieliksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metti ja Hanna on ehdottomasti kauden paras ja kaunein kisapari. Kateellisten wt-mammojen kateus on pohjatonta.

Vierailija
2604/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metti on kaunis, älykäs ja rikas. Toisin kuin te! RAPIDO RAPIDO!!

Vierailija
2605/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se teille nuorille jokin häpeämisen aihe?

Vierailija
2606/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa pysyttäisiin vaan aiheessa Amazing race Suomi !

Olisihan se kiva jos pysyttäisi AR ssa, mutta tämä palsta on - sivusta kaksi,  jauhanut yhdestä ihmisestä.

Ja jotku varmaan koittavat viedä keskustelua uusille raiteille. Jos saataisiin vähän jotain hupia. Tämä ketju on niin synkkä ja ikävä.

👍

Vierailija
2607/3553 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metti on kaunis, älykäs ja rikas. Toisin kuin te! RAPIDO RAPIDO!!

Korjaan tämän välittömästi. Piti olla Metin mies on rikas, mutta Hanna on kaunis ja älykäs.

Vierailija
2608/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en Metin käytöksestä tykkää, mutta hei jotain rajaa nyt kirjoittelulle. Käytöstä voi kritisoida, mutta nimittely ja solvaaminen ei ole asiallista.

TÄMÄ  Metin henkivartija on omilla kirjoituksillaan pilannut tämän palstan.

Jos olisi hillitympi, eikä haukkuisi mitä kamalimmilla sanakäänteillä muita, muiden ei tarvitsisi puolustele niin kovasti.

Vierailija
2609/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en Metin käytöksestä tykkää, mutta hei jotain rajaa nyt kirjoittelulle. Käytöstä voi kritisoida, mutta nimittely ja solvaaminen ei ole asiallista.

TÄMÄ  Metin henkivartija on omilla kirjoituksillaan pilannut tämän palstan.

Jos olisi hillitympi, eikä haukkuisi mitä kamalimmilla sanakäänteillä muita, muiden ei tarvitsisi puolustele niin kovasti.

on käyttänyt samaa kieltä haukkujista, mitä täällä haukkujat Metistä. eikö puntit oo tasan...

Vierailija
2610/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuosta Metin tavasta hopottaa Hannaa tulee mieleen lastenkasvattaja Metti.

Vierailija
2611/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuosta Metin tavasta hopottaa Hannaa tulee mieleen lastenkasvattaja Metti.

Ai, niinkö tämä

https://www.instagram.com/amazingrace_suomi/reel/DDLyj9As89C/?hl=fi

Hauska 😍.  Pitempi versio Ruudun klipeissä.

Vierailija
2612/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin nyt vasta katsomaan tuon lauantain ilmaisjakson. Oon vasta alussa, mutta verenpaine nousi heti kun näin etapille lähdön. Mimosa ja isä tulivat puoli päivää ennen muita matolle ja nyt oli kuitenkin seuraava pari lähdössä 30 min heidän perään! 😡 Mitä hevon kukkua oikeesti???!!! Alkuperäisessä jenkkiversiossa olisivat saaneet pitää kunnon etumatkan kun sellaisen kerran olivat hankkineet.

Tää meidän versio on ihan sieltä minne päivä ei paista! Taksit on varattu etukäteen ja varustettu AR-lipuilla ettei varmasti mene ohi. Kaiken saa luntata jonkun kännykästä, ei puhettakaan, että paperikartasta pitäisi Itse katsoa ja suunnistaa. Ei, kun vastaantulijalta kännykkä ja taksilla sitten perille. Tää systeemi vesittää koko kisan idean! Pitäsi joutua näkemään vaivaa, etsimään itse reitit kartoista, kulkemaan julkisilla, jolloin tulee eroja ja selviää kuka oikeasti olisi voittaja-ainesta kilpailussa missä kaikkea ei anneta valmiina eteen.

Kun tämä kerran on tätä, niin yhtä hyvin annetaan sitten kaikille kännykät käteen, rahaa rajaton budetti/ luottorajaton visa mukaan ja paikan päällä saa sitten valita huvittaisiko tehdä joku tehtävä vai ei. Aikasakko pari tuntia, mutta mitä väliä kun kaikki kuitenkin lähtee uudelle etapille 30 min. välein. Charterkoneella sitten suihkitaan muutamassa maassa ja kilpailu olkoon nimesi. 😡  Sorry tämä avautuminen, mulla meni vaan hermot!

Vierailija
2613/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä formaatti edellyttää alkuperäisen kilpailun menettelyjä, uskon että suomalaiseen versioon on saatu helpotusta.

Vierailija
2614/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä, että tämä Suomi versio on aika huolella pilattu.

Ymmärrän vielä sen, että jos lennot kaikki pääsee itse varamaan voi tulla liian isoja eroja (joku lento myöhästyy/iassaa jatkolennon jne.) ei jollain tavalla homma pitää olla kasassa.

Mutta voisi olla niin, että kilpailijat saavat valita itse liikkumistavan (taksi nopea, bussi halvempi) ILMAN että kaikki selviää jonkun paikallisen puhelimesta googlaamalla.

Ymmärrän että monin paikoin puhelin aika välttämätön (esim. matkaliput usein sovelluksella jne.) olen miettinyt jos kilpailijoilla olisi ollut (rajoitettu) puhelin, mitä saavat käyttää. Siellä voisi olla ohjeet, ja esim. googlemaps päällä/pois käytöstä tilanteen mukaan.

Tehtävissä olisi hyvä olla variaatioita enemmän, myös haastetta, mutta niin että esim. "mummotkin" voivat osassa pärjätä.

Esimerkkinä minkä äkkiä päästäni keksin vaikkapa tälläinen:

Alussa saadaan valita mennäänkö paikkaan A junalla (nopea, kallis) ja bussilla (hitaampi, halvempi) ja voisi olla vielä niin, että juna-asemalta on 4km kävely, bussipysäkiltä 400m -> Jännitystä kuka valitsee oikein, ihmettelyä kun 'hitaan' bussi vaihtoehdon valinneet ovat osa nopeammin perillä, ja toisaalta nopeat juoksijat voisivat kiriä junalla tulleissa hitaiden kävelijöiden ohi, tilanne siis eläisi.

Tehtävänä voisi olla sellainen, missä ensin rehkitään vaikka kaivamalla rananlla hiekasta laatikoit =fyysisyyttä.

Kun laatikot on löydetty, ne avataan ja niistä tulee palapeli, joka pitää koota. Palapeli voisi olla kartta rannasta, mitä pitää osata tulkita ja löytää oikea palmu. Kun palmu on löydettym toinen pareista tekeee yksin tehtävän, missä pitää tiputtaa alas merkattu kookospähkinä =tyyli vapaa, ketterä kiipeää ja hakee käsin/ hyvä heittäjä viskoo kivillä alas/ tarkkasilmäinen äkkää läheltä pitkän kepin joka varattu tiputtamista helpottamaan.

Kookoksesta löytyy ohje mennä rantabaarin drinkille, tai kukkakauppaan juhlimaan. Baarissa pitää puristaa 50 sitruunaa, kaataa tasamäärät rommia laseihin, lisätä sokeri ja jäät, ja sekoittaa 20 mohitoa asiakkaille tarjottavaksi, selkeä, jonkun verran aikaa vievä. Kukkakaupassa pitää valmistaa kukistam10 mallin mukaista leitä, jos tarkka ja näppäräsorminen menee hetkessä, sen kun pujottelee, jos tönkkösormi tai huolimaton, kestää pidempään.

..Sitten kohti mattoa...

Minusta jossain tuon kaltaisessa olisi enemmän jännitystä, vaikuttaisi miten eri vaiheet valitaan/kuka suorittaa, ja tasapuolista koska esim, voimaa voisi kuroa kiinni oikeilla valinnoilla jne.

Vierailija
2615/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laittaa pakolliseksi, että joka toisen tehtävän suorittaa toinen ja joka toisen toinen. Ei saisi valita kumpi ehkä olisi parempi.

Vierailija
2616/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi laittaa pakolliseksi, että joka toisen tehtävän suorittaa toinen ja joka toisen toinen. Ei saisi valita kumpi ehkä olisi parempi.

Miksi ?

Vierailija
2617/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ?

Joutuisivat pois mukavuusalueelta.

Vierailija
2618/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdin nyt vasta katsomaan tuon lauantain ilmaisjakson. Oon vasta alussa, mutta verenpaine nousi heti kun näin etapille lähdön. Mimosa ja isä tulivat puoli päivää ennen muita matolle ja nyt oli kuitenkin seuraava pari lähdössä 30 min heidän perään! 😡 Mitä hevon kukkua oikeesti???!!! Alkuperäisessä jenkkiversiossa olisivat saaneet pitää kunnon etumatkan kun sellaisen kerran olivat hankkineet.

Tää meidän versio on ihan sieltä minne päivä ei paista! Taksit on varattu etukäteen ja varustettu AR-lipuilla ettei varmasti mene ohi. Kaiken saa luntata jonkun kännykästä, ei puhettakaan, että paperikartasta pitäisi Itse katsoa ja suunnistaa. Ei, kun vastaantulijalta kännykkä ja taksilla sitten perille. Tää systeemi vesittää koko kisan idean! Pitäsi joutua näkemään vaivaa, etsimään itse reitit kartoista, kulkemaan julkisilla, jolloin tulee eroja ja selviää kuka oikeasti olisi voittaja-ainesta kilpailussa missä kaikkea ei anneta valmii

Propsit heti siitä, että kirjoitit itse kisasta, etkä tietystä kilpailijasta. Piristävää.

Samaa mieltä suomi-versiosta. Kun mentiin Euroopasta kaukomaille, niin alkoi merkityillä takseilla suhailu ja samat taksit jäävät odottamaan tehtävien loppuun eli sama äijä kuskaa kiltisti paikasta toiseen koko päivän. Euroopassa käytettiin vähemmän takseja. 

Myös tuo Mimosan ja Patin etumatkan sulattaminen oli outoa, kun sitä ei edes selitetty missään vaiheessa. 

Vierailija
2619/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää meidän versio on ihan sieltä minne päivä ei paista! Taksit on varattu etukäteen ja varustettu AR-lipuilla ettei varmasti mene ohi. Kaiken saa luntata jonkun kännykästä, ei puhettakaan, että paperikartasta pitäisi Itse katsoa ja suunnistaa. Ei, kun vastaantulijalta kännykkä ja taksilla sitten perille. Tää systeemi vesittää koko kisan idean! Pitäsi joutua näkemään vaivaa, etsimään itse reitit kartoista, kulkemaan julkisilla, jolloin tulee eroja ja selviää kuka oikeasti olisi voittaja

Pitää nyt kuitenkin muistaa, että jenkkiversioita tehdään erittäin isolla rahalla, kun suomi versiossa budjetti on varmasti hyvinkin rajallinen ja tottakai se väkisinkin näkyy. Taksit on varmaan jossain Kolumbiassa etukäteen varattuja osin ihan turvallisuussyistäkin ja samasta syystä sitä julkisilla liikkumista on tietysti vähemmin. Oma auto jokaiselle parille tulisi epäilemättä huomattavasti kalliimmaksi, kun taksilla ajeleminen on noissa maissa kuitenkin edullista. Tuotatonto joutunee liikkumisen suunnittelussa huomioimaan senkin, minkä verran kuvaajia on käytettävissä ja miten he pääsevät liikkumaan kilpailijoiden mukana. Tokihan se olisi viihdyttävämpää nähdä enemmän seikkailemista metrossa, bussissa ym ja kilpailijoille toisi huomattavasti lisää haastetta  kun joutuisivat itse selvittelemään miten seuraavaan kohteeseen pääsevät. 

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että kun kerran puhelinten käyttö on kielletty, myöskään niiden lainaamista paikallisilta ei pitäisi sallia. 

Itse kuitenkin viihdyn hyvin suomi version parissa hyvin ( minulle vähemmin on enemmän) ja odotan kovasti semifinaali- ja finaali jaksoja.

Vierailija
2620/3553 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan on se, että kun oon seurannut tätä sarjaa ihan sen ekoista jenkkijaksoista lähtien, niin odotukset meidän version suhteen oli liian korkealla :( Niinkuin tuossa edellä sanottiin, meidän tuotannolla on ihan murto-osa jenkkien budjetista ja resursseista tehdä ohjelmaa.

Niillä on palkintokin miljoona meidän pariin kymppitonniin verrattuna jo sen verran iso summa, että sitä todellakin tavoitellaan. Ne on valmiita kärsimään sen rahan saadakseen. Ja edelleenkin siinä ap. sarjassa ne käyttää ihan paperikarttoja ja kulkee 90% ajasta julkisilla, Kun on tottunut katsomaan sitä, että jänniä tilanteita on koko ajan, niin tää meidän kisa on vähän sellainen karvalakki versio.

Pisteet tietty siitä, että edes yritetään tehdä jotain ohjelman tynkää, mulla vaan meni pata jumiin tässä googlemapsien kaivelussa takseissa ja vika niitti oli Mimosan ja Patin etumatkan katoaminen kuin pieru saharaan. Ehkä jos ei olisi koskaan nähnyt parempaa, nin tilanne olisi toinen, mutta kun on, niin väkisin vertaa ja odottaa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän