Mikä on teidän mielestänne hyvä keskiarvo ysiltä päästessä?
Eli milloin voisi sanoa, että lapsi on hyvä koulussa?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukuaineiden keskiarvo on yli yhdeksän.
Minulla oli 9,6 mutta vauvapalstaa pidemmälle en ole päässyt.
Sain kyllä stipendin, joten ei ihan hukkaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä muuttunut. Itsellä oli ysillä keskiarvo tasan 9.0 ja se olevinaan hyvä keskiarvo ja hehkutettiin, että olen niin hyvä koulussa jne. Ja olin luokan paras. Nyt tällä keskiarvolla on Helsingissä monta lukiota, joihin en edes pääsisi tuolla keskiarvolla.
Ohis. On jotenkin tylsää, jos lukiota varten joutuisi muuttamaan siksi, että keskiarvon lähempänä sijaitseviin lukioihin täytyisi olla vähintään kiitettävää tasoa. Kyllä "tavallsien hyvän" keskiarvon tulsi riittää. Totta toetysti on, että aina kaikkein syrjimmissä paikoissa elävät ja asuvat nuoret muta nykyisin myös viime vuosian ylttyneen keskittämsivimma lukioiden suuryksiköihin. ja lukioiden erikositumisen niin ja vielä ylppäreiden arvosanojen painottaminen korkeakolu ja yliopistovalinnoissa on saanut aikaan sen, että yhäö useampi nuori on enemmän ja vähemmän pakotettu muuttamaan jo melko varhain omilleen. Mutta on siinä vähän eroa ja paineita nuorella pärjätä lukio-opinnoissaan, jos tai kun elelelee ainakin viikot yksin 15-16 kesäisestä alkaen kuin silloin kun voi lukio -opintonsa ajan viettää vanhempien katsoessa perään ja huoelhtien ja muistutellen arkiaskareiden rullaamsiesta nuorta.
- Tiettysti on aina niitäkin nuoria, jotka ovat voineet haaveilla ja odottaa vain sopivaa hetkeä, jolloin pääsisivät muuttamaan omilleen pois kodista, jossa heillä ei ole syystä tai tosiesta hyvä ja turvallinen olla saati toteuttaa itseään ja /tai edetä kohti omia unelmiaan. Liittyvät nuo haaveet sitten opiskeluun/ mahd. tuleviin töihin vai johonkin aivan muuhun.
Uskovainen mies
Mulla oli 9.2 vuonna -92. 😂 Oli ihan hyvä.
Hyvä keskiarvo on mun mielestä yli ysin
Mutta; mun mielestä tämä kauhea "kasin keskiarvolla" ei pääse lukioon on tosi huono juttu
Ei ihme, että tulee uupuneita nuoria, ensin pitää ponnistaa yläasteella, että pääsee lukioon.
Sitten siellä aletaan heti kysellä eri aineiden painotuksia ja mitä aiot kirjoittaa jne..
Minun aikoina oli kyllä nuorilla aika paljon helpompaa
Minulla oli 9,6 mutta vauvapalstaa pidemmälle en ole päässyt.