Raskaus ja miehen halut
Olemme pitkään yhdessä ollut pari ja odotamme esikoistamme. Koko raskauden ajan miestäni ei ole erityisemmin kiinnostanut seksi, mutta nyt viimeisellä raskauskolmanneksella hänen ei tee mieli ollenkaan. Koen itseni viehättäväksi vatsan kanssa enkä muutenkaan ole mielestäni rumimmasta päästä, mutta miehen haluttomuus kieltämättä nakertaa hieman itsetuntoa. Eikö miesten ole välttämätöntä helpottaa paineita jossain kohtaa? Todennäköisestihän puoliso tekee tämän yksikseen mutta mieluusti olisin kyllä mukana. Mitä ajatuksia miehet teillä on tähän liittyen, koetteko yleisesti ottaen raskauden viehättävyyttä lisäävänä vai vähentävänä asiana? Mitä voisin tehdä asian parantamiseksi?
-N28
Kommentit (20)
Jos 9kk mennyt ilman seksiä, tai hyvin vähällä seksillä, niin eiköhän tyypillä toinen nainen ole.
Kai olette keskustelleet siitä miksi mies ei yhtäkkiä halua koskettaa sinua?
Selibaattia ei siis ole ollut koko raskausaika, mutta seksiä on ollut harvakseltaan. En kuitenkaan usko siihen että miehellä olisi toinen, koska meillä on edelleen läheisyyttä ja hellyydenosoituksia. Olen pohtinut että voisiko kyse olla jostain että mies pelkää satuttavansa vauvaa, vai onko vain niin että raskaana oleva kroppani ei viehätä häntä. Olen kysellyt tästä kyllä, mutta miehen mukaan häntä ei vain haluta eikä tälle ole sen suurempaa syytä.
-ap
Tiedän yhden kus...ään, jonka mielestä hänellä oli oikeus pettää, koska muija oli niin oksettava, että halusi seksiä vaikka oli toinen ihminen sisällään. Miehestä se tuntui siis ins.......
Vierailija kirjoitti:
Selibaattia ei siis ole ollut koko raskausaika, mutta seksiä on ollut harvakseltaan. En kuitenkaan usko siihen että miehellä olisi toinen, koska meillä on edelleen läheisyyttä ja hellyydenosoituksia. Olen pohtinut että voisiko kyse olla jostain että mies pelkää satuttavansa vauvaa, vai onko vain niin että raskaana oleva kroppani ei viehätä häntä. Olen kysellyt tästä kyllä, mutta miehen mukaan häntä ei vain haluta eikä tälle ole sen suurempaa syytä.
-ap
Tämähän ei ole mikään vastaus ja kertoo aika karua kieltä kommunikoinnistanne ja sitä kautta suhteestanne. Aikuinen mies osaa kertoa tunteensa/ajatuksensa ja on todella raukkamaista jättää raskaana oleva puoliso miettimään ja murehtimaan tälläistä.
Itselläni vaimon ollessa raskaana oli vaikeuksia pysyä hänestä irti, teki mieli koko ajan. Turvonnut kaunis vulva, raskaat rinnat, aivan upeaa. Onnekseni myös hän oli aktiivinen seksin saralla kaikkien kolmen raskauksien aikoina. Mutta kun olemme miesten kesken aiheesta puhuneet on moni kyllä kertonut välittäneensä aktia koska uskoivat sen ehkä vahingoittavan sikiöö, joka ei pidä paikkaansa. Ensimmäinen raskaus oli menossa yliajalla ja meitä kehotettiin rakastelemaan koska se kuulemma auttaa synnytyksen alkamiseen, siis kätilö näin kertoi. No kyllä meillä sitten sitä jupua olikin isossa määrin.
Mä sanoisin, että jos haluttomuus on alkanut heti raskauden alussa niin mies ehkä alitajuisesti pelkää satuttavansa vauvaa/jotenkin ajatus tuntuu vieraalta, kun on vauva mahassa ja nyt tosiaan tilanne korostuu, kun vatsa on jo iso. Onpa harmi, ettei hän osaa oikein kertoa asiasta enempää sulle! Mutta voi olla, ettei hän oikeasti itsekään tiedä, miksi ei tee mieli.
Jotkut reagoi noin, että halut häipyy. Tuskin käy vieraissa, kyllä mies 9kk käden kanssa pärjää. Minulta ei halut häipyneet, mutta vaimolta kyllä, mutta hän antoi silloin tällöin säälistä. Ihmiset on tässä erilaisia.
Miehet reagoivat naisensa raskauteen eri tavoilla. Jotkut haluavat naistaan entistäkin enemmän, jotkut hämmentyvät ja haluavat vähemmän. Hämmennyksen taustalla voi olla pelko lapsen ja sinun satuttamisesta. Toinen mahdollinen syy on roolienne muutos: mies näkee konkreettisesti, kuinka sinusta on tulossa äiti. Se ei tietenkään tarkoita, ettetkö olisi myös seksuaalisesti haluttava nainen.
Puhukaa näistä asioista keskenänne avoimesti. Voit ehdottaa vaikka molemminpuolista käsi- tai suuseksiä, jos yhdyntä arveluttaa häntä. Elämänne muuttuu joka tapauksessa pian - ihanalla tavalla - ja nyt on hyvä aika harjoitella avointa kommunikaatiota.
Seksi on tärkeä osa parisuhdetta lapsen syntymän jälkeenkin, mutta taukoahan joka tapauksessa tulee yhdyntöihin sinun toipuessasi raskaudesta ja synnytyksestä. Nyt voi opetella uusia tapoja seksiin.
Hyvää loppuodotusta!
M46, kahden lapsen isä
Minulla halut heräsi,raskaana oleva nainen jotenkin kiihottaa,viisi lasta minulla,ja joka kerta halut heräsi,ikävä juttu toi sinun tilanne.
Voimaantunut mies, joka osaa vetää rajansa. Todennäköisesti harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa, mutta hänellä on oikeus omaan seksuaalisuuteensa. Terveisin Sekspo
meillä seksi halut lisääntyivät alku raskauden aikana, mutta loppuvaiheessa ison mahan kanssa oli ongelmia , jotka ratkaistiin käsihoidolla
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minulla oli juuri tämä pelko emmekä harrastaneet varmaan 3kk jälkeen. Sanoin vaimolle tästä, ja odotamme siis raskausajan jälkeiseen aikaan :)
Mikään tässä maailmassa ei ole niin kiihottavaa ja kaunista kuin raskaana oleva nainen. Tiedän että meidän lapsiluku on täynnä mutta perhana että kaipaan niitä aikoja kun rouva oli paksuna.
M43
Vierailija kirjoitti:
Mikään tässä maailmassa ei ole niin kiihottavaa ja kaunista kuin raskaana oleva nainen. Tiedän että meidän lapsiluku on täynnä mutta perhana että kaipaan niitä aikoja kun rouva oli paksuna.
M43
Niin kaipaa vaimosikin. Oli hänelle ihanaa aikaa kun vieraat miehet teki kivoja asioita ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Niin kaipaa vaimosikin. Oli hänelle ihanaa aikaa kun vieraat miehet teki kivoja asioita ;)
Alkoko jöpöttämään kun kirjoitit tuon?
Ei siinä, jokainen fantasioi mistä fantasioit, fantasioi sinä sitten vaikka minun vaimosta jos se sun juttu on
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Alkoko jöpöttämään kun kirjoitit tuon?
Ei siinä, jokainen fantasioi mistä fantasioit, fantasioi sinä sitten vaikka minun vaimosta jos se sun juttu on
M43
Uuh
Eiköhän hän käy jossain tyhjentämässä itsensä, aika harva mies luopuu 9kk ajaksi seksistä jos siihen on tottunut,
Lisäksi, en varsinaisesti ymmärrä miten kukaan nainen hyväksyy ja ymmärtää sen että mies hylkää sinut raskausajaksi ja jäät ilman seksiä, läheisyyttä ja tukea,