Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ylioppilas jakaa tilinumeron

Vierailija
21.05.2024 |

niin miten menee etiketti silloin jos lahjoittaja ei osallistu juhliin? Lähetetäänkö ollenkaan korttia? Onnittelut vain verkkomaksun viestikenttään? Jos lähettäö kortin, onko siihen tarkoitus kirjoittaa että lahja on tilillä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa laittaa tilinro

Erittäin noloa.

Vierailija
22/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähetin myös kortin ja kerroin että tein lahjoituksen rahana tilille.

Miksi sinulle on tärkeää kertoa, että lahjoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat nyt sen tuikitärkeän hopealusikan ja kaiverrutat siihen juhlakalun nimen ja vuoden, kyllä hän sitten muistelee sua kiikustuolissa.

Vierailija
24/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella epähienoa laittaa kutsuun oma  tilinumero.

Ja vanha tapa eli shekkien antaminen oli hieno tapa? 

Vierailija
25/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut innittelukortin postissa, tilille rahaa ja siihen vietikenttään vietiksi vielä onnittelut kertaalleen sekä myös soittanut ja onnitellut je kertonut että pistin tilille lahjan.

No kyllä tällä tavalla asia tulee harvinaisen selväksi. 

Vierailija
26/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut innittelukortin postissa, tilille rahaa ja siihen vietikenttään vietiksi vielä onnittelut kertaalleen sekä myös soittanut ja onnitellut je kertonut että pistin tilille lahjan.

No kyllä tällä tavalla asia tulee harvinaisen selväksi. 

Joo tuo sopii läheisille ylioppilaille mutta jos on joku kaukaisempi niin eihän kukaan tuohon rupea.

Vierailija
27/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan  lahjojen ostoa joten laittakaa ennemmin sen tilinumero.

Itse sain yo-lahjaksi juuri niitä turhia hopealusikoita ja kakkulapioita ja astioita jotka ovat joko hajonneet tai en ole tohtinut käyttää. Lusikoissa on kaiverrukset joten ei voi edes laittaa kiertoon moiset turhakkeet. Niin ja sain jotain pikku sisustustauluja aforismeilla jotka eivät ikinä minun seinille ripustettu ja muutaman muuton jälkeen nakkasin roskiin.

Ainut lahja joka on ollut ahkerassa käytössä on ollut äitini ostama uusi ompelukone, lakkiaisistani kohta 30 vuotta ja se sama kone edelleen käytössä.

Vierailija
28/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hömpötystä tuollainen. Vien hopeaisen kakkulapion, silleen jää mukava pysyvä muisto.

t. Boomeri

Kyllä se on jämpti näin. Mitäpä sitä muuta opiskelijasolussa kaipaisikaan kuin hopeista kakkulapiota ja Aalto-maljakkoa.

On sitä elämää opiskelun jälkeenkin.  Hopea kestää vuosisatoja ja edustaa perinteitä.

Aallon maljakot ovat arvostettua desingiä myös ulkomailla.  

Molemmat arvokkaita perinne esineitä tulevaisuudessa.

Vierailija
29/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella epähienoa laittaa kutsuun oma  tilinumero.

Ja vanha tapa eli shekkien antaminen oli hieno tapa? 

Siinä ei sentään pyydetty kutsussa rahaa. Sai viedä shekin jos halusi. Minun puolesta vieras voi tuoda vaikka kukkakimpun. Tiedän, että monella on tiukkaa. Pääasia että tulevat juhlimaan kanssamme.

Ylioppilaan äiti 

Vierailija
30/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hömpötystä tuollainen. Vien hopeaisen kakkulapion, silleen jää mukava pysyvä muisto.

t. Boomeri

Kyllä se on jämpti näin. Mitäpä sitä muuta opiskelijasolussa kaipaisikaan kuin hopeista kakkulapiota ja Aalto-maljakkoa.

On sitä elämää opiskelun jälkeenkin.  Hopea kestää vuosisatoja ja edustaa perinteitä.

Tusinatavaraa, löytyy joka kodista.

Vierailija
31/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osallistu juhlaan, ei osallistu lahjaan.

On epäkohteliasta olla osallistumatta lahjaan jos on saanut tilinumeron. 

Vierailija
32/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Boomeri

Tusinatavaraa, löytyy joka kodista.

"Valitettavasti" lahjan valinta on kuitenkin vieraan päätös. Kaikesta sitä kehdataan valittaakin. 

Vierailija
33/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kummilapselle rahaa mobilepaylla ja kirjoitan tuon tiedon korttiin jotenkin kauniisti summaa paljastamatta esim: muistaminen mobilepaylla tilille. Kukat ja kortin annan käteen sekä ehkä jonkun pienen muiston

Vierailija
34/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kummilapselle rahaa mobilepaylla ja kirjoitan tuon tiedon korttiin jotenkin kauniisti summaa paljastamatta esim: muistaminen mobilepaylla tilille. Kukat ja kortin annan käteen sekä ehkä jonkun pienen muiston

"Muistaminen lahjatilille" voisi olla kelvollinen muotoilu?

Vierailija
35/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muistaminen lahjatilille" voisi olla kelvollinen muotoilu?

Ei vaan lahjatilillä

Vierailija
36/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Boomeri

Tämä. Karseaa.

Vierailija
37/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on todella vaikeaa sulattaa tätä nykyajan avointa rahankeräysmentaliteettia erilaisten juhlien yhteydessä. Se ei ole vain noloa, vaan jotain paljon syvällisemmin pielessä olevaa ajattelua. Oman lapseni en antaisi jaella tilinumeroa yhtään missään yhteydessä. Jos en pääsisi osallistumaan jonkun juhlaan, harkitsisin kyllä pariin kertaan, olisiko tapani onnitella maksu annetulle pankkitilille.

Tilisiirto en ehkä vähän tyhmä. Setelit sopii kuoren väliin, mutta niitä ei voi postittaa. Entisaikojen lahashekki oli juhlavampi, vaan eipä taida saada mistään kun pankit ei ole auki kuin ajanvarauksella.

Tavaralahjat nykyaikana on helvetistä.

Vierailija
38/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin 50e lahjakortin prismaan jolla saa kodintarviketta ja myös ruokaa. Matkustelkoon omilla rahoillaan. Tilinumeroihin en reagoisi.

Vierailija
39/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa laittanut tilille rahaa ja onnittelun viestikenttään.  

En ole mitään ilmoittanut tästä,  varmasti tutkivat tiliotteen tarkasti ja näkevät kuka on laittanut.  

On se kyllä vähän haljua ja tökeröä koko touhu.  

Vierailija
40/47 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin 50e lahjakortin prismaan jolla saa kodintarviketta ja myös ruokaa. Matkustelkoon omilla rahoillaan. Tilinumeroihin en reagoisi.

Minusta 30€ riittäisi hyvin Prisman lahjakorttiin.    Ei olisi rahaa eikä tavaraa tuo lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän