Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän valehtelu, voiko antaa anteeksi?

Vierailija
21.05.2024 |

Selvisi että yksi ystäväni on valhedellut lapsuudestamme lähtien. Hän on väittänyt että isänsä on kuollut, mutta olen saanut selville että hänen isänsä on elossa. Antaisityeko anteeksi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan käsittänyt jotain väärin.

Vierailija
2/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tilanteesta tarkemmin. Mistä tuossa on tarkalleen ollut kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kun sain tietää luotettavasta lähteestä.

Vierailija
4/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa tilanteesta tarkemmin. Mistä tuossa on tarkalleen ollut kyse?

Ystävän olen tuntenut ala-asteelta saakka ja aina on sanonut että isänsä on kuollut vanhempien eron jälkeen. Nyt sain tietää että isä ei ole kuollut mutta asuu muualla.

Vierailija
5/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä sulle on onko sen isä kuollut vai asuuko muualla? Ei toi mikään kovin vakava asia oo. Ehkä hänen isänsä on kuollut hänelle.

Vierailija
6/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin anteeksi. Ihan sama sinulle onko se elossa tai ei. Ehkä hänellä oli syynsä valehdella vaikka se tuntuu hankalalta ymmärtää.

Vierailija
7/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuollut" on monimerkityksinen sana nykyään mikään sana ei ole enää yksimerkityksinen joten joku voi olla "kuollut" vaikka olisi fyysisesti elossa. Pitää muistaa että tieteellisillä konsepteilla, todistettavalla todellisuudella ja käytetyillä sanoilla ei enää ole usein mitään tekemistä toistensa kanssa. 

Vierailija
8/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli hyvä syy, kaikki isukit ei ole kivoja.

Jonkun selityksen kuitenkin haluaisin. Itseltä katosi ystävä täydelliseen hiljaisuuteen, ei vastannut enää puhelimeenkaan??? Vuosien päästä sain kuulla, että oli tavannut miehen, joka vaati valitsemaan: hän tai ystävät? Niinpä tuo todella fiksu, koulutettu nainen valitsi hänet. Parahdin: Miksi et kertonut? Luulin, että minussa syy... yritti lämmitellä välejämme .. myöhäistä oli

Vierailija
9/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko isä tehnyt jotain mitä ystäväsi ei voi antaa anteeksi ja siksi sanoo häntä kuolleeksi.

Vierailija
10/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sellainen asia, että lapsen on ollut helpompi suojella itseään sillä mielikuvilla, että isänsä on kuollut.

Kun lapsi kertoo tuollaista, niin silloin siinä on oletettavasti jotkin niin vakavaa taustalla, että ehkä sitä ei halua tietää.

Minä en aikaankaan haluaisi tietä lisää, jos jollain ihmisellä olisi noin paha kokemus taustalla. En haluaisi rikkoa häntä enempää.

Haluaisin kunnioittaa hänen valintaansa.

Antaa anteeksi? 

Mitä sinä olisit antamassa anteeksi? Tai mihin hän on mielestäsi syyllistynyt suhteessa sinuun?

Jos on anteeksiannettavaa, niin varmasti antaisin anteeksi. Ymmärtäisin tuon kautta enemmän toista ihmistä. Onhan se hänelle itselleen ihan hirveä paikka, että joutuu valehtelemaan tai, että yleensä Valehtelee noin tärkeän asian. Ei ole helppoa.

Taustalla jotain vakavaa.

Ymmärrystä ja empatiaa se herättäisi minussa enemmän kuin syyllistämistä.

Vierailija
11/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isä on "kuollut". Toivottavasti kukaan ei laita ystävyyttä poikki sen takia, jos jostain sattuvat kuulemaan hänen olevan elossa.Tai itse asiassa, en tiedä, jos nykyään onkin oikeasti kuollut, kai minut olisi kutsuttu johonkin perunkirjoitukseen tms, vaikka minulle mitään jaettavaa ei olekaan jäljellä. 

Isä lähti ja jätti äidin yksin minusta huolehtimaan. Joku nainen hänet otti auliisti luokseen ja alkoivat lapsia tehtailemaan. Joku lapsista yritti jokunen vuosi sitten ottaa yhteyttä, koska oli kuullut luotettavalta taholta, että on hänellä on puolisisarus olemassa. Toki viestittelin hänen kanssaan, mutta en halunnut tavata. Isästä en kysellyt, eikä hän onneksi kertonut. 

Minulle hän kuoli sinä päivänä, kun haki tavaransa. Ei kuulunut sen jälkeen, eikä perään kyselty. 

Vierailija
12/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILman muuta välit poikki, ei tuollaista voi antaa anteeksi millään! Koko ystävyytenne on hataralla pohjalla. Lisäksi luotettava lähde tietää, että vuonna 2018 tuo kaverisi valehteli, kun kysyit, mitä kuuluu ja hän sanoi, että ihan hyvää, vaikka oli juuri menettänyt 20 e hedelmäpelissä.

Vierailija
13/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kun sain tietää luotettavasta lähteestä.

Seiska?

Vierailija
14/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Olen sanonut, että isäni on kuollut. Ja sitten taas olen tekemisissä isäni kanssa. Toinen oli biologinen. Toinen on sijaisisä. En aina huomaa tehdä selväksi tätä kuviota ellei siitä tule erikseen puhe/kysymyksiä.

Vierailija
15/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin noin koska se oli helpompaa kuin selittää että on vankilassa läheisiinsä kohdistuneista rikoksista.

Vierailija
16/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ystäväsi kannalta parempi että että ole enää tekemisissä jos olet valmis jättämään ystävyyden tuollaisen asian takia.

Vierailija
17/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli kun olin 7, mutta käytännössä olin ollut isätön siitä asti kun olin 2. Ei se fyysinen kuolema muuttanut oikeastaan yhtään mitään.

Ehkä tuossa on jotain samanlaista taustalla?

Vierailija
18/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oli hyvä syy, kaikki isukit ei ole kivoja.

Jonkun selityksen kuitenkin haluaisin. Itseltä katosi ystävä täydelliseen hiljaisuuteen, ei vastannut enää puhelimeenkaan??? Vuosien päästä sain kuulla, että oli tavannut miehen, joka vaati valitsemaan: hän tai ystävät? Niinpä tuo todella fiksu, koulutettu nainen valitsi hänet. Parahdin: Miksi et kertonut? Luulin, että minussa syy... yritti lämmitellä välejämme .. myöhäistä oli

Miksi rankaisit häntä siitä, että hän joutui väkivallan uhriksi?

Vierailija
19/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa no minusta vaan on törkeää että ystävä valehdellut tällaista. Miten kykenee? Minä en ikinä voisi huijata näillä jutuilla, oma isäni on kuollut. ap

Vierailija
20/40 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä välistä että yhyyh kun mulle ei kerrottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi