Lopettakaa hyvät ihmiset niiden pika v i p p i e n ottamiset!
ne on niin kieroja. Jos joudut aina vaan ottamaan lisää ja lisää niin kohta olet veloissasi ja vaikka velat vanhenee kolmessa vuodessa ne uusitaan aina ne velat niin että pystytään hamaan tappiin asti niitä sinulta permään korkoineen päivineen! Et ikinä pääse niistä eroon jos et pääse velkajärjestelyyn tai saa niitä muuten itse maksettua!
Pistetään alas koko pika vi p p i järjestelmä, vai mitä??
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Monelle tosiaan se pari tonnia voi tarkoittaa ihan todellista apua laskuihin tai lääkärikuluihin. Mielestäni tällaiseen tilapäiseen häiriöön pitäisi myöntää sosiaalinen laina ja myöntäjänä voisi olla joku valtion alainen instanssi. Normikulut ja prosentti ettei tule kilpailua pankkien kanssa. Laina voitaisiin myöntää työttömille, opiskelijoille tai työssäkäyville. Pankkihan sulkee työttömät aina ulos lainoista.
Ei täysin. Luottokortin voit saada vaikka olisit opiskelija tai työtön.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset saavatkain elämänsä niin sekaisin, että joutuu silmittömiin ve l k o i h i n? Mikä on niin tärkeää, että ihan v i pp e j ä pitää mennä ottamaan korkokiskureilta?
Ruoka, lääkkeet, sähkö, vesi, vuokra mm.
🤣 se on ihan normaali lasku muiden joukossa. Totta kai siitä joutuu maksamaan lisää ja lisää jos ei ekalla kerralla luonnistu maksu.
Niin kuin sähkölasku. Sähköä kuluu ihan koko ajan enemmän ja enemmän jos sitä itse kukuttaa enemmän. Ellei itse vähenä kulutusta, laskut vain kasvavat ja kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Pikavipit pitäisi lailla kieltää! Tuollainen vie ihmisen syöksykierteeseen ja epätoivoon. On olemassa parempiakin ratkaisuja.
Niin kuin mitä?
Mä en ainakaan kuntoutoutustuella saanut mistään mitään lisää rahaa.
Opiskelijatkin saavat luottokortin tietyin ehdoin, vaikka tulot olisivat pelkästään yhteiskunnan avustamia (lainatakaus on yhteiskunnan apu, vaikka sitä ei sellaisena kaikki tykkää nähdä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle tosiaan se pari tonnia voi tarkoittaa ihan todellista apua laskuihin tai lääkärikuluihin. Mielestäni tällaiseen tilapäiseen häiriöön pitäisi myöntää sosiaalinen laina ja myöntäjänä voisi olla joku valtion alainen instanssi. Normikulut ja prosentti ettei tule kilpailua pankkien kanssa. Laina voitaisiin myöntää työttömille, opiskelijoille tai työssäkäyville. Pankkihan sulkee työttömät aina ulos lainoista.
Erityinen paino sanalla voi. Kaikki eivät saa vaikka miten olisi asiat kunnossa.
Mä en työttämänä ole saanut vaan vasta työtulojen kanssa. Mutta uskon että näin ei kaikille ole.
Ooiskelijat taas ovat oma ryhmänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityinen paino sanalla voi. Kaikki eivät saa vaikka miten olisi asiat kunnossa.
Mä en työttämänä ole saanut vaan vasta työtulojen kanssa. Mutta uskon että näin ei kaikille ole.
Ooiskelijat taas ovat oma ryhmänsä.
Millähän lie kriteereillä tuo päätetään. Mulle oikein tarjottiin pankista luottokorttia, vaikka olin tuilla elävä opiskelija. En sitä itse edes kysynyt. Mutta tulipa otettua. Luottoa tosin oli vain 400€ mutta sain ihan pyytämällä nostettua luottarajaa pariin otteeseen, joten lopulta luottoa oli 800€. Edelleen opiskelijana. Näin Danske Bankissa.
Kaveri otti vippejä 25 tonnia eikä aio maksaa takas. Elää työttömänä nyt ja saa kelasta tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on saatava asiansa järjestykseen ilman näitä vi p p i firmoja. Kyllä sitä apua saa muualtakin, kuin sieltä vi p e i s t ä,
Mistä? On paljon ihmisiä jotka eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen ja asumistukeen eikä ole työkykyä. Mistä he saavat rahaa elämiseen ja yllättäviin menoihin?
Sanoppa millä perusteella joku työkyvytön ei ole oikeutettu tukiin?
Onko näillä sinun työkyvyttömilläsi sitten niin isot sairauseläkkeet, jos , niin ei teitenkään ole silloin oikeutettu sosiaalitukiin?
Taitaa olla pahasti taloudellinen hallinta hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on saatava asiansa järjestykseen ilman näitä vi p p i firmoja. Kyllä sitä apua saa muualtakin, kuin sieltä vi p e i s t ä,
Mistä? On paljon ihmisiä jotka eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen ja asumistukeen eikä ole työkykyä. Mistä he saavat rahaa elämiseen ja yllättäviin menoihin?
Sanoppa millä perusteella joku työkyvytön ei ole oikeutettu tukiin?
Onko näillä sinun työkyvyttömilläsi sitten niin isot sairauseläkkeet, jos , niin ei teitenkään ole silloin oikeutettu sosiaalitukiin?
Taitaa olla pahasti taloudellinen hallinta hukassa?
No eihän esim. sairauspäiväraha ole mikään automaatio vaikka työkyky menisikin. Itse painoin yrittäjänä 5 vuotta kunnes sairastuin niin etten pystynyt tekemään työtäni lainkaan. Oma lääkärini määräsi 2 kuukauden sairausloman. Kelan lääkäriltä tuli kuitenkin hylsy joten mitään yhteiskunnan tukia en voinut työkyvyttömälle jaksolle saada.
Paljon fiksumpaa lainata omasta osakesalkusta, avaa kreditominaisuuden vaikka jonkun ihan pienen 2500e 250.000e salkusta, eli osingot itsessään maksaa takaisin tuon parissa kuukaudessa.