Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ajavat yhä polttomoottoriautoilla?

Vierailija
21.05.2024 |

Eivätkö he tajua että sähköautolla on paljon edullisempaa ajaa? Sähköauton kun lataa yöllä niin akkujen lataus on lähes ilmaista kun taas polttiksella menee bensoi se 200e/kk.

Onko polttiksella ajavat ihmiset vähä älyisiä?

Kommentit (524)

Vierailija
461/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jo aiemmin päätin, että sulle enää mitään vastaa, mutta pakko nyt vastata kun syytät mua ties mistä. Ei, en ole tuo joka ihmettelee sun käytöstä. Ei, en kirjoitellut täällä vuosia ja pätenyt ties millä. Ei, en tiedä mistään Teposta. Ei, en ole sossupummi enkä työtön. Olen edelleen kolmivuorotyötä tekevä lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi. Jostakin ihmeen syystä sä keksit hyökätä mun kimppuun vaikka en tehnyt sulle mitään. Olen samaa mieltä siitä, että sulla on pahoja harhoja. 

Painu oikeasti helvettiin ja lopeta mun vainoaminen. Olet sairas ihminen ja tarvitset hoitoa. Tuollaisten ei tarvitsisi olla vapaalla jalalla ollenkaan kun on noin pahat harhat päällä.

Google: "patologinen valehtelu"

Niin sopii suhun, ei muhun. Olet aivan uskomattoman harhainen ja häiriintynyt. Mitä helvettiä mä sulle muka tein, että pitää tuolla tavalla hyökätä mun kimppuun?!?!?!?

Vierailija
462/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Siis mistä ihmeestä sä keksit, että tuo olisi sama tyyppi?

Täällä kirjoittaa "teposta" vain kaksi mielenterveysongelmaista tapausta ja sama sekoilu on jatkunut vuosikausia. Samat jutut samoilta sekopäiltä usein joka päivä.

Mä en ole tuo joksi mua syytät joten lopeta jo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Siis mistä ihmeestä sä keksit, että tuo olisi sama tyyppi? Täällä kirjoittaa tuhansia ihmisiä. Olet kyllä aivan järjettömän harhainen.

Teppojutuista sen tyypin tunnistaa helposti. Samat paskajutut hullulla ollut päivästä toiseen jo vuosien ajan. "Vapaapäivänä" tosin vain, eli joka päivä.

Mistä  v i t u n Teppo-jutuista?????

Lue koko ketju jos olet noin pihalla asioista. Joka päivähän täällä "teposta" joku kirjoittelee kun haukkuu ja vainoaa jotain soittajaa, usein jopa aamusta iltaan. Pari maneerista sekopäätä, joilla vakavia mielenterveysongelmia ja narsismia ja samat jutut koko ajan.

Vierailija
464/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on se syy. Muut ovat tekosyitä.

Vierailija
465/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyrähtää sähköauto päälle kun pakkasta on -32?

Vierailija
466/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri ajatteli ostaa sähköauton. Mutta luopui kun puhuttiin järkeä. Pelkkä vanhan talon pääkeskuksen vaihto, suurempi sulaketariffi, sähköremontti, kaapelointi ja latausasemat töineen olisi tullut maksamaan lähelle 10 000€. 

Ette sitten tajunneet että normaalin ihmisen päivän ajot voi ladata ihan tavallisesta 8A pistorasiasta?

Tajuttiin. Ainoa olet sinä, joka ei tajua. Ajan 68km työmatkaa, yhteensä päivässä 136km vähintään. 8A sukosta saa jatkuvaa virtaa 6A. Sähköauto kuluttaa 25KWh/100km keskimäärin. Se tarkoittaa, että auton pitää olla latauksessa 24,6 tuntia kulutetun energiamäärän saavuttamiseksi. Eli mahdotonta. Kun työpaikkallakaan ei voi ladata. Ja kun on muutakin ajoa päälle.

Eli et tajunnut, vaikka luulit. Sinä ajat päivittäin huomattavasti enemmän kuin suurin osa ihmisistä. Keskimääräinen päivittäinen ajosuorite on alle puolet sinun kilometreistäsi ja nuo jakautuvat mitä todennäköisemmin normaalijakauman mukaisesti eli valtaosa (se aiemmassa viestissä viitattu "normaali ihminen") ajelee suurinpiirtei nsen keskimääräisen suoritteen verran. Yläsektorissa on sitten pitkää työmatkaa ajelevat kuten sinä, taksikuskit jne ja alasektorissa vastaavasti vaikka tuo naapurin eläkeläinen, joka ajaa Toyotallaan kerran viikossa kauppaan ja muutaman kerran vuodessa sukuloimaan, ja jolle kilsoja tulee vuodessa vähemmän kuin sinulle kuukaudessa. Muutenkin 25kWh/100km on aika yläkanttiin, varsinkin nurkka-ajoa ajavillle. 

Muttajoo, olethan sinä sikäli oikeilla jäljillä että kyllä tuo 8A  hidaslataus on kuitenkin lopulta enemmänkin hybridien juttu. Täyssähköjä varten yleensä laitetaan vähän enemmän ruutia, jos asioikseen lähdetään tekemään, vaikka moni tuolla hidaslatauksellakin pärjää. Aika tyypillinen mitoitus vaikka keskiikokoiseen rivariyhtiöön asennettavalle älylataukselle nykyään on sellainen että joka ruutuun tulee max 11kW tai 22kW ja min 2-3kW "ruuhkahuippuina". Eli letkut ja nousut yleensä uusitaan jos on vanhempi yhtiö. Kustannukset keikkuu tyypillisesti jossain parin tonnin molemmin puolin / osakas, ainakin noissa tapauksissa joista itselläni on varma tieto.

Vierailija
467/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Venäjällä on hyvin paljon köyhiä ihmisiä joilla ei ole varaa nykyaikaiseen sähköautoon.

Vierailija
468/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain amk-insinöörin tutkintotodistus kirjahyllyssäni mutta en saa millään laskentatavalla omalle ajomäärälleni vuoteen 50-70tuhannen euroa maksavaa latausautoa halvemmaksi kuin maksettua dieselautoani. Minusta auto pitää ensiksi itse maksaa ja sen arvonalenema on väistämätön. Vaikka sähkö voi olla jopa negatiivista hinnaltaan, sähköauton hinta ei voi nousta ajetun matkan funktiona. Ja puhumattakaan siitä että uudesta sähköautosta juoksee korollinen osamaksu vielä tämän päälle.

Voitko Ap kertoa miten minä tai muut voisivat tämän latausauton ilmaisesta ajamisen laskea paperille kynällä ja nelilaskimella kun sulla on kovat faktat hallussa siis?

En ole tosin sellaista parempien sukunimien sukua joka saa ilmaisia latausautoja. Monihan polttomoottori-dissaaja on itse ikuisessa osamaksu loukussa sähköautollaan eikä oikeasti uskalla edes ajaa, vaikkapa kuten dieselautolla voi ajaa 10 vuotta samalla autolla, kuten itse olen tehnyt jo nyt.

Vierailija
469/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Siis mistä ihmeestä sä keksit, että tuo olisi sama tyyppi?

Täällä kirjoittaa "teposta" vain kaksi mielenterveysongelmaista tapausta ja sama sekoilu on jatkunut vuosikausia. Samat jutut samoilta sekopäiltä usein joka päivä.

Mä en ole tuo joksi mua syytät joten lopeta jo. 

Varmaan se kirjoittaja on taas "poistunut" keskustelusta kuten niille aiemmillekin kävi kertomasi mukaan.

Vierailija
470/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Painu oikeasti helvettiin ja lopeta mun vainoaminen. Olet sairas ihminen ja tarvitset hoitoa. Tuollaisten ei tarvitsisi olla vapaalla jalalla ollenkaan kun on noin pahat harhat päällä."

Ei tuo painu valitettavasti mihinkään. Jankannut palstalla jo jostain 2010-luvun alusta lähtien. Lempiaiheita, sähköautot, narsismi, päihteet. Fukushiman aikaan esitti ydinvoima-asiantuntijaa. Aiheesta riippumatta pihalla kuin lumiukko, jankkaa ja toistaa samoja vakiofraaseja, rakentelee omia olkiukkojaan ja tinkaa vastauksia milloin mihinkin epäolennaisuuteen niin kuin nyt vaikka tuo viestin numero. Aluksi epäilin trolliksi mutta selvä mt-tapaushan tuo on, parasta kun vain jättää vastaamatta koska mitään konkreettista substanssia ei ole tarjonnut vuosien aikana yhteenkään ketjuun, kunhan jankkaa vaan.

Vierailija
471/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Painu oikeasti helvettiin ja lopeta mun vainoaminen. Olet sairas ihminen ja tarvitset hoitoa. Tuollaisten ei tarvitsisi olla vapaalla jalalla ollenkaan kun on noin pahat harhat päällä."

Ei tuo painu valitettavasti mihinkään. Jankannut palstalla jo jostain 2010-luvun alusta lähtien. Lempiaiheita, sähköautot, narsismi, päihteet. Fukushiman aikaan esitti ydinvoima-asiantuntijaa. Aiheesta riippumatta pihalla kuin lumiukko, jankkaa ja toistaa samoja vakiofraaseja, rakentelee omia olkiukkojaan ja tinkaa vastauksia milloin mihinkin epäolennaisuuteen niin kuin nyt vaikka tuo viestin numero. Aluksi epäilin trolliksi mutta selvä mt-tapaushan tuo on, parasta kun vain jättää vastaamatta koska mitään konkreettista substanssia ei ole tarjonnut vuosien aikana yhteenkään ketjuun, kunhan jankkaa vaan.

Sinä olet siis se tapaus, joka on sitä soittajaa vainonnut jo yli 20 vuotta. Sulla ei riitä rohkeus siihen, että menisit Muusikoiden.nettiin kirjoittamaan asiallisesti sen kaverin itsensä kanssa jota olet vainonnut, haukkunut ja mustamaalannut yli 20 vuotta. Mutta niinhän se on todettu, että kaikki narsistit ovat loppujen lopuksi pelkkiä pelkureita ja henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä. Myös jatkuva valehtelu liittyy narsismiin.

Vierailija
472/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain amk-insinöörin tutkintotodistus kirjahyllyssäni mutta en saa millään laskentatavalla omalle ajomäärälleni vuoteen 50-70tuhannen euroa maksavaa latausautoa halvemmaksi kuin maksettua dieselautoani. Minusta auto pitää ensiksi itse maksaa ja sen arvonalenema on väistämätön. Vaikka sähkö voi olla jopa negatiivista hinnaltaan, sähköauton hinta ei voi nousta ajetun matkan funktiona. Ja puhumattakaan siitä että uudesta sähköautosta juoksee korollinen osamaksu vielä tämän päälle.

Voitko Ap kertoa miten minä tai muut voisivat tämän latausauton ilmaisesta ajamisen laskea paperille kynällä ja nelilaskimella kun sulla on kovat faktat hallussa siis?

En ole tosin sellaista parempien sukunimien sukua joka saa ilmaisia latausautoja. Monihan polttomoottori-dissaaja on itse ikuisessa osamaksu loukussa sähköautollaan eikä oikeasti uskalla edes ajaa, vaikkapa kuten dieselautolla voi ajaa 10 vuotta samalla autolla, kuten itse olen te

Maksettua diesel-autoa vertaat maksamattomaan sähköautoon vai? Joku toinen aiemmin vertasi jotain tonnin rtisaa bränikkään sähköautoon myös. Ei pitäisi tarvita edes niitä inssin papereita siihen että tajuaa tuollaisen vertailun ihan idioottien puuhaksi.

Yleensä kai tuota kulupuolta mietitään siltä kantilta että ollaan ostamssa esimerkiksi 30 tai 50 tai 80 tonnin auttoa ja vertaillaan sitten siinä hintaryhmän sisällä keskenään kuluja siinä missä niitä muitakin ominaisuuksia. Ehkä siinä jollain sitten se sähkön hinta painaakin. Epäilemättä myös joku Teslalla ajeleva taksikuski tai sähköpakuja pohtiva jakelufirma niitä lukuja miettii. 

Vierailija
473/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis se tapaus, joka on sitä soittajaa vainonnut jo yli 20 vuotta. Sulla ei riitä

Sun kirjoitukset viittaa vahvasti skitsofreniaan.

Vierailija
474/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:tinkaa vastauksia milloin mihinkin epäolennaisuuteen niin kuin nyt vaikka tuo viestin numero.

Kaveri kertoi, että laittoi viestin "katujen sähköistäjälle" mutta ei osannut kertoa minkä viestin laittoi. Varmaan siitä syystä, että mitään viestiä ei koskaan ollutkaan.

Vierailija
475/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sun kirjoitukset viittaa vahvasti skitsofreniaan.

No, skitsofreniakin on kyllä pikku juttu narsismisi rinnalla.

Vierailija
476/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä olet siis se tapaus, joka on sitä soittajaa vainonnut jo yli 20 vuotta. Sulla ei riitä rohkeus siihen, että menisit Muusikoiden.nettiin kirjoittamaan asiallisesti sen kaverin itsensä kanssa jota olet vainonnut, haukkunut ja mustamaalannut yli 20 vuotta. Mutta niinhän se on todettu, että kaikki narsistit ovat loppujen lopuksi pelkkiä pelkureita ja henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä. Myös jatkuva valehtelu liittyy narsismiin."

En kirjoittele muusikoiden. netissä, en soita mitään, enkä vainoa soittajia tai ole erityisen kiinnostunut siitä mitä jossakin toisella palstalla on tai ei ole tapahtunut. Sinulla nyt vain on niin helposti tunnistettava tyyli joka ei ole vuosien varrella muuttunut yhtään mihinkään, että jokaikinen tällä palstalla pidempään hengaillut joka on vähänkään leimpijankkausaiheisiisi liittyviä ketjuja lukenut, tunnistaa sinut kyllä. 

Vierailija
477/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kyllä aika pätevä kun yhden kirjoittamani lauseen perusteella pystyit mut diagnosoimaan! :D Vai voisiko sittenkin olla kyse sun harhoista jossa kuvittelet muista ihmisistä kaikkea kummallista.

Vierailija
478/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan faktaa, että täällä on jotain "teppoa" haukuttu usein joka päivä jo yli 10 vuoden ajan, ja sama juttu jatkuu näköjään edelleenkin. "Tepon" viestejä nähdään joka puolella nettiä, eikä kummankaan vainoajan rohkeus ja kyvyt riitä asiakeskusteluun. Pari maneerista sekopäätä suoltaa ihan samoja teppo-juttujaan usein aamusta iltaan, eivätkä kykene lopettamaan sairasta käytöstään. Mistähän mielenterveysongelmasta se mahtaa kertoa?

Vierailija
479/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kyllä aika pätevä kun yhden kirjoittamani lauseen perusteella pystyit mut diagnosoimaan! :D Vai voisiko sittenkin olla kyse sun harhoista jossa kuvittelet muista ihmisistä kaikkea kummallista.

Onko sulla huomennakin taas "vapaapäivä" jonka vietät vauvapalstalla kuten kaikki muutkin "vapaapäiväsi"?

Vierailija
480/524 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet siis se tapaus, joka on sitä soittajaa vainonnut jo yli 20 vuotta. Sulla ei riitä rohkeus siihen, että menisit Muusikoiden.nettiin kirjoittamaan asiallisesti sen kaverin itsensä kanssa jota olet vainonnut, haukkunut ja mustamaalannut yli 20 vuotta. Mutta niinhän se on todettu, että kaikki narsistit ovat loppujen lopuksi pelkkiä pelkureita ja henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä. Myös jatkuva valehtelu liittyy narsismiin."

En kirjoittele muusikoiden. netissä, en soita mitään.

Eli et enää leiki olevasi ammattimuusikko ja soitonopettaja kuten aiemmin teit? Onko sen roolileikin aika siis jo ohi?

Mitä mieltä olet siitä, että sitä "teppoa" on vainottu ja mustamaalattu jo yli 20 vuotta? Mihin luulet niiden sekopäiden pyrkivän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi