Miksi jotkut ajavat yhä polttomoottoriautoilla?
Eivätkö he tajua että sähköautolla on paljon edullisempaa ajaa? Sähköauton kun lataa yöllä niin akkujen lataus on lähes ilmaista kun taas polttiksella menee bensoi se 200e/kk.
Onko polttiksella ajavat ihmiset vähä älyisiä?
Kommentit (524)
Järkyttävät arvon alennukset ja jo niin arkipäiväinen itseään korostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat koirankopin kokoiset sähköautot maksaa Nettiautossa 5500 - 6500 euroa, ja "rangea" on kesällä vähän yli 100 kilometriä. Talvella paljon vähemmän. Sillä rahalla saa vaikkapa käytetyn premiumtasoisen Audin, jolla ajaa helposti vielä 150 000 - 200 000 kilometriä.
Olen samaa mieltä.
T: jorma peter
Tepolla alkaa olla taas hyvät paykoosit tulilla. Go Teppo go!
Vierailija kirjoitti:
Ja "teppo" on siis se soittaja, jota olet haukkunut, mustamaalannut ja vainonnut jo yli 20 vuotta, etkä mielisairaana kykene lopettamaan käytöstäsi, eikä rohkeutesi riitä asiakeskusteluun Muusikoiden.netissä jossa "teppo" kirjoittelee? Eikös se niin ollut?
Vierailija kirjoitti:
No olipa taas kerran narsistille tyypillinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa, että pahoinpitelit lapsesi mielisairaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ajatteli ostaa sähköauton. Mutta luopui kun puhuttiin järkeä. Pelkkä vanhan talon pääkeskuksen vaihto, suurempi sulaketariffi, sähköremontti, kaapelointi ja latausasemat töineen olisi tullut maksamaan lähelle 10 000€.
Ette sitten tajunneet että normaalin ihmisen päivän ajot voi ladata ihan tavallisesta 8A pistorasiasta?
Tajuttiin. Ainoa olet sinä, joka ei tajua. Ajan 68km työmatkaa, yhteensä päivässä 136km vähintään. 8A sukosta saa jatkuvaa virtaa 6A. Sähköauto kuluttaa 25KWh/100km keskimäärin. Se tarkoittaa, että auton pitää olla latauksessa 24,6 tuntia kulutetun energiamäärän saavuttamiseksi. Eli mahdotonta. Kun työpaikkallakaan ei voi ladata. Ja kun on muutakin ajoa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ajatteli ostaa sähköauton. Mutta luopui kun puhuttiin järkeä. Pelkkä vanhan talon pääkeskuksen vaihto, suurempi sulaketariffi, sähköremontti, kaapelointi ja latausasemat töineen olisi tullut maksamaan lähelle 10 000€.
Ette sitten tajunneet että normaalin ihmisen päivän ajot voi ladata ihan tavallisesta 8A pistorasiasta?
Tajuttiin. Ainoa olet sinä, joka ei tajua. Ajan 68km työmatkaa, yhteensä päivässä 136km vähintään. 8A sukosta saa jatkuvaa virtaa 6A. Sähköauto kuluttaa 25KWh/100km keskimäärin. Se tarkoittaa, että auton pitää olla latauksessa 24,6 tuntia kulutetun energiamäärän saavuttamiseksi. Eli mahdotonta. Kun työpaikkallakaan ei voi ladata. Ja kun on muutakin ajoa päälle.
Sähköauto sopii :
-ihmiselle, joka ei tarvitse autoa
-ihmiselle, jolla on rahaa tuhlata ja tallissa oikea auti, eli pm-auto.
-vihreälle sähköautopakottajalle ja osalle demareista, joilla on ilmastomuutos lähtenyt laukalle. Ja asuvat ydinkeskustoissa.
-automuseoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ajaa, joilla on siihen varaa.
Kaikillahan on, asia on helppo kun laittaa vain nimet papereihin ja auto on rahoitusyhtiön nimissä.
Oletko ihan idiootti? Ei todellakaan ole varaa kaikilla. Katsos kun pitää pystyä maksamaan ne kuukausilyhennykset korkoineen!
Olen aina ostanut autoni käteisellä. Nyt on tallissa bensapolttis ja ladattava bensahybridi
No voi kun kiva! Miksi piti tulla siihen rehvastelemaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Itseasiassa palkka juoksee tätäkin viestiä kirjoittaessa.
Varmaan "palkka" juoksee joka päivä kun se tulee sosiaalitoimistosta, ei töistä. Töitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan, kun et osaa yhtään mitään.
Ei me kaikki muut olla sairaseläkkeellä vaikka sinä oletkin.
Mitä "töitä" kuvittelet tällä kertaa tekeväsi?
Miten harhainen pitää ihmisen olla jos ei tajua, että ei kaikki tee töitä ma-pe klo:8-16? Etkö oikeasti ole kuullut vuorotyöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon päälle tulisi vielä lataushäviöt. Invertteri hukkaa sähköä parhaimmillan jopa 15% . Akussa on se pieni ikävä puoli myös.että se itsepurkautuu. Vaikka et aja aina sieltä kapasiteettia katoaa. Ei paljon mutta kuitenkin.
Patteriauto saastuttaa ja tuhoaa luontoa jo valmistusprosessissa. Mistä se sähkö sitten teille tulee pistorasiasta? Turvetta polttamalla vai ydinenergiasta vai kenties padotusta joesta vesivoimalla?? Vetyautoa odotellessa. Patteriautot ei muuten kestä mitään kolarointia vaan lunastukseen menee pienemmästäkin, voi miten ihanan vihreää!!!
Taloyhtiön hallituksissa istuu vanhat jäärät -kommenttiin: tervetuloa taloyhtiön hallitukseen tai edes yhtiökokoukseen., niin pääset päättämään latauspaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onko tuo laskelma oikea? Minun tuleva työpaikka on jopa kauempana ja olen erehtynyt hankkimaan kalliin sähköauton. Asun kerrostalossa jossa vain 8 ampeerin lataus.
Olen pahoillani, olen erehtynyt sähköauton käyttökelpoisuudesta. Pyydän anteeksi polttomoottorikansalta ilkeitä kommenttejani.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Itseasiassa palkka juoksee tätäkin viestiä kirjoittaessa.
Varmaan "palkka" juoksee joka päivä kun se tulee sosiaalitoimistosta, ei töistä. Töitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan, kun et osaa yhtään mitään.
Ei me kaikki muut olla sairaseläkkeellä vaikka sinä oletkin.
Miten harhainen pitää ihmisen olla jos ei tajua, että ei kaikki tee töitä ma-pe klo:8-16? Etkö oikeasti ole kuullut vuorotyöstä?
Ja sulla on "vapaapäivä" ollut joka päivä jo vuosikausia, mutta kerro toki mitä "töitä" kuvittelet tällä kertaa tekeväsi. "Vapaapäivinä" olet vauva-palstalla aamusta iltaan.
Vähän aikaa sitten ostin 60 luvun v8 jenkin, kulutus oikein hissukseen ajaen noin 16 litraa satasella.
Ja sulla on "vapaapäivä" ollut joka päivä jo vuosikausia, mutta kerro toki mitä "töitä" kuvittelet tällä kertaa tekeväsi. "Vapaapäivinä" olet vauva-palstalla aamusta iltaan.
Edelleen miten harhainen sä oikein olet? Miksi sä et voi tajuta, että ihmisillä on erilaisia työaikoja? Mä olen ihan kokopäiväisessä työssä ja olen tänäänkin ollut aamuvuorossa ja huomenna menen iltavuoroon. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä työtä teen. En todellakaan ole täällä aamusta iltaan kuten sä ilmeisesti taidat olla ja siksi kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia kuin sä.
Sä olet kyllä pahemman kerran sekaisin. Selasin ketjua ja jo tuolla aiemmin ilkeilit jollekin joka kertoi hänellä olevan vuorotyö ja tänään vapaapäivä. Et harhoissasi uskonut häntä vaan kuvittelet hänen ja mun olevan jotakin työttömiä tms. Miten pihalla sä oikeasti olet?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen miten harhainen sä oikein olet? Miksi sä et voi tajuta, että ihmisillä on erilaisia työaikoja? Mä olen ihan kokopäiväisessä työssä ja olen tänäänkin ollut aamuvuorossa ja huomenna menen iltavuoroon. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä työtä teen. En todellakaan ole täällä aamusta iltaan kuten sä ilmeisesti taidat olla ja siksi kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia kuin sä.
Sä olet kyllä pahemman kerran sekaisin. Selasin ketjua ja jo tuolla aiemmin ilkeilit jollekin joka kertoi hänellä olevan vuorotyö ja tänään vapaapäivä. Et harhoissasi uskonut häntä vaan kuvittelet hänen ja mun olevan jotakin työttömiä tms. Miten pihalla sä oikeasti olet?
Joko alkaa viestin numero löytyä?
Vierailija kirjoitti:Selasin ketjua ja jo tuolla aiemmin ilkeilit jollekin joka kertoi hänellä olevan vuorotyö ja tänään vapaapäivä. Et harhoissasi uskonut häntä vaan kuvittelet hänen ja mun olevan jotakin työttömiä tms.
No kun sillä kaverilla ei ole mitään töitä ollut koskaan. Ei vuoro- eikä muitakaan. Pelkkä verovaroin elätettävä sossupummi. "Vapaapäivä" sillä on joka päivä, ja joka "vapaapäivä" kuluu aamusta iltaan vauvapalstalla pätemässä milloin mistäkin.