Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla oli lapsena nukketalo!

Vierailija
20.05.2024 |

niin oliko teillä siihen joitakin nukkeja, jotka kuuluivat siihen nukkekotiin ja niillä leikitte vai miten sillä nukkekodilla leikittiin? Me vain järjesteltiin ja sisustettiin mutta ei meillä koskaan mitään hahmoja siellä ollut.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kalusteet. Ompelin ja askartelin sinne lisää sisustusta. En leikkinyt kyllä nukeilla muutenkaan.

Vierailija
2/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaan pieni lilliput-penaalikoti ja siinä oli kaksi pientä nukkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sellainen seinähylly nukkekotina, usein lattialla. Pikkaraiset ja niillä oli koirat. Ehkä muutakin. Voisin ottaa vieläkin seinähyllyn, jos löytäisi. Vaikka ihan kivoja talojakin myydään pienoiskoossa.

Vierailija
4/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minulla nukkeperhe ja leikin nukeilla nukketalossa. 

Lapseni ei välittänyt nukeista, vain kalusteet kiinnosti ja leikki siellä littlest Pet shopeilla. 

Vierailija
5/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Polly Pocket?

Vierailija
6/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siellä nukkejakin.

Omien lasten leikeissä siellä asusteli niin Petshopit kuin Bakuganit.

Vierailija
7/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nukkekoti oli vuokrattu veljen playmobil-poliiseille. Lundbyn perhe oli jotenkin mälsä. Lapsellani, talon remontin jälkeen, nukkekodissa asui muumit.

Vierailija
8/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Polly Pocket?

Mun mielestä se oli ihan vaan lilliput-penaalikoti. 

Vierailija
9/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niitä joka huoneeseen ja lisäksi huonekaluja. Nukkekodilla on sukulaisten lapset leikkineet myöhemmin ja ei siinä nukkekodissa ollut jäljellä enää mitään. Nukkekoti on kyllä tallessa. Kuulemma sillä vieläkin leikitään ja on se yli 30 vuotta vanha. 

Vierailija
10/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nukkekotini tehtiin isosta pahvilaatikosta. Tein sen äidin kanssa. Nuket olivat kukin eri "sarjaa", samoin huonekalut, joista taisi iso osa olla itse tehtyjä.

Tuo oli 90-luvulla, jolloin monilla oli jo varaa kaupasta ostettuihin nukkekoteihin.

Vierailija
11/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa sisustin, mutta oli mulla nukkejakin. Nukkeperhe, johon kuului äiti, teini-ikäinen tytär, ehkä muukin lapsi ja vauva. Miesnukkea mulla ei koskaan ollut, niin ei ollut isää. Nukketalo oli isän tekemä ja nuket jotain randomeja, sopivan kokoisia nukkeja. Vauva taisi olla puolet toisten nukkien koosta, mutta ei se leikkiä haitannut.

Vierailija
12/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nukkekoti, ja äidin kanssa askarreltiin sinne osa huonekaluista. Isä osti valaisimet.

Koetin netistä hakea, että miltähän ne nuket olisi voineet näyttää, mutten muista ollenkaan. Kai ne oli olemassa, mutta kivaa siitä teki vanhempien kanssa yhdessä talon sisustaminen ja askartelu.

Vierailija
13/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nukkekotini tehtiin isosta pahvilaatikosta. Tein sen äidin kanssa. Nuket olivat kukin eri "sarjaa", samoin huonekalut, joista taisi iso osa olla itse tehtyjä.

Tuo oli 90-luvulla, jolloin monilla oli jo varaa kaupasta ostettuihin nukkekoteihin.

Juu, jännä tuo itse tehty. Sain nukkekodin joululahjaksi, mutta en muista, toivoinko sitä. 

Vierailija
14/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan haitannut, vaikka minulla oli vain tuo penaalikoti. Monet kerrat sillä yksin leikin. Suorastaan rakastin sitä. Kunpa saisi vielä jostain sellaisen. 

Vierailija
15/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nukkeperhe ja leikin nukkekodissani sen perheen kanssa.

Myöhemmin rakensin Barbieilleni kodin vaatekaappini kahdelle alahyllylle, hyllyväli oli juuri sopivan korkea Barbieille. Tein sinne itse kalusteita, sisustin ja leikin niillä nukeilla

Vierailija
16/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Lundby -perusperhe oli myynnissä ja minullakin. Nukkekoti kiinnosti minua kuitenkin vain niin kauan kuin se oli saatu sisustettua kuntoon. Ihmisleikkejä en sen kanssa leikkinyt. Samassa iässä sen sijaan vielä rakentelin pitkin lattioita omia maisemia legoilla, barbieilla, tinasotilailla, lännenmiehillä, pahvilaatikoilla yms. sekalaisella nauttien noista leikeistä tuntikausia ehkä noin 10-vuotiaaksi.

Vierailija
17/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki nukketalon pellistä. Itse nuket oli askarreltu lankarullista joihin oli liimattu puuhelmi pääksi. Lankarullavartaloiden ympärille kiedottiin kangaspalat ja niitä vaihtamalla sai muutettua vaatetusta. Näin meillä 1970 -luvulla.

Vierailija
18/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni teki nukkekodin minulle joululahjaksi. (Oli -70-lukua, joten köyhää oli.)

Tein itse huonekaluja, mutta mummoltani sain lahjaksi nukkekotiperheen (isä, äiti ja kaksi lasta).

Tuo samainen nukkekoti oli omilla lapsillani autotallina.

Vierailija
19/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olette porsineet lisää veronmaksajia ja leikit oli kehittävää harjoitusta sitä varten.

20/28 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli se kaksikerroksinen muovinen nukketalo, joka taitaa edelleenkin olla lelukjpoissa myynnissä. Silloin töllöin sillä leikittiin, tehtiin vessasta makkari ja olkkarista keittiö. Nukkeleikit levisi usein koko huoneen laajuudelle, se talo oli selväsi liian pieni maailma :D

Olisin halunnut että nukketalossa olisi asunut arvokkaita lordeja, mutta kamu pyöräytti silmiä ja sanoi: "siis TODELLA typerä idea". Hän tais ajatella sitä hirviö-Lordia :-------D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi