Kaveri kuuntelee äänikirjojen yhteenvetoja 2x nopeudella. Mitä ihmeen idea tossakin on?
Olen huomannut ettei se sitten yhtään mitään tiedä mitä noissa kirjoissa luki. Se luulee vaan sitten olevansa ajan tasalla.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetoja? Siis jotain tiivistelmiä muttei koko äänikirjaa edes?
Juuri niin. Mun mies tekee tuota samaa, eli kuuntelee kirjan tiivistelmän nimenomaan siksi että kokee sen olevan ajankäytöllisesti tehokkaampaa. Itse mieluummin luen kirjan kaikessa rauhassa ihan kokonaan.
Tuon äppsin nimi on Blinkist.
Ei kannata ostaa. Se on sikahintainen, 90€/v tai 7,50€/kk. Jos ottaa ilmaisen koeajan, niin sen jälkeen se veloittaa 90€ jos sen unohtaa perua. Jos on pakko, niin saa -50% tarjouksen kun sen tilauksen peruu.
Siitä on torrentti myös. Parempi silleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Mun mies tekee tuota samaa, eli kuuntelee kirjan tiivistelmän nimenomaan siksi että kokee sen olevan ajankäytöllisesti tehokkaampaa. Itse mieluummin luen kirjan kaikessa rauhassa ihan kokonaan.
Miksi lukemisen pitäisi olla tehokasta? Onko sekin nykyään joku kilpailu? Kirjallisuuden ideahan on juuri siinä miten hyvin osataan kuvailla ja luoda se maailma, johon kirjan tapahtumat sijoittuu. Ei se mistään tiivistelmästä voi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut katsoo draamasarjoja niin, että klikkailee koko ajan nuolta, että hyppää 5sek eteenpäin. Joillekkin viihde on kilpailua kuka katsoo tai lukee eniten, välittämättä mitään itse tarinasta tai mistään syvällisemmästä.
Mieletöntä touhua. Luen nykyään kirjat ekirjoina illalla sängyssä. Viimeksi luin Laila Hirvisaaren Minä Katariina. Kirjaa pitää saada miettiä ja sen henkilöitä ja tapahtumia. Pitääkin ostaa taas uutta luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehesi sitten saa kirjallisuudesta noin tekemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lukemisen pitäisi olla tehokasta? Onko sekin nykyään joku kilpailu? Kirjallisuuden ideahan on juuri siinä miten hyvin osataan kuvailla ja luoda se maailma, johon kirjan tapahtumat sijoittuu. Ei se mistään tiivistelmästä voi onnistua.
Kaikki on nykyisin yhtä kilpailua ja pätemistä.
Mistä voi kuunnella äänikirjojen yhteenvetoja? Ihan uutta mulle.
En ole kuullut yhteenvedoista, mutta on normaalia kuunnella äänikirjoja nopeutettuna. Oletuskuuntelunopeus on järjettömän hidas, en ymmärrä, kun voi kuunnella sillä. Tutut kuuntelevat yleensä1,5 nopeudella kaikki korjat, yksi tuttu 2x nopeudella.
Vierailija kirjoitti:
Tuon äppsin nimi on Blinkist.
Ei kannata ostaa. Se on sikahintainen, 90€/v tai 7,50€/kk. Jos ottaa ilmaisen koeajan, niin sen jälkeen se veloittaa 90€ jos sen unohtaa perua. Jos on pakko, niin saa -50% tarjouksen kun sen tilauksen peruu.
Siitä on torrentti myös. Parempi silleen.
Ap
Että sellainen mainosketju sitten.
No nyt on tehokas kaveri. Eikös Paavo Väyrynen ollut myös näitä pikalukijoita - kehuskeli muistaakseni joskus lukeneensa Sodan ja rauhan yhdeltä istumalta tai jotain muuta yhtä älytöntä.
En kyllä ymmärrä, miksi viihdettä pitäisi jotenkin nopeuttaa? Eikö se ole vain parempi, jos saa samaan rahaan pidemmäksi aikaa viihdettä?
Nykyajan adhd sukupolvi joutuu tekemään noin, muuten tulee paniikkikohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi kuunnella äänikirjojen yhteenvetoja? Ihan uutta mulle.
Mene www.pirateproxy-bay.com ja kirjoita blinkist.
Miten joku voi olla noin avuton? 🙄
Osa niistä kirjoista on toooodella verkkaiseen sävyyn luettu. Kuulostaa vähän sammahtamassa olevalta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tehokas kaveri. Eikös Paavo Väyrynen ollut myös näitä pikalukijoita - kehuskeli muistaakseni joskus lukeneensa Sodan ja rauhan yhdeltä istumalta tai jotain muuta yhtä älytöntä.
Koko Dostojevskin tuotanto kolmessa päivässä.
Add ja helpompi kuunnella nopeutettuna, muuten ajatukset karkaa muille kanaville ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuohan on oiva tapa tietää nopeasti kirjan juoni ja sen käänteet! toimittajat jnehän tekee tuon tyyppistä paljonkin. Ei kukaan kerkeä lukea kaikkia vasta ilmestyneitä kirjoja sekunneissa😉
Vähän eri homma jos kuuntelee niitä huvikseen. Merkillistä jos pitää rentoutuakin pikana.
Mistä sä tiedät kuunteleeko se niitä rentoutuakseen? Itse luen vain tietokirjoja, enkä tee sitä rentoutuakseni vaan oppiakseni mielenkiintoisia asioita.
Vastasin viestiin jossa puhuttiin kirjan juonesta ja sen käänteistä, itse lukemissani tietokirjoissa on niitä ollut aika vähänlaisesti.
Ei vaan vastasit minun viestiini. Katsopa mitä lainaat.
Jos se on hänelle toimiva tapa saada uusia ajatuksia, perspektiiviä tai pysyä kärryillä alan uusimmista julkaisuista. Sitten jos yhteenvedossa on jotain kiinnostavaa niin voi kaivaa sen kirjan esille ja tutustua tarkemmin.
Oletan että kyseessä ovat tietokirjat eikä romaanit.
Tavallaanhan kyseessä on ihan sama kuin miten jokainen meistä lukee vaikka sanomalehteä aamulla: silmäillään otsikkoja ja ingressejä ja jos löytyy jotain mikä herättää kiinnostuksen niin hypätään syvemmälle.
Itsekin kuuntelen musiikkia noin, jotta saa kuultua mahdollisimman monta kappaletta.
Toimittajat saa ennakkopainokset viikkoja ennen kuin kirja ilmestyy