Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kiitos hakemuksesta ne, mutta valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 403 hakemusta"

Vierailija
20.05.2024 |

Haistakaa perse! Ei vissiin ole mitään työvoimapulaa, koska muutenhan kaikki olisi töissä ja hakijoita vähän. Miten voi olla että noin paljon hakijoita myyjän työhön?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiva kun vaivautuivat edes lähettämään tuon tiedon, ei ole mikään itsestään selvyys sekään.

"Punaliput liehuu, menkää töihin!", vit**uilisi valtionvarainministeri sinulle. Hullunkiilto silmissä ja sakset kädessä.

Purra kun näin huutelee, niin saisi hommata meikäläiselle työpaikan. Edellisestä kun lensin pihalle yt-neuvotteluissa.

Ap

Ei se mitään hommaa. Päinvastoin, leikkaa niitä työpaikkoja pois ja pitää sinua saastana.

Vierailija
22/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain yhtä työtä tänään ja heti paikalla hakuajan umpeuduttua tuli kutsu haastatteluun. Et ei tää nyt niin mahdoton tilanne voi olla. Ikääkin on jo lähemmäs 60 vuotta.

:D

No kyyllä kyyllä, onnea puhelinmyyntiin vai onko peräti suoramyyntiin ovelta ovelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain yhtä työtä tänään ja heti paikalla hakuajan umpeuduttua tuli kutsu haastatteluun. Et ei tää nyt niin mahdoton tilanne voi olla. Ikääkin on jo lähemmäs 60 vuotta.

No kyyllä kyyllä, onnea puhelinmyyntiin vai onko peräti suoramyyntiin ovelta ovelle. 

Juu, provisiopalkalla myymään kalsareita tai vitamiineja.

Vierailija
24/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän luulette, että käy kun joutuu työttömäksi lähes 50vuotiaana, jokainen hakemus lentää roskakoriin automaattisesti. Toki saatte kuulla kaikenmaailman latvasta lahoilta kuinka se on vain sinun syytäsi, pitää vain yrittää enemmän. Juupa juu.

Sama juttu pitkäaikaistyöttömillä. Tuskin niitä hakemuksia edes luetaan. Ei auta alle 50 vuoden ikä, koulutus, työkokemus tai mikään muukaan.

Vierailija
25/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59, mulle tuli ilmoitus "Valintamme ei kohdistunut sinuun." jo viikkoa ennen hakuajan loppua.

Vierailija
26/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdon assistentti (lue pölynimurikauppias)?

Vierailija
27/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensi viikolla se sama firma valittaa mediassa, että kyseiseen työtehtävään ei ollut hakijoita.

Vierailija
28/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jollekin alalle on hirveä määrä hakijoita ei todista sitä, että jollain toisella alalla ei voisi olla pulaa työvoimasta.

Kai te idiootit nyt ymmärrätte vihdoin jo tämän?

Vierailija
29/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Kyllä tämä oikeasti on mahdollista tietyillä aloilla. Hoitoala ja ulkotyöt. Noi 200+ hakijamäärät on yleensä siistiin sisätyöhön.

Vierailija
30/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59, mulle tuli ilmoitus "Valintamme ei kohdistunut sinuun." jo viikkoa ennen hakuajan loppua.

Olen myös 59 ja mulle tuli kutsu haastatteluun. 

Vierailija
31/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä se vastaus Purralle nähtäväksi. 

Vierailija
32/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lottovoitto jos saa edes tuollaisen vastauksen. Lähetän aina kiitos ilmoituksesta viestin.

-työtön

Vierailija
33/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten, kun olin työelämässä ja työttömänä, niin lähetin tietty useita hakemuksia. Hyvin harvoin sain ap:n mainitsemaa palautetta, enkä siis työpaikkaakaan.

Yrityksiltä olisi paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa laittaa nettisivuilleen ilmoitus, että " Saimme hakemuksia xxx kpl, ja tehtävään valittiin xxx. Kiitos kaikille hakemuksen lähettäneille."

Kun en ole enää työelämässä, niin en tiedä onko tuota ilmoitusta käytössä? Ehkä on, ehkä ei.

Vierailija
34/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jollekin alalle on hirveä määrä hakijoita ei todista sitä, että jollain toisella alalla ei voisi olla pulaa työvoimasta.

Tämä on juuri se kuuluisa kohtaanto-ongelma. 

Näiden idioottien ongelmaa en tiedä miksi sitä kutsutaan, jotka täällä luulee, että jos elokuvateatteriin on tuhat hakijaa ei mihinkään voi silloin olla työvoimapulaa 

Vierailija
35/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärretään. 99 % aloista hakijoista on runsaudenpula ja 1 % aloista työvoimapula.

Vierailija
36/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa siihen hemmetin numeroon, mikä siinä ilmoituksessa on (kyselyt ja puhelinnumero) 

Nettihakemukset hukkuvat samanlaiseen massaan. Tarkistakaa edes että onko siinä hakijan puhelinnumero ja sähköpostiosoite 

Vierailija
37/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuokin hakuprosessi kehittyy niin että kun olet laittanut hakemukseen syntymäajan, tuo ilmoitus tulee välittömästi isolla punaisella fontilla.

Vierailija
38/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdon assistentti (lue pölynimurikauppias)?

Tällainen oli joskus oikeasti. Ilmoituksessa vielä selittelivät, miten se on parhaiten työnkuvaa vastaava tms. Eivät olleet vissiin myyjästä kuulleet? Nykyään muutenkin yritetään peitellä työnkuvaa varsinkin puhelinmyynnissä yms.

Vierailija
39/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärretään. 99 % aloista hakijoista on runsaudenpula ja 1 % aloista työvoimapula.

Tarkoitit kai, että 99% työnhakijoista hakee aina sitä samaa työpaikkaa ja vain yksi prosentti työvoimapula aloille. Miksi niillä muuten voisi työvoimapula edes olla. 

Vierailija
40/76 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Kyllä tämä oikeasti on mahdollista tietyillä aloilla. Hoitoala ja ulkotyöt. Noi 200+ hakijamäärät on yleensä siistiin sisätyöhön.

Jotkut sinne haastatteluun aina pääsee. Ja joku valitaankin. Itsellä kanssa haastatteluaika sovittuna siistiin sisätyöhön. Ikää jo yli 50, jolloin ei kuulemma pitäisi olla enää mitään mahdollisuuksia. Valintahan toki ei vielä ole mitenkään varmaa.

Avain tässä asiassa taitaa kuitenkin olla se, että hakee itselle sopivia paikkoja, johon on tietotaitoa. Ja cv:ssä ei ole elefantin mentäviä aukkoja. Periaatteessa olen tehnyt koko elämäni töitä sen hetkisen elannon ansaitsemisen lisäksi ansaitakseni mahdollisuuksia myös nyt vanhempana vaikeinakin aikoina.