"Kiitos hakemuksesta ne, mutta valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Saimme 403 hakemusta"
Haistakaa perse! Ei vissiin ole mitään työvoimapulaa, koska muutenhan kaikki olisi töissä ja hakijoita vähän. Miten voi olla että noin paljon hakijoita myyjän työhön?
Kommentit (76)
Vakiovastaus lähes jokaiseen hakemukseen tänä vuonna. Ilmeisesti on joku tekoäly otettu käyttöön noissa hakemusten karsimisissa. Vielä pari vuotta sitten ehkä 1/200 hakemuksesta aiheutti yhtään mitään kommenttia.
M 53
Mä hain yhtä työtä tänään ja heti paikalla hakuajan umpeuduttua tuli kutsu haastatteluun. Et ei tää nyt niin mahdoton tilanne voi olla. Ikääkin on jo lähemmäs 60 vuotta.
No kiva kun vaivautuivat edes lähettämään tuon tiedon, ei ole mikään itsestään selvyys sekään.
"Punaliput liehuu, menkää töihin!", vit**uilisi valtionvarainministeri sinulle. Hullunkiilto silmissä ja sakset kädessä.
Ap, ei nyt ole mikään yleinen työvoimapula vaan yleinen työpaikkapula. Työvoimapula on lähinnä hoitoalalla, siinä missä muualla työttömyys kasvaa samanaikaisesti kun avoimet työpaikat vähenevät. Looginen seuraus on se, että yhtä avointa paikkaa kohden on satoja hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mä hain yhtä työtä tänään ja heti paikalla hakuajan umpeuduttua tuli kutsu haastatteluun. Et ei tää nyt niin mahdoton tilanne voi olla. Ikääkin on jo lähemmäs 60 vuotta.
:D
Mäkin sain kesätyöpaikan 61vuotiaana, yllätyin kyllä. Nyt jo kolmas kesä samassa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei nyt ole mikään yleinen työvoimapula vaan yleinen työpaikkapula. Työvoimapula on lähinnä hoitoalalla, siinä missä muualla työttömyys kasvaa samanaikaisesti kun avoimet työpaikat vähenevät. Looginen seuraus on se, että yhtä avointa paikkaa kohden on satoja hakijoita.
Hoitoalalla on työvoimapula,mutta samaan aikaan monella hyvinvointialueella on jo nyt rekrykielto. Ensimmäisiä lomautuksia on myös jo väläytelty.
Vierailija kirjoitti:
Hait tänään, hakuaika umpeutui tänään ja kutsu haastatteluun tuli tänään? Varmasti, juuri näinhän se menee...
Itse hioin viimeksi hakemuskirjettä ja cv:tä täydelliseksi hakemaani tehtävää silmälläpitäen noin viikon päivät, laitoin hakemuksen sisään noin viikko ennen hakuajan umpeutumista ja sain tiedon että jatkoon menijät on valittu noin kaksi kuukautta hakuajan loputtua. Kutakuinkin samalla tavalla menee joka kerta kun haen, hakijoita on sen 200+ yhtä tehtävää kohden.
Eikö olisi helpompaa jos ei tule vastausta jos ei pääse. On ikävää saada viesti? Ja ilmoitus montako haki. Kuin kouluun hakisi ja sitten on 700 muuta hakijaa. Vai erilailla muotoiltuna.
Joo, työvoimapulaa kun tarpeeksi hoetaan, niin ihmiset uskovat sen. Todellisuudessa työvoimapulaa ei ole. Miten muuten 50 vuotta täyttäneet eivät menestyisi työnhaussa?
Työvoimapulasta vaahtoavat ovat jonkin ihmevimman vallassa.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
No kiva kun vaivautuivat edes lähettämään tuon tiedon, ei ole mikään itsestään selvyys sekään.
"Punaliput liehuu, menkää töihin!", vit**uilisi valtionvarainministeri sinulle. Hullunkiilto silmissä ja sakset kädessä.
Purra kun näin huutelee, niin saisi hommata meikäläiselle työpaikan. Edellisestä kun lensin pihalle yt-neuvotteluissa.
Ap
Mitenköhän luulette, että käy kun joutuu työttömäksi lähes 50vuotiaana, jokainen hakemus lentää roskakoriin automaattisesti. Toki saatte kuulla kaikenmaailman latvasta lahoilta kuinka se on vain sinun syytäsi, pitää vain yrittää enemmän. Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Vanha vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sitten ollut harvinaisen hyvä mäihä. Ei ole omalla kohdalla ikinä käynyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa jos ei tule vastausta jos ei pääse. On ikävää saada viesti? Ja ilmoitus montako haki. Kuin kouluun hakisi ja sitten on 700 muuta hakijaa. Vai erilailla muotoiltuna.
Luulenpa, että AP ajaa takaa sitä, että mistään ei saa töitä, vaikka on muka niin massiivinen työvoimapula.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5590821/aivan-jaatavan-suuri-tyovoimapu…