Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kun ei voida miesystävän kanssa tehdä mitään mikä maksaa

Vierailija
20.05.2024 |

Hän on täysin rahaton. On yrittäjä. Ei pysty nyt maksamaan itselleen palkkaa, mutta kulut juoksee. Ei siis saa mistään mitään. Isot kaupat on työn alla ja varmistuu hetkenä minä hyvänsä. Mutta meidän suhteelle tää on tosi rankkaa. Joudun maksamaan kaiken, jos vietetään yhdessä aikaa. Mies on kirjoilla äitinsä luona, mutta käytännössä asuu asuntoautossa. Syö ja käy suihkussa mun luona, tai äidillään. Miestä nolottaa kovasti se että loisii mun rahoilla, mutta ei voi oikein muutakaan, viettää silti paljon aikaa itsekseen työjutuissaan. Minäkin olen alkanut miettimään, kuinka kauan jaksan tukea. Piilottelen ostoksiani koska miehellä ei itsellään ole varaa ostaa edes uusia kalsareita. Mies kyllä lupaa korvata tän kaiken mulle sitten kun alkaa tienata, mutta alkaa usko loppua. Ja se hänen stressi alkaa vaikuttaa minuunkin. Miten tästä selviäis?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen alkanut miettimään, kuinka kauan jaksan tukea. Piilottelen ostoksiani koska miehellä ei itsellään ole varaa ostaa edes uusia kalsareita.

Minulla on naisystävä, joka on yrittäjä. Hänellä ei ole ikinä varmuusvaraa tilillä, joten kun kissa sairastuu, tai tekisi mieli lähteä lomalle, tai tiskikone hajoaa, tai kun ihan mitä tahansa muuta tapahtuu, minä maksan. Kukaan ei ihmettele tätä eikä näe asiassa epäsuhtaa, ja onneksi olen aikoinani kouluttautunut pitkälle ja korkealle, ettei paljoa pöläytä ostaa välillä hänellekin jotain.

Sellainen se maailma vaan on: oman kokemukseni mukaan miehillä ei ole vaikeuksia antaa rahoistaan naisystäville. Näin tekevät useammat ystävänikin. Sen sijaan en tunne yhtä ainoaa naista, joka pyyteettömästi elättäisi tai avustaisi miespuolisoaan. Kai sellaisiakin on, mutten kyllä tunne.

Sellainen on sinun maailmasi. Minä ainakin tuomitsen ihan sukupuolesta riippumatta, ja minusta sinunkin naisystäväsi on hyväksikäyttävä loinen. Ja sinä vähän raukka (kuten apkin), kun tuollaiseen suostut. Eli "kukaan" kyllä ihmettelee ja näkee epäsuhdan, ja jos aloittaisit keskustelun jossa kysyisit mielipidettä, sanoisin sinulle saman kuin apllekin. 

Vierailija
42/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen alkanut miettimään, kuinka kauan jaksan tukea. Piilottelen ostoksiani koska miehellä ei itsellään ole varaa ostaa edes uusia kalsareita.

Minulla on naisystävä, joka on yrittäjä. Hänellä ei ole ikinä varmuusvaraa tilillä, joten kun kissa sairastuu, tai tekisi mieli lähteä lomalle, tai tiskikone hajoaa, tai kun ihan mitä tahansa muuta tapahtuu, minä maksan. Kukaan ei ihmettele tätä eikä näe asiassa epäsuhtaa, ja onneksi olen aikoinani kouluttautunut pitkälle ja korkealle, ettei paljoa pöläytä ostaa välillä hänellekin jotain.

Sellainen se maailma vaan on: oman kokemukseni mukaan miehillä ei ole vaikeuksia antaa rahoistaan naisystäville. Näin tekevät useammat ystävänikin. Sen sijaan en tunne yhtä ainoaa naista, joka pyyteettömästi elättäisi tai avustaisi miespuolisoaan. Kai sellaisiakin on, mutten kyllä tunne.

Sinä siis ostat hänen seuransa. Kuinkahan kauan seurustelisi kanssasi, jos lakkaisit maksamasta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitit keskustelun "Hän on täysin rahaton". Miksi tasa-arvo on naisille niin vaikeaa? Miksi miehen pitää olla aina raha ja naisen vietti?

Mitä tässä tarkoitetaan kun mies on raha ja nainen on vietti?

Vierailija
44/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi luottaa 100% ja samalla olla varovainen. Jospa miehen yritys lähteekin nousuun. Ja jos lähtee, korvaako kaiken monin kerroin kuten lupaa, vai lemppaako minut. Mulla olis säästöjä, joita voisin tarvittaessa lainata, mutta mies ei onneksi niistä tiedä. Jälkeenpäin voi kaduttaa, että autoin/en auttanut. Tää on niin vaikeeta. 

Ap

Tilaa PRH:lta hänen yrityksensä tilinpäätös. Siitä näet, miten pahasti on veloissa.

Älä koske säästöihin. Suhtaudu mieheen maksullisena seurana, koska tällä asetelmalla se on totuus. 

Liiketoiminnan alussa yritystä pyöritetään lainarahalla tai sijoittajien rahoilla. Jos yritystä ei saada tämän jälkeen tuottavaksi, sitä ei kannata jatkaa. Muutenhan se on kuin maksaisi omasta pussista tästä elämäntavasta. Jos ei ole varaa elää sellaista elämää

Paljastit itsesi, ei sulla ole mitään naista.

Vierailija
45/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä näitä naisten lomapakolla loisivia miehiä, jotka siirtyvät aina naisesta seuraavaan, kun edellinen laittaa kukkaronnyörit kiinni. Jos oikein tiukka paikka tulee, palataan äidin luo kotiin, vaikka äidiltä ei saakaan s*ksipalveluja.

Vierailija
46/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että hän on yrittäjä, ja isot kaupat ovat työn alla?

Olen, vaikka toki olen alkanut totakin pohtia kun kaupat vaan siirtyy ja siirtyy.

Ap

Saattaa ne oikeasti siirtyä, isot varsinkin. 

Vierailija
47/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen on sinun maailmasi. Minä ainakin tuomitsen ihan sukupuolesta riippumatta, ja minusta sinunkin naisystäväsi on hyväksikäyttävä loinen. Ja sinä vähän raukka (kuten apkin), kun tuollaiseen suostut. Eli "kukaan" kyllä ihmettelee ja näkee epäsuhdan, ja jos aloittaisit keskustelun jossa kysyisit mielipidettä, sanoisin sinulle saman kuin apllekin.

Sinä et kuitenkaan onneksi minun maailmastani ja olemisestani päätä. Minulla on varaa tehdä sitä, mikä miehen tehtävä on perinteisesti ollut: olla tukena ja turvana rakastamalleni naiselle. Voin ilahduttaa häntä toistuvasti asioilla, jotka itselleni ovat kuitenkin pieniä. Vastaavasti minua ilahdutetaan sitten asioilla, joilla ei ole tekemistä rahan kanssa.

Minulla oli aikoinani "tasa-arvoinen" suhde, mutta se kaatui. Ja väittäisin että ainakin osittain juuri siihen tasa-arvoon. Ei minua oikeasti mihinkään tarvittu. Sanottiin että rakastetaan kunnes ei sitten enää niin rakastettukaan.

Vierailija
48/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä on huono yrittäjä jos ei tienaa mitään tai sitten se salailee tulonsa ja elää siivelläsi ja sinä uskot kaiken. Lopeta se aikuisen ihmisen elättämisen et ole siitä vastuutta vaan jokainen on itse vastuussa omasta toimeentulostaan.

Tai sitten se on hyvä yrittäjä jolla juuri nyt sattuu olemaan kuiva kausi mutta isot kaupat on tulossa. Siltähän tuo pikemminkin vaikuttaa kun edelleen yrittäjänä toimii. Olisihan hänellä vaihtoehtona lopettaa yritystoiminta ja jäädä työttömyyskorvauksille meidän kaikkien veronmaksajien elätettäväksi ja siivellä elämään.

Kyllä hyvällä yrittäjällä pitäisi olla keinot selvitä omillaan sen kuivankin kauden yli. 

49/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin kolmekymppisenä miestä, jolla oli tuo tilanne. Tosin oma koti hänellä oli. Teimme ilmaisia asioita, toistemme kotona ruokaa ym. Ihan hyvin se toimi, en ajatellutkaan mitään yhteen muuttoa yms.

Matkoja ja ravintolailtoja voi harrastaa kavereiden kanssa. 

🇺🇦🇮🇱

50/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nähdään, en voi sanoa hymyssäsuin, että tänään mennäänkin vain kävelylle, kun mies odottaa ateriaa ja saunomista. Ja koska mun pitää kerrasta toiseen tarjota se ateria, ja miehet nyt syö tuplaten naiseen verrattuna, mun pitää koko ajan keksiä halvempia ruokia, enkä voi syödä niin kuin itse tykkäisin. Olen ihan keskituloinen, en rikas. Alkaa vähän rassata..

Ap

Halvalla voi tehdä hyvää ruokaa, kun osaa. Tee vaikka itse tehtyä pizzaa, pastaa, aitoa italialaista risottoa ym. 

🇺🇦🇮🇱

51/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi luottaa 100% ja samalla olla varovainen. Jospa miehen yritys lähteekin nousuun. Ja jos lähtee, korvaako kaiken monin kerroin kuten lupaa, vai lemppaako minut. Mulla olis säästöjä, joita voisin tarvittaessa lainata, mutta mies ei onneksi niistä tiedä. Jälkeenpäin voi kaduttaa, että autoin/en auttanut. Tää on niin vaikeeta. 

Ap

Älä kerro säästöistäsi hänelle. On parempi, että esität köyhää koska muuten tuo varallisuuusero teidän välillä vain korostuu. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
52/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinuna lopettaisin suhteen heti. Menetät kohta kaiken. Mitä hyvää siinä ukossa edes on? 

Vierailija
53/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos nähdään, en voi sanoa hymyssäsuin, että tänään mennäänkin vain kävelylle, kun mies odottaa ateriaa ja saunomista. Ja koska mun pitää kerrasta toiseen tarjota se ateria, ja miehet nyt syö tuplaten naiseen verrattuna, mun pitää koko ajan keksiä halvempia ruokia, enkä voi syödä niin kuin itse tykkäisin. Olen ihan keskituloinen, en rikas. Alkaa vähän rassata..

Ap

Halvalla voi tehdä hyvää ruokaa, kun osaa. Tee vaikka itse tehtyä pizzaa, pastaa, aitoa italialaista risottoa ym. 

Ap ja miesystävä voisivat kerätä harrastuksenaan villivihanneksia ja tehdä villivihannespastaa. Äärimmäisen halpaa ja terveellistä. Tai sitten mitä tahansa, minkä mies saa haettua ilmaiseksi ruokajonosta.

Kovasti vaan epäilen, että miehen "häpeä tilanteestaan" on manipulointikeino, millä torppaa kaikki keskustelut siitä, miten mies voisi muuttaa tilannettaan taloudellisesti kestäväksi. Onko miehen "yritys" edes rekisterissä vai pelkkää mielikuvitusta?

54/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lopettaisin suhteen heti. Menetät kohta kaiken. Mitä hyvää siinä ukossa edes on? 

häh? Missä sanottiin että ap:n miesystävä on pyytänyt rahaa? Jos hän tulee saunomaan ja syömään, niin ei tuo minusta miltään hyväksikäytöltä kuulosta. Aika pihi pitää olla, jos ei voi tarjota ruokaa ja saunaa seurustelukumpppanille tai kaverille. Rahan pyytäminen on sitten eri asia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
55/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

häh? Missä sanottiin että ap:n miesystävä on pyytänyt rahaa? Jos hän tulee saunomaan ja syömään, niin ei tuo minusta miltään hyväksikäytöltä kuulosta. Aika pihi pitää olla, jos ei voi tarjota ruokaa ja saunaa seurustelukumpppanille tai kaverille. Rahan pyytäminen on sitten eri asia.

Jos syö kokonaan naisystävänsä ja äitinsä piikkiin, niin maksaahan se äidille ja naisystävälle selvää rahaa. Ei ruoka ole ilmaista. Ainoa ilmaiseksi selviävä on mies itse. Kuussa mies hyötyy helposti 300-400 euroa ilmaisena ruokana ja luultavasti lampsii vielä suoraan valmiiseen pöytään, eikä osallistu edes jälkien siivoamiseen/tiskaukseen.

Vierailija
56/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa vähän siltä että sinua käytetään vain hyväksi ja tuo mies esittää rahatonta, että pystyy elämään sinun siivellä. Mitä isoihin kauppoihin tulee, niin ei ne ikäänsä veny, eli höpöpuhetta. Kuulostaa ihan mun veljeltä, joka on muutamaa naista samalla tavalla höynäyttänyt ja elänyt niiden kustannuksella milloin missäkin. Valitsee aina sellaisia hiljaisia ja kilttejä naisia, joille sitten syöttää vaikka millaista legendaa itsestään, vaikka on nuoresta asti ollut ulosotossa ties mistä. Yhdeltä niistä mwni alta yritys kun takasi lainoja. Älä missään nimessä anna ainakaan rahojasi tuolle ja ihan oikeasti, alahan jo herätä todellisuuteen, et ole vastuussa elättämään aikuista miestä ja näitähän saa usein lukea lehdistä että äijällä oli perhe toisella paikkakunnalla tai naisia siellä täällä, asuntoauto on siihen hommaan oikeinkin sopiva asumus kun sillä voi häipyä kun maa alkaa kuumottaa.

Vierailija
57/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole edes yhteistä aikaa. Ei yrittäjällä ole aikaa. 🤣

58/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Jos syö kokonaan naisystävänsä ja äitinsä piikkiin, niin maksaahan se äidille ja naisystävälle selvää rahaa. Ei ruoka ole ilmaista. Ainoa ilmaiseksi selviävä on mies itse. Kuussa mies hyötyy helposti 300-400 euroa ilmaisena ruokana ja luultavasti lampsii vielä suoraan valmiiseen pöytään, eikä osallistu edes jälkien siivoamiseen/tiskaukseen.

Jos tavataan vain silloin tällöin niin ei tasan mene 300-400 euroa kuussa ruokiin. Mä asun mieheni kanssa ja teen kaikki ruokaostokset, eikä edes meillä mene ruokaan noin paljon!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
59/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tilaa PRH:lta hänen yrityksensä tilinpäätös. Siitä näet, miten pahasti on veloissa.

Älä koske säästöihin. Suhtaudu mieheen maksullisena seurana, koska tällä asetelmalla se on totuus. 

Liiketoiminnan alussa yritystä pyöritetään lainarahalla tai sijoittajien rahoilla. Jos yritystä ei saada tämän jälkeen tuottavaksi, sitä ei kannata jatkaa. Muutenhan se on kuin maksaisi omasta pussista tästä elämäntavasta. Jos ei ole varaa elää sellaista elämää

No tuohan on maksullinen nainen... mitenkäjän nopeasti lähtisi jos lopettaisit maksamasta 😂

Vierailija
60/68 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo enpä usko kyllä miehen selittelyjä isoista kaupoista minäkään. Varmaan nostaa työttömyyskorvausta ja käy sun ja äitinsä luona syömässä. Kenties pelaa omat rahansa ja sieltä odottelee (turhaan) isoa pottia. Luulen, että sinua viilataan nyt pahasti linssiin. Kauanko olette tunteneet?

nim.yrittäjän puoliso