Harmittaa, kun ei voida miesystävän kanssa tehdä mitään mikä maksaa
Hän on täysin rahaton. On yrittäjä. Ei pysty nyt maksamaan itselleen palkkaa, mutta kulut juoksee. Ei siis saa mistään mitään. Isot kaupat on työn alla ja varmistuu hetkenä minä hyvänsä. Mutta meidän suhteelle tää on tosi rankkaa. Joudun maksamaan kaiken, jos vietetään yhdessä aikaa. Mies on kirjoilla äitinsä luona, mutta käytännössä asuu asuntoautossa. Syö ja käy suihkussa mun luona, tai äidillään. Miestä nolottaa kovasti se että loisii mun rahoilla, mutta ei voi oikein muutakaan, viettää silti paljon aikaa itsekseen työjutuissaan. Minäkin olen alkanut miettimään, kuinka kauan jaksan tukea. Piilottelen ostoksiani koska miehellä ei itsellään ole varaa ostaa edes uusia kalsareita. Mies kyllä lupaa korvata tän kaiken mulle sitten kun alkaa tienata, mutta alkaa usko loppua. Ja se hänen stressi alkaa vaikuttaa minuunkin. Miten tästä selviäis?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että hän on yrittäjä, ja isot kaupat ovat työn alla?
Valitettavasti herää epäilys, että mies ehkä käyttää Ap:tä hyväksi. Ilmaista syötävää ja mukavaa seuraa. Juuri tänään luin lehdestä miten eräs heikon terveyden omaava nainen oli voittanut lotossa ison rahasumman ja epärehellinen miesystävä petkutti häneltä ajan mittaan lähes kaiken. Heillä oli muka yritys yhdessä, mutta vähitellen mies siirsi naisen rahoja itselleen ja vielä pelasi isot rahat netissä. Mies otti myös lainoja naisen tiedoilla. Kauheaa. Mies on tuomittu vankeuteen. Silti säälittää se nainen, kun hänellä oli lehtijutun mukaan terveysongelmia, joista ei kerrottu kovin tarkasti. Jos Ap:n miesystävä on oikeasti rehellinen köyhä, niin saahan hänelle tarjota ruokaa. Mutta ei pidä antaa rahaa eikä pääsyä omiin henkilötietoihin (hetu) ,salasanoihin, koodeihin ja muuhun, mikä liittyy pankktiliin, pankkikortteihin ja muuhun.
Pitäisi luottaa 100% ja samalla olla varovainen. Jospa miehen yritys lähteekin nousuun. Ja jos lähtee, korvaako kaiken monin kerroin kuten lupaa, vai lemppaako minut. Mulla olis säästöjä, joita voisin tarvittaessa lainata, mutta mies ei onneksi niistä tiedä. Jälkeenpäin voi kaduttaa, että autoin/en auttanut. Tää on niin vaikeeta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Meillä yli nelikymppisinä samanlainen tilanne. Teen joskus salaa asioita, esim. viime viikolla kävin viinilasillisella työpäivän jälkeen.
Miksi tuo piti salata?
Samaa ihmettelen. Vaikka puolisollani ei ole varaa käydä ulkona tai matkustella, ei se tarkoita sitä ettenkö voisi itse noita asioita tehdä, tai että jotain pitäisi tehdä puolisolta salassa.
Koska se tuntuu kuin hieroisi törsäilyä rahattoman naamaan
Missä menee törsäilyn ja tavallisen kuluttamisen raja ja onko tosiaan parempi, että asioita salataan puolisolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Meillä yli nelikymppisinä samanlainen tilanne. Teen joskus salaa asioita, esim. viime viikolla kävin viinilasillisella työpäivän jälkeen.
Miksi tuo piti salata?
Samaa ihmettelen. Vaikka puolisollani ei ole varaa käydä ulkona tai matkustella, ei se tarkoita sitä ettenkö voisi itse noita asioita tehdä, tai että jotain pitäisi tehdä puolisolta salassa.
Koska se tuntuu kuin hieroisi törsäilyä rahattoman naamaan
Missä menee törsäilyn ja tavallisen kuluttamisen raja ja onko tosiaan parempi, että asioita salataan puolisolta?
Se mikä toiselle on tavallista, voi toiselle olla törsäilyä, jos ei ole rahaa edes siihen tavalliseen
Yrittäjä on huono yrittäjä jos ei tienaa mitään tai sitten se salailee tulonsa ja elää siivelläsi ja sinä uskot kaiken. Lopeta se aikuisen ihmisen elättämisen et ole siitä vastuutta vaan jokainen on itse vastuussa omasta toimeentulostaan.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä on huono yrittäjä jos ei tienaa mitään tai sitten se salailee tulonsa ja elää siivelläsi ja sinä uskot kaiken. Lopeta se aikuisen ihmisen elättämisen et ole siitä vastuutta vaan jokainen on itse vastuussa omasta toimeentulostaan.
Neuvotko siis jättämään hänet vai jatkaa seurustelua, mutta lopettaa auttaminen?
Lasten kanssa kävimme vuosia pulkkamäessä, talvisin. Alettin käymään, kun olivat pieniä ja jatkettiin sitä siihen asti, kunnes muuttivat pois kotoa. Miesystävän kanssa käydään hiihtämässä. Otetaan makkaraa mukaan ja tehdään lenkki. Aika lähellä kotoa on nuotiopaikka, paistetaan makkarat, hiihdetään kotiin.
Nykyään me lauantaisin tullaan keskustaan, käydään museossa ja tehdään jotain. Halpaa museokortilla. Keksikää jotain omia menoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvotko siis jättämään hänet vai jatkaa seurustelua, mutta lopettaa auttaminen?
Älä nyt ainakaan rahaa sille anna. Verottajalta voi tarkistaa tulot tai pyydä tiliote siltä viimeiseltä 12 kuukaudelta.
Sillä kuitenkin asuntoauto on? Minkähän arvoinen? Luulen, että sinua viedään kun pässiä narussa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä kuitenkin asuntoauto on? Minkähän arvoinen? Luulen, että sinua viedään kun pässiä narussa.
Se on todella vaatimaton ja siis hänen kotinsa nyt (=tavaraa täynnä). Seisoo parkissa, kun vie niin paljon polttoainetta. Ei sillä mitään huvimatkoja tehdä
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi luottaa 100% ja samalla olla varovainen. Jospa miehen yritys lähteekin nousuun. Ja jos lähtee, korvaako kaiken monin kerroin kuten lupaa, vai lemppaako minut. Mulla olis säästöjä, joita voisin tarvittaessa lainata, mutta mies ei onneksi niistä tiedä. Jälkeenpäin voi kaduttaa, että autoin/en auttanut. Tää on niin vaikeeta.
Ap
Tilaa PRH:lta hänen yrityksensä tilinpäätös. Siitä näet, miten pahasti on veloissa.
Älä koske säästöihin. Suhtaudu mieheen maksullisena seurana, koska tällä asetelmalla se on totuus.
Liiketoiminnan alussa yritystä pyöritetään lainarahalla tai sijoittajien rahoilla. Jos yritystä ei saada tämän jälkeen tuottavaksi, sitä ei kannata jatkaa. Muutenhan se on kuin maksaisi omasta pussista tästä elämäntavasta. Jos ei ole varaa elää sellaista elämää kuten haluaa, joutuu ihan palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se yrittäjän elämä on kiitos vasemmiston joka varastaa yrittäjien rahat verojen muodossa.
Eiköhän tuo kokoyhteiskunta ja suuren kuuluvat yritykset, yhteisöt ja luonnolliset henkilöt saa osansa tästä verotuksesta? Osan maksuista yrittäjä voi jopa vähentää verotuksessaan, joten kyllä yrittänyt saavatkin, kuten kansalaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen toiminta ei voi olla vain yhden kaupan tai tilauksen varassa. Se ei ole hyvää toimintaa ja riski on yleensä aivan liian iso.
Aivan helposti voi olla ja hyvin usein onkin yhden henkilön yrittäjävetoisissa yrityksissä. Näin minulla ainakin on. Olen tehnyt töitä tasan yhdelle asiakkaalle viimeiset kymmenen vuotta. Makuasia onko hyvää toimintaa ja riski liian iso. Riski on aina yrittämisessä eikä siinä mitään uutta luulisi olevan kenellekään. Palkkiokin on vastaavasti usein hyvä palkkatyöhön verrattuna. Hyvin olen pärjännyt. Kermaperseitä varten tällainen toiminta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se on hyvä yrittäjä jolla juuri nyt sattuu olemaan kuiva kausi mutta isot kaupat on tulossa. Siltähän tuo pikemminkin vaikuttaa kun edelleen yrittäjänä toimii. Olisihan hänellä vaihtoehtona lopettaa yritystoiminta ja jäädä työttömyyskorvauksille meidän kaikkien veronmaksajien elätettäväksi ja siivellä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelylenkit ovat ilmaisia. Kivaa yhteistä tekemistä ja kuntokin kohoaa.
Mutta jos nähdään, en voi sanoa hymyssäsuin, että tänään mennäänkin vain kävelylle, kun mies odottaa ateriaa ja saunomista. Ja koska mun pitää kerrasta toiseen tarjota se ateria, ja miehet nyt syö tuplaten naiseen verrattuna, mun pitää koko ajan keksiä halvempia ruokia, enkä voi syödä niin kuin itse tykkäisin. Olen ihan keskituloinen, en rikas. Alkaa vähän rassata..
Ap
Miksi et voi sanoa että mennäänkin vain kävelylle? Mitä siitä seuraisi? Kuulostaa siltä että et voi olla suhteessa rehellinen, ja että ostat miehen seuraa. Ei kuulosta kovin hyvältä suhteelta, vaan mies käyttää sinua hyväkseen. "Viattomasti" köyhä etsisi itse ilmaista tai halpaa tekemistä, ja näkisi muuten vaivaa suhteen ja sinun eteen.
Siis joku käy salaa viinilasillisella! Ei siis yhdessä voi mennä ja ostaa 2 lasia viiniä? Ei ihme ettei suhteet kestä.
Minäkin olen alkanut miettimään, kuinka kauan jaksan tukea. Piilottelen ostoksiani koska miehellä ei itsellään ole varaa ostaa edes uusia kalsareita.
Minulla on naisystävä, joka on yrittäjä. Hänellä ei ole ikinä varmuusvaraa tilillä, joten kun kissa sairastuu, tai tekisi mieli lähteä lomalle, tai tiskikone hajoaa, tai kun ihan mitä tahansa muuta tapahtuu, minä maksan. Kukaan ei ihmettele tätä eikä näe asiassa epäsuhtaa, ja onneksi olen aikoinani kouluttautunut pitkälle ja korkealle, ettei paljoa pöläytä ostaa välillä hänellekin jotain.
Sellainen se maailma vaan on: oman kokemukseni mukaan miehillä ei ole vaikeuksia antaa rahoistaan naisystäville. Näin tekevät useammat ystävänikin. Sen sijaan en tunne yhtä ainoaa naista, joka pyyteettömästi elättäisi tai avustaisi miespuolisoaan. Kai sellaisiakin on, mutten kyllä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Onpa epäempaattinen kommentti. Ei voi olla kuin naisen kirjoittama, sillä mies ei helposti sanoisi noin. Yli 10 yläpeukkuakin, peukuttajien sukupuolta voi vain arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tilaa PRH:lta hänen yrityksensä tilinpäätös. Siitä näet, miten pahasti on veloissa.
Älä koske säästöihin. Suhtaudu mieheen maksullisena seurana, koska tällä asetelmalla se on totuus.
Liiketoiminnan alussa yritystä pyöritetään lainarahalla tai sijoittajien rahoilla. Jos yritystä ei saada tämän jälkeen tuottavaksi, sitä ei kannata jatkaa. Muutenhan se on kuin maksaisi omasta pussista tästä elämäntavasta. Jos ei ole varaa elää sellaista elämää kuten haluaa, joutuu ihan palkkatöihin.
Hmmh, jännä ohje... Pitäisiköhän minunkin alkaa suhtautua naisystävääni maksullisena seurana, kun hänellä ei ikinä ole varaa mihinkään?
#miesvihanäkyväksi
Mutta jos nähdään, en voi sanoa hymyssäsuin, että tänään mennäänkin vain kävelylle, kun mies odottaa ateriaa ja saunomista. Ja koska mun pitää kerrasta toiseen tarjota se ateria, ja miehet nyt syö tuplaten naiseen verrattuna, mun pitää koko ajan keksiä halvempia ruokia, enkä voi syödä niin kuin itse tykkäisin. Olen ihan keskituloinen, en rikas. Alkaa vähän rassata..
Ap