Parveke! Te joilla sellainen on ja jotka viihdytte parvekkeellanne, mitä siellä on, miten?
Miten olette laittaneet sitä? Olen monena vuonna yrittänyt sisustella parveketta, mutta en vaan saa siitä viihtyisää eikä siellä tule oltua. Tuntuu että parvekkeesta on paljon enemmän haittaa ja vaivaa kuin iloa. Ehkä kahtena päivänä viime kesänä tuli parvekkeella istuttua. En vaan osaa laittaa sitä. Onko jotain vinkkejä? Mikä tekee viihtyisän parvekkeen?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Käyn röökillä tunnin välein naapureiden iloksi.
You're white trash and you know it.
On parveke ja ihan sama, mitä siellä on, kun sitä ei voi käyttää. Parvekkeella tupakoivat naapurit ovat sen pilanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuolia, pöytä, pöydällä orvokkeja. Kukkatelineessä verenpisara sekä pari pelargoniaa. Lattialla kauniit muovimatot. Ruukussa kasvatan tilliä. Muuta minä en parvekkeellani viihtymiseen tarvitse.
Verenpisara? Onko se joku rituaali.
Kaunis kukka se on.🙉
Lasitettu parveke, puiset laatat betonin päällä, pari tuolia ja pieni pöytä tuolien keskellä. Lisäksi muutama isompi kesäkukka parvekkeella. Parveke maisema suhteellisen rauhallinen, metsää ja muutama talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuolia, pöytä, pöydällä orvokkeja. Kukkatelineessä verenpisara sekä pari pelargoniaa. Lattialla kauniit muovimatot. Ruukussa kasvatan tilliä. Muuta minä en parvekkeellani viihtymiseen tarvitse.
Kaunis kukka se on.🙉
Musta särkynyt sydän on ehkä vielä kivempi.
Yhdellä naisoletetulla oli kiva parveke, vaikka partsi oli aika pieni. Suunta aurinkoon.
Sisältö: 2 kivaa tuolia (hyvät istua), pieni pöytä(kahville tms.) tuolien välissä, matto (kiva jalan alla) ja joku koriste. Ei ylimääräistä roinaa ja oli siisti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin paljon liikennemelua että parvekkeella ei kestä olla. Olisihan se mukava jos kesällä voisi viettää siellä aikaa.
Miksi ihmiset mutta tuollaisiin asuntoihin, joissa ei voi viihtyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kukka se on.🙉
Missä niitä on mustia..🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin paljon liikennemelua että parvekkeella ei kestä olla. Olisihan se mukava jos kesällä voisi viettää siellä aikaa.
Miksi ihmiset mutta tuollaisiin asuntoihin, joissa ei voi viihtyä?
Hinta? Sijainti? Eka kämppä eikä tajua että mikä meno? Asuntopula ja otetaan se mikä saadaan, ettei tarvi jakaa kämppää enää sen pöljän eksän kanssa?
Kunnon betonikaide eikä mitään lasi-akvaariota.
Kokonaan avattavat ikkunat.
Olkkarin parvekkeella pieni pöytä ja pari taittotuolia aamukahvia varten. Kukka-amppeleita ja yrttiruukkuja. Pikkuinen suihkulähde solisee nurkassa. (Kun lapset olivat pieniä, heillä oli parvekkeella puhallettava uima-allas ja teini-ikäisenä järjestivät vitsinä uima-allasbileitä: istuivat parvekkeella bikinit päällä ja uittivat jalkojaan siinä altaassa)
Makkarin parvekkeella patja, tyynyjä ja kirjahylly. Oikein helteisinä öinä nukun mieheni kanssa parvekkeella.
Mulla on vähän erikoisempi ratkaisu, koska omistan kanin. Parvekkeella on iso istutuslaatikko, jossa kasvaa ruohoa. Pari koristekiveä. Pieni pöytä ja tuoli, sekä kolme viinimarjapensasta isoissa ruukuissa näköesteenä. Tässä me viihdytään kanin kanssa.
Ikean parvekelaatat lattiassa (muutoin olisi vain ohut lankkulattia, josta paistaa läpi). Pöytä ja 2 säädettävää tuolia, joissa pehmusteet. 2 parvekelaatikkoa, joista toisessa kesäkukkia ja toisessa kokkauksessa käytettäviä yrttejä. Katosta roikkuu kynttiläkruunu ja kukka-amppeli. Takaseinällä on vihreä kranssi ja seinä-amppeli + yleisvalaisin. Pöydällä on kukkia ja minikasvihuone salaateille.
Talvella parveketta kiertää valosarja. Nyt kesällä aurinkokennovaloja.
Tykkään istua parvekkeella niin aamuisin, iltapäiväkahvilla kuin iltaisinkin ja olenpa siellä etäpalavereissakin ollut :)
Mulla ei ole parveketta, mutta hommaisin pehmustetun istuimen, jossa saisi hyvän rennon asennon istua. Pieni rahi tai jakkara jaloille ja joku pikkupöytä tms. mihin saisi laskettua kupin tai muita astioita. Lattialle matto ja kasveja ruukkuihin. Jotain näkösuojaksi tarpeen vaatiessa. Loppukesän iltoihin kausivalot ja lyhtyjä.
Lasitetun parvekkeen omistajien kannattaa myös miettiä, miltä parveke näyttää ulospäin. Välillä kyllä näkee hirveitä rojukasoja tai repsottavia verhoja tai muita näkösuojia. Sitten kun koko talon parvekkeet, ja pahimmillaan useampi talo vierivieressä, on tuollaista repsottavaa varastonäkymää, niin lopputulos on aika lohduton. Mikä lie tämä jo pitkään jatkunut trendi lasittaa parvekkeet kokonaan. Perinteiset alaosastaan umpiparvekkeet olisi niin paljon parempia.
Vierailija kirjoitti:
On parveke ja ihan sama, mitä siellä on, kun sitä ei voi käyttää. Parvekkeella tupakoivat naapurit ovat sen pilanneet.
Sama täällä. Kerrankin iso ja mukava parveke, mutta naapurissa pariskunta, joka vetää röökiä aamusta yöhön, joten en voi astmaatikkona käyttää parveketta ollenkaan. Ärsyttää, kun ei voi edes tuulettaa sen kautta.
Noi ketjupolttajat saisivat kyllä muuttaa kaikki jonnekin hevon kuuseen häiritsemästä ihmisiä syöpäkääryleillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis kukka se on.🙉
Missä niitä on mustia..🤣
Minulla myös on huumorin kukkia😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön parvekkeella on ruokailukalusteet ja olkkarin parvekkeella on lepotuolit ja lisäksi on paljon monivuotisia kasveja. Makkarin pienellä parvekkeella kuivataan vaan pyykkejä.
Kolme parveketta, omakotitalossa?
Ei ku ihan vaan kerrostaloasunto. Ei kai aloituksessa puhuttu vain omakotitalosta. Meillä on kulmahuoneisto ja tosiaan kolme parveketta, olkkarin ja keittiön parvekkeet ovat kumpikin 10 m2 ja tuo makkarin parveke on vaan jotain kolme tai neljä neliötä.
Ihastuttavan kuuloista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans jaksa sisustaa parveketta. Se pitäisi siivotakin, siellä on vanhoja syksyn lehtiä kertynyt nurkkiin (avoparveke, ei laseja). Mun parveke on niin ankea että se tarttis jo ammattiapua.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
En oo jaksanut paljon sisustaa, mutta viihdyn parvekkeella koska sinne paistaa aurinko. Aurinkotuoli löytyy.
Parvekkeelleni paistaa aurinko kesäisin yöhön asti ja ei siellä voi olla, aivan liian valoisaa ja kuumaa vaikka olen peittänyt sen heijastavilla peitteillä. Usein siellä on 40 astetta kuumaa.
Bongi, kurkkupurkki stumpeille ja vettynyt sohva.
Meillä on iso, lähes 20 neliöinen parveke. Toisessa päässä on sohva ja pieni sohvapöytä, oliivipuu ja muita kasveja. Toisessa päässä grillauspöytä, ja 4hlö ruokapöytä tuoleineen. Pari kukkalaatikkoa eri puolilla, katossa valopallot, lattialla paksu parvekematto. Talvella laitetaan parvekkeen lasikaiteeseen tunnelmavalot.