Miksi ihmeessä vettä muka pitäisi juoda litratolkulla päivässä?
Mikä järki siinä on,mihin sitä vettä tarvitsee?
En juo koskaan vettä tarkoituksella.
Kommentit (39)
Ei ole pakko, mutta itse mieluummin teen sen kuin kestän sitä päänsärkyä joka tulee jos en juo tarpeeksi.
Mistä olet saanut sellaisen käsityken, että pitäisi?
No ilman vettä ei ole elämää. Toki osan vedestä saa ravinnosta muutenkin. Ja liika on liikaa, vedenkin juonnissa. Riittävästi tulisi silti vettä saada että elimistö toimii kunnolla.
Oikein toimivan kropan pitäisi kyllä ilmoittaa nesteen tarpeestaan janon tunteena niin ettei sitä ihan huvikseen va hörpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta itse mieluummin teen sen kuin kestän sitä päänsärkyä joka tulee jos en juo tarpeeksi.
Sekään ei johdu siitä, että juot liian vähän vettä vaan nestevajauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Oikein toimivan kropan pitäisi kyllä ilmoittaa nesteen tarpeestaan janon tunteena niin ettei sitä ihan huvikseen va hörpi.
Jano tarkoittaa jo nestevajausta eli liian vähäistä juontia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet janoa olet nesteen saamisen kannalta jo myöhässä. Säännöllinen ateriarytmi pitää myös janon loitolla.
Ei sitä litratolkulla tarvitsekaan juoda.1-2 litraa vuorokaudessa riittää. Jos on kovin kuuma tai tekee raskaita hommia, niin sitten vähän lisää. Aineenvaihdunta toimii.
Raamatun mukaan Jeesus teki ihmeitä. Veden juomiseen ei käsittääkseni ihmettä tarvita.
Elimistösi, munuaiset tarvii vettä. Ei tarvi kerralla litraa, mutta tasaisesti päivän mittaan. Pysyy kone eli keho käynnissä. Ja vesi on puhtainta juomaa. Arvosta kehoasi.
Kesällä voi olla vesipullo mukana. Pysyy terveenä ja säästyy rahaakin kun ei tarvi ostella epäterveellisiä limsoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei johdu siitä, että juot liian vähän vettä vaan nestevajauksesta.
Juon silti mieluummin vettä kuin vaikka kokista.
"Jos tunnet janoa olet nesteen saamisen kannalta jo myöhässä."
Myöhässä mistä? Ei ihminen hetkessä janoon kuole ja nestetasapaino palautuu varsin nopeasti joten ei siinä mitään kamalaa hoppua ole.
Juo ihan sen verran kuin haluat tai ole juomatta.
Minäkin juon vaan vahingossa muutaman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
"Jos tunnet janoa olet nesteen saamisen kannalta jo myöhässä."
Myöhässä mistä? Ei ihminen hetkessä janoon kuole ja nestetasapaino palautuu varsin nopeasti joten ei siinä mitään kamalaa hoppua ole.
Huonosti olisi käynyt eliölajille, jolle on jotain haittaa siitä, että juo vasta kun tuntee janoa. Mitä hysteerisemmin elimistöä yritetään suojella normaaleilta "ääritiloilta" sitä huonommin se niitä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet janoa olet nesteen saamisen kannalta jo myöhässä. Säännöllinen ateriarytmi pitää myös janon loitolla.
Vai niin. Syödäkin varmaan pitää samalla periaatteella vaikkei ole nälkä koska silloinhan on jo myöhäistä kun nälkä tulee? Mitäpä luulet juoko ja syökö vaikkapa luonnon eläimet ihan vaan huvikseen vaiko vaan janoon tai nälkäänsä.
Samaa itsekin ihmetelly.
Itse en ole koskaan juonut vettä raakana. Mehuna, maitona tai kahvina kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky johtuu liian vähästä suolasta.
Lähi-Idässä ritareiden päiväannos oli 15 litraa olutta.
Voi juoda myös oluena, vaikka alkoholitonta.