Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vettä muka pitäisi juoda litratolkulla päivässä?

Vierailija
20.05.2024 |

Mikä järki siinä on,mihin sitä vettä tarvitsee?

En juo koskaan vettä tarkoituksella.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein toimivan kropan pitäisi kyllä ilmoittaa nesteen tarpeestaan janon tunteena niin ettei sitä ihan huvikseen va hörpi.

Jos tunnet janoa olet nesteen saamisen kannalta jo myöhässä. Säännöllinen ateriarytmi pitää myös janon loitolla. 

Vai niin. Syödäkin varmaan pitää samalla periaatteella vaikkei ole nälkä koska silloinhan on jo myöhäistä kun nälkä tulee? Mitäpä luulet juoko ja syökö vaikkapa luonnon eläimet ihan vaan huvikseen vaiko vaan janoon tai nälkäänsä.

Aplodeja, juuri nälkä saa syömään ylitarpeen eli kun syöt säännöllisesti ei tule nälkää, eikä janoa. Oletko paljonkin jutellut muiden eläinlajien kanssa miksi he syö?

Vierailija
22/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko, mutta itse mieluummin teen sen kuin kestän sitä päänsärkyä joka tulee jos en juo tarpeeksi.

Päänsärky johtuu liian vähästä suolasta.

Jännä että siihen sitten kuitenkin auttaa veden juonti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttorirotalle riittää,raskaantyönraataja kesähelteellä,tarvii kyllä nestettä enemmän kuin kaksilitraa ja suolojamyös.

Vierailija
24/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistösi, munuaiset tarvii vettä. Ei tarvi kerralla litraa, mutta tasaisesti päivän mittaan. Pysyy kone eli keho käynnissä. Ja vesi on puhtainta juomaa. Arvosta kehoasi.

Kesällä voi olla vesipullo mukana. Pysyy terveenä ja säästyy rahaakin kun ei tarvi ostella epäterveellisiä limsoja ym.

Aikuiset tarvitsevat pari kolme litraa nes-tet-tä päivässä. Noin puolet tästä tulee vesipitoisen ruoan, kuten hedelmien, keittojen ja salaattien, mukana. Loput pitäisi juoda ja jo ennen kuin jano pääsee iskemään.

Vierailija
25/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain jos on jano.

Kotona juon ruuan kanssa lasilliset vettä eli päivässä tulee n 5dl

Nyt etelänkodissa kun teen enemmän ulkotöitä ja on lämmin juon n litran. Kun lämpö nousee 35 tai yli saattaa mennä koko 1,5l

Vierailija
26/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa itsekin ihmetelly.

Itse en ole koskaan juonut vettä raakana. Mehuna, maitona tai kahvina kyllä.

Vettä raakana 🤣 Ihme kun et juo nokkamukista sitä mehuasi ja maitoasi.

Vierailija
27/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida myöskään harrastaa minkäänlaista liikuntaa. Veikkaan minä.

Vierailija
28/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon vain jos on jano.

Kotona juon ruuan kanssa lasilliset vettä eli päivässä tulee n 5dl

Nyt etelänkodissa kun teen enemmän ulkotöitä ja on lämmin juon n litran. Kun lämpö nousee 35 tai yli saattaa mennä koko 1,5l

Ja helteillä sitä vettä tulisi juoda yksi lasillinen enemmän aterioiden yhteydessä, kun ns normalisti.  Liika juominen laimentaa kehon omia nesteitä ja suoloja.

Vierailija
29/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suolapitoinen juoma taikka ruoka on tärkeä,huomasin raivatessa,oli tumma paita helteellä päällä,hikoilua tietenkin tuli,mutta kun paita kuivui siihen jäi vaaleita läikkiä,eli uloshikoiltu suola.Saman on esimerkiksi virtsaamistarve,parhaillaan päivässä meni viisi litraa nestettä ja vedenheittoa oli yksikerta.

Vierailija
30/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin tunnin kestävä kuntoliikunta ei vielä vaadi ylimääräisen veden juomista. Jos liikunnan aikana tuntee janoa, väärin nesteytetty.

Vierailija
31/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ihan normaalisti n4x päivässä pissalla vaikka juon 5dl litrojen sijaan.

Myös silloin kun teen raskasta työtä ulkona, litra riittää. Jos juon enemmän kaikki tulee läpi eli on ihan turhaa

Vierailija
32/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivet on aika ikäviä.

Vierailija
33/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin tunnin kestävä kuntoliikunta ei vielä vaadi ylimääräisen veden juomista. Jos liikunnan aikana tuntee janoa, väärin nesteytetty.

Kuka sanoi että tuollaisen liikunnan AIKANA tarvitsee nesteyttää, pälli. -eri

Vierailija
34/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös silloin kun teen raskasta työtä ulkona, litra riittää. Jos juon enemmän kaikki tulee läpi eli on ihan turhaa

Miksi se on teille jotenkin ylpeilyn aihe että juotte mahdollisimman vähän? 

Vierailija
35/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on teille jotenkin ylpeilyn aihe että juotte mahdollisimman vähän? 

Yleisesti ottaen se on joku vanhojen ihmisten juttu. Niitä on saatettu ihan kieltää juomasta janoonsa lapsena, siis suututtu "liiasta" juomisesta. Tästä on ollut juttua vauvalla joskus.

Vierailija
36/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erittäin hyödyllinen keskustelu.

What's next: hauki on kala?

Vierailija
37/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin juon vain kun janottaa. En mä muuten vettä litki. Sitten vaan pissattais ihan koko ajan.

Vierailija
38/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu että ne suositukset ovat ihan hurjia määriä siihen nähden että paljonko luonnostaan janottaisi. Pitäisi oikein urakalla kiskoa sitä vettä kituseen että olisi virallisissa suosituksissa.

Vierailija
39/39 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu että ne suositukset ovat ihan hurjia määriä siihen nähden että paljonko luonnostaan janottaisi. Pitäisi oikein urakalla kiskoa sitä vettä kituseen että olisi virallisissa suosituksissa.

Puhutaan nesteestä ei pelkästään vedestä,tulee helposti vuorokaudessa tuo kaksilitraa täyteen.