Miksi ihmeessä vettä muka pitäisi juoda litratolkulla päivässä?
Mikä järki siinä on,mihin sitä vettä tarvitsee?
En juo koskaan vettä tarkoituksella.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko, mutta itse mieluummin teen sen kuin kestän sitä päänsärkyä joka tulee jos en juo tarpeeksi.
Päänsärky johtuu liian vähästä suolasta.
Jännä että siihen sitten kuitenkin auttaa veden juonti.
Konttorirotalle riittää,raskaantyönraataja kesähelteellä,tarvii kyllä nestettä enemmän kuin kaksilitraa ja suolojamyös.
Vierailija kirjoitti:
Elimistösi, munuaiset tarvii vettä. Ei tarvi kerralla litraa, mutta tasaisesti päivän mittaan. Pysyy kone eli keho käynnissä. Ja vesi on puhtainta juomaa. Arvosta kehoasi.
Kesällä voi olla vesipullo mukana. Pysyy terveenä ja säästyy rahaakin kun ei tarvi ostella epäterveellisiä limsoja ym.
Aikuiset tarvitsevat pari kolme litraa nes-tet-tä päivässä. Noin puolet tästä tulee vesipitoisen ruoan, kuten hedelmien, keittojen ja salaattien, mukana. Loput pitäisi juoda ja jo ennen kuin jano pääsee iskemään.
Juon vain jos on jano.
Kotona juon ruuan kanssa lasilliset vettä eli päivässä tulee n 5dl
Nyt etelänkodissa kun teen enemmän ulkotöitä ja on lämmin juon n litran. Kun lämpö nousee 35 tai yli saattaa mennä koko 1,5l
Vierailija kirjoitti:
Samaa itsekin ihmetelly.
Itse en ole koskaan juonut vettä raakana. Mehuna, maitona tai kahvina kyllä.
Vettä raakana 🤣 Ihme kun et juo nokkamukista sitä mehuasi ja maitoasi.
Vierailija kirjoitti:
Juon vain jos on jano.
Kotona juon ruuan kanssa lasilliset vettä eli päivässä tulee n 5dl
Nyt etelänkodissa kun teen enemmän ulkotöitä ja on lämmin juon n litran. Kun lämpö nousee 35 tai yli saattaa mennä koko 1,5l
Ja helteillä sitä vettä tulisi juoda yksi lasillinen enemmän aterioiden yhteydessä, kun ns normalisti. Liika juominen laimentaa kehon omia nesteitä ja suoloja.
Kyllä suolapitoinen juoma taikka ruoka on tärkeä,huomasin raivatessa,oli tumma paita helteellä päällä,hikoilua tietenkin tuli,mutta kun paita kuivui siihen jäi vaaleita läikkiä,eli uloshikoiltu suola.Saman on esimerkiksi virtsaamistarve,parhaillaan päivässä meni viisi litraa nestettä ja vedenheittoa oli yksikerta.
Vierailija kirjoitti:
Et taida myöskään harrastaa minkäänlaista liikuntaa. Veikkaan minä.
Noin tunnin kestävä kuntoliikunta ei vielä vaadi ylimääräisen veden juomista. Jos liikunnan aikana tuntee janoa, väärin nesteytetty.
Mä käyn ihan normaalisti n4x päivässä pissalla vaikka juon 5dl litrojen sijaan.
Myös silloin kun teen raskasta työtä ulkona, litra riittää. Jos juon enemmän kaikki tulee läpi eli on ihan turhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida myöskään harrastaa minkäänlaista liikuntaa. Veikkaan minä.
Noin tunnin kestävä kuntoliikunta ei vielä vaadi ylimääräisen veden juomista. Jos liikunnan aikana tuntee janoa, väärin nesteytetty.
Kuka sanoi että tuollaisen liikunnan AIKANA tarvitsee nesteyttää, pälli. -eri
Vierailija kirjoitti:
Myös silloin kun teen raskasta työtä ulkona, litra riittää. Jos juon enemmän kaikki tulee läpi eli on ihan turhaa
Miksi se on teille jotenkin ylpeilyn aihe että juotte mahdollisimman vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on teille jotenkin ylpeilyn aihe että juotte mahdollisimman vähän?
Yleisesti ottaen se on joku vanhojen ihmisten juttu. Niitä on saatettu ihan kieltää juomasta janoonsa lapsena, siis suututtu "liiasta" juomisesta. Tästä on ollut juttua vauvalla joskus.
Mäkin juon vain kun janottaa. En mä muuten vettä litki. Sitten vaan pissattais ihan koko ajan.
Minustakin tuntuu että ne suositukset ovat ihan hurjia määriä siihen nähden että paljonko luonnostaan janottaisi. Pitäisi oikein urakalla kiskoa sitä vettä kituseen että olisi virallisissa suosituksissa.
Minustakin tuntuu että ne suositukset ovat ihan hurjia määriä siihen nähden että paljonko luonnostaan janottaisi. Pitäisi oikein urakalla kiskoa sitä vettä kituseen että olisi virallisissa suosituksissa.
Puhutaan nesteestä ei pelkästään vedestä,tulee helposti vuorokaudessa tuo kaksilitraa täyteen.
Aplodeja, juuri nälkä saa syömään ylitarpeen eli kun syöt säännöllisesti ei tule nälkää, eikä janoa. Oletko paljonkin jutellut muiden eläinlajien kanssa miksi he syö?