Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikkimatkakohteesi Euroopassa

Vierailija
20.05.2024 |

Kerro ja suosittele omaa lempikohdettasi Euroopassa, jotta saisi vinkkejä matkailuun. Pidän kauniista maisemista ja uusien kulttuurien kohtaamisesta. Halpa viina ei tärkeintä, päinvastoin. 

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Santorini

Pakko antaa alapeukku. Santorini on ehkä pahiten ylikansoitettu turistirysä, jossa olen ikinä käynyt. Maisemat on ihan hienoja joo, mutta joka ainoasta sieltä näkemästäsi kuvasta on jouduttu rankasti rajaamaan ulkopuolelle ne ihmismassat jotka seisoo vieri vieressä tuijottamassa auringonlaskua. Ei enää ikinä!

Vierailija
22/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoki. Suomi.

Torilta saa hyviä mansikoita. Paikallisesta Mcdonaldisissa on hyvä asiakaspalvelu. Hotellit suht halpoja. Ei paljon turisteja! Hyviä vaatekauppoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernin Alpit, esim. Grindelwaldin kuvankaunis alppikylä. 

Vierailija
24/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti.

Vierailija
25/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien, upea arkkitehtuuri, hienostunut ilmapiiri (ei kuitenkaan liian) ja aivan mahtava klassisen musiikin tarjonta, jos se kiinnostaa. 

Vierailija
26/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallan Tiroli. Kauniita alppimaisemia ja rentoa meininkiä. 

Vierailija
27/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohdos, pakko päästä aina vaan uudelle reissulle. Siellä oottelee Jorkos.

Vierailija
28/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanzarote joka karun kaunis tulivuorisaari jossa paikallisuutta eikä vain turistikohteita. 

Vierailija
29/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Playa  de Ingles. weeteet suosittelee. Auringossa palamista, uima-altailla makoilua, uusia tatuointeja, 

Vierailija
30/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähibaari

Vierailija
31/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti ja auton vuokraus 😊

Vierailija
32/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään käydä Kreikan saarilla, mutta silti vastaan Slovenia. Jos vaan mahdollisuus autovuokraukseen (itse oon ollut omalla autolla), siellä on kaikkea; kaupunkilomaa, rantalomaa, vaellusmahdollisuus, Alpit, upeat luonnonpuistot ja luontokohteet.

Vierailija
33/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suosikki: Lontoo. Mutta ihan todella upeita on myös Rooma, Pariisi, Amsterdam, Milano, Barcelona, Kööpenhamina, Tukholma jne jne. Ei sellaista paikka olekkaan, jossa ei olisi mielenkiintoista tekemistä ja nähtävää. Ei kaupunki, mutta hieno paikka Euroopassa: Bretange.

Vierailija
34/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Santorini

Pakko antaa alapeukku. Santorini on ehkä pahiten ylikansoitettu turistirysä, jossa olen ikinä käynyt. Maisemat on ihan hienoja joo, mutta joka ainoasta sieltä näkemästäsi kuvasta on jouduttu rankasti rajaamaan ulkopuolelle ne ihmismassat jotka seisoo vieri vieressä tuijottamassa auringonlaskua. Ei enää ikinä!

Joo, sanotaan että onneksi tuli käytyä v1992, ei ollut vielä paljoa väkeä. Sitäpaitsi jos jossain on maisemalisä hinnoissa niin Thiran kaupungissa.

Vierailija
35/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola. Paljon kiinnostavia isoja kaupunkeja, joissa kulttuurikohteita. Hyvää ruokaa, ystävällisiä ihmisiä. Kauniita maisemia.

Vierailija
36/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi Bretagnen, kiinnostaisi itseänikin nähdä se alue. Muutoin vastaan Ranskan Riviera, mutta ei heinä-elokuussa kuumuuden ja ihmismäärän takia sekä myös Italian järvet (sama, ei keskikesällä), Innsbruck (myös kesällä) sekä Wien.

Vierailija
37/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Santorini

Kannattaa matkustaa sesonkikauden ulkopuolella niin saarella saat olla paikallisten kanssa ilman turistimassoja. 

Vierailija
38/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64 v., ja eläkkeelle muutaman kuukauden kuluttua jäämässä.

Nuoruus ja varhainen aikuisuus kului Lontoossa ja Italian ja Ranskan Rivieralla ravatessa.

Nyt on toisin.

Suosikkibändien konsertteja voi katsoa netistä. Lontoon kaduille ei minua saisi nykyään edes päiväsaikaan.

Ranskan Rivieralla oli vielä joitakin vuosia sitten ihana kaupunki, Menton. Enää en ole viitsinyt sinnekään lähteä, liikaa väriä sielläkin.

Todellakin tuo Kroatia ja yleensä entisen Itä-Euroopan maat kiinnostaisivat, niissä vielä aitoa paikallista meininkiä.

Varsinkin 90-luvulla Balkanilla oli aitoa paikallista meininkiä.

Vierailija
39/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki. Suomi.

Torilta saa hyviä mansikoita. Paikallisesta Mcdonaldisissa on hyvä asiakaspalvelu. Hotellit suht halpoja. Ei paljon turisteja! Hyviä vaatekauppoja!

Ehkä Suomen rumin kaupunki. Rovaniemi hyvänä kakkosena. 

Vierailija
40/74 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baijeri Saksassa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme