Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorolisistä ja lomarahoista on aika luopua. Varsinkin julkisella puolella

Vierailija
20.05.2024 |

Toki yksityisissä firmoissa lupa tehdä mitä etuuksien kanssa, mitä työnantaja parhaaksi katsoo, mutta julkisella puolella ei enää tule jatkossa maksaa lomarahoja ja vuorolisiä, koska talous on kestämättö,mällä pohjalla ja veronmaksajiahan tässä rangaistaan.

En käytä julkisen puolen terveydenhoitoa, niin miksi ihmeessä minun tulisi osallistua hoitohenkilökunna palkanmaksuun ja lomahuvituksiin?

Samoin lapset ovat yksityiskoulussa/päiväkodissa , joten tehtäväni ei ole rahoittaa julkista alaa millääntavoin

Onneksi meillä on nyt hallitys, jonka on mahdollista tehdä nämä rohkeat uuydistukset ja rohkeutta myös laittaa kansa kuriin, jos tätä aletaan protestoimaan. Olen kyllä valmis antamaan panokseni siihen, että Suomeen rakennettaisiin lisää vankiloita, koska tulevaisuudessa olemme sen tarpeessa

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä lääkärissä käyvät saavat kela korvauksen elikkä käyttävät meidän yhteisiä verovaroja se on sitä parempaa sosialismia.

Marin poistatti Kela-korvaukset.

Vierailija
42/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä lääkärissä käyvät saavat kela korvauksen elikkä käyttävät meidän yhteisiä verovaroja se on sitä parempaa sosialismia.

Ja nyt kokoomus laittaa ne takaisin, tulonsiirrot rikkaille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se tulonsiirto jos saat takaisin edes pienen promillen niistä verorahoista jotka itse olet maksanut?

Vierailija
44/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sulle ihan konkreettisen esimerkin mitä voi tapahtua. 

Esim. lääkäri lähtee julkiselta ja menee jollekin firmalle töihin. Kaupunki ei saa lääkäreitä ja joutuu palkkaamaan sen saman lääkärin firman kautta. Se maksaa veromaksajille varmaan kolminkertaisen hinnan verrattuna siihen, että se lääkäri olisi alunperin pysynyt siellä julkisella puolella. Se kyykytys ei nyt aina vaan toimi. Ja en ole lääkäri. 

Vierailija
45/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se tulonsiirto jos saat takaisin edes pienen promillen niistä verorahoista jotka itse olet maksanut?

On.

Vierailija
46/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä. Alalla on kirkuva työvoimapula, joten kunnat ovat joutuneet jo monena vuotena kiskomaan palkkoja ylös. Silti hakijoita ei ole ja virkoja on tyhjänä ympäri maata satoja. Jos lomarahoista luovutaan, niin miten ajattelette, että halukkuus alalle kasvaa? Nytkin alalta poistuu enemmän porukkaa kuin saadaan koulutettua. Voidaan tietysti ajatella niin rohkeasti, että lopetetaan vaikkapa aikuissosiaalityö, niin säästyy vielä enemmän. Miksi kenenkään vuokravelkoja tai asunto-ongelmia pitäisi yhteiskunnan hoitaa?

Vierailija
47/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tekisi viikonloppuja enkä iltoja jos lisät poistetaan. Nytkään en vuorotyötä tee mutta ajattelin että parin vuoden päästä pystyn vuorotyön hetkeksi ainakin ottamaan ihan rahan takia. Ei kukaan viikonloppujaan halua töissä olla ilman korvausta, joulusta ja juhannuksesta puhumattakaan! Veikkaan että moni sairaanhoitaja harkitsee alanvaihtoa jo nyt. Viimeistään lisien poistuttua moni vaihtaa suosiolla alaa kevyempään työhön.

Joku puhui johtajien palkkijen laskemisesta ja joku vastasi että kuka enää hakee johtajaksi jos palkat tippuu. Niinpä. Sama pätee ihan joka alalla. Jatkossa ei kukaan kouluttaudu sairaanhoitajaksi, lääkäriksi, kaupan alalle tms kun työajat niin surkeita. Ja vaikka palkkaa nostettaisiin muuten niin ei niitä viikonlopun tekijöitä siltikään löydy. Mä en ainakaan uhraa yhtään viikonloppua työlle ilman korvausta.

Se on helppo huudella tommosia kun ei itseään koske leikkaukset. Niin kauan ollaan tyytyväisiä ja kannatetaan valtion leikkauksia kunnes ne osuukin omalle kohdalle.

Vierailija
48/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen sammuttaa valot. Palvelua ei kannata enää odottaa.

Kyllä ihmiset töissä käy, kun vaihtoehtona on työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Ja jos sä et tee niin työtön voi tarjoutua töihin pienemmällä palkalla kuin vakituiset. 

On tulossa paikallinen sopiminen myös valtion ja kaupungin työpaikkoihin ja vakituisia saa kohta irtisanoa helposti. 

Vierailija
49/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sosiaalityöntekijä. Alalla on kirkuva työvoimapula, joten kunnat ovat joutuneet jo monena vuotena kiskomaan palkkoja ylös. Silti hakijoita ei ole ja virkoja on tyhjänä ympäri maata satoja. Jos lomarahoista luovutaan, niin miten ajattelette, että halukkuus alalle kasvaa? Nytkin alalta poistuu enemmän porukkaa kuin saadaan koulutettua. Voidaan tietysti ajatella niin rohkeasti, että lopetetaan vaikkapa aikuissosiaalityö, niin säästyy vielä enemmän. Miksi kenenkään vuokravelkoja tai asunto-ongelmia pitäisi yhteiskunnan hoitaa?

Sosiaalityöntekijäksi ei voi lukea, koska se kestää 5 vuotta ja työttömyystuella saa opiskella vain 2 vuotta ja se edellyttää lupaa työkkäriltä.

Opintotuet on käytetty. 

Vierailija
50/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista. 

Toi työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä mihinkään ja jos on pienipalkkainen puoliso niin ei saa muita tukia. 

Kun tulee toi paikallinen sopiminen kohta valtiolle ja julkiselle niin mun on pakko kysyä jos pääsee töihin pienemmällä palkalla, kuitenkin isommalla kuin työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
51/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa ei riitä mihinkään ja jos on pienipalkkainen puoliso niin ei saa muita tukia. 

Kun tulee toi paikallinen sopiminen kohta valtiolle ja julkiselle niin mun on pakko kysyä jos pääsee töihin pienemmällä palkalla, kuitenkin isommalla kuin työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Työttömiä voi ottaa töihin pienemmällä palkalla ja kun ne on oppineet hommat niin vakituisia voi kohta irtisanoa helposti. 

Vierailija
52/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla ihmeissään jos ei työntekijöitä löydy. Ap voi vaikka sitten hyvää hyvyyttään mennä tekemään ne tekemättä jäädyt työt. 

Tämä! Olen nyt töissä julkisen puolen yksikössä, jossa on tähän asti tehty päivätöitä. Nyt yksikkö suunnittelee, että aletaan tekemään myös iltavuoroa ad klo 18. Iltalisät maksetaan klo 18 jälkeen. Jos tämä toteutuu todella moni tulee lähtemään ko yksiköstä pois, ja meillä tulee olemaan pula työntekijöistä.

Sama meillä. Kyseessä hoitoalan yksikkö. Hoitajat siirtyneet sinne, koska haluavat tehdä päivätyötä. Häviävät rahassa vuorotyöyksikköön verrattuna 10 000€ vuodessa. Aikovat siirtyä takaisin sinne vuorotyöyksikköön.

Vierailija
53/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En käytä julkisen puolen terveydenhoitoa, niin miksi ihmeessä minun tulisi osallistua hoitohenkilökunna palkanmaksuun ja lomahuvituksiin?"

Et käytä sitä nyt. Minä päivänä tahansa saatat sairastua tai joutua onnettomuuteen niin, että joudut käyttämään. Useimmat lopulta sairastuvat johonkin sellaiseen, ettei yksityispuolen resurssit siihen riitä. Joudut makaamaan sairaalassa myös illat ja yöt, ja saat olla tosi kiitollinen, jos vielä on hoitajia silloinkin työskentelemään.

Pohjimmiltaan kysymys on siitä, että eletään yhteiskunnassa. Ei ole mahdollista laskea, että jokainen maksaisi vain juuri sen, mitä käyttää. 

Ehkä kuitenkin käytät julkista terveydenhoitoa käyttävien ihmisten sinulle tuottamia palveluja?

Vierailija
54/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä voi ottaa töihin pienemmällä palkalla ja kun ne on oppineet hommat niin vakituisia voi kohta irtisanoa helposti. 

Apinantyöt on toki asia erikseen, mutta suurimmassa osassa töistä työnantaja kyllä maksaa mielellään kokemuksesta. 

Vierailija
55/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee juuri kuten pitääkin

Poistetaan lakko-oikeudet ja muukin mahdollsiussu mielenosoituksiin työpaikoilla, jonka jälkeen voidaan alentaa reilusti palkkoja ja poistaa etuuksia. Vaihtoehtona on olematon sosiaaliturva, niin ihmisten on pakko tehdä töitä ja narisijoiden tilalle kyllä saadaan asiallisella syyllä uusia työntekijöitä

Vuosisatoja ja tuhansia on pärjätty ilman sosiaaliturvaa ja lisiä. Miksi nyt ei muutaman vuosikymmenen jälkeen pärjättäisi?

Vierailija
56/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdatko itse tehdä vuorotyötä? Jos lisät poistetaan, väkeä tuskin tulee iltatöihin , lauantai-ja sunnuntaivuoroihin. Sitten jotkut palvelut menevät kiinni viimeistään klo 17 (esim. kaupat ja kirjastot) Milloin päivätöissä käyvät pystyvät hoitamaan joitakin asioita, jos ei töiden jälkeen? Tuskin ilman lisiä saava työntekijä pystyy jaksamaan töissä väkisin iltamyöhään tai sunnuntaiaamuna 

Ravintola-alalla ei makseta lauantailisiä, lauantaisät voitaisiin poistaa kaikilta kivuttomasti.

Vierailija
57/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä jäisi sen jälkeen säästöön enää yhtään mitään

Vierailija
58/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijäksi ei voi lukea, koska se kestää 5 vuotta ja työttömyystuella saa opiskella vain 2 vuotta ja se edellyttää lupaa työkkäriltä.

Opintotuet on käytetty. 

Moni opiskelija käy työssä opiskeluaikana. Opintotuki on niin pieni muutenkin eivätkä kaikki halua ottaa lainaa joten työssä on käytävä. Sosiaalialalla voi tehdä opiskeluaikana oman alan töitä palkallisena koska työvoimapula on valtava.

Vierailija
59/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityispuolelta voisi sitten lopettaa palkanmaksun. Vapaaehtoisestihan sinne töihin mennään!

Vierailija
60/62 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osingonmaksut osakkeenomistajille lopetettava. Sehän on selvää sosialismia.