Miksi naiset ghostaa deittipalveluissa, kun pitkän keskustelun jälkeen ehdotan tapaamista?
Aina loppuu viestittely siihen, kun ehdotan tapaamista.
Kommentit (155)
Deitti pelissä juurikin on hauskaa ghostailla muita.
Vierailija kirjoitti:
Deitti pelissä juurikin on hauskaa ghostailla muita.
Mä tykkään pitää kirjaa siitä montako kertaa olen ghostannut jonkun vs montako kertaa minut on ghostattu. Tällä hetkellä olen selkeästi voitolla :D
Joillain ihmisillä on yksinkertaisesti niin tylsä ja säälittävä elämä, että jaksavat viestitellä viikkotolkulla ihmisille, joita eivät ole kiinnostuneet tapaamaan. Sitten menee sormi suuhun, kun joku ehdottaa tällaiselle tapaamista. On helpompi vain ghostata.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä keskustelussa selvisi joku asia, mikä ei toimi sille toiselle, vaikka välimatka, sulla on6 kissaa tai väärä väri lipastossa tms. Ehkä hän ei tiedä mitä haet, onko se tutustuminen-tapaaminen-juttelu vai petikumppani.
6 kissaa kuulostaa ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittipalstoja saa käyttää ihan kuten haluaa. Saa olla vapaa tai varattu. Saa olla seksin tai parisuhteen tai juttuseuran toivossa. Saa viesritellä yhdelle tai sadalle. Saa tavata heti tai ei koskaan tai vuoden päästä. Ei näihin ole mitään sääntöjä. Ja mikään ei velvoita mihinkään.
Totta kai saa käyttää miten haluaa. Mutta jos menet sinne tinderiin tietäen jo etukäteen että et tule menemään yksillekään treffeille, ja tästä huolimatta mätsäät siellä sellaisia ihmisiä jotka kertovat etsivänsä elämänkumppania, jututat näitä ihmisiä viikkojen ajan, ja sitten kun he ehdottavat tapaamista ghostaat heidät, niin olet täysi narsisti ja k*sipää.
Ei tuollainen käytös ole normaalia, vaan se on ihmisten hyväksikäyttöä jossa narsisti imee huomiota muista ihm
Ei pidä olla naiivikaan. Joku sanoo etsivänsä elämänkumppania. Siitä on vain hänen sanansa todisteena. Kannattaa pitää kaikin puolin odotukset matalina. Silloin voi joskus jopa olla vastassa ilahduttava yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa tähän kopioita tapaamisehdotuksistasi.
tyyliin: Tavataanko ensiviikolla joku ilta tai sitä seuraavalla viikolla, jos sinulla on ensiviikolla kiireitä.
Toi on tosi epämääräinen ehdotus. Ja myös vähän tossukka. Kysy ennemmin että lähteekö toinen kahville/kaljalle/museoon/johonkin tapahtumaan tai mistä nyt ikinä olettekaan jutelleet et mikä teitä yhdistää. Ja ajankohta selkeä, esim "tän viikon la" (muulloin et kerkeä ja KERRO TÄMÄ MYÖS) eikä mitään tommosta muuta lässyttelyä ku tulee olo että istut kaks viikkoa kotona odottamassa et millon toinen sua näkisi.
Hänellä saattaa olla siinä vaiheessa kolme potentiaalisempaa viestittelijää, jotka haluaa tavata ennen sinua. Mutta sitähän ei voi sanoa, ettei ala haukkuminen ja hor*ttelu. Helpompi ghostata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutatko keskustelut usein seksuaalissävytteisiksi? Ts. vietkö keskustelua siihen suuntaan? Muodostuuko kanssasi keskustellessa helposti painostava tunnelma?
En ole treffipalveluissa viestitellyt mitään seksuaalissävytteistä. Haluaisin keskustella naamatusten ihmisen kanssa ensin, että tietää onko meillä tarpeeksi yhteistä ja naamatusten näkee helpommin, mitä toisen kanssa voi keskustella kuin viestittelemällä. Tapaamalla selviäisi tunnissa enemmän ihmisestä kuin viikkojen viestittelyllä, jos toiselta liikenisi esim seuraavan kahden viikon aikana yksi tunti tapaamiseen.
ap
Tää on niin katkeraa settiä että alkaa naurattaa :D jos toiselta liikenisi edes tunti yhyyy
Kyllä miehetkin tekevät ihan samaa. Itse olen nainen, joka tapaisi mielellään pian kasvotusten. Ensimmäisen esteen ymmärrän (vaikka olisikin laaja ilmaus kuten KOKO ENSI VIIKKO), toisesta esteestä menee sitten suoraan poistoon, sori.
mikä olisi parempi tapa ehdottaa tapaamista?
---
Selitän miksi tuntuu naisesta painostavalta. Ymmärrätkö mikä ero näillä on;
- Tavattaisiinko, jos sinäkin haluat?
- Tavattaisiinko, kun sinulla on aikaa ensi viikolla tai sitä seuraavallakin jos sinulla vaan on aikaa?
Tuo jälkimmäinen luo käsityksen, että jos naisella ei ole tekemistä jollekin päivälle, hänen pitäisi sitten olla vapaa tapaamaan. "Koska eihän sulla ole muutakaan tekemistä" Tuo on sellainen pieni hassu ajatus, joka miehille tulee vahingossa, että naisen pitää suostua treffeille "jos vaan on aikaa, voidaan katsoa vaikka ensi kuulle ei sulla siellä ainakaan joka päivä voi olla varattu". Joten se johtaa siihen että pitäisi alkaa sinulle erikseen perustella, jos ei halua treffeille vapaapäivänään.
---
Jos ap:n tapauksessa on jo viestitelty jonkin aikaa, niin voisi lähteä siitä ajatuksesta, että molempia kiinnostaa ainakin jonkin verran. Ja siitä voidaan taas vetää se johtopäätös, että silloin päämääränä on treffit, jos kerran se viestittelykin jatkuu. Ainakin näin voisi mies olettaa tässä tapauksessa. Aika erikoinen tulkinta, että naisen mielestä tapaamisen ehdottaminen onkin nyt jotain painostusta. Ei ilmeisesti kiinnosta paljoakaan, jos ei edes vapaapäivänään halua treffeille. Se on sekin ihan fine, mutta pitäisiköhän asia tehdä selväksi sille viestittelykumppanille hyvissä ajoin eikä tuhlata hänen aikaansa jollain 'kulutan tässä nyt vaan huvikseni aikaa' -pelillä.
Minusta naisena tuo jälkimmäinen ehdotus kuulostaa päättäväiseltä ja siltä, että mies oikeasti haluaa tavata minut. Pikemminkin tuo hienovarainen 'jos sinulla vaan on aikaa' antaa mahdollisuuden perääntyä ehdotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita profiiliisi: Aion ehdottaa tapaamista kanssasi julkisella paikalla vimeistään X viikon kuluessa siitä kun aloitamme keskustelun jos meillä siis synkkaa. Ohita minut jos olet etsimässä vain kirjeenvaihtokaveria.
Älä missään nimessä laita tolleen xD aivan liian katkera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tyyliin: Tavataanko ensiviikolla joku ilta tai sitä seuraavalla viikolla, jos sinulla on ensiviikolla kiireitä.
Toi on tosi epämääräinen ehdotus. Ja myös vähän tossukka. Kysy ennemmin että lähteekö toinen kahville/kaljalle/museoon/johonkin tapahtumaan tai mistä nyt ikinä olettekaan jutelleet et mikä teitä yhdistää. Ja ajankohta selkeä, esim "tän viikon la" (muulloin et kerkeä ja KERRO TÄMÄ MYÖS) eikä mitään tommosta muuta lässyttelyä ku tulee olo että istut kaks viikkoa kotona odottamassa et millon toinen sua näkisi.
Kaljalle lähtemisen ehdottaminen on niin supernoloa, että sitten vasta ghostataankin. Minulle ehdotettiin joskus, että tavataan baarissa (huom! profiilissa luki, että en käytä alkoholia). Kun ehdotin, että jos näin keskellä viikkoa tavattaisiin kahvilla. Ei ollut oikein innostunut. Mutta selvisihän kerta heitolla, että moinen sieni saa jatkaa juttelua jonkun muun kanssa.
Mihinkään tapahtumaan tai muuhun kovin pitkäkestoiseen en myöskään ensi treffeillä lähtisi. Jos tökkii heti alkajaisiksi, niin on ankea ilta.
Mua aina ihmetyttää ihmiset, jotka jää itkemään sen perään että joku käyttäytyi niiden mielestä huonosti treffipalstalla. Olkaa vaan ihan iloisia, että se teidän mielestä huono käytös paljastui jo tuossa vaiheessa.
Meressä riittää kaloja.
Joskus yksi korkeasti koulutettu viestittelykaveri ehdotti tapaamista ja idea oli, että tavattaisiin puolivälissä meidän välimatkaa. Se olisi sopinut minulle. Olikin sitten muuttamassa siihen puolivälissä olevaan kaupunkiin ja edelleen oletti, että tapaamispaikka pysyykin samana, eli hän ei liiku ja minä ajan melkein parisataa kilometriä yhteen suuntaan. Laittoi vielä viestiä, että toivottavasti osaisin sitten ottaa tapaamisen tarpeeksi kevyesti, jos ei vaikka natsaakaan, niin en sitten suutu. Hän kuulemma vain ajatteli tässä minua, kun minä joudun nyt ajamaan niin kauas.
En joudu. En suutu. Ghostasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä ei ole hyvä viesti, antaa perässävedettävän ja hieman epämääräisen kuvan. Mielestäni kannattaa kysyä ensin, kiinnostaako tapaaminen, ja jos vastaus on kyllä, niin ehdota heti paikkaa ja aikaa. Nainen tekee sitten vastaehdotuksen, jos ei aika tai paikka sovi. Tuollainen "nähdäänkö joskus jossain jos sinulla on aikaa joskus" ei ole varsinaisesti treffeistä sopimista, vaan vasta se ensimmäinen kysymys, että kiinnostaisiko nähdä. Jos tuohon on vastaus ghostaus, niin ei kiinnostanut nähdä. Varsinaisesti ulos et missään kohtaa ehtinyt edes pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ihmetyttää ihmiset, jotka jää itkemään sen perään että joku käyttäytyi niiden mielestä huonosti treffipalstalla. Olkaa vaan ihan iloisia, että se teidän mielestä huono käytös paljastui jo tuossa vaiheessa.
Meressä riittää kaloja.
Meressä riittää huonokäytöksisiä kaloja.
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa saada huomiota, mutta tavata ei haluta koska illuusio - olen täydellinen nainen ja sinä täydellinen mies, silloin särkyy.
Huomion kipeitä ihmisiä riittää.
Tämä on terveellistä verrattuna miesten tarpeeseen päästä panemaan. Moni mieskin voisi paremmin kun käsittelisi oman huomiohakuisuutensa ensin. Sen ettei oma riittämättömyys korjaannu muita nöyryttämällä. Laatumiehet odottaa milloin nainen tekee aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meressä riittää kaloja.
Meressä riittää huonokäytöksisiä kaloja.
Jos se aiheuttaa hirveää ahdistusta, niin kannattaa siirtyä järveen, puroon, lampeen tai muihin pienempiin ympyröihin. Se voi olla ihan fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla on kaksi erillistä sanaa, ei yhdyssana.
Voitaisko käydä vaikka kahvilla?
Tuo on jo hyvinkin riittänyt.