Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousi 1,2 kiloa tällä viikolla. Laskin kaloreita ja liikuin aivan järjettömästi. Missä vika?

Vierailija
19.05.2024 |

Liikuin kolme tuntia päivässä, valehtelematta. Suurimman osan kävelin, mutta myös juoksin, treenasin kuntoportaissa ja kävin uimassa. Laskin kaloreita ja söin 1500 kcal päivässä. Oura ja Suunto kertoivat, että kulutin noin 2500-3000 kilokaloria päivässä. Kaiken järjen mukaan mun olisi pitänyt siis laihtua edes vähän tämän viikon aikana.

Viime sunnuntaina paino oli tasa 85 kiloa, tänään 86,2 kiloa.

Ikää 42 vuotta. Onko tässä iässä laihduttaminen todellakin näin vaikeaa?!?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nestettä. Kehon paino ja koko on enimmäkseen nestettä. Kovaa treenatessa kehoon sitoutuu entistä enemmän nestettä.

Vierailija
2/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka siis samaan tapaan jos ei tunnu liian rankalta. #1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus turvottaa. Missä vaiheessa kuukautiskierto on menossa?

Vierailija
4/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä pahalla tai loukatakseni - mutta oletko varma että lasket prosenttilaskut oikein kaloreiden kanssa - ja käytät keittiövaakaa joka ruualla? Sanon tämän siksi, että joka ikinen keskustelu kaloreiden laskennasta tälläkin palstalla päätyy aina siihen, että ihmiset riitelevät siitä että osan mielestä kalorit lasketaan ihan eri lailla kuin toisten ja tosi harva ilman pitkää matematiikkaa / hyvää laskupäätä osaa laskea koostetun itse tehdyn aterian kalorit lennosta.

Vierailija
5/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa tämä pitää käydä läpi? Ihmisen paino voi vaihdella jopa useita kiloja riippuen turvotuksesta, kuukautiskierron vaiheesta, ulosteen määrästä suolistossa jne. Viikko ei merkitse mitään. Laihduta kuukausi ja katso sitten. 

Vierailija
6/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus sentään nainen, pidä lepopäiviä välillä.

Vierailija
7/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano tätä pahalla tai loukatakseni - mutta oletko varma että lasket prosenttilaskut oikein kaloreiden kanssa - ja käytät keittiövaakaa joka ruualla? Sanon tämän siksi, että joka ikinen keskustelu kaloreiden laskennasta tälläkin palstalla päätyy aina siihen, että ihmiset riitelevät siitä että osan mielestä kalorit lasketaan ihan eri lailla kuin toisten ja tosi harva ilman pitkää matematiikkaa / hyvää laskupäätä osaa laskea koostetun itse tehdyn aterian kalorit lennosta.

Kyllä. Esimerkiksi tänään olen syönyt aamulla puuroa mustikoilla (1dl kaurahiutaleita, 1dl pensasmustikoita), lounaaksi kanasalaattia, jonka joka ikisen ainesosan laskin ja punnitsin (miniluumutomaatteja, paprikaa, valmista salaattisekoitusta, kanafilettä, vuohenjuustoa, tummia viinirypäleitä - ei mitään kastikkeita tai öljyjä), välipalaksi banaanin ja skyrin ja päivällinen samaa kanasalaattia. Salaateissa oli 400 kcal annoksessa, eli tänään olen syönyt 150+400+250+400=1200kcal. Iltapalaksi otan 300 kcal edestä ruisleipää kananmunalla ja kalkkunalla.

ap

Vierailija
8/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumuus turvottaa. Missä vaiheessa kuukautiskierto on menossa?

Ovulaatiovaihe, vasta kahden viikon päästä pitäisi alkaa. Tässä vaiheessa ei pitäisi turvottaa.

ap

Vierailija
9/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuit aivan järjettömästi. Siinä se.

Ei mitään hätää, se tasaantuu kyllä. Mutta ota jatkossa vähän rauhallisemmin.

Vierailija
10/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heittelee jatkuvasti kolmen kilon välillä. Illalla on helposti 1,5 kiloa enemmän kuin aamulla. 

Vierailija
11/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloriteoria ei toimi. Siinä syy. Ei ole sama asia syödä 100 g sokeria kuin 5 kananmunaa vaikka kalorimäärä niissä on sama.

Vierailija
12/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Esimerkiksi tänään olen syönyt aamulla puuroa mustikoilla (1dl kaurahiutaleita, 1dl pensasmustikoita), lounaaksi kanasalaattia, jonka joka ikisen ainesosan laskin ja punnitsin (miniluumutomaatteja, paprikaa, valmista salaattisekoitusta, kanafilettä, vuohenjuustoa, tummia viinirypäleitä - ei mitään kastikkeita tai öljyjä), välipalaksi banaanin ja skyrin ja päivällinen samaa kanasalaattia. Salaa

Kuulostaa ihan järjettömältä. Miksi ihmeessä sä noita kaloreita lasket?

Vierailija
13/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voi tulla myös lihasten kuona-aineista rasituksen jälkeen.Kalorikulutus riippuu lihasmassasta ja fyysisestä rasituksesta.Helpompaa olisi lihastreeni ja sopiva dieetti riittävällä proteiinilla,ei menisi tuntikausia joka päivä.

Vierailija
14/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet aiemmin liikkunut ja syönyt?

Tunnin hikilenkki polttaa n 500 kcal. Meinaatko pitkäänkin jaksaa liikkua 3 h päivässä?

Ota nyt edes pari päivää ihan rauhassa rehkimättä niin ne nesteet alkaa poistumaan.

Ja jos sä olet nollasta aloittanut niin kehosi on tosi kovilla, se kerää lihaksiin nestettä ja jos et lepää niin sun keho alkaa lakkoilemaan ja päinvastoin kerää sitä fläsää.

Ylikunto ei ole vain ammattiurheilijoiden juttu.

Vierailija
15/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus paino heittelehtii, ei tarkoita lihomista. Minulla painon lasku pysähtyy tai nousee menkkojen aikaan. Muitakin syitä on. Punnitse itsesi uudelleen muutaman päivän kuluttua.

Vierailija
16/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino vaihtelee jopa kolme kiloa päivässä riipuen syömisistä ja juomisista sekä liikkumisesta. Jos kerää nestettä, niin illalla voin olla 3-4 kg painavampi kuin aamulla. 

Vierailija
17/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa tämä pitää käydä läpi? Ihmisen paino voi vaihdella jopa useita kiloja riippuen turvotuksesta, kuukautiskierron vaiheesta, ulosteen määrästä suolistossa jne. Viikko ei merkitse mitään. Laihduta kuukausi ja katso sitten. 

Kiitos tästä huoh 😣kun saa jankuttaa.,

Vierailija
18/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit 

Lihas turpoaa treenissä

Ei kannata liian usein mittailla.

Mittaa kerran kuussa ja samaan kellon aikaan.

Tai mittaa vaan useammin, mutta se muutos tulee vasta pidemmän ajan kuluessa.

Vierailija
19/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paino vaihtelee jopa kolme kiloa päivässä riipuen syömisistä ja juomisista sekä liikkumisesta. Jos kerää nestettä, niin illalla voin olla 3-4 kg painavampi kuin aamulla. 

Tämä ei todellakaan kuulosta normaalilta!

Vierailija
20/33 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Esimerkiksi tänään olen syönyt aamulla puuroa mustikoilla (1dl kaurahiutaleita, 1dl pensasmustikoita), lounaaksi kanasalaattia, jonka joka ikisen ainesosan laskin ja punnitsin (miniluumutomaatteja, paprikaa, valmista salaattisekoitusta, kanafilettä, vuohenjuustoa, tummia viinirypäleitä - ei mitään kastikkeita tai öljyjä), välipalaksi banaanin ja skyrin ja päivällinen samaa kanasalaattia. Salaateissa oli 400 kcal annoksessa, eli tänään olen syönyt 150+400+250+400=1200kcal. Iltapalaksi otan 300 kcal edestä ruisleipää kananmunalla ja kalkkunalla.

1dl kaurahiutaleita = 35g = 362kcal*0,35 = 128kcal

1dl pensasmustikoita = 70g = 75kcal * 0,7 = 52kcal

Sun aamiainen oli jo 180 kcal + joitko muuta kuin vettä. 

Et ole koko päivänä kirjannut ainottakaan juotavaa. Jos juot pelkkää vettä, okei, mutta esim. Kahvi vähällä maidolla on jo 50kcal. Tuoremehulasi 60kcal. Lasi maitoa 100kcal.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan