Paino nousi 1,2 kiloa tällä viikolla. Laskin kaloreita ja liikuin aivan järjettömästi. Missä vika?
Liikuin kolme tuntia päivässä, valehtelematta. Suurimman osan kävelin, mutta myös juoksin, treenasin kuntoportaissa ja kävin uimassa. Laskin kaloreita ja söin 1500 kcal päivässä. Oura ja Suunto kertoivat, että kulutin noin 2500-3000 kilokaloria päivässä. Kaiken järjen mukaan mun olisi pitänyt siis laihtua edes vähän tämän viikon aikana.
Viime sunnuntaina paino oli tasa 85 kiloa, tänään 86,2 kiloa.
Ikää 42 vuotta. Onko tässä iässä laihduttaminen todellakin näin vaikeaa?!?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kaloriteoria ei toimi. Siinä syy. Ei ole sama asia syödä 100 g sokeria kuin 5 kananmunaa vaikka kalorimäärä niissä on sama.
Semmoset salaliittoteoriat sieltä sokerihullulta. Tämä sama sokerijankkaaja tulee joka ketjuun.
ps. En vieläkään ole keksinyt, kuka korvaisi 5 kananmunaa ikinä sokerilla. Mutta ilmeisesti joku niin tekee, kun aina hoet tätä ja sanot, ettei "kaloriteoria" sen takia toimi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloriteoria ei toimi. Siinä syy. Ei ole sama asia syödä 100 g sokeria kuin 5 kananmunaa vaikka kalorimäärä niissä on sama.
Semmoset salaliittoteoriat sieltä sokerihullulta. Tämä sama sokerijankkaaja tulee joka ketjuun.
ps. En vieläkään ole keksinyt, kuka korvaisi 5 kananmunaa ikinä sokerilla. Mutta ilmeisesti joku niin tekee, kun aina hoet tätä ja sanot, ettei "kaloriteoria" sen takia toimi...
Miksipä ei korvaisi, kun pelkällä kalorimäärällä on merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno olkiukko, hermanni.
Kannattaa punnita itsensä kuukauden välein, viikossa yksi kilo sinne tai tänne ei merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno olkiukko, hermanni.
Eli oletkin nyt yhtäkkiä sitä mieltä, että pelkkien kalorien laskeminen ei sittenkään riitä? Entä jos joisi vaikka pelkkää olutta koko päivittäisen kulutuksen verran? Laihtuisiko silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa tämä pitää käydä läpi? Ihmisen paino voi vaihdella jopa useita kiloja riippuen turvotuksesta, kuukautiskierron vaiheesta, ulosteen määrästä suolistossa jne. Viikko ei merkitse mitään. Laihduta kuukausi ja katso sitten.
Tuntuu siltä, etten laihdu millään. Vaikka vähennän syömistä tai lisään liikuntaa, paino ei putoa. Ei koko ajan voi vaan olla turvotusta tai suolistossa ainesta. Kyllä jossain vaiheessa pitäisi painon pudota, jos syö vähemmän kuin kuluttaa.
ap
Kukaan EI laihdu viikossa ihmeitä!! Usko jo että annat ajan kulua !!
Kaloreita laskemalla on todella vaikeaa laihtua. Luultavasti olet jättänyt rasvat minimiin koska niissä on kaloreita, joten kehosi olettaa että olet nälkään nääntymässä ja minimoi energiankulutuksen, ehkä syö lihaksiakin hätäenergian tuotoksi ja kulutuksen vähentämiseksi.
Minä en laske kaloreita, syön paljon rasvaa sekä lihaa ja vain vähän hiilareita. Painoni pysyy nyt ihannepainossa ilman mitään säätöä. Ikävuosien 15-35 välillä minulla oli keskimäärin n. 20 kg ylipainoa, nyt olen ollut useamman vuoden normaalipainoinen eikä tarvitse yhtään miettiä mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita laskemalla on todella vaikeaa laihtua. Luultavasti olet jättänyt rasvat minimiin koska niissä on kaloreita, joten kehosi olettaa että olet nälkään nääntymässä ja minimoi energiankulutuksen, ehkä syö lihaksiakin hätäenergian tuotoksi ja kulutuksen vähentämiseksi.
Minä en laske kaloreita, syön paljon rasvaa sekä lihaa ja vain vähän hiilareita. Painoni pysyy nyt ihannepainossa ilman mitään säätöä. Ikävuosien 15-35 välillä minulla oli keskimäärin n. 20 kg ylipainoa, nyt olen ollut useamman vuoden normaalipainoinen eikä tarvitse yhtään miettiä mitä syö.
...ja hoet netissä siitä miten kananmunat voisi vaihtaa sokeriin? 😂
Helteet kerää nestettä tai on kuukautiset tuloillaan, myös ovulaatio turvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa tämä pitää käydä läpi? Ihmisen paino voi vaihdella jopa useita kiloja riippuen turvotuksesta, kuukautiskierron vaiheesta, ulosteen määrästä suolistossa jne. Viikko ei merkitse mitään. Laihduta kuukausi ja katso sitten.
Tuntuu siltä, etten laihdu millään. Vaikka vähennän syömistä tai lisään liikuntaa, paino ei putoa. Ei koko ajan voi vaan olla turvotusta tai suolistossa ainesta. Kyllä jossain vaiheessa pitäisi painon pudota, jos syö vähemmän kuin kuluttaa.
ap
Voi kuule, kyllä voi turvottaa koko ajan. Mitä lähemmäs tulet vaihdevuosia niin sitä enemmän turvottaa ihan kaikki ja koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi kuule, kyllä voi turvottaa koko ajan. Mitä lähemmäs tulet vaihdevuosia niin sitä enemmän turvottaa ihan kaikki ja koko ajan.
Näin on : kirjaimellisesti KAIKKI ja koko ajan 🥹
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa punnita itsensä kuukauden välein, viikossa yksi kilo sinne tai tänne ei merkitse mitään.
Olenkin punninnut. Aloitin tammikuussa. Alle 85 kilon ei mene millään. Talvella tulee liikuttua todella vähän, joten olen syönyt alle 2000 kcal joka päivä. Kevään mittaan olen lisännyt liikuntaa, ei tapahdu mitään. Nyt sitten liikuin todella paljon tällä viikolla ja paino vaan heilahti ylöspäin.
Lihon kyllä todella helposti. Eikä se ole pelkkää turvotusta.
ap
ap