Siis, syökö joku oikeesti noita valmiiksi muovipussiin pakattuja perunoita?
Kommentit (34)
Juu, ja vieläpä keräiltynä ja joskus jopa kotiin asti kannettuna kilon pusseina. En muista, milloin Annabelleissä olisii ollut huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein niissä on huonolaatuista perunaa ja sitähän ei voi nähdä pussin läpi, vihreitä ja madonreikäsiä perunoiuta jotka ovat sisältä sitten ihan mustia. En ole ostanut enää muuta kuin irtoperunaa.
Ihanko tosi? Minulla on ihan päinvastainen kokemus. Juuri tänään ostin jauhoisia perunoita pussillisen, eikä joukossa ollut edelleenkään yhtään vihreää, madonsyömää, tai sisältä mustaa. Tasakokoisiakin olivat, eikä yhtään rupea. Tuli todella hyvät lohkoperunat.
Kerran olen ostanut perunaa. Äidilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet sä että ravintoloissakaan yhä kuoritaan perunoita?
Varmaan kysyttyjä esim. keitot jossa on perunat kuorineen?
Ravintolat käyttää valmiiksi kuorittua perunaa mikä tulee vakuumipakkauksissa ettei ne tummene.
Aha, no välttelenpä vastaisuudessakin ravintoloissa syöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Noitahan oli vain 80-luvulla koulussa. Kumiperunoita.
Jos olisit käynyt koulua, tietäisit, että on eri lajikkeita.
Siis tarkoitat niitä valmiiksi pakattuja 1kg ja 2kg pusseja? Tottakai ostan. Ihan samoja perunoita ne on.
Kaupoissahan myydään myös valmiiksi keitettyjä perunoita. Niitä harvemmin ostan.
Siis, syökö joku niitä irtoperunoita? Kaikkien mummojen käpelöimiä ja hiplaamia. Hyi yök.
Ostan kilon pusseissa puikuloita tai annebelleä. Ei ole kertaakaan ollut huonoja pottuja.
Voi niitä ruuaksi käyttää. Kunhan vaan valitsee sellaisen pussin, jonka perunat näyttävät syötäviksi sopivilta.
Eikä niitä pussitettuja perunoita kannata kyllä sitten enää kotona pitkää aikaa ruuaksi käyttämättöminä säilyttää...
Paperipussiin pakattuja perunoitakin on joskus ollut myynnissä.
Itse ostan kyllä laarista irtoperunoita, koska mulla ei ole niin suurta tarvetta, että pussillinen menisi saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein niissä on huonolaatuista perunaa ja sitähän ei voi nähdä pussin läpi, vihreitä ja madonreikäsiä perunoiuta jotka ovat sisältä sitten ihan mustia. En ole ostanut enää muuta kuin irtoperunaa.
Olen ostanut kymmeniä vuosia pusseihin pakattuja perunoita, eikä ole tullut moista vastaan.
Jos ei niitä muoviin pussitettuja perunoita kukaan ostaisi, niin luuletko että niitä myynnissä pidettäisiin?
Ostaahan jotkut niitä valmiiksi pakattuja sipulipussejakin. Kauppias on aina ottanut tyhmiltä rahat pois.
No itseasiassa kesäpottua voi pitkälle syksyyn heitellä keittoon kuorineen eikä mitään ongelmaa.