Naiset käyttävät ulkonäköönsä 300 eur kuukaudessa
IL: Jos lasken yhteen päivittäin käyttämieni meikkien hinnan, meikkipussini arvoksi tulee karkeasti pyöristettynä 220 euroa.
Nuorempana (ja lapsettomana) rakastin käydä laittamassa kulmakarvat ojennukseen ja kasvohoidossa, kampaajalla kävin myös huolettomasti. Tällaisella kulutuksella ulkonäköön kuluu huomaamatta jopa 300 euroa kuukaudessa.
Jos tuon 300 euroa kuukaudessa sijoittaisi osakkeisiin niin 30 vuoden kuluttua rahaa olisi 300000 euroa.
Naiset käyttävät paljon aikaa ja rahaa ulkonäköönsä mutta työelämässä eivät saa ulkonäköönsä panostaneelle rahalle vastinetta.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmiä otuksia naiset ovatkaan. Käyttävät itsensä rumentamiseen satoja euroja, kun voisivat ihan ilmaiseksi saada paremman vaikutuksen. Söisivät vähemmän, liikkuisivat enemmän ja sotkisivat itseään vähemmän noilla pakkeleilla. Mutta ei! Kun se on liikaa vaadittu, niin ulistaan turhaa paskaa ja alleviivataan omaa tyhmyyttä.
Kun on lusikalla annettu, niin se on ihan turha kauhalla vaatia....
Huom JOTKUT naiset, Suomessa loppujenlopuksi on aika vähän pakkelipirkkoja. Nykyään myös MIEHET sutivat purtilomönjäö naamaansa ja tukkaansa, että yhtä tyhmää ja tyhmempääkin porukkaa löytyy sieltäkin. Mitähän kosmetiikkaa ja hoitoja joku aki mannisen tyylinenkin miesbimbo käyttää, ei taida kuussa tonni riittää.
T. Nainen jolla kuluu 0 euroa meikkeihin ja hiusmyrkkyihin
Minulla on huono omatunto, kun käytän paljon rahaa kauneudenhoitoon. Mä vaan saan siitä kicksejä
Vierailija kirjoitti:
ne naiset jotka meikkaa nuorena, pitävät myös vanhempana huolta itsestään
Onko myrkjyjen sutiminen naamaan ja kaikenlaisten hajujen suihkuttelu sinun mielestö "itsestö huolehtimista"!!? Minusta toi on itsensä tuhoamista, ennemminkin. Ja ihan naisena olen tätä mieltä.
Itse meikkasin eniten teininä ja parikymppisenä, nykyään ikää 52v, enkä meikkaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun kävin vielä kampaajalla ja laittamassa ripsiä niin tuo meni helposti. Nyt tiukentunut taloustilanne vaan pakotti luopumaan noistakin ja se harmittaa.
Älä harmistele yhtään. Harvoin olen nähnyt nättejä ripsenpidennyksiä olet varmasti nätimpi ilman ja hiuksia voi hoitaa kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhia "tarpeita". Myrkyllisiä aineita.
Tämä. Tuo summa "kauneudenhoitoon" menee niillä naisilla jotka eivät hyväksy omaa ulkonäköään, vaan on joku pakkomielle yrittää näyttää kauniimmalta kuin on. Tai on joku mielenhäiriö eli obsessio tietynlaiseen ulkonäköön, jota sitten pakonomaisesti tavoitellaan. Surullista ja säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
ne naiset jotka meikkaa nuorena, pitävät myös vanhempana huolta itsestään
Niin, niiden on loppuikänsä laitettava pakkelia naamaan, koska ne ovat nuorempana tuhonneet ihonsa. Iho ei saa koskaan hengittää ja valitettavasti se näkyy jo parinkymmenen vuoden jälkeen... eli paklaamista on jatkettava jos ei halua näyttää marabuhaikaralta - tiedättehän miltä NE näyttävät... pahemmalta kuin petolinnun perze.
Laitan kauneudenhoitoon aika paljon rahaa ja vielä enemmän aikaa, mutta sillä tavalla, että näytän vain luonnonkauniilta. Panostan ihon ja hiusten hoitamiseen, meikkiä en juurikaan käytä enkä enää värjää hiuksiakaan. Helposti erottuu edukseen näiden pakkeloitujen, tatuoitujen, shokkivärjättyjen ja paljastaviin asuihin pukeutuvien joukosta, kun on luonnollinen ja tyylikkään naisellisissa vaatteissa.
N42
Mulla menee taideharrastuksiin ja neulonta juttuihin varmaan tuo summa muttta ei ulkonäköön xD
No jaa, meikkaan päivittäin, hoidan ihoani, pukeudun tyylikkäästi ja satsaan ulkonäkooni koska olen sellaisessa ammatissa että on näytettävä edustavalta. Ulkonäkoon ei silti todellakaan mene 300 euroa kuukaudessa.
Meikkipussin sisälto ehkä noin 200e mutta ei sitä joka kuukausi, tai edes joka vuosi uusita, ripsareita menee ehkä neljä per vuosi mutta moni muu meikki kestää helposti parikin vuotta, tai jopa pidempään kun niistä pitää huolta ja putsaa siveltimet.
Kampaajalla käyn max 4 kertaa vuodessa, kasvohoidossa ja mani ja pedikyyrissä kerran vuodessa, muuten ylläpidän itse.
Toki jos vaatteet, liikuntavarusteet ja harrastukset yms lasketaan niin sitten rahaa palaa enemmän.
Saahan sitä menemään vaikka 3000€, jos käyttää päivänsä kosmetologilla, kampaajalla, kynsihoidoissa, vahauksissa ym. ja on yötä päivää täydessä maskissa.
Sitten on meitä, jotka käytämme noin 30€, ja siihen lasketaan kynsiviilat ja hiusharjatkin.
Ei taida mennä edes 5v noin paljoa. Meikkejä en käytä. Parturissa en ole käynyt ainakaan viiteen vuoteen. Hiukset värjään itse, pidän ne ponnarilla tai nutturalla.
Vierailija kirjoitti:
No suuriosa naisista Suomessa ei kyllä laita senttiäkään kosmetiikkaan, että oikeesti ne jotka niitä purtiloita ja meikkejä ostavat, laittavat paljon enemmän per naama siihen sontaan.
Itse en ole koskaan meikannut paljon, ja koronan aikaan lopetin senkin vähän, enkä todellakaan enää meinaa alottaakaan. Ihan hullulta tuntuu nyt, että piti levittää jotain maalia ihon päälle, ennen kuin lähti kotoa. Minkä ihmeen takia. Jos vähä punotan välillä, niin mitä väliä, se osottaa että olen elossa.
Ihanan vapauttavaa, kun enää en mieti pätkääkään kauneusasioita, kauneus on kadonnut ajat sitten ja jäljellä on tärkeämmät asiat ja mielenkiinnon kohteet.
N51
Ei nyt ihan noin mene. Ja ei ole sontaa.
N53
Mä käytän ihotyypille ja ikään sopivia ihonhoitotuotteita. En käytä meikkiä. Rahaa menee n. 150e vuodessa.
53v.
Laskin yhteen kaiken ulkonäkööni käyttämäni rahan. Meikit, pesuaineet, hiusvärit, dödöt yms PLUS vaatteet. Kuukautta kohden menee noin 25 €. Joinain kuukausina selviän alle kympillä. N40
Käytän ulkonäkööni 200 euroa per kuukausi, valtaosa siitä ruokaan. Kauneus lähtee siitä, mitä suuhunsa pistää. Loput sitten satunnaisiin asioihin, kuten aurinkorasvaan, kosteusvoiteeseen tai meikkivoiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Wautsika wau wau! Miehenä riittää että ostaa kerran puolessa vuodessa vähän uusia kledjuja.
Itse en osta edes kerran puolessa vuodessa. Olen nainen. Ulkonäköön minulle menee vuodessa 0 €.
Ap:n listasta poikkean aika reippaasti, minulla on luonnostaan vahvat kynnet ja pitkät ripset ja vahvat, paksut ja pitkät hiukset. Näihin ei mene rahaa ollenkaan paitsi hiusten hoitoaineisii. Meikkejäkään en käytä kovin paljon, luonnollinen tyyli on ollut aina paljon parempi kuin paksu meikkikerros. Ei mene edes 300 vuodessa.
Milläs logiikalla 300€ per kk muuttuu 300 000€:ksi 30 vuodessa?
No en todellakaan käytä. En tiedä meneekö vuodessakaan tuota summaa. Vaatteita en laske, koske niitä tarvitsevat kaikki, jotka eivät aio alasti kulkea.