Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Kokoomuslaiset pariskunnat keskustelee keskenään? Miten heidän päivänsä kuluvat.

Vierailija
19.05.2024 |

En tunne täysin kokoomuslaisia pariskuntia niin kiinnostaisi tietää. Raha-asiat varmaan näyttelee isoa roolia?

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset johtajat keskustelee aamukahvilla, että ei firman sihteerin palkkaa nyt tänäkään vuonna tarvitse nostaa palkkasuositusta vastaavalle tasolle. Mitä ei ole perinyt paljon rahaa, niin sinnitelkööt nyt sillä alle suositusten olevalla palkallaan, joka ei riitä elämiseen.

Vierailija
42/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaiset johtajat keskustelee aamukahvilla, että ei firman sihteerin palkkaa nyt tänäkään vuonna tarvitse nostaa palkkasuositusta vastaavalle tasolle. Mitä ei ole perinyt paljon rahaa, niin sinnitelkööt nyt sillä alle suositusten olevalla palkallaan, joka ei riitä elämiseen.

Sihteeri ei vain tajua millä pomon saa maksamaan extraa 😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paniikissa keskustelevat siitä, kun eivät ole taaskaan onnistuneet larppaamaan yläluokkaisia, kun eivät ymmärrä oopperasta mitään ja Wilhelmiina-Albert unohti taas pukea old money -outfitin kouluun, kun hänen salainen roadman deittinsä ei siitä niin välitä.

Vierailija
44/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun päivä tänään meni?

Tosi hyvin! Vein köyhältä lapselta tikkarin ja töissä haukuttiin köyhiä 4 tuntia putkeen, ai että sielu virkisty.

Työttömät on kyllä paskaa. Mä kävin tänään potkimassa keskustassa yhtä vammasta nuorta päähän. Kyllä sielu lepäsi. Satanan loiseläjä.

Hyvä hyvä! Rahaa tulee rahaa tulee. Pitäisi ammuskella ne köyhät ja kuopata.

Just näin. Pellolle vaan lapset ja mummot juoksemaan ja haulikolla perään. 

Jes!

Vierailija
45/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan lapsista, ruoasta, urheilusta, ensi viikon aikatauluista, välillä töistä, lemmikistä, pihatöistä, kesäloma suunnitelmista jne. 

Rahasta jutellaan yhtä paljon kuin exäni kanssa, hän oli vihreä. 

Vierailija
46/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä puolison kanssa paljon keskusteltavaa muutenkin, en edes tietä ketä hän äänestää vaaleissa, ihan itse päättää.  Itse vanhana demarina ehkä äänestän todellakin kokoomusta seuraavissa vaaleissa.

Vierailija
47/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun päivä tänään meni?

Tosi hyvin! Vein köyhältä lapselta tikkarin ja töissä haukuttiin köyhiä 4 tuntia putkeen, ai että sielu virkisty.

Työttömät on kyllä paskaa. Mä kävin tänään potkimassa keskustassa yhtä vammasta nuorta päähän. Kyllä sielu lepäsi. Satanan loiseläjä.

Hyvä hyvä! Rahaa tulee rahaa tulee. Pitäisi ammuskella ne köyhät ja kuopata.

Just näin. Pellolle vaan lapset ja mummot juoksemaan ja haulikolla perään. 

Jes!

Kommarin unelma

Vierailija
48/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin pari vuotta kokoomuslaista miestä ja tutustuin samalla hänen (kokoomuslaiseen) kaveripiiriinsä ja perheeseensä. Puheenaiheet:

- urheilu

- kalastus

- sijoitukset

-lapset, erityisesti heidän harrastukset ja koulumenestys

-omistukset (veneet, kesämökit, asunto)

-joskus joku taidenäyttely tai konsertti

- matkat

Mies oli mukava, mutta itse vasemmistohumanistina kaipasin jotain syvällisempää, joten suhde lopahti aikanaan.

Vaikka tämä aloitus on selvästi kieli poskessa tehty, tunnistan kuitenkin itse, kuinka "kokoomuslainen" arvomaailma ja elämäntyyli poikkeaa "vasemmistolaisesta".

Ja pakko vielä kertoa, että itse olen hyväpalkkaisessa työssä, työ on minulle tärkeää enkä nosta tukia. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että ymmärrän, että kaikki ei ole elämässä itsestä kiinni, vaan niin moni asia vaikuttaa, ihan lähtien siitä millaisiin olosuhteisiin sattuu itse syntymään. Ihmisarvo kuitenkin kaikilla sama ja siihen ei tulotaso vaikuta. 

Vierailija
49/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskusteltu tänä aamuna: miten lasten harrastusviennit järjestetään, mitä syödään, pitäisikö lainan kuukausierää pienentää jotta rahat riittää lasten harrastuksiin ja ruokaan. Lisäksi ollaan käyty läpi ensi viikon kalenteri kumpi ehtii viedä lapset treeneihin ja kumpi tekee ruuat. Lisäksi ollaan puhuttu lukiolaisen kanssa toimeentulosta opiskeluaikana, vaikka hän on persujen kannattaja kuten muut lukiokaverit. 

Vierailija
50/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä Kommunisti pariskunnat keskustelee keskenään? Miten heidän päivänsä kuluvat.

En tunne täysin kommunistisia pariskuntia niin kiinnostaisi tietää. Raha-asiat varmaan näyttelee isoa roolia?

Oikein todelliset kommunistit tykkää hallituksen toimista kieltää lako, kieltää vapaa järjestäytyminen ja pyrkimyksistä muuttaa YLE valtion propaganda koneeksi. 

Myös työn glorifiointi, mutta palkkojen leikkaaminen on mieleen. 

Vierailija
51/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olisimme puhuneet rahasta. Molemmilla on sitä riittävästi.

Puhuvatko köyhät sosialistipariskunnat koko ajan rahasta?

Vierailija
52/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani kokoomuslaiset pariskunnat käy töissä ja maksaa veroja niin valtavia summia, että köyhää kauhistuttaisi. Miltä tuntuisi, kun tilistä eli etuudesta napattaisiin 40 % valtiolle? Ja todettaisiin, että jokaisen tulee osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Pahempi se on kun jokaisesta viikosta napataan 40h. Työsi tuottama raha menee Suomeen rikkaimpien sukujen jäsenille. He käyttävät valtaansa itkemällä eri medioissa veroista. Heidän maksamat poliitikot kurjistavat meidän kaikkien arkea.

Työn joka synnyttää heidän varallisuutensa, sen työn josta he sen hirmuisen veron maksavat, teemme me. 

Lisäksi yrityksemme on entinen valtionyhtiön osa. Koneet ja tuotteet pystytti ja suunnitteli valtion omistama teollisuusyritys. Mitään uutta eivät omistajat ole tehneet tai keksineet. Samoilla 90-luvun koneilla t

Paska johto tai kiinni, siinäkö ainoat vaihtoehdot?

Vierailija
53/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani kokoomuslaiset pariskunnat käy töissä ja maksaa veroja niin valtavia summia, että köyhää kauhistuttaisi. Miltä tuntuisi, kun tilistä eli etuudesta napattaisiin 40 % valtiolle? Ja todettaisiin, että jokaisen tulee osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Tai 60%. Että kokeilkaapa yrittää. Saisitte järkevämpää ajattelua rahaan.

Eli puhutte veroprosenteista ja niihin liittyvästä suuresta vääryydestä?

Vierailija
54/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokoomuslainen ja mies persu ja jutellaan ihan tavallisista asioista kuten milloin mennään taidenäyttelyyn, mitä syödään, mitä kursseja otetaan avoimesta yliopistosta, mitä mennään syksyllä katsomaan Kansallisoopperaan jne. Välillä saatetaan jutella didaktiikasta ja välillä sosiologiasta, mutta todella harvoin omista raha-asioista. Taloudesta yleisesti keskustellaan välillä.

Vierailija
55/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat tulevista ja menneistä talousrikoksistaan. Samalla tietysti kauhistellaan, kun vassarit kehtaa vaatia vero(nkierto)rahojen käyttöä julkiseen terveydenhuoltoon.

Vierailija
56/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista perhe-elämää vietetään ja en pysty luettelemaan kaikkia päivän aikana käymiämme keskustelun aiheita, sillä niitä on paljon. Meillä on aktiivinen sosiaalinen elämä ja ruuhkavuodet, nyt lämpimällä säällä ollaan päivittäin naapureiden kanssa puheissa ja ulkoilemassa lasten kanssa.

Kulttuuriharrastuksiimme kuuluu aktiivinen videopelien pelaaminen ja äänikirjojen kuuntelu/kirjojen lukeminen. Niiden sisällöstä keskustelemme ja esimerkiksi miehen sisko kirjoittaa harrastuksekseen ja hänen kanssaan keskustellaan paljon erilaisista hahmoista ja kerronnasta.

Olen ollut ikäni vähän keskivertoa varakkaampi ja vassarit hylkii kuin tefloni rasvaa, tuomio tulee ihan siitä jos on heidän tuomaroinninsa perusteella liian kallis auto. Että minun näkökulmastani vassarit ovat moninkertaisesti pinnallisempia kuin oikeammalla olevat. Kateuspäissään mittaavat ihmisarvon rahalla, eivätkä tajua, että jos opettelisivat itse sen valjastamista käyttöön, voisivat toteuttaa paremmin omiin arvoihinsa sopivaa toimintaa ja tukea sitä. Ajatella, jos olisi vassareiden perustama kulttuurisäätiö jakamassa rahaa ihmisten henkisiin harrastustoimintoihin. Sitä odotellessa!

Vierailija
57/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonta siitä puhe mistä puute pitää paikkansa varsinkin just rahan kohdalla. 

Vierailija
58/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonta siitä puhe mistä puute pitää paikkansa varsinkin just rahan kohdalla. 

Siksi en puhu rahasta koskaan vaan seksistä. Voi kun sitä joskus saisi.

M40

Vierailija
59/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipöytäkeskustelu käy kuumana, kuinka koti lavastetaan tulevia yo-juhlia varten antiikkihuonekaluilla ja perintöhopeilla, vaikka todellisuudessa asutaan valkoisessa keskiluokkahelvetti-lokki-valaisin-talossa. 

Vierailija
60/183 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui ja upposi tämä ketju. Kokkareet heti todistelemassa ja kääntämässä keskustelua muualle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi