Säälitkö sinkkuja?
Usein huomaan säälinsekaisen ilmeen kun sanon, että sinkkuna tässä mennään. Huomaan myös, että ne naiset joilla on parisude, ottaa pari askelta taaksepäin. En tiedä olenko heidän mielestään huonoa seuraa vai mitä miettivät. Ulkopuolisten kohtelu saa tilanteen tuntumaan säälittävältä. Joskus valehtelen olevani suhteessa, niin ei tarvitse enää vastailla juuri mihinkään uteluihin.
Kommentit (83)
Jos niillä on rahaa ja muuten paljon ihmissuhteita niin en. Jos ei ole niin joo. Itsekin olen sinkku.
Jotenkin elämä on kuljettanut tähän kulissielämään. Täytyy näyttää ulospäin hyvältä, vaikka kaikki on päin per settä. Pelkään köyhyyttä,kun olen tottunut tiettyyn elämäntyyliin. Kuitenkin haaveilen you- tuben off- grid elämästä, jossa ei tarvitsisi olla riippuvainen toisesta. ihailen näitä rohkeita naisia, jotka yksin pärjäävät.
Yksinäisyys on usein kamalaa kuten näin kesäisenä lauantai iltana. Mutta se, että ei ole tilivelvollinen mistään asiasta kenellekkään, on maiilman paras tunne. Ei tarvitse myöskään miettiä, että missä se mies on ja mitä tekee. Parisuhde tuo mukanaan paljon vastuuta ja taakkaa. Hyvät ystävät olisivat ehkä ne kaiken vaivan arvoiset.
Jotkut myös peittelemättä halveksuu sinkkuja. Voivat kai sillä tavalla tuntea olevansa "parempia ihmisiä". Sitten, jos sinkulla on joku orastava suhde tai joku osoittaa kiinnostusta, tällaiset ihmiset yrittävät sabotoida tilannetta esimerkiksi haukkumalla sinkkua hänelle itselleen (itsetunnon laskemiseksi) tai hänestä kiinnostuneelle. Vaihtoehtoisesti haukutaan sinkusta kiinnostunut (ilman perusteita).
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös peittelemättä halveksuu sinkkuja. Voivat kai sillä tavalla tuntea olevansa "parempia ihmisiä". Sitten, jos sinkulla on joku orastava suhde tai joku osoittaa kiinnostusta, tällaiset ihmiset yrittävät sabotoida tilannetta esimerkiksi haukkumalla sinkkua hänelle itselleen (itsetunnon laskemiseksi) tai hänestä kiinnostuneelle. Vaihtoehtoisesti haukutaan sinkusta kiinnostunut (ilman perusteita).
Tuo käytös kertoo siitä ettei oma suhde ole lainkaan kunnossa. Pelkäävät, että sinkku saa paremman suhteen kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo käytös kertoo siitä ettei oma suhde ole lainkaan kunnossa. Pelkäävät, että sinkku saa paremman suhteen kuin itsellä.
Tai, että itsetunto on niin huono, että pitää alentaa muita ylentääkseen itseään.
Älä turhaan valehtele olevasi suhteessa. Suhteessa olevat projisoivat omia ongelmiaan sinuun, älä ota heidän ongelmia omaksesi.
Itse sanoin aikoinaan töissä olevani sinkku ja alkoi työkavereilta löytymään minulle kaikenlaisia ehdokkaita, joiltain jopa oma peräkammarin poika. Joten lopulta sanoin olevani suhteessa kun halusin olla rauhassa. Nykyään kun vuosia on kulunut, sanon vain ettei mitkään ehdokkaat kiinnosta. Haluan olla rauhassa. Ne suhteet mitä minulla on olleet ovat riittäviä kokemuksia parisuhteen saralta. Jos joillekin kelpaa bare minimum ja että on vain joku koska sellainen on nyt oltava ja mukulat saatava alulle, ja häät on saatava, se on minulle ihan ok. En tuomitse mutta en jaksa kuunnella myöskään jatkuvasti avautumisia kuinka hankalaa miehen kanssa elämä on. Ei ole ongelmani. Minun sinkkuuteni on oltava heille yhtä lailla ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai, että itsetunto on niin huono, että pitää alentaa muita ylentääkseen itseään.
Eivät siis kestä ylipäänsä toisen ihmisen onnistumisia, iloa tms.
Säälin ajatusmaailmaasi. Normi parisuhde ei ole kaikkia varten. Toiset nauttivat vapaammasta elämäntavasta toteuttaa itseään.
N32, vapaaehtoisesti sinkku
En sääli itseäni vaikka olenkin sinkku. Välillä surettaa kun joutuu kaikesta yksin selviytymään, mutta kyllä se kasvattaa kun elämä koulii kovalla kädellä.
Olen ihmetellyt samaa. Osalla menee jopa tunteisiin, kun tapaa 35vee lapsettoman sinkun. Ainakin täällä syväjoki-paikkakunnalla.
Minkäs minä sille voin kun en näe että parisuhteella olisi mitään annettavaa minulle. Ainoastaan taloudellisessa mielessä siinä olisi järkeä, mutta se taas ei ole oikea syy alkaa suhteeseen.
Vanhuuskaan ei kummemmin jännitä. Kun on tottunut tulemaan koko elämänsä toimeen yksin, niin ei se vanhanakaan voi ylivoimaista olla.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin elämä on kuljettanut tähän kulissielämään. Täytyy näyttää ulospäin hyvältä, vaikka kaikki on päin per settä. Pelkään köyhyyttä,kun olen tottunut tiettyyn elämäntyyliin. Kuitenkin haaveilen you- tuben off- grid elämästä, jossa ei tarvitsisi olla riippuvainen toisesta. ihailen näitä rohkeita naisia, jotka yksin pärjäävät.
Ei elämäntyylin muuttuminen tarkoita köyhyyttä. Tyyliä saa myös halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Kadehdin heitä. Itse onnettomassa avioliitossa, pelkän taloudellisen tilanteen vuoksi. Olisinpa rohkeampi ja saisin voimaa lähteä pois.
Kuulostaa todella ikävältä. Ala säästämään vuokra-asuntoon. Voitko lainata keneltäkään rahaa jonka maksaisit pikkuhiljaa takaisin päästyäsi omillesi?
Ja heti ollaan oikein neuvottuna käsi jonkun toisen lompakolla🙄 Mikä menee pieleen kasvatuksessa nykyään?
Itse siis olen sinkku, joka ihan on maksanut koko elämänsä itse omat menonsa. Sylettää oikeen nää jotka naivat rahaa, ja sit kun se ei - kappas kappas - täyttänytkään sitä reikää sydämessä, ni ollaan uhriutumassa ja syyttelemässä suhteen huijattua osapuolta taloudellisesta väkivallasta ja/tai huutamassa yhteiskuntaa apuun.
Hopeareunus tässä on se, että näen nää todisteina siitä, et oma päätös ikisinkkuudesta oli aivan takuulla se oikea.
Säälittäviä tuollaiset säälijät. Suurin osa sinkuista onnellisia itsekseen. Varsinkin naiselle perhe on huono diili usein.
Vierailija kirjoitti:
Säälin ajatusmaailmaasi. Normi parisuhde ei ole kaikkia varten. Toiset nauttivat vapaammasta elämäntavasta toteuttaa itseään.
N32, vapaaehtoisesti sinkku
Itseni on vaikeaa rikkoa sosiaalisia normeja. Teen kyllä niin sekä tarkoituksella, että tahtomattani. Niin varmaan meistä monet, koska ne ovat vieläkin turhan kapeita. Riippuu toki asuinpaikasta, iästä, kaveripiiristä jne. millaisia odotuksia tai vaatimuksia ympäristöllä on. Omassa lähipiirissä suurin osa on perheellisiä tai vähintäänkin pitkässä parisuhteessa. Olen huomannut, että kun järjestetään sosiaalisia tapahtumia, kuten esimerkiksi juhlia, jätetään helposti sinkut kutsumatta. On kaikenlaisia kaveriperhe ja pariskunta tapaamisia. En tiedä onko tämä jotenkin suomalainen tapa? Onneksi muunkinlaisia ihmisiä on. Olisihan se hienoa, että jokainen voisi valita itselleen mieluisan tavan elää, ilman että sitä joutuu selittelemään ja puolustelemaan sitä muille tai suljetuksi ulkopuolelle.
En. Pitää oppia hyväksymään, että on kaikenlaisia ihmisiä ja siviilisäätyjä. Niin on ollut aina.
Ei tarvitse pitää ystävänä sellaisia, jotka puhuvat pahaa seläntakana. Kunnioita itseäsi. Mitä se kertoo itsestäsi, jos roikut sellaisten kanssa, jotka eivät arvosta sinua. Jatkumo on se että ympärilläsi tulee pyörimään kaltaisiasi.
Voit muuttaa isompaan kaupunkiin tai jopa ulkomaille. Ole rohkea.
Sukulaiseni, eivät kaikki tiedä asioistani. Vain läheisimmät. Muille puhun niitä näitä. Esim työkaverit eivät tiedä minusta oikeastaan mitään. Se on vähän kuin some. Siellä ei todellista tietoa kerrota.
Tottakai säälin. Ylijäämät jää yksin. Onneksi oma kulissisuhde on ja pysyy.
Unelmani olisi elää yksin, jossain maaseudulla, mummonmökissä yksin. Olen sidottuna tähän tyhjään avioliittoon, pelkän taloudellisten seikkojen vuoksi.