Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihminen voi valittaa hellettä?

Vierailija
18.05.2024 |

Kun viilentymistapoja on vaikka millä mitalla? 

Ei kukaan pakota lymyilemään missään hikisessä yksiössä kaikkia päiviä. 

Saudeissa on tyyliin 50 astetta normaali lämpötila kesäisin. Ellei jopa enemmän, ei ihmiset valita siellä, koska ne on oppinut tavat viilentää itseään. 

Miks tää on Suomessa suomalaisille niin hankalaa?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöstä valittajilta voi hyvin ottaa kansalaisuuden pois ja kuljettaa menolipulla jonnekin Pohjois-Siperiaan loppuiäkseen.

Vierailija
22/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa vaikka pallihiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan mun yksiössä pysyn helteiltä turvassa  kiitos tuulettimien ja pimennysverhojen. Ei se sen kummempaa vaadi joten en valita yhtään :) 

Vierailija
24/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pakenen hellettä saunaan koska saunan kuumuus on paljon miellyttävämpi kuin auringon tuottama kuumuus.

Vierailija
25/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi valittaa pakkasesta? Kun lämmitystapojatapoja on vaikka millä mitalla? 

Ei kukaan pakota lymyilemään missään pikkutamineissa kaikkia päiviä. 

Siperiassa on tyyliin -50 astetta normaalia talvisin. Ellei jopa enemmän, ei ihmiset valita siellä, koska ne on oppinut tavat lömmittää itseään. 

Miks tää on Suomessa suomalaisille niin hankalaa?

Vierailija
26/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvikaiselle helle on vaarallista. 

Ulkotyöläiselle helle on tuskaista. 

Vierailija
27/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaahas, nytkö tää alko?:D

Jep, taas alkoi ulina siitä kun kaikki ei tykkää helteistä. Jokin aivovamma taitaa olla ap:n kaltaisilla tyypeillä.

Vierailija
28/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä fyysistä työtä joko auringonpaisteessa, ilmastoimattomassa tai muusta syystä kuumassa tilassa. Katsotaan viikko tai pari, vieläkö nautit helteestä.

Hattua nostan. En pystyisi itse migreenin takia. Vaikka hirveäähän tuo on ilmankin.

Vierailija
29/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä fyysistä työtä joko auringonpaisteessa, ilmastoimattomassa tai muusta syystä kuumassa tilassa. Katsotaan viikko tai pari, vieläkö nautit helteestä.

Täällä toinen. Muut näköjään puhuu vaan kodeissaan kököttämisestä tai ulkona nauttimisesta. Mut tosiaan, jotkut käy töissä näilläkin helteillä. 

Vierailija
30/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten  jotain voi kiinnostaa esim. se mistä muut tykkää ja mistä ei  ja sitten vielä kuten parista kommentista huomaa niin jotkut pahoittaa mielensä siitä kun ihmiset on erilaisia eikä kaikki tykkää samoista asioita kuin itse kuten helteistä. 

Vierailija
31/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan auringon paistetta ja helteitä. Kesä on inhokki vuodenaikani, oikeasti. Olen normaalipainoinen.

Kylmällä ilmalla on helppoa lukea lisää vaatetta. En tykkää pukeutua paljastavasti, joten pukeutuminen on tuskaa. Vihaan aurinkorasvan kanssa läträämistä, koko ajan likainen olo. Ilman en voi olla ellen halua järjetöntä ihottumaa.  Ulkoilu on yhtä tuskaa, kun hiki virtaa ja olo koko ajan tukala. Periaatteessa helteillä täytyy linnottua sisälle, että olis ees vähän siedettävää.

Vierailija
32/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja syksy ovat ehdottomasti parasta aikaa.

Voi tepastella keltaisissa kumisaappaissa välittämättä siitä, näkyykö jenkkakahvat vai ei.

Myös lämpötila on optimaalinen.

Vierailija
33/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
34/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina viilenee suurimmassa osassa Suomea. Siinä ne helteet ovat tällä kertaa. Ei vielä tällä helteellä ehdi asunnot kuumeta seiniä myöten. 

Vierailija
35/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa syntynyt ja kasvanut ja rakastan ydintalvea. Kevät ja alkukesä kivaa. Juhannuksesta jonnekin pitkälle elokuuta aika tuskaa. Asun kerrostalossa, jonka lämmönotto todellakin toimii, huh. Lasitettu parveke on kuin sauna, vaikka avaisi niitä. Kaikki ikkunat ihanasti etelään päin.

Saan helposti auringonpistoksen ja hattu päässä mennään. Iho myös palaa herkästi, joten joko aurinkorasvalla läträämistä tai sitten vähän peittävämpää päälle. Yleensä valitsen jälkimmäisen. Syksyn viileät illat - nautin. 

Vierailija
36/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juurikaan viilennystapoja. Vaatisi vuokranantajan luvan laittaa putki ikkunasta, lupaa ei tulisi eikä varaa viilennyslaitteeseen. Tuuletin viilentää vaan kun on vähän yli 20 astetta, ei siis helteellä. Raskasta ja vaikeaa hengittää helteellä.

Vierailija
37/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miten jotkut tulkitsevat kaikki sanomiset valittamiseksi. Jos joku sanoo vaikka "huh huh miten on tukalan kuumaa", se on joidenkin mielestä valittamista, mutta minä kuulen sen vain toteamuksena. 

Vierailija
38/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole juurikaan viilennystapoja. Vaatisi vuokranantajan luvan laittaa putki ikkunasta, lupaa ei tulisi eikä varaa viilennyslaitteeseen. Tuuletin viilentää vaan kun on vähän yli 20 astetta, ei siis helteellä. Raskasta ja vaikeaa hengittää helteellä.

Mä olen kyllä hankkinut siirrettävän ilmastointilaitteen omaan vuokrayksiöön ihan keneltäkään lupaa kysymättä. En ole tehnyt mitään muutoksia tähän kämppään sen takia, joten miksi minun pitäisi kysyä esim. vuokranantajalta lupaa sen laitteen käyttöön?

Vierailija
39/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkukaupungissa ja tässä on nyt tämän päivän aikana jo neljästi ajellut hälytysajoneuvoja pillit vinkuen ohi. Veikkaan että iltaa myöden tulee vielä lisää. Normaalia tämä ei täällä ole.

Mahtavaa tää helle kun ihmiset sekoaa ja paloja syttyy .

Vierailija
40/87 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut helteitä, ihan painosta riippumatta.

Inhoan helteitä, koska niitä ei pääse todellakaan pakoon. Kotona on kuuma, joten öisin ei saa nukuttua, autossa on kuuma ja töissä on kuuma. Ei ole uintimahdollisuutta lähellä.

Katsos aapee, kun ei kaikki pidä helteistä.  Ne ahdistaa, olo on huono ja tukala. Mitään ei huvita tehdä ja silti pitää

Ja ympäri maailmaa helteet tappaa ihmisiä enemmän kuin joku pakkanen.

Ja myöskään kaikilla ei ole rahaa siihen, että voisi tilannetta helpottaa, esim.ilmastointi kotiin tai autoon.

Joko ymmärrät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän