Muita jotka eivät käytä aurinkosuojaa?
En käytä Suomessa ollessani. Ehkä jos menis johonkin rantalomalle ulkomaille, niin sitten voisin käyttää. En oikein tiiä miksi sitä edes pitäis käyttää, en pala juuri koskaan
Kommentit (123)
Onko auringon vaikutus jotenkin muuttunut?
Aurinkorasva estää d-vit imeytymisen.
Auringolla on monia muitakin hyviä vaikutuksia,esim. hormonaalisia .
En käytä. Ne aineet ovat itsessäänkin syöpävaarallisia myrkkyjä..
En käytä. Kemiallisia ja usein vastenmieliseltä haisevia.
Joskus poikkeustilanteessa vaikkapa usean tunnin auringossa oleskeluun vaikka marjojen poiminta. Saatan laittaa esim. olkapäihin jos ovat paljaat, kylmäpuristettua kaakaovoita. Luonnollista.
Meillä koko perhe oli (vanhemmat kuolleet iäkkäinä 90 kymppisinä luonnollisesti, ei auringon takia) kovia ruskettumaan, mutta kukaan ei koskaan palanut. Tosin emme koskaan maanneet auringossa, paitsi minä joskus kolmenkympin jälkeen. Ennemmin touhuttiin ja käveltiin ulkona raikkaassa ilmassa.
Isälläni ei ollut ryppyjä lainkaan eikä äidilläni kuin hienon hienoja hiusjuonteita hyvin vähän. Minä ja veljeni olemme samaa lajia ja ikää on reippaasti yli 60 v.
Tuo rypistyminen on geeneistä kiinni, katsokaa lähisukulaisianne, se antaa osviittaa, tuleeko ryppyjä paljon vai vähän auringosta riippumatta. Siinä ei ole rasvoilla mitään tekemistä. Niin ja älkää murehtiko niitä ryppyjä, elettyä elämää se vaan on.
Onko aurinko nykyisin vaarallisempi kuin ennen?
Miten on tultu suosituksiin?
Kun muutkin taudit ovat lisääntyneet,onko joku löydetty altistaja?
+
Riippuu kai kauanko siellä on. Onko ekopuolella minkälainen valikoima? Kaupassa on ne perinteiset "myrkyt" tai kemikaalikoktailit.
Aurinko myös vanhentaa ihoa. Kiva olla ryppynaama kohta.
Itse käytän suojakerrointa 50 ja vielä hattua ja pitkähihaista puseroa.
Aurinkorasvat haisevat ja tuntuvat pahalta. Inhoan rasvaisena oloa helteellä. Siksi yritän välttää pahimpaan porotusaikaan ulkona liikkumista. Suunnitelmana minulla on myös kerätä itselleni pitkähihaisia ja lahkeellisia hellevaatteita pikku hiljaa. Aurinkohattuakin pitäisi opetella käyttämään. Kaikki päähineet vaan tuntuvat näyttävän päässäni typeriltä.
En oleile auringossa, niin en käytä.
Käytän aurinkosuojakert. voidetta koko vuoden. Ehdottomasti kesällä, myös pilvisellä ilmalla. Ne ovat nykyään kevyitä, eivät tahmaa. Ihoni on hyvin vaalea. Olisin punoittava heti jos en käyttäisi. Minulla on punatukkaisen iho.
Ainoa mitä olen totaalisesti vältellyt on solariumit.
Käytän aurinkosuojaa lähinnä kasvoilla. En ota aurinkoa, nuorempana tuli käristettyä itseään enemmän kuin riittävästi, ihan liikaakin. Pysyttelen varjossa tai pidän vaatetta päällä. Joku veneily on asia erikseen, silloin suojaan itseni suojakertoimilla.
En käytä, aurinkorasvat aiheuttavat syöpää estäessään ihon omat suojausmekanismit. Nautin auringosta ja vietän tuntikausia auringossa, en pala.
Terve järkikin sanoo, että aurinko ei syöpää aiheuta. Miksi ihminen olisi rakennettu niin typerästi, että aurinko, joka tuottaa iholla ihmiselle elintärkeää d-vitamiinia vaatisi kemiallisia tököttejä suojakseen?
Varjoon meno ja vaatteet ovat ainoa järkevä tapa suojautua auringolta, aurinkorasvoja lotraa vain mainosten uhrit.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kunnes sain ihosyövän. Sitten selvisi että syövän aiheutti yksi ainesosa aurinkovoiteessa. Kyseinen tuote vedettiin markkinoilta. Sen jälkeen meni kaikki luotto auringonsuojatuotteisiin. Paras suoja on pysyä varjossa ja pitää vaatteet päällä.
Puppua. Tällaista ei ole tapahtunut.
Pakko käyttää, koska näin elinsiirron saaneena ja hyljinnänestolääkitystä käyttävänä on jopa moninkymmenkertainen tai suurempikin riski sairastua ihosyöpään. Yritän suojata myös vaatetuksella, enkä loju ulkona ottamassa aurinkoa.
Mä suojaan itseni vaatteilla ja hatulla.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkorasva on juutalaisten salajuoni.
Juutalaisten salajuoni sulla on housuissas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko nämä alapeukuttajat kertoa, miksi aurinkosuojaa pitäis käyttää?
Se UV-altistus ja sen aiheuttamat vauriot ovat vuosien mittaan kertyviä. Jos ajattelit elää vanhaksi, niin on aika todennäköistä saada ihosyöpä.
Aurinkoa ei kannata pelätä kuin ruttoa. Siihenkin on syynä, että ihminen saa auringon myötä D-vitamiinia. Ihmiskunta on vanhempi kuin aurinkovoiteet. Sekin kannattaa muistaa.
Käytän sekä itselle että lapselle vain 100 % fysikaalista aurinkosuojaa ilman nanopartikkeleita.