Onko visalla maksaminen sun mielestä merkki siitä...
ettei ole rahaa?
Mun mielestä se on päinvastoin. Eikähän visaa edes myönnetä ellei jotain tuloa tai omaisuutta ole.
Eli kun minä maksan kaupassa visalla niin ihmiset luulee, ettei minulla ole rahaa? vaikka samapa se minulle mitä ihmiset kuvittelevat, mutta itsellä ei tule mieleenkään ajatella, että jos maksaa visalla niin ei olisi rahaa. Se raha kun voi olla ésim. miehen tilillä tai yhteisellä tilillä ja sit itse maksaa aina visalla jonka lasku maksetaan sit sieltä tililtä... helpompi tietty olisi ottaa pankkikortti sille tilille, jossa rahat on, mutta eipä ole viitsinyt.
Kommentit (29)
28:lla on vähän vanhentunutta tietoa
Ja kyllä ajattelen, että niillä visa ihmisillä ei ole rahaa. Ja lähinnä sitä, että näytetään ulospäin rikasta hienoine autoineen ja vaatteineen ja sitten täytyy ruokakin ostaa velaksi. Velkarahoilla sitä kulisseja pidetään. Olen ennemmin sitä b-luokkaa, ilman velkaa!
koska kerään bonuksia ja MC:lla maksettaessa niitä saa enemmän. Master Cardilla on ilmeisesti enemmänkin näitä " maksa kortilla => enemmän bonusta" - kytköksiä ( mm. Tradeka ja Finnair ). Maksan aina koko erääntyvän laskuni pois, joten korkoa ei ostoksilleni kerry. Tilinhoitopalkkio on 2 ¿ / lasku ja kortti on vuosimaksuton.
Asuntovelkaa on 65.000 ¿, perheen bruttotulot 5500 ¿ / kk, kaksi ikivanhaa autoa ja menojemme kanssa pärjätään ihan hyvin. Köyhyydestä tai holtittomasta rahankäytöstä ei ole ainakaan meidän tapauksessamme kyse. Toimeen tullaan ja laskut maksamme ajallaan.
vaikka olen ollut kaupan kassalla neljä vuotta.
Osa maksaa käteisellä, osa pankki- ja osa luottokortilla. Mikään ei ole toista suositumpi tapa. Ja kaikilla maksutavoilla voi maksaa minkä näköinen/kokoinen/ikäinen ihminen tahansa.
En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan että maksutapa viittaisi siihen millaiset tulot ihmisellä on.
jos käyttää visaa ruokaan niin eiköhän ne rahat oo silloin loppu, mutta jos johonkin isomman ostoon eli niin aika normaalia sit...
olen edelleen todella monessa paikassa nähnyt lapun: Visa Electron ei käy meillä/Visa Electronilla ei voi maksaa tänään linjan yhteysvaikeuksien vuoksi.
Ajattelen, että Visa Electron on niillä, joiden on vaikea säädellä omaa kulutustaan. Itse maksan välillä pankilla, välillä Visalla. Jos on tullut reissattua tai ostettua jotain isompaa, on mahdollisuus saada maksuaikaa, jos sitä tarvitsee.
Sinänsä en kyllä useinkaan ajttele toisten rahan käyttöä, kun ei kerta ole minun asia.
Enemmän kyllä ihmetyttää, kun jollain aikuisilla (yli 40 v.) on puhelimessa saldoraja. Mutta ehkä on varkauden varalta. Mutta tuntuu kyllä oudolta, että raja on niin tiukalla, ettei edes normaaleja puheluja saa soitettua. Mutta eipä tuokaan ole minun asiani.
olkoon sitten VISA tai DinersClub. Syynä ei ole rahan puute, sillä rahaa on tilillä aina vähintään 1000 eur.
Dinersilla saan pisteitä, joten se on syynä sen kortin käyttöön. Ellei Diners käy ko. kaupassa, maksan piruuttani VISAlla. Käteistä en kanna mukananani ollenkaan, ellei muutamaa kolikkoa lasketa.
Minua ei häiritse yhtään mitä kassa ajattelee, tienaan kuitenkin enemmän kuin hän.
maksan usein loppukuusta juuri sen takia ettei ole rahaa.
Ainoa paikka, jossa se ei ole tähän mennessä käynyt on LAIVA.