Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka, jossa kyseenalaistetaan ammattitaito koko ajan

Vierailija
18.05.2024 |

Harmittaa, että vaidoin jokunen vuosi sitten työpaikkaa. Päädyin yksikköön, jossa ei luoteta siihen, että työni hoidan ja ammattitaitoani kyseenalaistetaan. Edellsessä paikassa luotettiin ja sain myös hoitaa johtajan sijaisuutta hänen ollessa lomilla. Työskentelin monta vuotta tiimin johtajana. Nyt olen koko ajan jonkun perättömän juorun kohteena ja vastuuta ei anneta tatpeeksi työnkuvaani nähden enkä saa positiivista palautetta mistään. Paperinkin leikkaan väärin. Olkoon kokemuksena ja opiksi itselleni, ettei huonoon työpaikkaan kannata jäädä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Harvemmin se johto vaihtuu, joten eiköhän se johtopäätös kannata tehdä ihan itse.

Vierailija
22/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työpaikalta, jonka johto pitäisi vaihtaa. Tulisi paljon säästöä mielenterveysongelmienkin hoitoon, kun tällaiset mikromanageroivat yhteisöt  saataisiin kitkettyä pois. Ei ihmiset työpaikoilla masennu kiireestä, vaan juuri siitä, että on luotu toksinen yhteisö, jossa tiettyjen persoonien annetaan alistaa muita.

Joo tottahan se on työpaikan ja pomon vika kun uusi työntekijä ei pääse johtamaan vanhoja työntekijöuitä ja ne vanhat työntekijät ovat vuosikaudet viihtyneet siinä samassa työpaikassa ja ovat tasa-arvoisia tosiinsa nähden. Mutta työpaikka on toksinen, niinpä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työpaikalta, jonka johto pitäisi vaihtaa. Tulisi paljon säästöä mielenterveysongelmienkin hoitoon, kun tällaiset mikromanageroivat yhteisöt  saataisiin kitkettyä pois. Ei ihmiset työpaikoilla masennu kiireestä, vaan juuri siitä, että on luotu toksinen yhteisö, jossa tiettyjen persoonien annetaan alistaa muita.

Joo tottahan se on työpaikan ja pomon vika kun uusi työntekijä ei pääse johtamaan vanhoja työntekijöuitä ja ne vanhat työntekijät ovat vuosikaudet viihtyneet siinä samassa työpaikassa ja ovat tasa-arvoisia tosiinsa nähden. Mutta työpaikka on toksinen, niinpä niin.

Tällaisia työyhteisöjä on Suomi täynnä ja ne ovat juuri niitä, jotka ovat ensimmäisinä yt-kierrosten keskellä, koska työaika käytetään epäolennaiseen. Ongelmien juurisyy aina huono johtaminen, jossa henkilökemioilla tärkeämpi rooli kuin pätevyydellä.

Vierailija
24/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19. Harvemmin se johto vaihtuu, joten eiköhän se johtopäätös kannata tehdä ihan itse.

Moni jotuuu kitumaan huonossa työpaikassa vuosia, koska ei niitä uusia paikkoja niin vain löydy. Siksi on hyvä uutta etsiessä ymmärtää edes sen verran, ettei hae syytä itsestään. Liian moni tuhoaa elämänsä esim. mt-diagnooseilla, jotka ylläpitävät lopulta vain status quota.

Vierailija
25/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia työyhteisöjä on Suomi täynnä ja ne ovat juuri niitä, jotka ovat ensimmäisinä yt-kierrosten keskellä, koska työaika käytetään epäolennaiseen. Ongelmien juurisyy aina huono johtaminen, jossa henkilö

Jos 20 henkeä viihtyy työpaikassaan jossa henkilökunnan vaihtuvuus on lähellä 0 ja uusi työntekijä kokee vaikeaksi sopeutua tähän koska ei pääse toteuttamaan samaa roolia / ottamaan vastuuta kuin edellisessä työpaikassaan niin on tällä yhdellä kyllä syytä katsoa peiliin. Kyllä niitä vastuita alkaisi tulla jos luotettavuus olisi kunnossa...

Vierailija
26/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi työpaikkojen vaihtojen yhteydessä tosiaan miettiä erittäin, erittäin tarkkaan myös tämä riski. Sitä tietoa ei vain välttämättä ole kovin helposti saatavilla...

Huono valinta ja muuvi, ja voit olla pitkäänkin ankeassa trapissa.

Täytyy sitä ihmisen itsekin tiedostaa ettei entinen positio automaattisesti jatku uudessa työpaikassa varsinkaan jos tulee aivan rivityöntekijäksi niin viimeksi tullut on ihan oikeastikin viimeksi tullut eikä mikään johtaja ellei tule esihenkilön rooliin suoraan palkattuna

Se miten käsitin ap:n kirjoituksen on että hän vertaa olleensa luotettu ja arvostettutyöntekijä edellisessä työpaikassaan, mutta nyt häntä kyseenalaistetaan ja mitätöidään nykyisessä. Painotus ei mielestäni ole siinä, että hän olettaisi olevansa johtotehtävissä nykyisessä työssään.

Ap. kuulostaa työpaikkakiusaamiselta ja siltä, että joku mahdollisesti kokee sinut uhaksi itselleen, joten hän pyrkii nujertamaan ja lyttäämään osaamisesi. Kyllä minäkin olen tällä hetkellä heidän ympäröimänäs joiden mielestä minulle riittää, että tiedän mistä löytyy postilaatikko ja näppärästi kysyn tarhdotko kuitin. tätä vartenhan olen opiskellut lukion jälkeen erinäisissä oppilaitoksissa 14 vuotta. Päätyäkseni infopisteeksi heille, jotka ovat liian laiskoja googlettamaan.

Vierailija
27/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi työpaikkojen vaihtojen yhteydessä tosiaan miettiä erittäin, erittäin tarkkaan myös tämä riski. Sitä tietoa ei vain välttämättä ole kovin helposti saatavilla...

Huono valinta ja muuvi, ja voit olla pitkäänkin ankeassa trapissa.

Täytyy sitä ihmisen itsekin tiedostaa ettei entinen positio automaattisesti jatku uudessa työpaikassa varsinkaan jos tulee aivan rivityöntekijäksi niin viimeksi tullut on ihan oikeastikin viimeksi tullut eikä mikään johtaja ellei tule esihenkilön rooliin suoraan palkattuna

Se miten käsitin ap:n kirjoituksen on että hän vertaa olleensa luotettu ja arvostettutyöntekijä edellisessä työpaikassaan, mutta nyt häntä kyseenalaistetaan ja mitätöidään nykyisessä. Painotus ei mielestäni ole siinä, että hän olettaisi olevansa johtotehtävissä nykyisessä työs

😂 Kirjoitusvirheet ainakin vakuuttavat 😂 Ei hitto. Vihaisena skippaan oikoluvun ja todellakin vaikutan asiani osaavalta. Keskittyminen herpaantui, kun jälleen tultiin kysymään vessan sijaintia. Kyllä tässä tuntee olevansa niin hemmetin arvostettu. Jonakin päivänä varmaan kysytään jotain haastavampaa, kuten mistä löytyy rahanvaihtopiste. Eikun onhan sitä kysytty. Olen varmaankin urani huipulla. 🎉edellinen

Vierailija
28/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaajissa todella paljon saivartelijoita ja tahallaan väärin ymmärtäjiä. 

Tai he ovat typeryksiä ja (työpaikka)kiusaajia.

Ohis

Tai eivät ymmärrä lukemaansa tekstiä.

Vierailija
29/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia työyhteisöjä on Suomi täynnä ja ne ovat juuri niitä, jotka ovat ensimmäisinä yt-kierrosten keskellä, koska työaika käytetään epäolennaiseen. Onge

Vaihtuvuus on ollut todella suuri. 

Vierailija
30/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vakituisen työpaikan, jossa työtäni ei ymmärretty mutta jossa ammattitaitoani sinänsä arvostettiin. Uusi työpaikka vaikutti vastaukselta haaveisiini. Haastattelussa kerrottiin joitakin "faktoja", mutta ei tietenkään sitä, että johtaja on hirveä mikromanageri.

Tein aina kaiken "väärin". Käytin väärää sanaa (suomeksi), pidin kahvikuppia väärässä paikassa työpisteelläni, jne. En edes aloita kertomaan "päiväkotitason leanista", jota siellä harrastettiin. Hän jopa ehdotti, että sähköpostit lähetettäisiin hänelle ensin tarkastettavaksi ennen lähetystä???? No siihen en lähtenyt.

Tuntui kuin kaikkea tekemistäni käytettäisiin minua vastaan. Ja kaikki "virheet" olisi ikään kuin todiste "epäpätevyydestäni".

Mitä hyvää sellaisesta voi seurata? Ei mitään, ellei ole nöyrä masokisti.

Jotkut pitävät minua tästä hyvästä sitoutumiskyvyttömänä luuuserina, mutta minä keräsin itsekunnioitukseni rippeet ja lähdin koeajalla.

Seuraavassa paikassa olin taas arvostettu tekijä.

Vierailija
31/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia työyhteisöjä on Suomi täynnä ja ne ovat juuri niitä, jotka ovat ensimmäisinä yt-kierrosten keskellä, koska työaika käytetään epäolennaiseen. Onge

Vaihtuvuus on suuri ja edellinen työntekijä, kenen tilalle minut palkattiin,  haukuuttiin lyttyyn minulle kahden ensimmäisen työkuukauden aikana. Joka päivä sain kuulla kuinka se sitä ja se tätä ja mitä se sanoi. Tosin silloin jo pisti silmään se, että niistä mistä he kyseistä tekijää haukkuivat, tekivät haukkujat näitä virheitä myös itse. Nyt yhdeltä lähtevältä kuulin, että edeltäjää kiusattiin. Hänen liikkumistaa ja sanomisiaan matkittiin ihmisen läsnäollessa.

Vierailija
32/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni juuri firma konkkaan, jossa oli tällainen sama meininki. Olen ollut edellisissä työpaikoissa ja asiakkaiden keskuudessa pidetty ja ammattitaitoinen, mutta oma firma oli sitä mieltä, että en osaa mitään. Kysyin kuulemma liikaa ja minua piti ohjeistaa liikaa, kun halusin tietää esimerkiksi, että mikä on tämän homman deadline ja kuka asiakas on kontaktihenkilö, ja montako tsekkauskierrosta asiakas haluaa tälle hommalle ennen deadlinea.

Meno oli sitä, että mitä tahansa asiakas keksikään toivoa, meidän piti aina sanoa, että joo, onnistuu! Tyyliin asiakas haluaa sirkusapinan kouluttajan. Meillä ei sellaista ole, eikä kukaan tunne sellaista, mutta piti sanoa, että joo, kyllä me hoidetaan ja osataan, tehdään vaan kaupat :) Sen jälkeen sitten paniikissa läpi koko firman, firman kaverit, asiakkaat ja perheet, että apua apua, osaako kukaan kouluttaa sirkusapinoita, tähän hommaan sopii kyllä myös leijonankesyttäjä!!

Sitten tulee asiakkaalle, joka on maksanut priimasta, ihan sutta ja sekundaa. Yleensä meni vielä niin, että meillä on ammattitaitoinen sirkusapinankouluttaja, mutta kun se ei ole firman lempparityöntekijä, niin homma menee sille leijonankesyttäjälle ja asiakas vetää pultit, kun tuli ihan paske tulos. Sen jälkeen korjataan hikihatussa hommia ja ehkä se ammattitaitoinen sirkusapinankouluttaja saadaan viimeinkin mukaan korjaamaan toisten sotkuja.

Eli, ongelmana oli sekin, että firma ei tunnistanut kenenkään aitoa ammattiosaamista, vaan hommat menivät naamakertoimella sille, tuolle ja tälle, sekä lähdettiin aina haukkamaan sellaisiakin paloja, joista ammattillisesti kukaan ei tiedä mitään, mutta asiakkaalta pitää saada rahat pois.

Vierailija
33/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni juuri firma konkkaan, jossa oli tällainen sama meininki. Olen ollut edellisissä työpaikoissa ja asiakkaiden keskuudessa pidetty ja ammattitaitoinen, mutta oma firma oli sitä mieltä, että en osaa mitään. Kysyin kuulemma liikaa ja minua piti ohjeistaa liikaa, kun halusin tietää esimerkiksi, että mikä on tämän homman deadline ja kuka asiakas on kontaktihenkilö, ja montako tsekkauskierrosta asiakas haluaa tälle hommalle ennen deadlinea.

Meno oli sitä, että mitä tahansa asiakas keksikään toivoa, meidän piti aina sanoa, että joo, onnistuu! Tyyliin asiakas haluaa sirkusapinan kouluttajan. Meillä ei sellaista ole, eikä kukaan tunne sellaista, mutta piti sanoa, että joo, kyllä me hoidetaan ja osataan, tehdään vaan kaupat :) Sen jälkeen sitten paniikissa läpi koko firman, firman kaverit, asiakkaat ja perheet, että apua apua, osaako kukaan kouluttaa sirkusapinoita, tähän hommaan sopii kyllä myös leijonankesyttäjä!!

Sitten t

Mitäs sitten, kun sirkusapinan kouluttaja ei suostukkaan siivoamaan muiden sotkuja ?

Vierailija
34/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meno oli sitä, että mitä tahansa asiakas keksikään toivoa, meidän piti aina sanoa, että joo, onnistuu! Tyyliin asiakas haluaa sirkusapinan kouluttajan. Meillä ei sellaista ole, eikä kukaan tunne sellaista, mutta piti sanoa, että joo, kyllä me hoidetaan ja osataan, tehdään vaan kaupat :) Sen jälkeen sitten paniikissa läpi koko firman, firman kaverit, asiakkaat ja perheet, että apua apua, osaako kukaan kouluttaa sirkusapinoita, tähän hommaan sopii k

Sitten paske osui tuulettimeen ja piti reklamoida asiakkaalle hyvityksiä.

Vierailija
35/35 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten t

Nämä on juuri näitä keissejä joissa ei a) joko tunnisteta tai b) tunnusteta henkilöstön vahvuuksia vaan takerrutaan entiseen malliin tai egoon. Minäkään en tällä hetkellä voi työssäni hyödyntää yhtäkään koulutuksistani tai edes kehittää osaamista minkään oleellisen suhteen. Todellakin turhauttaa ja on silkkaa arvokkaan ajan tuhlaamista, mutta jostakin elantokin on saatava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän