Keskusteleeko täällä korkeasti koulutettuja (tai edes peruskoulun käyneitä) vai onko tämä vaan syrjäytyneiden paikka purkaa pahaa oloaan?
Silloin tällöin täällä näkee ihan järkeviäkin aloituksia. Toki sinne väliin tulee joku ihmettelemään. Niiden kirjoituksista ei yleensä saa mitään tolkkua.
Kommentit (39)
Voi anteeksi, en tiennyt, millainen koulupohja täällä on pääsyvaatimuksena. Diskataanko meidät vain kansakoulun käyneet? En voi edes oppineella suvulla kehua, mummoni oli käynyt vain kuusi viikkoa kiertokoulua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule tuli istuttua Ullanlinnanmäellä vappuna valkolakki päässä
Minäkin.
Nyt menen paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä juurikaan ole työelämässä olijoita. Sossutuilla eläviä lähinnä, joita nyt harmittaa. Sen huomasi siitä miten hyvin edeltävät vuodet upposi tajuntaan.
Työelämän olioita sitten onkin enemmän. Esim trolleja, joille maksetaan täällä päivystämisestä ja ilkeilystä.
Miksi minä en sitten saa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin nuorerena että akateemiset ihmiset on aina parempia ja hyviä joka tavalla. En ole luullut enää pitkään aikaan.
Luulitko näin ensisijaisesti siksi, että sinulla on heikko itsetunto?
Ennen sentään piti tietääkin jotain päästäkseen ylioppilaaksi. Se oli joko tai; tiesi tai ei. Nykyään voi veikata ja siksi noita ylioppilaita on noin paljon.
Täällä keskustelee kaikenlaiset ihmiset. Jos menet vaikka kauppaan johonkin tiettyyn aikaan, saat kuvan siitä minkälaisia ihmisiä mihinkin aikaan liikkuu, sama pätee täällä. Itse tulen tänne kun joudun odottelemaan jotain asiaa ja en pysty tekemään omia töitäni tai mitään muuta odotteluajalla. Koulutusta on enemmän kuin laki vaatii ja en pura täällä pahaa oloani.
Voi korkeasti koulutettukin olla syrjäytynyt. Minä esimerkiksi olen yhteiskuntatieteen tohtori ja työtön alkoholisti.
Mitään edes näennäisjärkevää ei kannata täällä kirjoitella, sensuuri iskee välittömästi.
Olen syrjäytyneempi kuin Martti Syrjä ja se on jo paljon se!
Eikös täällä ole kaikki jotain asiantuntijatyössä olevia. Olen minäkin kyllä oman alani asiantuntija, vaikka varmaan duunariksi haukutaan.
Et ole tainnut olla täällä kauaa?
Joidenkin kuvitelma näyttää olevan, että paikallal on vain toimeentulotukea saavia yh-äitejä, mutta se ei todellakaan pidä paikkaansa. MInä esimerkiksi en ole äiti, en yh, enkä nosta toimeentulotukea, ja eläkkeelläkin olen.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisesti koulutettu, ja käyn nykyään muutaman kerran vuodessa. Kun lapset olivat pieniä, parikymmentä vuotta sitten, täällä oli paljon fiksua porukkaa ja hyviä keskusteluja. Silloin kirjoittelin aika säännöllisesti. Valitettavasti porukka on vaihtunut, mutta sitä vanhaa huumoria käyn vielä silloin tällöin etsimässä. Mutta eihän sitä enää ole, jotain syrjäytyneiden miesten jankutusta lähinnä.
Kyllä tämä oli silloin yli 20 vuotta sittenkin osin sellainen "aivot narikkaan" paikka, mutta tosiaan sen vanhan huumorin kautta. Nykyään ei tarvitse pelätä, että roiskuuko juomat näytölle, kun erehtyy avaamaan jonkin hervottoman jutun kesken juomisen, kun ei sellaisia enää ole. Keskustelukin kävi monella eri osiolla, ei ainoastaan aihe vapaalla.
FM tausta löytyy täältä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kaikkeen lähtöön, on koulutettuja ja vähemmän zitä, kalluja, roistoja, dokuja, narkkeja, opiskelijoita, perhe-elämää kärsivien yhteisö ja päinvastoin, homevaginoita, vanhoja mummoja,pappoja, veltto k:ta,rumia, kauniita, lihavia, laihoja, pitkiä,lyhyitä, burgereita, nörttejä,kaljuja,ekstroverttejä, ja päin vastoin. Työnarkomaaneja, laiskoja, pummeja, luusereita, hankalia ihmisiä ja helppoja, riidan haastajia, rauhaa rakastavia, älykkäitä ja tyhmiä. Naisia,miehiä,lapsia,nuoria,sairaita tavalla toisella ja ylinpäänsä aitoja puhdasverisiä suomalaisia 100% se on ainakin varmaa jos mikä.
Täsmääkö juuri sinuun jokin edellä mainituista adjektiiveistä ?
Sinusta voi ainakin vetää johtopäätöksiä valitsemiesi adjektiivien perusteella,.
En olisi läsnäolijoiden puhdasverisyydestä niin varma, valtaosa varmaan on, mutta ei kaikki. Suomi ei ole niin sisäsyntyinen kuin toivoisit.
Oon käynyt täällä jo - apua - yli 20 vuotta! Ja aina tunnelma on ollut 50% ilkeilevä, mutta aiemmin myös viihdyttävä. Nyt kun joku sen sanoi, nykyään huumori on lähes kokonaan poissa. Ennen sai yleensä hyvät naurut. Nyt tätä alustaa täyttävät poliittiset trollit. Ehkä pitäisi vaan lopettaa tällä käyminen. Olen maisteri, asiantuntijatyössä ja keskituloinen. Mutta noihin 20 vuoteen on mahtunut myös opiskelijuus, työttömyysaikoja, ruuhkavuosia Eli olen ollut täällä myös ei-korkeakoulutettuna ja työttömänä. En ole kirjoitellut ikinä ilkeyksiä tai esiintynyt toisena henkilönä.
Korkeastikoulutettu ei automaattisesti tarkoita järkevää tai viisasta tai että osaa käyttää ns maalaisjärkeään kuka tahansa voi käydä yliopistotutkintoja se ei juurikaan järkeä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Korkeastikoulutettu ei automaattisesti tarkoita järkevää tai viisasta tai että osaa käyttää ns maalaisjärkeään kuka tahansa voi käydä yliopistotutkintoja se ei juurikaan järkeä tarvitse.
Ja siksi kaikki kirjoittavatkin kuusilaudaturia - eiku...
Jos nyt muistellaan sitä entistä vauvapalstaa niin se huumori oli todellakin parhaimmillaan älykästä, hoksaavaa ja hillitöntä olematta henkilöön menevää tai herjaavaa.
Kyllä usein sai hyvät naurut, kun jutut lähtivät oikein lentoon. Onpa mukava kuulla, että meitä entisiä palstalaisiakin taustailee täällä vielä.
Sellaista wanhanajan huumoria löytyy vieläkin joistain vanhoista ketjuista. Keskiajan vauva esim.
Täällä on kaikkeen lähtöön, on koulutettuja ja vähemmän zitä, kalluja, roistoja, dokuja, narkkeja, opiskelijoita, perhe-elämää kärsivien yhteisö ja päinvastoin, homevaginoita, vanhoja mummoja,pappoja, veltto k:ta,rumia, kauniita, lihavia, laihoja, pitkiä,lyhyitä, burgereita, nörttejä,kaljuja,ekstroverttejä, ja päin vastoin. Työnarkomaaneja, laiskoja, pummeja, luusereita, hankalia ihmisiä ja helppoja, riidan haastajia, rauhaa rakastavia, älykkäitä ja tyhmiä. Naisia,miehiä,lapsia,nuoria,sairaita tavalla toisella ja ylinpäänsä aitoja puhdasverisiä suomalaisia 100% se on ainakin varmaa jos mikä.
Täsmääkö juuri sinuun jokin edellä mainituista adjektiiveistä ?