Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle pojalle äiti ei enää osta vaatteita?

Vierailija
18.05.2024 |

Aikuisen pojan äiti tässä miettii, milloin pitää laittaa stoppi poikansa vaatteiden ostamiselle.

Poika on aina inhonnut vaatteiden ostamista ja käytännössä minä (äiti) olen ostanut lähes kaikki vaatteet pojalle joko netistä tai pakottamalla pojan kauppaan muutaman kerran vuodessa kanssani.  Nykyisin, kun koko ei enää muutu,  on vaatteiden tarve ollut vähäinen, jos ei ole kovin tarkka muodista.

Lukion lopussa ajattelin jo, että vihdoin poika otti itse vastuuta vaatteistaan. Tarvittaessa kierteli seurustelukumppaninsa kanssa kaupoissa ja kirppareilla ja hommasi vaatteita. 

Sitten asia taas vaikeutui. Tuli armeijaa, opiskelua, töitä ja harrastus. Seurustelulle ja kavereillekin pitäisi jäädä hitunen aikaa. Joten shoppailu on viimeisenä listalla. En kannata turhaa kulutusta, mutta välillä on pakko vaatteita ostaa vaikka rikki menneen tilalle. Hyvistä päätöksistä huolimatta tuli sitten taas ostettua pojalle takki, kun hän ei vaan saanut aikaiseksi ja takkia tosiaan tarvitsi. 

Sanoin, että minusta tämä on jo noloa. Äiti ostaa aikuisen pojan vaatteita. Poika ei näe mitään ongelmaa asiassa. Pitääkö nyt vaan sanoa, että ole sitten alasti, jos et kauppaan pääse? 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oppii kun boksereista p*rse vilkkuu

Kumppaninsa on ostanut pojalle boxerit jo pitkään, joten alusvaatteita en enää osta.

Vierailija
22/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se loppui silloin, kun tyttöystävä otti asian tehtäväkseen. Poika rakastaa shoppailua yhtä paljon kuin isänsä. Vaatekaupoille lähtevät vasta kun on pakko. Silloin tosin ostavat kaiken mahdollisen. Opiskelijapojan vaatekuluihin osallistun, jos tuo vain suostuu ottamaan apua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan taas niitä äitejä jotka tulevat  vaihtamaan poikansa ja miniänsä kotiin verhotkin oman makunsa mukaan...

Onko eroa, jos ostaa vaatteita opiskelevalla tyttärelle? Äitini ostaa minulle vaatteita, vaikka olen jo liki 50v. Hän oli just Tukholmassa ja toi sieltä mulle pellavahousut - ihanat housut.

Minun mielestä on eroa. Tyttären kanssa shoppailu ja nettikauppa tutkiminen on mukavaa tyttöjen yhteistä aikaa. Ehkä oletuksena on, että tytär kyllä selviäsi vaatteiden ostosta itsekin.

Vierailija
24/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin poika hankki vaatteensa itse jo varhain.

Keskimmäinen ei ole yhtään kiinnostunut. On tosin teini ja asuu vielä kotona. Ihan viime aikoina on pientä kiinnostusta ollut, ja olen koettanut sitä kannustaa ja rohkaista.

Jos armeija on jo käytynä, luulen, herkkyysvaihe asiaa kohtaan on voinut mennä jo hieman ohi.

Osa tällaisista ihmisistä aikuisina käy ehkä harvoin vaateostoksilla, mutta kun ostavat, hankkivat useamman (samanlaisen?) vaatekappaleen kerralla. Yliopistolla oli luennoitsija, joka käytti aina mustaa t-paitaa. Ikään kuin univormua.

Jos hygieniastaan huolehtii, on asiat kuitenkin melko kunnossa?

Vierailija
25/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja äitini antoi mulle lippiksen. Sanoin joskus 16-17-vuotiaana hänelle, ettei hankkisi mulle yhtä ainutta vaatekappaletta. Muutin tuolloin pois kotoa. Sukkapareja kuitenkin on kaapit pullollaan.

Vierailija
26/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan taas niitä äitejä jotka tulevat  vaihtamaan poikansa ja miniänsä kotiin verhotkin oman makunsa mukaan...

Onko eroa, jos ostaa vaatteita opiskelevalla tyttärelle? Äitini ostaa minulle vaatteita, vaikka olen jo liki 50v. Hän oli just Tukholmassa ja toi sieltä mulle pellavahousut - ihanat housut.

Minusta aloituksessa puhuttiin tavallisista arkivaatteita, ei lahjoista tai tuliaisista. Ap ostaa kaikki poikansa vaatteet.

Vierailija
27/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti ostaa molemmille pojilleen vaatteita, etenkin sukkia ja boxereita. Mieheni on 40 ja veljensä 45. Jotenkin aivan käsittämätöntä. 

Vierailija
28/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuinen poika ja ostan joskus. Poika hoitaa tilauksen ja mä maksan.

Vierailija
29/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kunnes tullaan siihen vaiheeseen, että vaimo ostaa ne.

Oma puoliso osaa ostaa vaatteensa ihan itse. Samoin veljeni. 

Vierailija
30/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaatteiden osto loppui yläkoulussa, jolloin pojat alkoivat seurata muotia ja ostivat omat vaatteensa yleensä nettikaupoista. Toki annoin heille siihen rahat.

Sen jälkeen, kun menivät kesätöihin 16-17 vuoden ikäisinä, eivät ole enää pyytäneet rahaa vaatteisiin. Kyllä tuossa iässä pitää osata jo huolehtia itsestään.

Minusta olet tehnyt valtavan karhunpalveluksen pojallesi ja opettanut hänet odottamaan valmista. Tottunut olemaan passiivinen, kun äiti (ja tulevaisuudessa ehkä vaimo) hoitaa eikä herran tarvitse kuin katsoa vierestä.

Vierailija
31/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni äiti ostaa molemmille pojilleen vaatteita, etenkin sukkia ja boxereita. Mieheni on 40 ja veljensä 45. Jotenkin aivan käsittämätöntä. 

Anoppi ostaa edelleen alusvaatteita ja sukkia, mutta todella hyvälaatuisia. Joululahjaksi tulee aina iso paketti. Ei haittaa yhtään ja ostakoon jatkossakin. 

Vierailija
32/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on eroa. Tyttären kanssa shoppailu ja nettikauppa tutkiminen on mukavaa tyttöjen yhteistä aikaa. Ehkä oletuksena on, että tytär kyllä selviäsi vaatteiden ostosta itsekin.

Äidin ja tyttären maku voi olla kovin erilainen. En halua, että äitini ostaa minulle vaatteita. Enkä myöskään osta tyttärelleni vaatteita. 

Vierailija
33/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä lapsista täytyy vaan irtautua. Näkisin että se on aloittaja-äidille mahdollisuus, ei uhka.

Meidän äitien pitäisi ymmärtää että se että ostamme aikuisille lapsillemme alusvaatteet ja tilaamme heille hammaslääkäriajat ja parturiajat ja lähetämme esitäytetyt veroilmoitukset itseasiassa estää heidän itsenäistymisensä.

Aikuisen lapsen kuuluukin muuttaa pois kotoa, todeta että oho, puhtaat vaatteet loppuu jos ei niitä pese, roskapussi pitää viedä ettei kämppä ala haista jne. Ja meidän vanhempien täytyy pitää näppinsä erossa heidän kodeistaan. Jotta he ryhtyisivät toimeen itse.

Meidän äitien pitää keksiä omaa tekemistä, lapsiemme ulkopuolelta. Jos olemme parisuhteessa, ehkä panostaa siihen. Omaan terveyteen. Opetella uusi taito. Tehdä jotain muuta kuin hoivata, hoivata hoivata. 

Ihanaa päivää kaikille äideille joiden lapset aikuistuvat. Naama aurinkoon ja näkemään mitä muuta maailma voisi meille tarjota juuri tänään <3

Vierailija
34/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekä äiti että poika ovat tyytyväisiä niin en näe ongelmaa. Tässä kuitenkin vaikuttaa siltä että äiti haluaisi muutosta. 

Ongelma ratkeaa helposti siten että äiti tosiaan sanoo pojalle ettei aio enää ostaa. Ja suosittelen että äiti tosiaan käyttää säästyvät rahat omaan hyvinvointiin esim vaatteisiin, matkustamiseen, kulttuuriin tms. 

Vaikeinta tässä on sitten se oikea irtipäästäminen. Pitää kestää se, että pojan standardit pukeutumisen suhteen ovat erilaiset kuin äidin, eikä äidillä ole niihin sananvaltaa. 

itselläni on 3 aikuista lasta. En osta heille vaatteita. 

Vierailija
35/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä lapsista täytyy vaan irtautua. Näkisin että se on aloittaja-äidille mahdollisuus, ei uhka.

Meidän äitien pitäisi ymmärtää että se että ostamme aikuisille lapsillemme alusvaatteet ja tilaamme heille hammaslääkäriajat ja parturiajat ja lähetämme esitäytetyt veroilmoitukset itseasiassa estää heidän itsenäistymisensä.

Aikuisen lapsen kuuluukin muuttaa pois kotoa, todeta että oho, puhtaat vaatteet loppuu jos ei niitä pese, roskapussi pitää viedä ettei kämppä ala haista jne. Ja meidän vanhempien täytyy pitää näppinsä erossa heidän kodeistaan. Jotta he ryhtyisivät toimeen itse.

Meidän äitien pitää keksiä omaa tekemistä, lapsiemme ulkopuolelta. Jos olemme parisuhteessa, ehkä panostaa siihen. Omaan terveyteen. Opetella uusi taito. Tehdä jotain muuta kuin hoivata, hoivata hoivata. 

Ihanaa päivää kaikille äideille joiden lapset aikuistuvat. Naama aurinkoon ja näkemään mitä muuta ma

Mulla on omat tekemiset ja oma elämä. Se että autan joskus rahallisesti vähävaraista aikuista lasta ei ole pois mistään.

Vierailija
36/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päivää kaikille äideille joiden lapset aikuistuvat. Naama aurinkoon ja näkemään mitä muuta ma

Tässä aloituksessahan äiti halusi lopettaa ostamisen.

Vierailija
37/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin aikanaan kotoa, minulle kävi niin etten pystynyt järkevästi ostamaan omia vaatteita koska vanhempani (erityisesti äiti) antoivat niitä lahjaksi nopeammin kun niitä meni rikki. Kämpästä loppui tietysti vaatteiden säilytystila kesken, ja jokaisen uuden vaatteen ostaminen itse tarkoitti käytännössä sitä että piti heittää roskiin vanhempien ostama vaate jota olisin omasta puolestani halunnut vielä käyttää.

Sanoisin että älä huolehdi poikasi vaatteista liikaa. Todennäköisesti hän käy kyllä ostamassa jotain itselleen sitten kun tulee tarve.

Vierailija
38/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi poika seitsemännellä luokalla hankkimaan vaatteensa itse. Alettiin stten hankkimaan sille joulu- ja syntymäpäivälahjoiksi lahjakortteja niihin liikkeisiin mistä kertoi löytävänsä mieleisensä vaatteet. Jäi perinteeksi nuo lahjakortit, ja kyllä niitä vielä annetaan, mutta varsinaiseen vaatteiden valitsemiseen ja ostotapahtumaan ei ole puututtu.

Vierailija
39/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä eroaisi siitä tilanteesta, että joku palkattu stylisti hommaa sulle vaatteet tai tyttöystävä?

Vierailija
40/50 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi poika 25v, ostan joskus kun käy kylässä  stadium outletista tarvittaessa housut, talvitakin., mutta ei joka vuosi. Minusta kiva meidän juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi