Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tämä johtuu? Olen ihan pienestä lapsesta asti ajatellut että teknologia täällä on ihan lapsenkengissä.

Vierailija
13.02.2024 |

Todella usein minulle tulee olo,että miten voi olla teknologia niin kehittymätöntä. Ihan lapsesta asti vaikka eihän lapset ymmärrä teknologiasta. Esimerkiksi musiikin kuuntelu 20 vuotta sitten oli todella hankalaa. Piti ostaa levy tai kuunnella radiota. Sitten tuli nämä "huipputeknologiaa" olevat mp3 soittimet. Ihan päivittäin ihmettelen että miten esim netti voi pätkiä tänä päivänä ja muutenkin.. Tulee väkisinkin olo että olen ollut entisessä elämässä sellaisessa paikassa missä on todella kehittynyt teknologia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat

Vierailija
2/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä Einsteinin maailma menettikään :D .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaikka britteihin, siellä on pikkaisen hitaampaa digiloikka. Arki on aika hidasta hoitaa

Vierailija
4/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itselläkin aina ollut tuollaisia ajatuksia, mutta en ole siitä mitään edellisiin elämiin liittyvää ajatellut. Kai se on vaan aika tavallista, että jos näkee jonkun laitteen joka on jotenkin kömpelö käyttää, mieli heti miettii, että voisi tämä toimia sujuvamminkin. Esim. itselleni puhelimet on sellainen tällä hetkellä, mietin että mitä järkeä tuijottaa ruutuja kun koko homma voitaisiin integroida suoraan keskushermostoon niin että netti yms olisi käytettävissä pelkällä ajatuksella.

Vierailija
5/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tavallista kaikille ihmisille, joiden mieli on sillä tavalla vilkas ja on mielikuvitusta, että miettii miten asiat voisi olla paremmin teknologian suhteen. Ei siihen edellisiä elämiä tarvita,  vain mielikuvitusta.

Vierailija
6/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Englanti on kehitysmaa meihin verrattuna...

Mun entisessä vaihtariperheessä Lutonissa (Englanti),  vanhemmilla (63 v. ja 66 v.)on edelleen lankapuhelin. Perheen silloiset lapset on aikuisia ja heillä sentään on kännykät.

Vierailija
7/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on edelleen lankapuhelimet ja jopa fanit.

Kaikki asiat joutuu hoitamaan kynällä ja paperilla.

Kyllä Suomessa ollaan huomattavan edellä valtaosaa maailmasta. Osin ykkösiäkin.

Vierailija
8/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itselläkin aina ollut tuollaisia ajatuksia, mutta en ole siitä mitään edellisiin elämiin liittyvää ajatellut. Kai se on vaan aika tavallista, että jos näkee jonkun laitteen joka on jotenkin kömpelö käyttää, mieli heti miettii, että voisi tämä toimia sujuvamminkin. Esim. itselleni puhelimet on sellainen tällä hetkellä, mietin että mitä järkeä tuijottaa ruutuja kun koko homma voitaisiin integroida suoraan keskushermostoon niin että netti yms olisi käytettävissä pelkällä ajatuksella.

Olet selvästi tulevaisuudesta. Tällaisia ihmeitä ei kenellekään ole koskaan tullut mieleen. Eiku...

Apropos

Tiedätkö mikä on keskushermosto?

Vierailija
9/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että jälleensyntyminen tapahtuu aina ajassa eteenpäin? Varsinkin, kun tiedemiehet sanoo, ettei aikaa ole olemassa.

Vierailija
10/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi tulevaisuudesta. Tällaisia ihmeitä ei kenellekään ole koskaan tullut mieleen. Eiku...

Apropos

Tiedätkö mikä on keskushermosto?

Tiedän. Aivot ja selkäydin. Ja aivoihin integroitavasta käyttöliittymästä siis puhun. Eikä ole toki uniikki ajatus, Elon Muskhan niitä aivo-tietokoneyhteys-siruja tekee ja ihmisillä kokeisiinkin on jo luvat. Mutta mietin tätä jo kauan sitten, tosin muistaakseni silloinkin oli joku scifisarja josta sen idean sain, oliko ne nyt neurovelhoja vai mitä, jotka siinä sarjassa oli laajentaneet kykyjään liittämällä suoraan kehoihinsa teknologiaa.

Vierailija
11/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lapsena järkytys, että piti matkustaa jonnekin tuntikausia. Että miten ei vaan voinut kävellä ovesta sisään ja siirtyö sen avulla toiseen haluamaansa paikkaan. Osasin kuvata ajatukseni vain tuollaisella ovivertauksella. Kun sitten nuoruudessani katsoin star trek -televisiosarjaa, niin leuka loksahti rintaan, kun siinä oli teleporttauslaite (oliko se nimeltää transporter vai joku). Juuri sillä lailla ajattelin lapsena, että matkustetaan paikasta a paikkaan b. Tai kun ei voinutkaan mennä lomalla toiselle planeetalle. En voinut käsittää, että miten muka ei voi ja olin joskus inttänyt, että "ainahan niin on tehty!"

Nää on tämmösiä "only as a child" -juttuja kai.

Vierailija
12/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli lapsena järkytys, että piti matkustaa jonnekin tuntikausia. Että miten ei vaan voinut kävellä ovesta sisään ja siirtyö sen avulla toiseen haluamaansa paikkaan. Osasin kuvata ajatukseni vain tuollaisella ovivertauksella. Kun sitten nuoruudessani katsoin star trek -televisiosarjaa, niin leuka loksahti rintaan, kun siinä oli teleporttauslaite (oliko se nimeltää transporter vai joku). Juuri sillä lailla ajattelin lapsena, että matkustetaan paikasta a paikkaan b. Tai kun ei voinutkaan mennä lomalla toiselle planeetalle. En voinut käsittää, että miten muka ei voi ja olin joskus inttänyt, että "ainahan niin on tehty!"

Se on just tuo tunne mikä minulle usein tulee! 

Ap

Vierailija
13/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just tuo tunne mikä minulle usein tulee! 

Ap

Näin televisio ja viihde vaikuttaa aivoihimme. Luulemme että asiat on ollut toisin tai koemme asiat hankaliksi koska toisenlainen toumintapa on tullut tutuksi esim. Elokuvista

Vierailija
14/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin kerran lapsella kengät, joissa valot vilkkuivat askelten mukaan. Siinäkin oli tekniikka lapsenkengissä.

Vierailija
15/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää miten teknologia toimii ja miten niitä laitteita rakennetaan niin tuollaisia ajatuksia ei tule. On ihme että kaikki toimii niinkin hyvin kuin nyt.

Vierailija
16/16 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Englanti on kehitysmaa meihin verrattuna...

Mun entisessä vaihtariperheessä Lutonissa (Englanti),  vanhemmilla (63 v. ja 66 v.)on edelleen lankapuhelin. Perheen silloiset lapset on aikuisia ja heillä sentään on kännykät.

Brittiläiset selkeästi pitää tutuista asioista. Asioita ei haluta muuttaa vaan pitää ne samana mahdollisimman pitkään.