Työttömyyskorvaus lopetetaan ja tilalle tarjotaan toimeentulotukea köyhimmille
Tämä lisää työllisyyttä hallituksen mielestä
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010429708.html?utm_medium=promobox…
Kommentit (626)
Etsein halpoja ruokaohjeita. Yhtään euroa ei voi laittaa jatkossa ravintolaan, en minä eikä työssäkäyvä puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Etsein halpoja ruokaohjeita. Yhtään euroa ei voi laittaa jatkossa ravintolaan, en minä eikä työssäkäyvä puoliso.
Pitää leipoa myös leipää itse ja kahvipullat.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tuhoaa Suomen hyvinvoinnin, sen mistä muualla maapallolla ollaan otettu mallia. Sairas sairas kokoomus.
Jatkaa edellisen bemarihallituksen agendaa, kaikki poliitikot samallaisia suomalaisten vihaajia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin liitolle maksan vaikka teen pätkää. Sieltä olen saanut paljon apua ja neuvoja epäselvissä tilanteissa.
Niin, mutta kohta ei moni saa ansiosidonnaista, kun se porrastetaan. 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja sitten 75 %, syksystä alkaen.
Ja lapsikorotukset poistettiin jo.
Mikähän velvollisuus on sitten maksaa täysiä työttömyysvakuutusmaksuja?
Kumma kun eivät jo varasta osaa palkastakin pois, 2kk täys palkka ja puolen vuoden päästä 50%
Tosi jännä, ansiosidonnais leikataan, mutta maksu palkasta ei ole laskenut.
No, kohta moni eroaa liitosta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tuhoaa Suomen hyvinvoinnin, sen mistä muualla maapallolla ollaan otettu mallia. Sairas sairas kokoomus.
Jonkun pitää maksaa ne Sannan ottamat velat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten työttömien kuuluisi sitten myös saada ilmainen asunto, mitä tämmönen oman maan kansalaisten syrjiminen oikein on?
Suomi-työttömän pitää maksaa takaisin peruskoulut, neuvolat, lapsilisät sun muut, jotka Suomi on hänelle tarjonnut. Intialaisella ei ole samanlaista taakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnöö. Niillä veloilla tuettiin yrityksiä koronan aikaan, jotta säästettiin ihmishenkiä. Miten nykyhallitus selittää vieläkin suuremmat velan otot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnöö. Niillä veloilla tuettiin yrityksiä koronan aikaan, jotta säästettiin ihmishenkiä. Miten nykyhallitus selittää vieläkin suuremmat velan otot?
Nykyinen hallitushan leikkaa. Sanna ei kyennyt leikkaamaan mistään, vaikka keksi loputtomasti rahareikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna otti velkaa koska kokoomus jätti sannalle 100 miljardia hoitamattomia täysin tyhjään otettuja velkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna otti velkaa koska kokoomus jätti sannalle 100 miljardia hoitamattomia täysin tyhjään otettuja velkoja
Miksi Sanna ei kyennyt leikkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, Suomen velka kääntyi nousuun kun Kokoomus otti tässä maassa vallan silloin n.2007 tms. Sanna Marin oli johtajana korona-, sähkökriisi ja Ukrainan sodan alkumetreillä, ja lisävelkaa otti koko maailma, ja Suomessakin oppositio kannatti: velalla ehkäistiin konkurssiaalto.
Niin eli jos tuo menee läpi, niin kaikki työttömät kellä on mitään omaisuutta joutuvat myymään omaisuutensa, jotta saa työttömyyskorvausta. Sairasta. Muutenkin on aivan kamalaa olla työtön, niin kurjistetaan tilannetta entisestään. Nythän on kuitenkin saanut työttömyyskorvausta, vaikka onkin omaisuutta muttei toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, Suomen velka kääntyi nousuun kun Kokoomus otti tässä maassa vallan silloin n.2007 tms. Sanna Marin oli johtajana korona-, sähkökriisi ja Ukrainan sodan alkumetreillä, ja lisävelkaa otti koko maailma, ja Suomessakin oppositio kannatti: velalla ehkäistiin konkurssiaalto.
Oppositio ei kannattanut velkaannuttamista. Koronatuet olisi pitänyt rahoittaa leikkauksilla. Orpon hallitus on osoittanut, että leikkaamisen varaa kyllä oli.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli jos tuo menee läpi, niin kaikki työttömät kellä on mitään omaisuutta joutuvat myymään omaisuutensa, jotta saa työttömyyskorvausta. Sairasta. Muutenkin on aivan kamalaa olla työtön, niin kurjistetaan tilannetta entisestään. Nythän on kuitenkin saanut työttömyyskorvausta, vaikka onkin omaisuutta muttei toimeentulotukea.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Kohta on Turun saariston hienot mökit pakkomyynnissä.
Ja kaikki leikkaukset 800 miljoonaa lähtee yrityksiltä myynneistä.
Kaikki ruoat pitää tehdä itse kotona kebabeja myöten ja pippuripihvejä.
Ravintolat ei saa enää euroakaan.
Todella oikeudenmukaista olisi poistaa irtisanomissuoja. Parhaat ne kuuluvat töihin. Itse teen töitä perhanan kovalla moraalilla.
Vierailija kirjoitti:
Tosi jännä, ansiosidonnais leikataan, mutta maksu palkasta ei ole laskenut.
No, kohta moni eroaa liitosta.
Viime vuonna työttömyysvakuutusmaksu oli 1,5% ja tänä vuonna 0,7%
Eli onko laskenut vai eikö.....
Vierailija kirjoitti:
Todella oikeudenmukaista olisi poistaa irtisanomissuoja. Parhaat ne kuuluvat töihin. Itse teen töitä perhanan kovalla moraalilla.
Irtisanomissuoja ollaan poistamassa kaikilta.
Ykis hyvä asia tässä on kun poliitikot ajaa perusturvan poistoa ja varmasti tietävät etti pitkään työtön suostuisi tällaisen suomen puolesta sotimaan, että mitään sodan uhkaa ei ole.
Laiha lohtu suomesta poismuuttavalle koulutetulle.