Millä te putsaatte nykyisin korvanne kun ei ole vanhoja korvapuikkoja
Itse suihkuttelen korvaan vettä kun se alkaa mennä tukkeeseen.
Kommentit (56)
Äidin täti kuulemma kaiveli naskalilla korviaan, ei silloin varmaan saanut vanupuikkoja Suomessa. En kyllä suosittelisi kokeilemaan.
Ihan pumpulipuikoilla putsaan niinku ennenkin. Puikot ei oo enää muovia, mut ei se korvien puhdistusta haittaa.
Käytän uusia korvapuikkoja. En ole koskaan käyttänyt vanhoja. En varsinkaan toisten vanhoja. Ajatuskin puistattaisi.
Tamppoonilla olen nyt putsaillut. Ne voi kätevästi kostuttaa ja pitää korvissa yön yli niin säästyy samalla emännän kuorsaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pumpulipuikoilla putsaan niinku ennenkin. Puikot ei oo enää muovia, mut ei se korvien puhdistusta haittaa.
Apteekista saa puuvartisia ja virossahan myydään edelleen muovivartisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa puuvartisia ja virossahan myydään edelleen muovivartisiakin.
Ai, en oo aatellu. Merkki, jota oon vuosikaudet käyttäny, muuttui "paperi"vartiseksi, eikä se mun käyttöä vaikeuta tai estä.
Vierailija kirjoitti:
Hiuspinnillä.
Hiukan isompi hiuspinni on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hiuspinnillä, sillä lenkkipäällä. Se on muutenkin paljon parempi kuin vanupuikko, joka helposti vaan lykkää vaikun syvemmälle ja tiiviimmäksi. Kun kouraisee hiuspinnin lenkkipäällä, vaikku jää siihen lenkkiin.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Nää uudet puikot on surkeita. Varsi taittuu.
Ai, puuvartisetkin sulla taittuu? Kuinka pirun kovalla voimalla oikein sitä puikkoa sinne korvaan tunget?!
Korvapumpulla vaikka suihkun yhteydessä.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Vierailija kirjoitti:
Eikö teille vieläkään ole mennyt tajuntaan että vanupuikkoa EI saa tunkea korvaan. Tunkee vaan syvemmälle. Tätä joka paikassa toitotetaan.. pösilöt
Se on vain semmoinen outo juttu, että minä, eläkkeellä oleva frouva, olen putsannut korvani aina niillä pumpulipuikoilla (tai no siitä asti kun tulivat markkinoille, millonka lie, 70-luvulla?), eikä ole ollut korvien kanssa koskaan mitään ongelmia, eikä kuulon. Koronan jälkeen sain elämäni ensimmäisen korvatulehduksen, joka hoidettiin antibioottitipoilla, ja sen jälkeen onkin ollut riesa siitä, että ne tunkee sitä vaikkua ulos niin maar penteleesti. Oon käyttänyt Vaxolia, Removaxia, ja nyt Otocuria, mitäs seuraavaksi. Juu, ja lääkäri sanoi, ettei korvatulehdus liity koronaan Millään tavoin, vaikka tulikin just sen jälkeen. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiuspinnillä, sillä lenkkipäällä. Se on muutenkin paljon parempi kuin vanupuikko, joka helposti vaan lykkää vaikun syvemmälle ja tiiviimmäksi. Kun kouraisee hiuspinnin lenkkipäällä, vaikku jää siihen lenkkiin.
Oksettavaa jo ajatuksenakin, kuten myös vanhojen vanupuikkojen käyttö.
Se pinni desinfioidaan tietytsi ennen käyttöä, hupsu!!
Mikä vtun hupsu?
Lähinnä oksettaa ajatus siitä käytetystä. Yäk. Se vaikku siinä lenkissä.. 🤢
Mitä oksettavaa on korva vaikussa? Sehän on melkein kuin hilsettä karkeammassa muodossa. Ei se mitään ulostetta ole!
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä jo viimeiset neljäkymmentä vuotta!
Pumpulipuikolla, jos putsaa, niin se puikko pitää kastella alkoholipohjaiseen desinfiointiaineeseen. Esim. käsidesiin. Vaikku liukenee ja puikko imee sen. Muuten sillä puikolla ei kyllä mitään tee muuta kuin ehkä tunkee vaikkua syvemmälle korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Äidin täti kuulemma kaiveli naskalilla korviaan, ei silloin varmaan saanut vanupuikkoja Suomessa. En kyllä suosittelisi kokeilemaan.
Kenellä on enää naskaleita, tai moniko täällä edes tietää, mikä on naskali?
Käytän uusia käyttämättömiä puikkoja.