Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KOTILOT viikonloppuun**

26.01.2007 |

Huomenta Kotilot!

Aloitan uuden pinon viikonlopuksi, kun edellinen oli jo aika pitkä.

Luna

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oikeastaan mitään asiaa ole, kunhan vaan kirjoittelen...

Täällä sataa taas lunta kauheesti ja tulee samalla et oikein kiva ilma taas:-)

Tänään olis tarkoitus illalla mennä 2 kaverin kanssa keilaamaan ja syömään, eli vähän pientä rentoutusta tälle mammalle.

Miltäs Luna nyt tuntuu olla äippälomalla? Otitko muuten äitiyspakkauksen teidän poitsulle? Mä en ottanut ja nyt alkaa iskemään paniikki et saa kaikki tarvittavat tarvikkeet hankittua. Tosin se tarvikepuoli esim. kynsisakset, harja, kylpymittari ym. on tallella vielä entuudestaan, joten taitaa vaatepuolelle liittyä nämä hankinnat. Eilen ostin yhden 62 cm valkoisen kypärämyssyn, en uskaltanut ostaa vaaleanpunaista...

Jospa tästä menis vaikka kahvitunnille!

LapaLepa rv 31+1

Vierailija
2/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nää viikot vaan kiitää ja taas on viikonloppu tulossa. Mulla tosiaan nyt eka lomapäivä ja vähän ihmeissäni oon, että mitäs sitä nyt tekis :) No, mitäpä siitä jos pari ekaa päivää menee lähinnä vaan ihmetellessä.

Kaveri toi eilen kaksi pussillista vauvanvaatteita ja ne nyt ainakin ajattelin saada lajitelluksi koon mukaan. Esikoinen (11v.) kantoi illalla pinnasängyn osat vintiltä alakertaan, kovin innokkaana =) Nyt sitten pähkäilen, että minkä väriseksi sen maalaisin... Hoitopöytää odottaa sama kohtalo, se vaan on vielä täällä yläkerrassa. Varmaan tänään sekin roudataan tuonne alas. Alkaa jo tuntua melko todelliselta tää vauvantulo, kun sille alkaa ilmestyä huonekaluja meidän makkarin nurkkaan! Joku uusi asukki tänne on selvästi tulossa =) Huisia!

Nyt tarvis vielä järjestellä makkari uudestaan, että vauvan kalut mahtuu sinne niin kuin oon ajatellut. Jaahas, no nyt oon näemmä jo täyttä höyryä heittäytymässä pesänrakentajaksi :)

Luna ja " Aarre" rv 31 *poks*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut pakkausta. Mies oli siitä kovin nyreissään, se olis halunnut sen pakkauksen ottaa :) Varsinkin sitten kun varmistui pojaksi, niin se jupisi, että se pakkaus olis ollut ihan täydellisen värinenkin, kun se on niin sinisävyinen. Varmaan niin, mutta mä nyt en vaan sitä halunnut, kun en kauheesti tykännyt niistä vaatteista siinä... Eihän sillä 140e kyllä kovin paljoo ostella, mutta joku apu siitäkin ja on sitten ainakin kaikki mieleisiä ja oman maun mukaisia. En oo vielä montaa vaatetta hankkinut, kun odottelen kevätuutuuksia.. :) Meilläkin löytyy poikien vauva-ajoilta noita kynsisaksia, harjoja, lakanoita, kylpymittareita yms. Että eiköhän me pärjätä vaikkei pakkausta otettukaan.

Luna edelleen

Vierailija
4/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko kun meitsi on ottanut itseään niskasta kiinni tämän kirjoittelun suhteen? ;0) Onkohan se tämä lähestyvä äitiysloma kun piristää niin, että jaksaa/viitsii taas koneella roikkua. Tai sitten se, että enää ei tarvitse yövuoroja tehdä. Kuvittelin, että ei ne yövuorot niin rankkoja olleet, vaikka valvoin aina 2 yötä putkeen, kun kuitenkin sain aina päivällä nukuttua hyvin kun tytöt olivat hoidossa. Mutta nyt kun niitä öitä ei enää tarvitse valvoa niin on jotenkin ihan erilainen olo.

Nämä päivät ja viikot tuntuvat huristavan niin, etten edes meinaa muistaa mitkä viikot tässä itsellä on menossa. Vielä en ole tehnyt oikeastaan mitään valmisteluita vauvaa varten. Ainut, että pinnasänky on meidän huoneessamme valmiina ja sekin vain siksi, että olin niin laiska, että en jaksanut sitä alkaa purkamaan kun kuopus äskettäin muutti " isojen tyttöjen sänkyyn" . Vaatteita on iso läjä vaatehuoneessa jemassa, tosin etupäässä tyttöjenvärisiä, ja äitiyspakkauksenkin otin tällä kertaa vähän miehen mieliksi. Jossain vaiheessa pitäisi vaatteet järjestää tyttöjen huoneen vaatehuoneeseen.

Olettekos te muut muuten joutueet syömään lisärautaa jokaisissa raskauksissa? Molemmissa edellisissä minulla on hb laskenut sen verran, että olen joutunut neuvolasta saadun Matrifolin purkin korkkaamaan, mutta nyt en ainakaan vielä. Viimeeksi tammikuun alussa lääkärineuvolassa hb oli 127. Seuraava neuvola minulla on 9.2. joten saapa nähdä sitten joudunko purkin kantta raottamaan.

adalat, 31+2

Vierailija
5/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakkonen vieläkin kipeä,ei lähteny korvatulehdus yhellä kuurilla,ja oltiin aamu päivystyksessä ja taas uusi kuuri=(Onneksi nyt helpompi kuin viime talvena,kun olin vakitöissä,niin inhottavaa soittaa joka aamu että taas lapsi kipeä.Nyt en oo koko viikolle töitä sopinut,niin saa rauhassa sairastaa.Esikoinen meillä ei sairasta juuri ikinä,mutta tämä kakkonen senkin edestä..

Viime yön poika yski,ja en saanu nukuttua.Olin sitten niin hermostunut,että saako tänään lääkäriä yms..ja vaavi potki koko yön masussa.Nyt mentävä päiväunille,kun olo niin uupunut.

Lunta tulee urakalla,ja on kyllä ihana tämä valkeus verrattuna sihen jatkuvaan vesisateeseen=)Mies lupasi käydä kaupassakin,kun tulee töistä,niin saan aivan rauhassa olla tämän päivän.

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Huiskutin 29+3

Vierailija
6/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Np-ultrassa on käyty. Vauvahan sieltä masusta löytyi. Vauvalla oli kaikki kunnossa ja niskaturvotusta oli 1 mm. Nyt on hyvä mieli, kun kaikki oli mainiosti. Nyt aletaan vaan rauhallisesti kasvattamaan masua. :-)

Vieläkin hieman etoo ja ruokavalio on edelleen aika suppea. Vointi on muuten hyvä. Iltaisin väsyttää, mutta päiväväsymys on jo astunut taka-alalle.

Oikein rentouttavaa viikonloppua täältä lumimyräkän keskeltä.

T: Ona rv 12+0 (laskettu aika hieman muuttui)

Vierailija
7/14 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa linkin taas edelliseen pinoon jos joku haluaa sitä vielä tutkailla, niin löytyy helpommin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9397781&p=&mpage=1&tmode=…

Onalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

On kiva lukea aina noista mukavista ultrakäynneistä, kun mulla niitä huonompia mahtui alkuraskauteen monta!

Miehen kanssa " juhlittiin" aamupäivällä 10-vuotis yhdessäolo-päivää käymällä kiinalaisessa syömässä.

Romanttinen ilta olis tietysti ollut kivempi, mutta mies menee yöksi töihin, joten se ei onnistu.

Me juhlitaan sitten syksyllä kunnolla kun on 10-vuotis kihlajaispäivä!

..nyt lyö pahasti tyhjää.. palailen taas myöh.

mammutti ja vilppu rv 37

Vierailija
8/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUn pitäis keskittyä opintoihin, mut mulla on vaan hirvee hinku töihin... No, jos pari vuoroa tekis tässä, eiköhän se motivaatiopula töihinkin sillä iske... x)

Olossa ei mitään uutta. Oon ostellu varovaisesti jo pojan värisiä bodeja. En oikein tiiä mitä muuta kesävauva tarvii, kuin bodeja ja muutaman kokoasun. Mut kai se tässä sit kesää kohdin yltyy, kun kauppoihinkin tulee kesävaatteita. ;)

Hulda 20+2

Vierailija
9/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaivoin eilen lasten vanhat vaatteet tohon lattialle,ja tajusin,ettei mitkään niitten vanhan kesävaatteet käy vaaville.Kumpikin syntynyt syksyllä,ja kesävaatteet 74-80cm..nyt tulee vaavi huhtikuussa,niin sehän hukkuu noihin=)Täytyy lähteä kauppaan shortsiostoksille,oli muuten tullu jo kivoja kesävaatteita kauppoihin,kun aiemmin kattelin.

Huiskutin 29+4

Vierailija
10/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään kesävaatteita tulevalle vauvalle. En oo nyt just hirveesti shoppaillukaan kun oottelen viikon päässä siintävää Tukholman risteilyä. Siellä sit voi shoppailla yllin kyllin. Toivottavasti kesävaatetusta kaupat jo pursuiskin silloin.

Mä oon tulossa kipeeks... Just laitoin viestiä oh:lle, että laittaa mulle työvuoroja. Nooh, ei se sitä viestiä ennen maanantaita kuiteskaan lue, josko tässä vaikka tokenis siihen mennessä.

Lunta olis ja ilmatkin niin ihanan talviset, mut tuntuu että koko ajan joku meistä on kipeenä. :/

Ai joo, siitä risteilystä. Mennään siis Siljalle. Onkohan siellä buffetissa jotain mitä mun pitäis vältellä? (Syötävät) Onks jollain hyviä vinkkejä missä kannattais käydä Tukholmassa katsomassa lasten vaatteita ja odotusvaatetusta?

Vierailija
11/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edelliset syntyneet maalis- ja lokakuussa, joten pieniä kesävaatteita ei kauheasti noilta ole jäänyt. Oon kyllä löytänyt kirppiksiltä ihania pieniä lyhythihaisia bodeja, mut täytyy sit lähempänä varmaan katsella kaupoista, mitä muuta kesätaminetta sitä tarvii :)

Galluppia: Onko teidän lapsissa samaa näköä? Siis tietysti kaikki lapset on oman näköisiä, mutta oon huomannut että joillain on enemmän yhteisiä piirteitä kuin toisilla ;) Aina yhtä jännää nähdä, minkä näköinen vaaveli masusta tulee :)

Meillä lapsissa ei ole kovinkaan paljon samaa näköä. Esikoisella on syntymästään asti ollut paksut tummat hiukset, kuopuksella vähemmän ja vaaleat. Molemmilla siniset silmät ja pitkät ripset :) Hieman eri malliset kasvot on myös. Esikoisella selvä kuoppa leuassa, kuopuksella tosi pieni. Saas nähdä tuleeko tälle kolmoselle samoja piirteitä jomman kumman kanssa, vai onko täysin oman näköisensä ;) <3

Omaan oloon ei erikoisempia. Käsiä kutisee tosi paljon. Ne ei taida tykätä talvesta, kun kuivavat ja kutisevat, vaikkei kyl koskaan tälleen, muistaakseni :b

Huomenna puol väli! Ja keskiviikkona VIHDOIN ultra! :)

PP 19+6

Vierailija
12/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis alkaa siivoon (taas kerran) mutta ei millään viitsis.

Huomenna pitäs tulla muutama vieras kahville ja pitäis saada paikat kuntoon ja jotain leivottuakin..kääk!

Hulda:

Voi, kun pääsiskin laivalle seisovaan pöytään syömään..! Nauti minunkin puolestani!

En oo mikään ekspertti noitten syömisien suhteen raskausaikana, mutta itse varmaan välttelisin kaikkee sellasta, mitä ei oo kypsennetty! Esim. graavilohi, majoneesit ja mädit ym. ...niin ja sit se maksa kaikessa muodossa!

Tosin noikaan ei välttämättä ole vaaraks, mutta jos ei halua riskiä ottaa, niin jättää syömättä.

Meidän pojissa ei ole samaa näköä ollut pienempänä, mutta nyt jotkut kasvonpiirteet on samanlaiset. Tai oikeestaan niin, että nuorempi saattaa näyttää välilllä samalta kun vanhempi hetkenaikaa sitten. (ymmärsiköhän kukaan..)

ei taas muuta

mammutti ja vilppu rv 37+1

Vierailija
13/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita täältäkin..

Ihme siivousvimma iski....vaihdoin olohuoneessa järjestystä(taas!), laitoinhoitopöydän kasaan, pesin saunan,pyykkäsin,tein ruokaa ja muutenkin on omituisen energinen olo ! *koputtaa puuta*

Meillä tuo esikoinen sai eilen näppyjä naamaan, taisi olla sitten vesirokko, tänään ovat vähän lisääntyneet, mutta naama on kaikista pahin, ihan täynnä =(. Ootellaan sitten millon tuo nuorimmainen sen saa. Iteltäkin piti ottaa se verinäyte, kun en nyt jaksa muistaa että onko mulla ollu vesirokko, tod.on, mutta vanhuuus vie muistin=) Pitää nyt vaan varoa noita viimisillään olevia ystäviä, ettei niille tartu, kun pienelle vauvalla se voi olla vaarallinenkin, niin ymmärsin. En tiiä, kyl kummalle se ois vaarallisempi, mulle vai masuasukille? Onko kellään sattunut kohdalleen?

Jos vaikka rupeis rauhoittumaan ja kattelemaan holbia...

Pamppari ja Nirppu 31+2

Vierailija
14/14 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun pitkästä aikaa ollut kolme vapaapäivää peräkkäin. Huoneita vaihdeltu, nyt pojilla molemmilla omat huoneet ja meillä isompi makkari. Vaatteita ja muuta tarpeetonta lähti SPR:lle. Vielä olis toi kodinhoitohuoneen laitto vauvaa varten ja sänky pitäis käydä ostaa, sit pääsiskin jo pesee ja silitteleen pikku vaatteita.

Anoppi toi reissusta tuliaiseksi vaal.pun unikko tuttipullon, tiedä sit toivooko hän sitä tyttöä kans. Nyt hänellä on jo 3 poikaa ja 1 tyttö lapsenlapsina. Tuntuu että tää sukupuoen arvuuttelu käy jo tosi kuumana joka puolella missä vaan liikkuukin... Kaikki vaan jauhaa sitä tyttöä poikien jatkoksi. On mulla kyllä ehkä vähän tyttö olo, mut en sit tiedä onko oikeasti vai onko se vaan enemmän sitä toivetta tytöstä.

No tänään sit meni täälläkin se 30 viikon raja rikki ja vauvan odotus jo tosissaan käynnissä. Sokeriarvot ovat olleet edelleen kotimittauksissa hyviä. Rautaa ei varmaan tarvi alkaa syömään kun hb oli viimeksikin hyvä 137.

Terkuin NAKSU ja NASU rv 30+0