En ole koskaan saanut yhteiskunnalta muuta rahallista kuin lapsilisää ja armeijassa päivärahaa.
Opintotukeakaan en ole saanut, kun minun aikanani opiskelu maksettiin opintolainalla.
Kommentit (45)
Eli sinulla on mennyt kaiken kaikkiaan hyvin. Ja siitäkö olet siis pahoillasi vai tulkitsenko väärin aloitustasi?
Ja lapsilisäkin meni vanhempien tilille.
Etkö ole saanut ensiasuntoon korkotukea?
Etkö ole ikinä käyttänyt terveyspalveluja tai ajanut yhteiskunnan tukemalla julkisella liikenteellä?
Et rahallista? Entäs rahatonta. Vaikka terveyspalveluja, koulutuspalveluja, turvallisuuspalveluja, liikenneväylien kunnossapitoa yms. Olet onnistunut jäämään ilman niitäkin?
Etkö ollut kansa-tai peruskoulussa?
Tässä näkee hyvin miten tyhmä ihminen yrittää ajatella.
Luin itseni herraksi 60-70-luvun vaihteessa.
AP
Ymmärtän. Peruskoulukin jäi siis käymättä.
Pelkän rahanko lasket saamiseksi? Entä ilmainen koulu, kouluruoka ja terveydenhuolto? Muualla maissa korkeakouluissa on lukukausimaksut. Ja vieläpä korkeat sellaiset.
oliko niin että sinu aikana sinua vaikka käytettiin 1. kesäpaikassa tms. ja nyt yrität kostaa sen muille?
luuletko olevasi jotenkin arvokkaampi yksilö?
jätesäkkiin tuollainen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Luin itseni herraksi 60-70-luvun vaihteessa.
AP
Eikö edes kansakoulua yhteiskunta tarjonnut? Kävitkö koulusi ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole ikinä käyttänyt terveyspalveluja tai ajanut yhteiskunnan tukemalla julkisella liikenteellä?
Olen käynyt lääkärissä yksityisellä ja ajan omistusautolla.
Vierailija kirjoitti:
Milloin opiskelit?
Minä opiskelin 1970-luvulla ja silloin sai opintorahaa, eräillä aloilla jopa päivärahaa. Eiköhän aloittaja saa kohta eläkettä.
Onnittelut ap:lle joka ei ole koskaan sairastanut eikä saanut sairauspäivärahaa, ei tarvinnut poliiseja, ei liikkunut yleisillä teillä eikä ensinkään katuvaloissa. Sen kyllä huomaa, että kirjasto ja yhteiskunnan tukemat kulttuuripalvelut ovat jääneet käyttämättä. Nehän eivät ole varsinaisesti rahallista tukea, mutta yhteiskunnan kustantamia kuitenkin.
Ap on se oman elämänsä yksin selviytyjä, joka ei yhteiskunnan tekemiä teitä kulje, vaan tiensivustan pajuryteikössä ährystää kulkemansa matkat ja halveksuu verovaroin tietä käyttäviä helpolla pääseviä vapaamatkustajia.
Bussilla jos kerrankin matkustaa, vaatii maksaa koko summan, valtion ja kuntien tuet kun pitävät bussimatkojen hinnat alhaalla useilla reiteillä.
Lihat ja kasvikset kasvattaa itse, koska kaupassa ruuan hintaa on laskenut maanviljelijän saamat maataloustuet.
Omat haavat paikkaa itse ja umpilisäkkeenkin leikkasi pois, kun lähes ilmainen terveydenhuolto olisi selvä tuki valtiolta kansalaisille. Kyllä APta harmittaa ja hävettää, ettei hänen äitinsä aikanaan joutunut maksamaan synnytyskäyntiä itse (amerikan malliin 18,000e).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lääkärissä yksityisellä ja ajan omistusautolla.
Omistusautosi on varmasti joku humvee tai muu vastaava maastoauto, koska tuskin nyt valtion ylläpitämiä teitä omavaraisuudessasi ajaisit? Kotikadunkin käyt aina itse auraamassa yöllä ennen kuin kunnan aura-autot ehtivät mestoille.
Et ole käyny kirjastossa? Valtion varoilla tuettua touhua.
Milloin opiskelit?