Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö ja kannattaisiko kertoa ihmiselle, että hänen puoliso pettää?

Vierailija
17.05.2024 |

Tiedän pariskunnan, jossa mies oli puoli vuotta pettänyt puolisoaan. Nainen ei tiedä asiasta mitään. 

Kertoako vai ei? Ja jos kertoo, niin miten? 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisi tietää. Voi vaikka asiallisesti, nimettömästi kertoa viestilapulla, jos ei halua kasvokkain kertoa. 

Vierailija
2/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.  Ihminen voi sitten itse päättää, miten suhtautuu. Tietysti ilakoimatta, kuulijan kasvoja säilyttäen, ystävällisesti kahden kesken tai kirjeitse kerrotaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin tietää. Toki tapa millä sen voi kertoa riippuu siitä kuka olet ja missä suhteessa ko. ihmisiin.

Vierailija
4/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä, minun kaverit aviomiehiä. Kavereiden tekemisiä ei kerrota vaimoille.

Oletan, että sama periaate toimii myös naisilla.

Vierailija
5/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan tiedätkin jo..."

Näin säästät edes vähän petetyn kasvoja. Ja sitten häntä varmasti kiinnostaa, mistä kuvittelet tietäväsi, että hänen puoliso pettää. Eli kerro miten olet saanut asian tietoosi.

On reilua kertoa.

Vierailija
6/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en tiedä. Olemme isolla työporukalla seuranneet kuinka työkaverit vehtaa keskenään ja miehellä on tyttöystävä. Tätä on jatkunut jo 2 vuotta. En oikein ymmärrä, koska he ovat 20 vuotiaita, että miksi mies ei eroa kun ei ole lapsiakaan. Tuntuu, että se joka menisi paljastamaan tilanteen saisi kaikkien asianomaisten vihan niskaan, että itse ainakin pysyttelen asiasta erossa. 

Vierailija
7/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh... Etkö haluaisi kuulla vaimosi kaverilta, jos tietää, että vaimosi pettää sinua?

Vierailija
8/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jossa moinen päätyi itsemurhaan.  Siis sen jälkeen kun meni kertoon asiasta, tavallaan oli syyllinen. Joskus kannattaa miettiä kahesti, emme aina tiedä asioiden taustoja.

Vierailija
9/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, mitä tuolla kertomisella haluaa saavuttaa. Aika moni on menettänyt ystävänsä kertomalla, että tämän puoliso pettää. Pettäjä jatkaa liittoaan, vain petetty jättää pahaa haluavan ystävänsä.

Vierailija
10/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oksettava.

Vierailija
11/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kertoja ei tiedä, että vaimo jo tietää.

Vierailija
12/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen jossa moinen päätyi itsemurhaan.  Siis sen jälkeen kun meni kertoon asiasta, tavallaan oli syyllinen. Joskus kannattaa miettiä kahesti, emme aina tiedä asioiden taustoja.

Jaaha, yksi pettäjä ehti jo kommentoimaan.

Vierailija
13/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kertojan vika ole.

Vierailija
14/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, mitä tuolla kertomisella haluaa saavuttaa. Aika moni on menettänyt ystävänsä kertomalla, että tämän puoliso pettää. Pettäjä jatkaa liittoaan, vain petetty jättää pahaa haluavan ystävänsä.

Sillä halutaan varmaan saavuttaa se, että petetty pystyy tekemään omat ratkaisunsa oikean tiedon perusteella. Ottaisin se riskin silläkin uhalla, että välit menee kaveriin, koska niin hyvä ystävä tekee.

Vierailija
15/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kertoja ei tiedä, että vaimo jo tietää.

Niin? Sittenhän asia on sillä selvä ja elämä jatkuu.

Vierailija
16/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Kyllä minä olen kertonut ihan siksi, että pettäjät on alinta kastia! Koskaan en ole saanut näpeilleni, paitsi pettäjältä ;) ja se on voi voi.

Vierailija
17/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen en puuttuisi. Jos petettynä olisi todella läheinen ystävä niin homma olisi hankalampi, mutta yleissääntönä en puutu toisten ihmisten ihmissuhteisiin. 

Vierailija
18/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa. Siinä voi saada vihat itselleen.

Vierailija
19/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vaan suoraan. Itse olen kertonut.

Vierailija
20/56 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että sulkee silmänsä kokonaan sellaiselta eikä ole tietääkseen.