*o*o*helminauhan perjantai*o*o*
Avataan nyt vielä teille uusi pino..;)
Eli linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9426195&p=&mpage=1&tmode=…
En muuten uskaltanut koko viikonloppua vielä samaan pinoon laittaa kun ovat tosiaan kasvaneet niin vauhdilla. :)
Kommentit (52)
Pian on Sammakko-ystävällämme nyytti sylissä! Onnea ja jaksamista viime metreille!
Minä kaipaisin vähän neuvoja teiltä kokeneemmilta. Heräsin aamulla ennen viittä vauvan riehumiseen. Päätin mennä käymään vessassa ja syömään vähän banaania (aamupahoinvointi yhä hirveää, jos en syö yöllä). Pääsin vessaan niin housut ja lattia kastuivat. Vähän aikaa seistyäni tajusin istua pytylle ja jotain nestettä riitti vielä sinnekin. Hajutonta ja väritöntä tavara oli... Soitin synnärille, josta käskivät laittaa siteen ja seurata tilannetta, mennä nukkumaan vielä jne. Nuku tässä nyt sitte!!! Mistä voin tietää, oliko se lapsivettä vai pissaa? Ennen ei kyllä ole ollut mitään virtsankarkailua, joten sekin tuntuisi oudolta. Turhaan en viitsisi lähteä synnärilläkään käymään, koska a) ajomatka kestää tunnin ja b) ennenaikaisten suppareiden ja myrkytysoireiden vuoksi olen siellä jo saanut ravata.
MITÄ TÄMÄ ON??!!??
Silmät ristissä tilannetta ihmettelevä
*Mairanne* ja Tuuti 37+6
Mun käsittääxeni sitä ei voi tietääkää ennen ku " tikuttavat" sen sairaalassa. Toisaalta oon joskus kuullu ett lapsivedessä olis miedosti spermanen tuoxu (mitä ikinä lie tuo tarkottaakaan).
En siis mikn expertti o asian suhteen koska multa o lapsvedet menny vast synnytyssalissa ku o kalvot puhkastu.
Mutt pidä sitä sidettä ja jos se kastuu ni voipi olla ett se o " sitä ihtiään" .
Tsemppiä ja *halaus* sulle, toivottavasti asia selvii.
(silmät ristissä oleva)
Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv39+0/39+5) <---viimestä viedään.. =)
[b]Raskausarvista/b]: Ekaa oottaessa tuli mahaan arvet, tokaa oottaessa tuli pari lisää, kolmatta ja nyt tätä neljättä oottaessa ei o lisää tullu, o vaa nuo vanhat arvet alkanu punertaan. Ainakaa viä täs vaihees elämää nuo ei mua haittaa, ovat vaan hieno muistutus siitä mitä sisälläni on saanu kasvaa. Eletyn elämän täytyy näkyä... ;)
[b]Vauvantavaroista[/b]: Muutama vaatekerta o pestynä, hirveen paljo ei viiti pestä ku ei o tilaa mihi laittas. Isäntä ei o viä hoxannu ett meille tulee pieni sinappikone joka tarvii vaatetta paljon. Oon puhunu ett pitäs joku kaappi ostaa/hommata muttei o tähä mennes asian etee mitn tehny. *grrrr* Sänky o kasas, pitäs pedata, mutt siihenki päälle ukko heitti pöytälevyn ja rakens itelleen peliaseman makuuhuoneesee. *huoh* Täytyy sit pedata ku käärön kans sairaalasta kotiudutaan. Ja se tuli mieleeni ett kietasubodyt oon huomannu tosi kätevix, ne vaa ei sovi kaikille. Tääl mennää sillai " perinteisesti" body+potkarit-linjalla. Tai tarkotus olis.
[b]Mammutille[/b] onnittelut yhteisestä 10v-taipaleesta miehen kanssa.
Meil tulee isännän kanssa kesällä täyteen 14 vuotta yhdessäoloa. Käsittämättömän nopeesti aika menee.. *lähtee tripille muistojen maahan* Mistä tuliki mieleeni ett oiskoha sii gallupin paikka?
Elikäs: [b]Kauanko oot tuntenu miehes? Ja kauanko ootte yhdessä olleet?[/b]
(no jopas o pöhkö glup.. vastaa ken haluu..)
Kaipa se täytyy lähtä aamukaffelle, jos vaix nuo silmät aukeis vähä enempi. [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helmenkantajille ja hyviä vointeja!![/b][/color]
Maaret(ti) (taas)
Soitin neuvolaan ja siellä oltiin sitä mieltä, että parempi lähteä käymään TYKSissä näytillä, sillä kyllä terkkarin mukaan kuullostaa ihan lapsivedeltä. Vaikkei sitä nyt tulekaan (tai siis tuntuu vain vähän kostealta), se on tod. näk. ollut lapsivettä, koska sitä tuli sen verran reippaasti ja virtsankarkailun kanssa ole ollut ongelmia. Soitin miehelle äsken, nyt se raukka joutuu ajamaan lumipyryssä kotiin ja sitten sairaalaan.
Nyt alkaa jännittää... Itse asiassa selkää ja alamahaa jomottelee myös. Joko pian nähdään vauva-kultamme..?
*M*
Ps. Spermamainen haju oli aika hyvä kuvaus. Mietinkin, miltä se neste haisi. Ei pissalta ainakaan!
Pitkästä aikaa minäkin täällä koneella, onpa viime ajan pinot ollut pitkiä!!!
Frog2: Onnea synnytykseen!!!!
Mairanne: Kyllä tuo minustakin lapsivedeltä kuulostaa, ei kai sitä pissaa ihan noin paljon karkaisi
oma napa: Meidän vauva ei ole kääntynyt raivotarjontaa, siellä se mahassa istua kököttää. Sektio tehdään 6.2., vähän jo jännittää. Viikkoja sitten kasassa 37+5. No, vaikka oliskin kääntynyt, sektio siitä silti kai olisi tullut, kun lantio on niin kapea, että esikoinenkin jouduttiin leikkauksella masusta hakemaan.
Gallupeista:
raskausarvet: esikoisesta tuli navan kohdalle muutamia arpia, tosin maha oli hieman isompi kuin nyt. Tällä kertaa arpia ei ole tullut.
miehen alkoholin käyttö: meidän mies kyllä aika usein olutta ottaa, kuten täällä Baijerissa nyt on tapana. Sanotaanko että viisi kertaa viikossa pullon tai kaksi, ja noin kaksi kertaa kuussa sitten reilusti enemmän, eli kavereitten kanssa.
herääminen viikonloppuna: minä herään esikoisen kanssa yleensä n. klo 6, mies herätellään viimeistään kahdeksalta aamupalalle
miehen työt ja kotiintulot: mun mies on tietokone-ohjelmoija, joten yleensä kotoa poissa klo 7.30-20 ja paljon ulkomailla reissussa. Esikoinen näkee iskän ainoastaan viikonloppuisin.
kantoliina: mulla oli esikoiselle baby björn-reppu, jota tosi vähän käytettiin, tälle vauvalle hommasin liinan, koska joudun vauvan mun omaan second-hand-liikkeeseen aina ottamaan mukaan (10 tuntia viikossa töissä).
maidon tulo: mulla on jo noin 8 viikon ajan tullut maitoa puristaessa. rinnat ei oo kuitenkaan hirveesti kasvanu.
karoli ja masuasukki 36+1
Nythän täällä tapahtuu. Rupesi jännittämään Frogin ja Mairannen puolesta. Tsemppiä ja onnea matkaan! Itsellä ei mitään merkkejä, täysin tyyntä, joten täytynee asennoitua muutaman muun tapaan, että maaliskuulle mennään.
Yhdessäologallup: 12 1/2 vuotta. Ja aika on todellakin mennyt nopeaan.
Allergiat: Ei ole mitään allergioita, mutta ihottumaa löytyy ja yritän " vältellä" sitä parhaani mukaan, eli stressi yleensä pahentaa sitä.
Rintamaito: Valuttanut puolivälistä raskautta. Liivit keltaisena paksun " kerman" tihkumisesta.
Emppuli
37+1
Täällä vielä hetken yksikseni juon kahvia, lapsia taitaa taas nukuttaa ja nukkukoot nyt sitten vielä hetken kun kuitenkin valvovat tänään vähän pidenpään=) Siitä tulikin taas mieleen palata ensimmäiseen galluppiin eli
KAHVINJUONNISTA: Mä juon kahvia ainoastaan aamuisin, ennen töissä käydessä tuli juotua pitkin päivää. Tosin juon aamulla vähintään 3 suurta kupillista myöskin vain maidon kera.
ALLERGIOISTA: Meidän perheessä kenelläkään ei ole mitään allergioita. Vähän jotakin heinänuhaa esiintyy isännällä ja mulla silloin kun olen ahkerasti käynyt talleilla. Koiralla taitaa kuitenkin olla pahin heinäallergia kun aivastelee ihan hulluna aina elokuussa ulkoillessa!
Mulla on vaan ilmentynyt jokaisessa 3 raskaudessa nyt tällainen kummallinen laktoosi-intoleranssi!!! Lääkäritkään eivät ymmärrä mistä johtuu, mutta en yksinkertaisesti siedä tavallisia maitotuotteita yhtään. Saan ihan käsittämättömän kovat vatsakivut niistä, mutta oireet häviävät synnytyksen jälkeen kokonaan.
Mammutille onnittelut 10-vuodesta!
YHTEISELOSTA miehen kanssa oli myös kyselyä: Me ollaan tunnettu toisemme kohta 7 vuotta ja naimisissa siitä ollaan oltu keväällä 5 vuotta. Juuri matkamessuilta tullessa suunnittelin että josko sitä 10-vuotis hääpäivänä pääsis Afrikkaan Safarille! No se jää nähtäväksi, ehkä sit 15- tai 20- vuotisjuhlapäivänä.
Sitten vielä TSEMPPAUKSET Frogille käynnistykseen! Mulla myös muistot käynnistetystä synnytyksestä ja ihan kivat ovat, mulla noi käynnistys tabletit vaikuttivat melkein heti (tosin mulla oli viikkoja kasassa jo 42+1, mutta omia supistuksia ei ollut vielä ainuttakaan ollut siihen mennessä) ja esikoinen syntyikin 7 h kuluttua kännistyksestä, toivotaan ettei Sammakon tartte ootella kauaa!
Nyt ei muuta, kun HYVÄÄ VIIKONLOPPUA, katellaan ketkä kaikki pääsevät jo jakautumaan tässä lähiaikoina. Toivotaan että myös PESSI ilmoittautuu jossakin vaiheessa!
t.kolomonen rv 35+4 (ikuisuus vielä laskettuun aikaan!)
Ai niin ja niistä vauvan tavaroista, mä oon kyllä jo peseskellyt vaatteita valmiiksi(ilman stressiä)ja ostanut vaippapaketin kaappiin, pinnasänky on ollut oikeastaan koko ajan tuossa kasattuna kun kuopus vasta viime kevään siirrettiin isompaan sänkyyn ja autotalliin ei silloin mahtunut mitään, joten se on odottanut nyt sitten valmiina tätä kolmatta aika pitkään (ilman lakanoita tosin). Mies kyllä sanoi että heti kun kolmas muuttaa pinnasängystä isompaan hän pistää sängyn poikki, pinoon ja takkaan, ettei mulle vaan tulis mieleen enää täyttää sitä neljännellä vauvalla =)
Mairannelle vielä myöskin tsemppaukset, kuulostaa tosiaan että se oli lapsivettä=)
t.kolomonen rv 35+4
Tsempit [b]Mairanne[/b]lle!! Josko tosiaan tapaisitte pikkunyytinne kanssa kohtapuoliin.. =)
Vauvantarvikkeista viä ett löytyyhä meiltki pari pakettia vaippoja. =)
Maaret(ti) (jolla ei tunnu ny olevan muuta tekemistä ku roikkuu netis..)
Ihan loppumetreillä vasta taas heräsin. Esikoista odottaessa tuli enemmän vietettyä aikaa täällä palstalla, mutta nyt ei oikein ole ehtinyt. Eli jos teille vaan sopii, niin voisin välillä pinoutua. :)
Esitietoja: minä 29v., mies 29v., (ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kohta 10v., joista melkein 2v. naimisissa), esikoinen (tyttö) ensi kuussa 1v.10kk. Ja tämän helmen laskettu aika on 17.2.07. Rv 27 lääkäri huomasi, että kohdunsuu on auki sormelle. Siitä asti olen käynyt Taysissa äippäpolilla kontrollissa, koska esikoinen syntyi ilman varoituksia rv.34. Lääkäri varoitteli, että tämä vauva saattaa syntyä hetkenä minä hyvänsä. Mutta tässä sitä mennään, 36+6 jo täynnä. Vauva on perätilassa, ei voinut enää kääntää, kun oli niin alhaalla lantiossa kiinni. Joten suunniteltu sektio on varattu rv 39+6 eli 16.2. viimeistään meillä on nyytti sylissä. :) Enää kolme viikkoa! Olen vähän pettynyt, jos raskaus menee tuonne asti, ei ole kiva tietää syntymäpäivää etukäteen. :( Olisi mukavampi huomata, että synnytys käynnistyy itsellään. Niin, ja ei ole tietoa kumpaa sukupuolta tuleva vauva on.
Raskausarvista oli jotain juttua... Esikoisesta ei ehtinyt kauheasti tulemaan, ihan pari pientä. Nyt onkin sitten maha ratkeillut reilusti. On niin hassunmuotoinenkin tuo maha perätilan takia.
Kahvia en ole voinut juoda sen jälkeen, kun aamupahoinvointi alkoi kesällä. Vieläkin joskus kahvin haju saa minut huonovointiseksi. :(
Olen pikkuhiljaa valmistautunut vauvan tuloon, pessyt vaatteita valmiiksi ym. Olisi tietysti voinut valmistautua aikaisemmin, kun silloin marraskuussa lääkärin mukaan olisi jo voinut syntyä. ;) Esikoisen kanssa en ehtinyt valmistautua kunnolla, kun lähdin viimeisen työpäivän jälkeen synnärille ja neiti syntyi ensimmäisenä äitiyslomapäivänä. Kaipa ne loput valmistelut ehtii tehdä, kun vauvan saa kotiin. ;)
Kantoliina oli vähän käytössä esikoisella, nyt ajattelin tsempata sen kanssa enemmän. Ihan kätevä juttu.
Eipä nyt tule muuta mieleen. Hyvää viikonloppua kaikille!
-Saibu ja juniori (36+6)-
Onnea FROG ja MAIRANNE!
Pian teillä on nyytit sylissänne! Joku mainitsikin, että ihan jännittää heidän puolestaan. Aika hassua, nyt tuntuu, että joka päivä joku lähtee synnyttämään. Täähän on vähän kuin jonkun tosi-tv:n pudotusohjelma ;) Sillä erotuksella, että kukaan ei halua jäädä viimeiseksi vaan kaikki toivovat pääsevänsä mahd.pian tositoimiin ;)
Tervetuloa SAIBU! Uusiakin mahtuu vielä mukaan!
PARISUHDEGALLUP: olemme olleet mieheni kanssa pian 9v.yhdessä ja juuri vietimme 4v.hääpäivää,kukka-sellaista.
Jälleen kerran en muista kuka kyseli, mikä on ollut paras vaate vauvalle ja mitä on tullut hankittua. Kyllä tykästyin body ja potkari/ihan pienellä vauvalla myös puolipotkarit käy yhdistelmään esikoisen kanssa ja nyt olen siis hankkinut uusia bodeja ja paljon. Myös kestovaippailua aion nyt kokeilla ja niitä olen hankkinut.
Omasta navasta sen verran, että eilisessä neuvolassa jälleen oli pukannut 500g/vko painoa lisää ja sf-mitta oli nyt 34. Vauva ei ole yhtään laskeutunut eli on aivan tisseissä kiinni ja hengittäminen välillä aika raskasta. Pissassa näkyi valkuaista, mutta kuulemma voi johtua runsaasta valkovuodostakin, koska verenpainetta ei ollut. Turvotusta kyllä esiintyy..Joten täytyy lähteä pissimään vielä terkkariin joko tänään tai ma.Huoh. Muutoin alan valmistautumaan siihen, että meikäläinen ei ihan heti tästä " tosi-tv" ohjelmasta putoa - tuntuu, että yliajalle mennään ja komiasti.
Mukavaa ja lumipyryistä perjantaita kaikille!
tv.kaksosnainen ja rv tasan 37
Ei vaan, mä täällä koneella roikun nyt kun sain vatsan täyteen aamupalaa. Ulkona myrskyää niin ettei sinne kyllä edes meidän koira suostunut lähtemään ja se on jo jotain! Tollaista vettä tulee vaakatasossa sekä katoilla ollut pakkaslumi pöllyää niin ettei eteensä nää! Ajateltiin lähteä ihan vaan autolla käymään vaikka kirppiksellä ajankuluksi, ulkoilemaan muuten ei kyllä huvita lähteä.
Tuosta autoilusta on ollut joskus aikoinaan asiaa ja mä kyllä ajelen ihan surutta autolla paikasta toiseen, meillä kun on nyt vielä tuollainen isompi auto niin mahan ja ratin väliin jää reilusti tilaa, joten hyvin pystyy ajelemaan, eikä meillä pääse kävellen kun lähikauppaan joten pakkokin on ajella.
TERVETULOA JOUKKOON KAIKKI UUDET MYÖS! Mä kyllä ilahdun joka kerta kun tulee lisää porukkaa, varsinkin kun lasketut ajat suuntautuvat tuonne loppukuun puolelle, eipä tartte yksinään sitten täällä jutella! (miten niin oman edun tavoittelija)
Vielä muutamaan galluppiin vastauksia kun on menyt multa näköjään ohi:
MIEHEN TYÖAJAT: Meillä onnellisesti asiat mielestäni, mies on töissä 7-16 ja viikonloppuisin ei ole töitä, eikä muutenkaan mitään matkatöitä!
KANTOLIINA: Mä olen katsellut kyllä kaupungilla kun ihmisillä on noita kantoliinoja, mutten ole itse niihin lainkaan perehtynyt. Rintareppua kokeilin molemille, mutta mun selkä kipeytyi jotenkin ihan hirveästi, enkä oikein tullut muutenkaan sinuiksi sen kanssa. Mikäs malli se sellainen ohut " strech" tyyppinen kantoliina on? Mä mä näin laivalla kerran yhdellä äidillä sellaisen ja se näytti aika kivalta ja käytännölliseltä ainakin ihan pienellä vauvalla.
VAUVAN VAATTEISTA: Mun mieleen on myöskin ollut bodyt sellaiset joissa nepparit olkapäässä tai sitten ihan tavallinen resorikaula-aukko, ei sellaisia joissa ne " halkiot" molemmin puolin! Sitten potkuhousut ja puolipotkarit ja sit sellaiset haalarit joissa ehdottomasti nepparit ei vetoketjua. Meidän kaksoisleukaisilla lapsukaisilla oli heti kaula kipeenä jos puvuissa oli vetskari. Epäkäytännöllisimpiä vaatteita ovat mun mielestä sellaiset hupulliset sisävaatteet (painavat niskaa) ja kietaisujutut eivät myöskään ole mun heiniäni. sitten sellaiset puvut jotka puetaan kokopuku päänkautta tuotti aluksi hieman ongelmia! Myöskin korviin nousevat paidat ovat hieman hankalia. Kesällä on ihania ja käytännöllisiä musta ne shortsibodyt! Nämä siis koskee noita n.5 ensimmäisen kuukauden vaatteita.
Nyt valmistautumaan lähtöön....täytyy kyllä kuulemma ensin pukea pari nukkea ja tehdä yksi legoauto valmiiksi, mutta ehkä sit iltapäivällä päästään jo lähtemään.
t.kolomonen rv 35+4
Jee, on taas perjantai. Luulin tässä aamupäivällä että kohta lähetään synnyttämään. Supisti lasten kanssa ulkoillessa 10 minuutin välein tosi kipeästi 5 kertaa eli lähes tunnin putken ja tuli kiire takaisin kotiin pulkkamäestä. Kotona sitten säännölliset supparit loppui, tulee vain harvakseltaan joitakin. HÖH! Mutta kyllähän se synnytys väkisinkin on lähellä. Olispa tänään se päivä!!!
Frog on päässyt hommiin, onnea koitokseen!
YHTEISELOSTA: ollaan miehen kanssa tunnettu 10 vuotta ja oltu yhdessä 6,5 vuotta. Ekat kolme vuotta olimme molemmat kihloissa aivan eri tyyppien kanssa ja oltiin ns. ystäväpariskuntia. Mieheni erosi ensin ja mä heti perään ja siinä sitten oltiin, huomattiinkin toisemme eri tavalla kuin ennen ja se oli selvä homma heti huomaamispäivästä alkaen. Hullulta tuntuu, miten paljon oltiin yhdessä jo sitä ennen pari vuotta ja kun jäätiin ekan kerran oikeesti kahdestaan yhdeksi illaksi, oltiin kahdestaan siitä asti! Naimisiin mentiin 5 vuotta sitten. Eli esikoinen oli aluillaan puolen vuoden seurustelun jälkeen, ilolla.
KÄvin välillä pyyhkimässä lapsen peppua ja siivoomassa keittiön... Kääk, tulee aina välillä supistus ja hirvee määrä valkovuotoa. Alapää on ihan erilainen kuin vaikka eilen. Onkohan tää sittenkin sitä?! Täytyy nyt kuulostella. jos alkais vaikka imuroimaan?!
Heinä 38+4
Voih..nyt jännittää muakin!!Tsemppiä Frogille ja Mairannelle!!Kohta teillä on pienet sylissä!<3 (kyllä minustakin tuo Mairannen vuoto kuulostaa lapsivedeltä..eiköhän pissan kuites erota väristä ja hajusta..)
Sit vastailenki gallupeihin ettei unohdu..
YHDESSÄOLO G: Me ollaan oltu yhdessä reilu 8v,syyskuussa tulee sitten 9v,naimisissa ollaan kesäkuussa oltu 3v.
KAHVI G: Ihan alkuraskaudessa en voinut kahvia juoda kamalan olon vuoksi mutta sitten kun olo helpottui niin kahvia olen juonut sen sallitun 3 kuppia pvässä..raskautta ennen join enemmän mutta vähensin sit vauvan takia.
ALLERGIA G: Minulla on ollut eläinallergiaa ja maitoallergiaa jo ennen raskautta..eläinallergia nyt paheni silleen että meidän toisesta (nyt uudessa kodissa olevasta)koirasta tuli sen verran pahat oireet että alkoi suunympäristö turpoamaan ja nenä vuotamaan ihan kunnolla..tosta toisesta koirasta taas ei tule mitään ellen sitä rapsuttele..ja maitoa en nyt ole voinut juoda moneen kk,normaalia siis,ainoastaan laktoositon maitojuoma on sellainen mitä maha sietää.Tavallisesti mahani muutenkin ajoittain sietää normaalia maitoa ja välillä ei yhtään.
Ja pöly menee nyt herkemmin nenään.
ARVET G: Esikoisen aikana tuli arpia rintoihin,mahaan ja reisiin,vaikka painoa tuli vain 9kg..toisen aikana sit tuli arpia mahaan navan yläpuolelle..tän kolmannen aikana ei vielä ainakaan ole tullut yhtään.
(Tämä lienee sukuvika kun äidilläni on kanssa kauheesti arpia)
VAUVANVAATE G: Bodyt ja potkarit minustakin kätevimpiä.
TUTTI JA PULLO G: Yhden tutin olen ostanut mutten yhtään pulloa..ajattelin että pulloa en nyt tarvii..tai vauva ei tarvii ja tuttikin tulee käyttöön jos vauva sitä näyttää vaativan.
ÄITIYSVAATE G: Mahtuu vielä ostamani äippävaatteet päälle,farkut tosin sen verran kireät jo masun kohdalta että niitä käytän vaan kaupassa jne käydessä.
BAARI/JUONTI G: Mies on nyt raskauden aikana juonut todella harvoin,kännit ottanut ehkä 4 kertaa (tässä veljen polttarit ja häät),saunakaljan tai pari ruukaa juoda..ja baarissa normaalisti käydään ehkä kerran 2kk,jos sitäkään.
Niin ja MAMMUTILLE ja miehelle hirmusti onnea yhteisen 10v johdosta!!=)
Ja mitäs viel..niin sitä piti kysellä että onko muilla tullut outoja limoja??Minulla eilen illalla vessassa käydessä tuli kirkasta/valkoista limaa aika paljon..että onko tää sitä limatulppaa?(kakkosta oottaessa limatulppa oli vähän verinen joten epäilyttää)
Alamaha on vielkin kipeä polikäynnin jäljiltä...pitää tänään soittaa neuvolaan ja varata aika sinne ja samalla mainita asiasta..buuh.
Niin ja KYSELYÄ viel..onko kenelläkään muulla käynyt niin että lääkäri ei ole saanut kokeiltua kohdunsuuta kun se on ollut niin takana?Vai olenko ainut??
Nyt menen taas ja palaan illemmalla.
Jonzu ja masuasukas rv 37+0
Täällä on taas nukuttu pitkään. No mikäs siinä, kun ei ole menoa minnekään.
Mairannelle myös ISO tsemppihalaus! Ihanaa, kun helmikuiset alkavat jo ihan tosissaan päästä synnyttämään. Mutta toivon tosiaan, ettei palsta ihan kokonaan tyhjene. Onhan täällä monia joilla on la vasta loppukuulla, joten tuskastelen täällä sitten teidän kanssanne, kun mitään ei tapahdu.
Saibu: Tervetuloa kirjoittelemaan viimeisten viikkojen kuulumisia! Meinaatko siis yrittää alatiesynnytystä perätilasta, jos käynnistyy itsekseen ennen suunniteltua sektiota?? Meillä on muuten sama la. :)
G: Tapasimme mieheni kanssa lukion viimeisellä luokalla ja olimme tuolloin yhdessä melkein kolme vuotta, suurimman osan ajasta kuitenkin etäsuhteessa. Se oli loppujen lopuksi niin rankkaa ja vaikeaa, että erosimme, mutta palasimme yhteen, kun molemmat olivat taas useamman ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen kotiutuneet Suomeen. Nyt olemme olleet yhdessä reilun vuoden ja joulun jälkeen siis menimme kihloihin. Naimisiin on tarkoitus mennä, kunhan rahat ja aika riittävät. N. kahden vuoden päästä?!? Olen todella onnellinen, että elämä kuljetti meitä näin, vaikka juuri tällä hetkellä hieman miehen tekemiset ärsyttävätkin. Alempana avautumista aiheesta. :)
G: Kuinka paljon miehenne pelaa tietokoneella tai harrastaa omia juttujaan??
Meillä mies pelaa WOW:ia ja nyt on taas ollut sellainen vaihe menossa, että meinaa tulevalla mammalla hermo palaa. Mies on koko ajan koneella. Aamulla, kun herää, niin avaa koneen ja kököttää siinä sitten melkeinpä koko päivän. Tekee kyllä, jos jotain pyydän ja lähtee yhdessä kanssani koirien kanssa ulos jne. Mutta hermostuttaa vaan, kun tuntuu, että keskinäinen parisuhteemme jää liian vähälle huomiolle. Uskon, että tämä hermostuminen juontaa juurensa siitä, että pelkään sitä, mitä parisuhteellemme tapahtuu, kun vauva syntyy. Kaikki on periaatteessa hyvin ja mies on rakastava ja huomioiva, mutta seksiä olemme viimeksi harrastaneet joskus syksyllä. Ymmärrän kyllä, että mies ei halua tökkiä vauvaa päähän ja ettei haluta siitä syystä. Lapsi siis laskeutunut jo melko alas. En vaadikaan, että juuri nyt pitäisi rakastella, mutta pelottaa vaan, että jos se seksielämä ei siitä palaudukaan lapsen syntymän jälkeen ja että ajaudumme liikaa vain äidin ja isän rooleihin, jolloin keskinäinen suhteemme miehenä ja naisena kärsii. Huooooh! :(
Noh, pitänee koittaa ottaa asia puheeksi tänään. Ärsyttää vain sekin, kun mies tulee iltaisin sänkyyn, niin alkaa vaan samantien nukkumaan, vaikka itse haluaisin jutella ehkä jostain. Joskus olisi kiva, jos mieskin ottaisi asioita puheeksi. Eilen illalla varmasti huomasi, että joku painoi mieltäni. Mutta eipä muu auta kuin ottaa itse nämä asiat esille.
Anteeksi avautuminen, mutta tuntui, että oli pakko ensin kirjoittaa asiasta jonnekin. Aurinkoista päivää kuitenkin kaikille helmenkantajille! Poksahdelkaahan ahkerasti!!!
Jolanda + Koukkis rv 36+6
Heinä: Kuulostaa, että sinulla on synnytys alkamassa tai ainakin tosi lähellä! db öö
Kauhean paljon galluppeja...vastailempa muutamiin:)
Yhdessäoloa: Kohta 11 vuotta on seurusteltu, muutaman kerran on väliin mahtunut pienoista taukoakin, mutta se oli silloin alkuvuosien aikana:)
Työg: Mies on tällähetkellä kotona, ihan kiva vauvan kannalta, mutta rahasta tekeekin sitten tiukkaa:(
Alkoholig: Mies ei käytä oikeestaan enää ollenkaan alkoholia, saunasiiderit saattaa ottaa noin pari x vuosi. Mä ite käynkin useammin ulkona, tosin sekin jää siihen 2 x vuosi suunnilleen.
Vaatteet vauvalle g: Tykkään käyttää kietaisubodeja, ne koin todella kätevinä esikoisella. Niitä olenkin sitten ostanut lisää, ja nepparit pitää ehdottomasti alhaalla olla:D
Kiva kun tulee mukaan uusia, tervetuloa!
Frog ja Mairanne Tsemppiä:) Ja sitten oli vielä joku, jolla ilmeisesti synnytys lähellä:) (sori, en nyt muista nimimerkkiä:( )
Yksi kysymys olis, sf mitta noin viikoilla 38? Mulla oli 35 ja jotenkin kuulostaa kamalan isolta jo:( No, ei kai se suoraan verrattavissa vauvan kokoon kuitenkaan ole.
Omaan napaan ei uutta, kovasti odottelisin jo lähtöä, mutta se tapahtuu sitten kun tapahtuu:D Hyviä päivänjatkoja kaikille.
Minea 38+3
Jonzu: Mulla oli ke nlalääkäri ja tämä sanoi, että lapsi ei ole laskeutunut ja että kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtään mitään. Olen hieman skeptinen sen suhteen, että ylettyikö lääkäri edes kunnolla kohdunsuulle asti, koska minulla on aina ollut se nipukka jotenkin kaukana siellä pohjalla ja taaksepäin suuntautunut ja nyt kun olen itse kokeillut, niin en yletä sinne asti tunnustelemaan. Minulla on kuitenkin pidemmät sormet kuin sillä lääkärillä. Tietenkin asento on eri ja voi olla että lääkäri pääsee sinne asti kokeilemaan, kun olen itse makuulla. Mutta haluan itsepintaisesti uskoa, että lääkäri oli väärässä, koska muuten näyttää siltä, että synnytys ei ole vielä lähelläkään. Jollekin muulle lääkäri oli sanonut, kun vauvan pää tuntuu sormiin (kuten minullakin), että vauva on laskeutunut. Että en sitten tiedä. En varsinaisesti vastannut kysymykseesi, mutta minulla on siis jo ennen raskautta ollut kohdunsuun nipukka takana.
Meillä myös mies pelaa wowia, ja onkin leikkisästi kiusannut että vauva ei saa tulla ennenkuin saa hahmonsa levelattua tasolle 70:D
Saattaa sunkin mies istua just tuon levelaamisen takia koneella kun tuli tuo lisälevy? Mä yritän antaa miehen rauhassa nyt vaan pelata, toivottavasti ymmärtää jättää vähemmälle kun vauva syntyy...
Ootko muuten ite kokeillu koskaan pelata? Mä oon ja ihan kivaahan tuo on, mutta vie aivan tuhottomasti aikaa:(
Minea, jonka oli pakko kommentoida tähän:P
Luottavaisin mielin lähden nyt sitten sinne synnärille. :) Josko jo tänään saataisiin lapsi ulos, ainakin olen yrittänyt hänelle sanoa, että nyt saa syntyä!;)
Mutta Hyvää loppuodotusta kaikille! Koittakaahan pärjäillä ' vaivojen' kanssa!;) Ja tulen kyllä sitten heti takaisin kun pääsemme kotiin. :)
-frog2 ja rv38+6 (viimeisen kerran)
PS. Tänään olisi muuten meidän alkuperäinen laskettuaika, siis menkkojen mukaan!:) (ultrassahan tuo siirtyi viikolla eteenpäin)