Lentopelko, miten tiuhaan ottaisit Opamox 15 mg?
En käytä lääkettä säännöllisesti, mutta olen kerran sitä lennolla kokeillut ja teho loppui kesken 3 tunnin lennon. En muista miten sitä otin, mutta sen muistan, että kokonaisen otin ensin ja sen jälkeen puolikkaita.
Miten sitä kannattaisi ottaa? Eka tabletti tunti ennen koneen lähtöä ja toinen parin tunnin päästä? Voisinkohan pärjätä tuolla annostuksella? Lento tänään ja olen ihan kauhuissani. Joo, tiedän, on turvallisempaa kuin autoilu, mutta järki ei tähän valitettavasti auta
Kommentit (54)
Pari tuplaviskiå ennen koneeseen astumista! Ajaa asian!
Mulla myös lentopelko. Olen kokeillut Opamoxia esim. hammalääkäripelkoon, siihen se ei oikein auttanut, vaan paniikki tuli "läpi". Tosin annostus oli 15mg. Seuraavan kerran, kun joudun/pääsen lentokoneeseen käyn lääkärissä hyvissä ajoin pyytämässä jotain rauhoittavaa, täytyy kysyä jotain muuta kuin opamoxia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä siinä pelottaa.
Niin, sinähän synnyit siivekkäänä ...!?
Vierailija kirjoitti:
Pelottaako sinua jos sinut lasketaan köydellä 500m syvään kaivoon. Tai roikutetaan pilvenpiirtäjän reunan yli.
Olet ihan turvassa mutta....
Kohteeseen päästy :). Otin 15 mg tuntia ennen nousua kentällä ja kun pääsin koneeseen niin tajusin, että eihän se mihinkään riittänyt. Otin hätäpäissäni toisen ja sen jälkeen tilanne oli ok koko matkan. Ei tarvinnut lisäyksiä enää lennon aikana.
Paluumatkalle otan varmaan heti ne kaksi kerralla
-ap
Opamox taitaa olla pitkävaikutteinen? Miten monta niitä saa ottaa päivässä? Riippuen lennon pituudesta, ottaisin tunnin tai parin välein lisäannoksen.
Nukut koko Lennon jos otat useamman kuin yhden
Vierailija kirjoitti:
Nukut koko Lennon jos otat useamman kuin yhden
En valitettavasti nukkunut, ei ollut lähelläkään. Toimintakyky säilyi täysin.
ap
Ei kannata mennä Swiftin keikalle jos ei kykene edes lentokoneeseen ilman rauhoittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman mahdollisuus ja se että ei pysty kontrolloimaan tilannetta. Pelkoja on vaikea ymmärtää jos kyseistä pelkoa ei itsellä ole.
ap
Jeesus Kristus auttaa kuoleman pelkoon rukoile lue Raamattua ja tule uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Ota 215 mg ennen lentoa ja jos alkaa tuntien päästä taas ahdistaa, 15 mg ja jos pitkä lento ja alkaa vielä ahdistaa, voit ottaa vielä 15mg. Maksimiannos on 3x (2x15mg) vuorokaudessa. Minä otin kerran 3x15 mg ennen lentoa ja nukahdin Charles de Gaullissa sohvalle. Puoliso herätti kun tuli viimeinen kuulutus, eli jos olisin ollut yksin matkassa, olisin jäänyt kentälle.
Täällä jokku nappikauppiaat jakaa vinkkejä. Poistoon.
Nussìkaa kunnolla ennen lentoa niin olette raukeina koneessa.
Itselläni 1 tekee jo sen ettei minulla ole jalkoja enää sen jälkeen eli en voi kävellä, annos on yksilöllinen ja minulle riittää puolikas. Jos pystyt ota lääke vasta koneessa..itse olen siedättänyt pelkoja vastaan itseäni juuri sillä, että hoen itselleni, että jos et selviä voit ottaa lääkkeen. Näin olen selvinnyt monesta tilanteesta jopa ilmankin. Lennot ei minua pelota ihme kyllä, vaikka ahtaat paikat muuten pahoja. Onneksi on lääkkeet, koska niillekkin on paikkansa.
En ole ap, mutta minulla on myös lentopelko. Koskaan en ole lentänyt. Siinä lentämisessä pelottaa se ihmismäärän paino ja miten se pysyy ilmassa parilla moottorilla. Tiedän, että lentokoneita on valtavat määrät ilmassa, eivätkä ne ole pudonneet ja se on epätodennäköistä, että putoavat, mutta silti.