Lentopelko, miten tiuhaan ottaisit Opamox 15 mg?
En käytä lääkettä säännöllisesti, mutta olen kerran sitä lennolla kokeillut ja teho loppui kesken 3 tunnin lennon. En muista miten sitä otin, mutta sen muistan, että kokonaisen otin ensin ja sen jälkeen puolikkaita.
Miten sitä kannattaisi ottaa? Eka tabletti tunti ennen koneen lähtöä ja toinen parin tunnin päästä? Voisinkohan pärjätä tuolla annostuksella? Lento tänään ja olen ihan kauhuissani. Joo, tiedän, on turvallisempaa kuin autoilu, mutta järki ei tähän valitettavasti auta
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä siinä pelottaa.
Kuoleman mahdollisuus ja se että ei pysty kontrolloimaan tilannetta. Pelkoja on vaikea ymmärtää jos kyseistä pelkoa ei itsellä ole.
ap
Pysy kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti kysyä ennemmin vauvapalstalta kuin lääkäriltä 🤣
Ei sitä tarvitse joka asiaa kysellä. Ottaa sen mitä tarvitsee yhtenä päivänä. Opamoxia on myös 30mg ja 50mg vahvuisena ja 120mg kerrotaan voitavan ottaa vuorokaudessa 3-4 annokseen jaettuna. Ei sitä voi liikaa ottaa muutaman tunnin lennolla, parempi tietenkin että ottaa aluksi kohtuudella ettei väsytä liikaa. Saahan sitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman mahdollisuus ja se että ei pysty kontrolloimaan tilannetta. Pelkoja on vaikea ymmärtää jos kyseistä pelkoa ei itsellä ole.
ap
Pysy kotonasi.
Sen takia on lääkkeitä että niitä käytetään kun tarvitsee. Kotona pysyminen ei erityisemmin auta pelon poistamisessa mutta säännöllinen matkustus vaikka lääkkeen avulla voi siihen auttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti kysyä ennemmin vauvapalstalta kuin lääkäriltä 🤣
15mg Opamox ja pari terävää seuraksi, niin hyvin nukkuu pidemmänkin lennon ajan. Toimii mutta tätä et kuule lääkäriltä.
Mulla ei Opamox auta kunnon lentopelkoon. Xanor ollut parempi, mutta on lyhytvaikutteinen. En ole pitkään aikaan tosin lentänyt. Tähän yhteen kommenttiin sanon, että täältä palstaltahan ne parhaat neuvot tulee ihmisten omiin kokemuksiin perustuen. Tuskin se lääkäri on itse kokeillut näitä lääkkeitä lentopelkoon.
No näin ei saisi kai tehdä mutta. 1x ennen koneeseen menoa ja nousun jälkeen 2x niin nukun mukavasti lentojen ajan.
Ja kannattaa skarpata sen verran että lennon henkilökunta ei huomaa että olet ihan tillin tallin. Se on nimittäin syy estää matkaanlähtösi. Henkilö joka on umpiunessa eikä kykene toimimaan on todella vaarallinen kaikille jos tulee joku hätätilanne.
Esim. täältä tietoa miten vaarallista tuo potentiaalisesti on: https://www.ivanvargas.com.br/dangers-of-taking-sedatives-during-flight/
https://www.thenewsurgery-folkestone.nhs.uk/health-information/sedative…
Otat nyt vaikka kolme aluksi ja sitten tilaat tason täyteen jäykkää. Ihan rattoisasti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pysy kotonasi.
Koti se vasta vaarallinen paikka on. Moni on kotiinsa kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa skarpata sen verran että lennon henkilökunta ei huomaa että olet ihan tillin tallin. Se on nimittäin syy estää matkaanlähtösi. Henkilö joka on umpiunessa eikä kykene toimimaan on todella vaarallinen kaikille jos tulee joku hätätilanne.
Itse kokeilin Opamoxia ahdistukseen masentuneena. Vaikka puolikas 15mg tabletti ei varsinaisesti väsyttänyt tai rauhoittanut niin kyllä sekin jo riitti poistamaan ahdistukseen liittyviä oireita joksikin aikaa. Kyllähän se kiinnittää henkilökunnan huomion jos hoipertelee ihan tillin tallin tai on tosi uupuneen oloinen koneessa/kentällä. Ei kannata liioitella kuitenkaan määrän kanssa.
Minulla auttaa ehkä 5 min ja 10 h lento, eli ihan turhia
Vierailija kirjoitti:
Käytät varmaan säännöllisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät varmaan säännöllisesti?
En käytä, mutta ilmeiseti adrenaliini peittoaa sen vaikutuksen
Otin ekaa kertaa elämässäni 1/4 Oxaminin. Nukuin sen voimalla syvää unta 8 tuntia.
Sen oli tarkoitus lievittää ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten esim. 0-6 vuotiaat lapset?
Vierailija kirjoitti:
Esim. täältä tietoa miten vaarallista tuo potentiaalisesti on: https://www.ivanvargas.com.br/dangers-of-taking-sedatives-during-flight/
https://www.thenewsurgery-folkestone.nhs.uk/health-information/sedative…
kiitos! En ollut tiennyt tätä.
Oksatsepaamissa menee jopa 2h ennenkuin se alkaa vaikuttamaan ja vaikutusaika on lyhyt, 4h. Kannattaa pyytää joku muu lääke tilalle.
Lomamatkalle ollaan menossa. Kaikenlaiset mielikuvaharjoitteet on olleet aikaisemmin käytössä, mutta pelkästään niiden voimalla en pärjää. Tulee ihana loma, tiedän sen! Nyt kun olen lentämässä ekaa kertaa mieheni kanssa, niin jotenkin outoa lohtua tähän pelkoon tuo se, että jos kone tippuu niin kummankaan ei tarvitse jäädä suremaan toista :D. Mä tiedän järjellä, että se tulee menemään hyvin, mutta sanopa se mun hermostolle. Opamox saa sen sille sitten kertoa :D.
ap