Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentopelko, miten tiuhaan ottaisit Opamox 15 mg?

Vierailija
17.05.2024 |

En käytä lääkettä säännöllisesti, mutta olen kerran sitä lennolla kokeillut ja teho loppui kesken 3 tunnin  lennon. En muista miten sitä otin, mutta sen muistan, että kokonaisen otin ensin ja sen jälkeen puolikkaita. 

Miten sitä kannattaisi ottaa? Eka tabletti tunti ennen koneen lähtöä ja toinen parin tunnin päästä? Voisinkohan pärjätä tuolla annostuksella? Lento tänään ja olen ihan kauhuissani. Joo, tiedän, on turvallisempaa kuin autoilu, mutta järki ei tähän valitettavasti auta

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkä lento on kyseessä 

Kolmen tunnin lento

ap

Ootko työmatkalle menossa vai odottaako perillä lomailua kauniissa ympäristössä? Pystyisitkö ajattelemaan perille pääsyn jälkeisiä ilonaiheita lennon aikana ja rentoutumaan sen voimalla koneessa. Ja maisemat on ilmassa mahtavat.

Lomamatkalle ollaan menossa. Kaikenlaiset mielikuvaharjoitteet on olleet aikaisemmin käytössä, mutta pelkästään niiden voimalla en pärjää. Tulee ihana loma, tiedän sen! Nyt kun olen lentämässä ekaa kertaa mieheni kanssa, niin jotenkin outoa lohtua tähän pelkoon tuo se, että jos kone tippuu niin kummankaan ei tarvitse jäädä suremaan toista :D. Mä tiedän järjellä, että se tulee menemään hyvin, mutta sanopa se mun hermostolle. Opamox saa sen sille sitten kertoa :D. 

ap

Vierailija
22/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä siinä pelottaa.

Kuoleman mahdollisuus ja se että ei pysty kontrolloimaan tilannetta. Pelkoja on vaikea ymmärtää jos  kyseistä pelkoa ei itsellä ole. 

ap

Pysy kotonasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti kysyä ennemmin vauvapalstalta kuin lääkäriltä 🤣

Ei sitä tarvitse joka asiaa kysellä. Ottaa sen mitä tarvitsee yhtenä päivänä. Opamoxia on myös 30mg ja 50mg vahvuisena ja 120mg kerrotaan voitavan ottaa vuorokaudessa 3-4 annokseen jaettuna. Ei sitä voi liikaa ottaa muutaman tunnin lennolla, parempi tietenkin että ottaa aluksi kohtuudella ettei väsytä liikaa. Saahan sitä lisää.

Vierailija
24/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman mahdollisuus ja se että ei pysty kontrolloimaan tilannetta. Pelkoja on vaikea ymmärtää jos  kyseistä pelkoa ei itsellä ole. 

ap

Pysy kotonasi.

Sen takia on lääkkeitä että niitä käytetään kun tarvitsee. Kotona pysyminen ei erityisemmin auta pelon poistamisessa mutta säännöllinen matkustus vaikka lääkkeen avulla voi siihen auttaakin.

Vierailija
25/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti kysyä ennemmin vauvapalstalta kuin lääkäriltä 🤣

15mg Opamox ja pari terävää seuraksi, niin hyvin nukkuu pidemmänkin lennon ajan. Toimii mutta tätä et kuule lääkäriltä.

Vierailija
26/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei Opamox auta kunnon lentopelkoon. Xanor ollut parempi, mutta on lyhytvaikutteinen. En ole pitkään aikaan tosin lentänyt. Tähän yhteen kommenttiin sanon, että täältä palstaltahan ne parhaat neuvot tulee ihmisten omiin kokemuksiin perustuen. Tuskin se lääkäri on itse kokeillut näitä lääkkeitä lentopelkoon. 

Vierailija
27/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin ei saisi kai tehdä mutta. 1x ennen koneeseen menoa ja nousun jälkeen 2x niin nukun mukavasti lentojen ajan. 

Vierailija
28/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa skarpata sen verran että lennon henkilökunta ei huomaa että olet ihan tillin tallin. Se on nimittäin syy estää matkaanlähtösi. Henkilö joka on umpiunessa eikä kykene toimimaan on todella vaarallinen kaikille jos tulee joku hätätilanne. 

Vierailija
29/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt vaikka kolme aluksi ja sitten tilaat tason täyteen jäykkää. Ihan rattoisasti menee.

Vierailija
31/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pysy kotonasi.

Koti se vasta vaarallinen paikka on. Moni on kotiinsa kuollut.

Vierailija
32/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kannattaa skarpata sen verran että lennon henkilökunta ei huomaa että olet ihan tillin tallin. Se on nimittäin syy estää matkaanlähtösi. Henkilö joka on umpiunessa eikä kykene toimimaan on todella vaarallinen kaikille jos tulee joku hätätilanne. 

Itse kokeilin Opamoxia ahdistukseen masentuneena. Vaikka puolikas 15mg tabletti ei varsinaisesti väsyttänyt tai rauhoittanut niin kyllä sekin jo riitti poistamaan ahdistukseen liittyviä oireita joksikin aikaa. Kyllähän se kiinnittää henkilökunnan huomion jos hoipertelee ihan tillin tallin tai on tosi uupuneen oloinen koneessa/kentällä. Ei kannata liioitella kuitenkaan määrän kanssa.

Vierailija
33/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa ehkä 5 min ja 10 h lento, eli ihan turhia

Vierailija
34/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät varmaan säännöllisesti?

Vierailija
35/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät varmaan säännöllisesti?

En käytä, mutta ilmeiseti adrenaliini peittoaa sen vaikutuksen

Vierailija
36/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lennä, problem solved.

Vierailija
37/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ekaa kertaa elämässäni 1/4 Oxaminin. Nukuin sen voimalla syvää unta 8 tuntia.

Sen oli tarkoitus lievittää ahdistusta.

Vierailija
38/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten esim. 0-6 vuotiaat lapset?

Vierailija
39/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. täältä tietoa miten vaarallista tuo potentiaalisesti on: https://www.ivanvargas.com.br/dangers-of-taking-sedatives-during-flight/

https://www.thenewsurgery-folkestone.nhs.uk/health-information/sedative…

kiitos! En ollut tiennyt tätä.

Vierailija
40/54 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksatsepaamissa menee jopa 2h ennenkuin se alkaa vaikuttamaan ja vaikutusaika on lyhyt, 4h. Kannattaa pyytää joku muu lääke tilalle.