Seuraan yhden varakkaan rouvan ulkomaanreissua
Ei vaikuta kovin kummoiselta. Miehellä on miljoonia, mutta ilmeisesti hän määrää, mitä tehdään. Turistiluokassa matkustettiin, pieni hotellihuone yms. Tottahan se on, ettei ne miehen miljoonat auta vaimoa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tämän aloituksen tarkoitus?
Se, ettei auta jos miehellä on rahaa, ne rahat pitää olla itsellä.
Hieman ristiriitaista, kun aloituksessa kuitenkin puhut varakkaasta rouvasta. Miten se nyt menikään?
Naisen varakkuus mitataan siinä, kuinka varakas mies hänellä on. Se mies on sen rouvan varallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisollani on miljoonaomaisuus ja minä ylempää keskiluokkaa tuloiltani. Useimmiten ajetaan ihan autolla lomamatkoille Norjaan ja Ruotsiin. 16h autossa ja perillä. Tykätään road tripeistä.
Tykkäätte saastuttaa.
Eiköhän se lentokone kuitenkin saastuta enemmän.
Lentokone täytenä, mitä ne yleensä ovat, saastuttaa saman verran sataselle kuin jos auto kuluttaa 6 litraa dieseliä satasella henkilöä kohti. Esimerkiksi matkailuauton päästöt ovat melkoiset, jos sillä ajetaan yksin tai kaksin. Laivan päästöt ovat alle litran kulutusta vastaavat. Suomen käyttöasteilla bussit ja juna ovat pahempia saastuttajia henkilökilometriä kohden kuin lomalennot. Suomalaiset saattavat ajella 300 kilometriä viikossa yksin mökille kymmeniä kertoja vuodessa, lämmittävät mökkiä turhaan fossiilisilla, ajelevat peräprutkuilla kesän ja kelkoilla talvet. Se vasta päästää ja paljon verrattuna muutamaan Kreikanmatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa koneessahan se turistiluokkakin on ja hotellilla käydään vain suihkussa ja nukkumassa. Mikä järki niihin olisi törsätä liikaa rahaa?
Toi kertoo vain siitä, että sä et ole koskaan ollut luxus-hotellissa. Miksi sä muuten vaivaudut edes hotelliin? Voithan sä yöpyä retkimajassa/hostelissa, kun siellähän vain käydään suihkussa ja nukkumassa?
Minä olen, ja koen ne lähinnä vaivaannuttavina. Haluaisin mieluummin kantaa ihan itse laukkuni huoneeseen ja olla muutenkin omissa oloissani sen sijaan että joku väkisin yrittää tyrkyttää palvelujaan. Ketjuhotellit ylipäätään on todella tylsiä, kaikkein mieluisimmat hotellit on olleet pieniä yksityisen omistajan kotoisia paikkoja, jotka on silti siistejä ja joista saa hyvää ruokaa. Eikä ne yleensä ole niitä kaikkein kalleimpia.
Kenestä tässä on kysymys? Voin minäkin seurata kuinka rikkaat matkustaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tämän aloituksen tarkoitus?
Se, ettei auta jos miehellä on rahaa, ne rahat pitää olla itsellä.
Hieman ristiriitaista, kun aloituksessa kuitenkin puhut varakkaasta rouvasta. Miten se nyt menikään?
Naisen varakkuus mitataan siinä, kuinka varakas mies hänellä on. Se mies on sen rouvan varallisuus.
Heh, aika mainio määritelmä. Hyvä! Mutta tässä ap ei taida oikeasti tietää paljonko miehellä on rahaa. Mm. se on yleistä, että yrityksen liikevaihto lasketaan yrittäjän tuloiksi. En hämmästy enää mistään tuollaiseen liittyvästä!
Ja luin aamulla Hiilamon kolumniin (YLE) tulleita kommentteja... Siis miten voi olla Suomessa noin tietämättömiä ihmisiä. Yksikin väitti, että kaikki eläkeläiset maksavat itse eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa koneessahan se turistiluokkakin on ja hotellilla käydään vain suihkussa ja nukkumassa. Mikä järki niihin olisi törsätä liikaa rahaa?
Toi kertoo vain siitä, että sä et ole koskaan ollut luxus-hotellissa. Miksi sä muuten vaivaudut edes hotelliin? Voithan sä yöpyä retkimajassa/hostelissa, kun siellähän vain käydään suihkussa ja nukkumassa?
Ois, veikkaan että et sinäkään ole ollut luksushotellissa. Aika harva suomalainen on, minä olen ollut kutsuvieraana hotellissa, jossa viikonloppu maksaa alkaen 25000€. Se oli luksushotelli.
Olen eri, mutta olen kyllä ollut tuollaisessa hotellissa viime kesänä Sveitsissä. Siellähän kaikki maksaa törkeästi eikä hotelli ollut kovin kummoinen, mutta sijainti keskustassa veden äärellä maksaa. Olen ollut myös kesätöissä luksushotellissa, sinänsä pidän kyllä luksushotelleista. Suomessa ei taida sellaista olla yhtäkään. Torppa oli ehkä ennen vähän siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, ja koen ne lähinnä vaivaannuttavina. Haluaisin mieluummin kantaa ihan itse laukkuni huoneeseen ja olla muutenkin omissa oloissani sen sijaan että joku väkisin yrittää tyrkyttää palvelujaan. Ketjuhotellit ylipäätään on todella tylsiä, kaikkein mieluisimmat hotellit on olleet pieniä yksityisen omistajan kotoisia paikkoja, jotka on silti siistejä ja joista saa hyvää ruokaa. Eikä ne yleensä ole niitä kaikkein kalleimpia.
Samaa mieltä kyllä tuosta, että parhaat hotellit ovat yleensä yksityisessä omistuksessa. Esimerkiksi Ranskassa ja Britanniassa on upeita linnoja, kerran yövyin Ranskan maaseudulla 1500-luvun linnan tornissa upeassa valtavassa sviitissä, joka maksoin murto-osan siitä, mitä maksaisi vaikka Sveitsissä joku keskustahotelli ns. luksusta. Linnan metsässsä laidunsivat valkoiset hevoset, niitä katsoin ikkunasta ja otin iltamyssyt takkatulen ääressä. Se oli luksusta! Aamiainen tosin oli hyvin ranskalainen. Vain erilaisia croissanteja ja kahvia sekä tuoremehua. No, omenoita, banaaneja ja appelsiineja myös.
Niin kuka tää ny on, että kellä on miljoonia et kenestä edes puhutaan? 😳
No, me tavalliset kuolevaiset aikoinamme seurasimme yhtä hartaasti ap:n luksusloman sujumista Aruballa kuin hän nyt seuraa tuota "varakasta rouvaa".
Otetaan siis ensin malka omasta silmästä ennen kuin ryhdytään arvostelemaan ap:tä!
Vierailija kirjoitti:
No, me tavalliset kuolevaiset aikoinamme seurasimme yhtä hartaasti ap:n luksusloman sujumista Aruballa kuin hän nyt seuraa tuota "varakasta rouvaa".
Otetaan siis ensin malka omasta silmästä ennen kuin ryhdytään arvostelemaan ap:tä!
Nyt meni kyllä täysin ohi. En sittenkään ehkä vietä täällä liikaa aikaa, vaikka siltä joskus tuntuu.
Ensin tehdään aloitus eikä sit kerrota kuka muka on kyseessä. Jupinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko matkasta mitään uutta kerrottavaa? Mitä toimintaa mies on oikein määrännyt?
Määrännyt? Kuka omistaa ihmiselämän ja sielun?
AP:n pohjustuksen mukaan miehellä on miljoonia, mutta hän määrää, mitä tehdään.
Kannattaa hankkia rikas mies, joka ei ole pihi. Elämä on nimittäin aika mukavaa tällä tavalla.
Onko heillä matkakohde Lontoo? En huomaa miljonääri elkeitä kyllä tuossa matkassa. Ihan normilta tähän mennessä näyttänyt.
Minä seuraan sinua arvaa miksi,koska rouvalta tuli tehtävä vaijentaa sinut,aikasi on koittanut kyttääjä,kellot soi sinulle.
En kyllä yhtään tiedä kenestä puhut mutta ihmettelen silti. Minäkin olen miljonääri, mutta kyllä me ihan turistiluokassa matkustetaan. Miten se on keltään pois?
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä matkakohde Lontoo? En huomaa miljonääri elkeitä kyllä tuossa matkassa. Ihan normilta tähän mennessä näyttänyt.
? 😳
Mä en käsitä miten hotellihuoneen koko vaikuttaa matkan tylsyyteen tai hauskuuteen.
Ei varakkuus tarkoita tuhlailua, vaan nuuskaa elämää.