Mitä te 5-kymppiset teette, kun kaikki on jo koettu?
Paitsi lapsenlapset, niitä tulee ehkä joskus 10 vuoden päästä. Kolmikymppisenä olin niin tohkeissani, kun odotin ensimmäistä lasta, sain ensimmäisen vakituisen työn, ostimme talon pihoineen. Mutta nyt ne lapset muuttavat pois yksi toisensa jälkeen ja pitäisi innostua pullan leipomisesta, käsitöistä, kasvihuoneista, tomaatinkasvatuksesta yms. Ei nappaa yhtään. Työ on osoittautunut vääräksi ja todella uuvuttavaksi. En ole ainoa lähipiirissä, joka suunnittelee alanvaihtoa. Mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä toinen puoli elämää? Juu, matkustellaan, mutta ei sitäkään koko aikaa jaksa. Harrastan liikuntaa, vaikka maratonit eivät kremppojen takia enää onnistu. Monia harrastuksia on kokeiltu.
Kommentit (223)
Maataan maassa ja katsellaan kun ruoho kasvaa, mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minun mieheni kertoi fantasioivansa siitä, että päästäisin pierun seksin aikana. Juu, Aluksi olin hieman nolostunut ehdotuksesta, mutta päätin kuitenkin antaa periksi ja kokeilla. Huomasin peilistä, että miehen kasvoilla oli villi ja intohimoinen ilme, kun hän suuteli odottaen peppuani. Niinpä, kun tilanne oli sopiva ja tunnelma intiimi, annoin pienoisen pieraisun kuulua. Mies oli innoissaan ja hämmästynyt. Hän todella kiihottui valtavasti. Se toi minulle uskomatonta tyydytystä ja nautintoa. Ehdottomasti tehdään uudelleen.
Oletan, että kirjoittaja ei ole synnyttänyt kovin montaa lasta.
Oletat väärin
Uusi elämä alkoi. Viiskymppisenä tk eläkkeelle, vielä pystyy jotakin näpräämään. Ei ole stressiä vaikka ruoto ei aina anna periksi tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta minun mieheni kertoi fantasioivansa siitä, että päästäisin pierun seksin aikana. Juu, Aluksi olin hieman nolostunut ehdotuksesta, mutta päätin kuitenkin antaa periksi ja kokeilla. Huomasin peilistä, että miehen kasvoilla oli villi ja intohimoinen ilme, kun hän suuteli odottaen peppuani. Niinpä, kun tilanne oli sopiva ja tunnelma intiimi, annoin pienoisen pieraisun kuulua. Mies oli innoissaan ja hämmästynyt. Hän todella kiihottui valtavasti. Se toi minulle uskomatonta tyydytystä ja nautintoa. Ehdottomasti tehdään uudelleen.
Miten Reijo olisi voinutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet yleensä synnytä
Eihän tässä nyt kaikkea ole koettu. Itse tunnen viisastuvani päivä päivältä, alan ymmärtää vasta nyt mikä oikeasti on tärkeää tässä elämässä. Osaan paremmin nauttia tästä hetkestä. Odotan innolla tulevaa, ja mitä kaikkea sillä onkaan tarjota.
Ei ole kaikki koettu, ei ainakaan omistusasunto, ja perhettä en ole ikinä halunnut. Matkustaminenkin on kokematta. Lähinnä toivon että saisin hoitaa eläimiä ja matkustella.
Ei kaikkea ole todellakaan koettu 50v mennessä. Edelleen löytyy uusia paikkoja käydä, tuhansia lukemattomia kirjoja, uusia taidenäyttelyitä, konsertteja, matkoja, pihaan mahtuu vielä uusia kasveja, on aikaa opiskella uusi kieli, aloittaa uusi harrastus, voi opetella tekemään uusia ruokalajeja, tutustua uusiin ihmisiin jne.
Paneskelen parikymppisiä hamaan tulevaisuuteen asti.
Olen 58, eikä läheskään kaikki ole koettu. Ei ole lapsia, ei aviopuolisoa. Mutta vapaus on. Vapaus tehdä ihan mitä huvittaa.
Jaa että oikein pihoineen ostitte talon :o
En ole vielä kokeillut homoilua.
Nyt nautin niistä asioista, mitä nuorempana onneksi oli virtaa luoda. Kodista, vapaa-ajan talosta ja sen pihasta, aikuisista lapsista, omasta ajasta, kavereista, riennoista jne.
Työelämää on vielä reilusti jäljellä, mutta se vie loppujen lopuksi aika vähän aikaa, kun kotona ei lapset odota nälkäisinä. Miehenkin kanssa ollaan sovittu, että arkisin syödään lounasravintolassa ja iltaisin molemmat hoitaa omat syömisensä. Kyllästyttiin molemmat ihan totaalisesti vuosikymmenien ruokahärdelliin. Viikonloppuisin ruokaa tehdään. Jos jaksetaan, ihan sama :)
Ensin matkusteltiin miehen kanssa aika paljon, koska lapset ei enää kahlinneet kotiin, asuntolainat oli maksettu ja rahaa jäi säästöönkin. Sitten lähdin opiskelemaan uutta alaa, koska se entinen tuntui todella tylsältä ja uuvuttavalta, olisi ehkä ollut loppuun palaminen edessä ilman alanvaihtoa. Aikuisena opinnot sujui nopeasti, 53-vuotiaana oli uusi AMK-tutkinto ja uusi työpaikka, ja tein siihen työn ohessa maisteriopinnot perään. Nyt unelmatyössä.
Yli 50 reissun jälkeenkään pattaya ei ole koettu vieläkään.
T.setämies
Olen 65, enkä todellakaan ajattele, että kaikki olisi koettu. Olen yhä työelämässä, tosin 80 prosentin työajalla. Minulla on kiinnostava ja merkityksellinen työ. Vapaa-aikana kirjoitan ja luen. Nautin uusista oivalluksista. Olen lastenlasteni kanssa, puolison kanssa menee kivasti edelleen. Viihdymme luonnossa ja tykkäämme matkustella.
Minulla on viisikymppisenä lapsi vasta 10v. Edessä vielä valtavasti opetettavaa ja näytettävää hänelle. Voidaan matkustella paljon ja näyttää hänelle maailman ääret. Kotia voi aina pimpata parempaan kuntoon remontilla. Uusia harrastuksia löytyy jatkuvasti.
Uusi suhde, hämmästeltävää riittää, rakkautta.