Toimeentulotukea saava ystäväni harrastaa laitonta säästämistä panttipullojen avulla...
On kuulemma kielletty käteisnostot häneltä, koska olen aiemmin ilmiantanut hänet eikä hän tiedä että minä olin ilmiantaja.
Nyt ystäväni on lopettanut hanaveden juonnin ja joskus jopa vain ostanut halpis pullovesiä, jotta voisi tyhjentää ne ja palauttaa panttia vastaan.
Ja nämä pantit tietysti haetaan kassalta vain käteiseksi... Ja niitä on sitten säästelty.
Miten voin ilmiantaa ystäväni? Odotan todella innoissani, että hän jää tästäkin kiinni.
Kommentit (49)
Milloin panttipullojen palautukset tehty laittomiksi ?
Harmittaako sinua myös sokoksen myyjien saamat tuotenäytteet?
jaa taas tämä "toimeentulotukea saava ystäväni sitä sun tätä" provoilija aktivoitunut
Minullakin on säästöpossu laittomasti täynnä kolikoita, vaikka nautin täysin siemauksin Kelan asiakkuudesta.
Siis miten joku muka pettää siinä ketään, jos maksaa ensin juomansa pantteineen ja sitten laittaa sivuun sen pantin summan?
Ja vaikka keräisi löytöpulloja ja hakisi niistä panttisumman, niin sekin on täysin laillista.
Anteeksi, mutta Koetko tosissaan hänen olevan ystäväsi? Ei ystävälle tehdä noin ikävästi, ei edes kaverille. Mikä sua vaivaa?
Jos vaihtaa hanaveden pulloveteen, niin ei sillä ainkaan säästä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Trollotiloo ja 0/5
Säälittävä ap, keksippä ensi kerralla edes vähän uskottavampi provo :D
Olihan tämä nyt edes jokseenkin viihdyttävä avaus. Ja laittoi ajattelemaan, mihin kaikkeen kateelliset ihmiset ympärillä mahtavatkaan pystyä.
Se panttirahahan on omaa rahaa. Varsinkin, jos on ostanut sen pullon itse. Onko aloittajalta jäänyt huomaamatta, että se pantti pitää ensin itse maksaa kauppaan, kun sen juoman ostaa...?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Mikä juttu tää on ?
Oletko jälkeenjäänyt?!
Antaa hänen olla, jos onkin.
Mutta on luonnollista, jos ei kaikkea heti ymmärrä, miten se heti nyt mihinkään liittyisi? Oliko sulta ihan fiksua vedota jälkeenjäämisen mahdollisuuteen?
Ei normaalisti kysytä vastaavissa tilanteissa, että oletko jälkeenjäänyt, en ainakaan itse ole kuullut.
En sitten tiedä onko teilläpäin jotenkin normaalia arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Kielletty käteisnostos XDDDdddd
Ois se kyl outoa, joskus täytyy käteiselläkin maksaa, jos maksutapahtuma on hylätty.
Onkos sulla työkyvyttömyys eläkeläis kaverikin joka kerää pulloja josta kerroit aiemmin.?
En saa tukia, mutta säästän pullopantit käteisenä lompakkoon. Sillä tavalla kerään pikkuhiljaa rahaa asioihin, mitä en oikein muuten raski tehdä. Sama raha niihin kulu, mutta itsensä narraaminen on taitolaji.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on lapsena pudonnut puusta pää edellä.
...betoniin. tästä merkkinä leveä keskipääjakaus ja pirstomielisyys.
Ryhdy mieluummin tarkistelemaan yritysten edustuskuluvähennyksiä.
Ilmianna ihmeessä, mutta varaudu siihen, että sinusta tehdään huoli-ilmoitus.
Kielletty käteisnostos XDDDdddd